MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter

zoeken in:
Dead skin mask van het, voor mij dan toch, beste Slayer album. Minder echte uitschieters wellicht maar overall toch het meest evenwichtig. Dead skin mask bezit een heerlijk broeierig, sinister sfeertje. Dat stemmetje! Cijfer; 8,5

Bazennummer. Ziek luguber ook wel. Eén van de allerbeste nummers die Slayer ooit gemaakt heeft.

9,6

Zes cijfers tussen de 9,5 en de 9,8, maar een 10 ontbreekt.
Ik zou dat graag willen doorbreken, maar ook mij lukt het toch nét niet.
Het wordt dus het zevende bijna-perfecte cijfer.

9,7

Heerlijk broeierig en tegelijkertijd ziek luguber, een prima combinatie voor een Slayer mummer. Het bezorgt Dead Skin Mask een voorlopig 16e plek net achter twee andere Slayer kleppers.

14 | Slayer - Postmortem | 9,0361 | 18 stemmers
15 | Slayer - South of Heaven | 9,0310 | 21 stemmers
16 | Slayer - Dead Skin Mask | 8,9281 | 16 stemmers
17 | Metallica - Dyers Eve | 8,7857 | 21 stemmers
18 | Megadeth - Tornado of Souls | 8,7579 | 19 stemmers

Blood is met ruim 7 minuten het langste nummer op Persistence of Time. De 'Brothers in Blood' lijkt een metafoor voor broeders die tegenover elkaar komen te staan in een (burger)oorlog

85. Anthrax - Blood

The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify

85. Anthrax - Blood
Ah, het ijzersterke intro klinkt al serieus veel beter dan 'Belly Of The Beast'.
Deze tachtig seconden blijken wel het beste deel van het nummer, maar het nummer kakt ook zeker niet in en behoudt kracht, felheid en urgentie. De tempoversnelling op 2/3 van het nummer geeft de bubs nog meer energie. Lekker heavy productie ook (voor die tijd dan).
Wat heb ik dit album van Anthrax eigenlijk al verschrikkelijk lang niet meer gehoord: ik vermoed al sinds de vroege jaren 90 niet meer.

8,5

Mededeling; Voor de mensen die het nog niet hadden gezien. Er kan vandaag op Tornado of Souls gestemd worden voor de MuMeLadder. Alvast bedankt

Vroegah als jong ventje en gek van drummen was ik helemaal leip van die intro. En nog steeds vind ik het fantastisch klinken. Zoals eigenlijk het hele nummer. De band gooit haar rap-troef ook met succes weer eens op tafel. Duurt misschien een tikkie te lang maar daar ga ik in dit geval niet moeilijk over doen. Cijfer; 9,5

Edit; fuck it, duurt niks te lang! Schalt nu door de speakers op m'n kantoor. Vette shit!!

Ja deze track vind ik oprecht een van de beste van Anthrax. Waar ik bij Belly of the Beast nog nooit dit album had beluisterd, heb ik daar inmiddels verandering in gebracht. Fantastisch die opbouw met Charlie Benante in de hoofdrol.

10

Blood: 9-

Die intro is thrash metal excellente. De manier van zingen stoot mij wel een beetje af, maar voor de rest een sterk nummer. Ik hoor dit voor het eerst en kan nu al meegaan in het commentaar dat dit een van Anthrax beste nummers is.

8,1

Nog maar 11 stemmen voor Blood van Anthrax, maar gemiddeld wel een nette 8+. Er kan echter nog veel veranderen.

36 | Slayer - Jesus Saves | 8,3238 | 21 stemmers
37 | Anthrax - Be All, End All | 8,3079 | 19 stemmers
38 | Anthrax - Blood | 8,2955 | 11 stemmers
39 | Slayer - Silent Scream | 8,2700 | 20 stemmers
40 | Megadeth - Good Mourning/Black Friday | 8,2619 | 21 stemmers

Foreclosure of a Dream gaat over politieke leugens, verspilling van overheidsgeld en economische chaos.

86. Megadeth - Foreclosure of a Dream

Blood - 7,5
Foreclosure of a Dream - 6,5

Simon77

Anthrax - Blood 8

86. Megadeth - Foreclosure of a Dream 9

Foreclosure of a Dream krijgt van mij een 9. Een nummer dat veel beter is dan ik mij herinnerde.

Ook Foreclosure of a Dream kreeg in 24 uur nog maar 11 stemmen. Het gemiddelde zegt dus ook nog niet zo heel veel.

29 | Metallica - The Four Horsemen | 8,4900 | 20 stemmers
30 | Metallica - To Live Is to Die | 8,4881 | 21 stemmers
31 | Megadeth - Foreclosure of a Dream | 8,4818 | 11 stemmers
32 | Slayer - Altar of Sacrifice | 8,4119 | 21 stemmers
33 | Megadeth - Rust in Peace…Polaris | 8,4071 | 21 stemmers

Relax mensen het is weekend. Alle tijd om wat stemmen in te halen, terwijl de Big 4 of Thrashmetal meter goes Sky Radio. Tijd voor een mierzoete ballad van Metallica. Ik ben erg benieuwd naar jullie oordeel over Nothing Else Matters.

87. Metallica - Nothing Else Matters

Gast
geplaatst: vandaag om 04:14 uur

geplaatst: vandaag om 04:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.