MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter

zoeken in:

Plek 28 voorlopig voor de albumopener Skin O' My Teeth, maar met nog slechts 11 stemmen geeft dat nog geen enkele zekerheid voor Megadeth.

26 | Megadeth - Peace Sells | 8,6381 | 21 stemmers
27 | Metallica - …And Justice for All | 8,6238 | 21 stemmers
28 | Megadeth - Skin O' My Teeth | 8,6136 | 11 stemmers
29 | Anthrax - Indians | 8,5675 | 20 stemmers
30 | Slayer - Hell Awaits | 8,5000 | 21 stemmers

90 Nummers beoordeeld en dus nog slechts tien te gaan, en dat is, tja Sad But True.
Het nummer gaat over een duistere dubbele persoonlijkheid. Het welbekende duiveltje op de schouder die je allerlei slechte gedachtes influistert. James heeft nieuws voor je, dat stemmetje ben je zelf.

"I'm your truth, telling lies
I'm your reason, alibis
I'm inside, open your eyes
I'm you
Sad but true"

91. Metallica - Sad But True

The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify

Skin O' My Teeth 8,5 en deze van Metallica een 8.

toch wel heel fijn deze: 9

89. Anthrax - Got the Time: 6,5
90. Megadeth - Skin O' My Teeth: 6,8
91. Metallica - Sad But True: 8,7

Dead Skin Mask 7,5

Blood 8,3

Foreclosure of a Dream 7,9

Nothing Else Matters 8,6

Seasons in the Abyss 8

Got the Time 9,1

Skin o My Teeth 8,5

Anthrax - Got the Time 8,5
Megadeth - Skin O' My Teeth 7.0
Metallica - Sad But True: 8,0

Gaaf nummer maar het duurt me net wat te lang. Toch was het destijds vrij uniek dat zo'n heavy nummer op de radio (toen nog Hilversum 3 gok ik?) te horen was. Volgens mij is er om die reden ook een single edit verschenen. Zal die eens luisteren. Wellicht dat die me qua lengte beter ligt. Cijfer; 8

Edit; heb even zitten zoeken maar ik kan zo snel toch geen ingekorte versie vinden. Zeker in de war met een ander nummer

vielip schreef:

Edit; heb even zitten zoeken maar ik kan zo snel toch geen ingekorte versie vinden. Zeker in de war met een ander nummer

Moet je ook niet willen, een single-versie van deze, mag er niet aan denken wat een banger blijft dit toch, ik vind deze beter dan Enter Sandman.

Nou, dat laatst couplet na de solo had voor mij niet gehoeven. Dan weet ik het intussen wel van dat stemmetje enzo...

88. Slayer - Seasons in the Abyss - 8.7
Ook hier klinken ze weer heerlijk onheilspellend zeg. Araya mist ook hier weer wat venijn in zijn stem, het lagere tempo lijkt hem echt niet te liggen. Muzikaal zit dit wel weer erg lekker in elkaar hoor. Krijg Black Sabbath Ozzy vibes hier ook van, vooral met dat trage begin. Deze groeit wel lekker door moet ik zeggen.

89. Anthrax - Got the Time - 8.6
Anthrax is goed bezig hier, lekker energie en levendig. Compleet andere sfeer dan Slayer, maar ook weer erg lekker. Uiterst vermakelijk.

90. Megadeth - Skin O' My Teeth - 6.8
Ik merk dat de nummers voor mij beter werken in album context dan los. Maar goed, Dave klinkt hier ook weer zeikerig (en op de komende nummers ook dus ik zal de opmerking maar laten). Muzikaal prima in orde verder, gitaarwerk klinkt erg fijn. Er staan echter betere nummers op de plaat.

91. Metallica - Sad But True - 7.1
Deze klinkt ook weer fijn, iets meer venijn in de muziek weer. Lekker log, stukje na de solo had er inderdaad uit gekund. Verder weer lekker hoor.

89. Anthrax - Got the Time - 6,5

Sad But True: 9,3

“Do you want heavy? Metallica gives you heavy!”
De hoofdriff van dit nummer vind ik één van de zwaardere riffs van Metallica ooit. Dus dat James Hetfield dit nummer vaak met bovenstaande quote aankondigt vind ik zeker terecht.

9,2

Een 8,7 gemiddeld na 16 stemmen en dat is toch alles behalve Sad voor Metallica.

21 | Metallica - Orion | 8,7238 | 21 stemmers
22 | Megadeth - In My Darkest Hour | 8,7125 | 20 stemmers
23 | Metallica - Sad But True | 8,7031 | 16 stemmers
24 | Metallica - The Call of Ktulu | 8,6690 | 21 stemmers
25 | Megadeth - Take No Prisoners | 8,6447 | 19 stemmers

We gaan het weekend in met SLAYERRR! Skeletons of Society vertelt het verhaal van een nucleaire oorlog vanuit het standpunt van een overlevende, die toekijkt hoe mensen strijden in een poging om te overleven in de nasleep van de oorlog.

92. Slayer - Skeletons of Society

The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify

Machtig! 9,5

Gast
geplaatst: vandaag om 04:15 uur

geplaatst: vandaag om 04:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.