Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 8 maart 2025, 16:18 uur
91. Metallica - Sad But True
Ik besef ineens: zou dit niet sludge avant la lettre genoemd kunnen worden?
Alhoewel, Eyehategod, Neurosis en Crowbar waren toen ook al bezig. Helaas, dat zou anders in het voordeel hebben gewerkt voor dit wat langdradig, tikkeltje lamlendig voortslepende logge monster. De logheid is okay, maar het schurkt verder tegen saaiheid aan.
7
92. Slayer - Skeletons of Society
Over genreverschuivingen gesproken: gaat Slayer hier op de Pantera groovemetaltoer?
Dat gaat de band een stuk beter af dan Metallica met hun sludge. Maar een prijswinnende combi is het nu ook weer niet. Toms zang trekt het op naar een dikke 8.
8,2
Ik besef ineens: zou dit niet sludge avant la lettre genoemd kunnen worden?
Alhoewel, Eyehategod, Neurosis en Crowbar waren toen ook al bezig. Helaas, dat zou anders in het voordeel hebben gewerkt voor dit wat langdradig, tikkeltje lamlendig voortslepende logge monster. De logheid is okay, maar het schurkt verder tegen saaiheid aan.
7
92. Slayer - Skeletons of Society
Over genreverschuivingen gesproken: gaat Slayer hier op de Pantera groovemetaltoer?
Dat gaat de band een stuk beter af dan Metallica met hun sludge. Maar een prijswinnende combi is het nu ook weer niet. Toms zang trekt het op naar een dikke 8.
8,2
0
geplaatst: 9 maart 2025, 12:17 uur
Van mij een 8,7
Na 12 stemmen een 8,6 voor Skeletons of Society en daarmee komen ze voorlopig 1 plekje hoger dan Sad But True die iets gezakt is.
25 | Megadeth - Peace Sells | 8,6381 | 21 stemmers
26 | Metallica - …And Justice for All | 8,6238 | 21 stemmers
27 | Slayer - Skeletons of Society | 8,6042 | 12 stemmers
28 | Metallica - Sad But True | 8,6026 | 19 stemmers
29 | Anthrax - Indians | 8,5675 | 20 stemmers
Vanwege wederom een verjaardag (maart zit er vol mee hier) gooi ik de nieuwe er vast maar in, zodat we het tempo er een beetje inhouden
.
Keep It in the Family gaat, volgens Scott Ian, over het doodschieten van Yusuf Hawkins in 1989 in Brooklyn. De 16-jarige Afro-Amerikaanse jongen werd met drie vrienden aangevallen door zo'n twintig à dertig blanke jongeren waarvan een paar met honkbalknuppels. Hawkins werd door één van de belagers twee keer in zijn borst geschoten.
93. Anthrax - Keep It in the Family
The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify
Na 12 stemmen een 8,6 voor Skeletons of Society en daarmee komen ze voorlopig 1 plekje hoger dan Sad But True die iets gezakt is.
25 | Megadeth - Peace Sells | 8,6381 | 21 stemmers
26 | Metallica - …And Justice for All | 8,6238 | 21 stemmers
27 | Slayer - Skeletons of Society | 8,6042 | 12 stemmers
28 | Metallica - Sad But True | 8,6026 | 19 stemmers
29 | Anthrax - Indians | 8,5675 | 20 stemmers
Vanwege wederom een verjaardag (maart zit er vol mee hier) gooi ik de nieuwe er vast maar in, zodat we het tempo er een beetje inhouden
.Keep It in the Family gaat, volgens Scott Ian, over het doodschieten van Yusuf Hawkins in 1989 in Brooklyn. De 16-jarige Afro-Amerikaanse jongen werd met drie vrienden aangevallen door zo'n twintig à dertig blanke jongeren waarvan een paar met honkbalknuppels. Hawkins werd door één van de belagers twee keer in zijn borst geschoten.
0
geplaatst: 9 maart 2025, 13:22 uur
Ook Anthrax geeft ons hier een behoorlijk zwaar nummer, niet alleen in thematiek. Gaaf hoe in het refrein het tempo wat wordt opgevoerd. Gewoon weer een enorm sterk nummer met behoorlijk veel afwisseling.
9,2
9,2
0
geplaatst: 9 maart 2025, 18:29 uur
Slayer - Skeletons of Society 7
93. Anthrax - Keep It in the Family 8
93. Anthrax - Keep It in the Family 8
2
geplaatst: 10 maart 2025, 00:56 uur
Wie had gedacht dat het "lelijke eendje" van The Big 4 in de laatste ronde met de beste nummers voor de dag zou komen? Of het Slayer gaat verslaan durf ik nog niet te zeggen, maar dat het Megadeth en Metallica achter zich laat, dat zal bij mij zeker gebeuren. Mooie comeback. En waar de andere drie bands hierna hun thrashkruit volledig hebben verschoten, daar moet Anthrax' op een na beste album (na 'Spreading The Disease') nog komen. Maar ik ben dan ook een John Bush liefhebber.
Verjaardagverplichtingen en dan Keep It In The Family in de groep gooien: je zou bijna zeggen dat erover nagedacht is.
8,4
Wie had gedacht dat het "lelijke eendje" van The Big 4 in de laatste ronde met de beste nummers voor de dag zou komen? Of het Slayer gaat verslaan durf ik nog niet te zeggen, maar dat het Megadeth en Metallica achter zich laat, dat zal bij mij zeker gebeuren. Mooie comeback. En waar de andere drie bands hierna hun thrashkruit volledig hebben verschoten, daar moet Anthrax' op een na beste album (na 'Spreading The Disease') nog komen. Maar ik ben dan ook een John Bush liefhebber.
Verjaardagverplichtingen en dan Keep It In The Family in de groep gooien: je zou bijna zeggen dat erover nagedacht is.

8,4
0
geplaatst: 10 maart 2025, 08:55 uur
Wederom een erg sterk nummer van mijn favoriete Anthrax album. Cijfer; 9
0
geplaatst: 10 maart 2025, 11:45 uur
Skeletons of Society - 7,5
Keep It In The Family - 7,5
Allebei wel OK.
Keep It In The Family - 7,5
Allebei wel OK.
0
geplaatst: 10 maart 2025, 17:07 uur
90. Megadeth - Skin O' My Teeth: 8,3
91. Metallica - Sad But True: 8
92. Slayer - Skeletons of Society: 8,3
93. Anthrax - Keep It in the Family: 9,5
91. Metallica - Sad But True: 8
92. Slayer - Skeletons of Society: 8,3
93. Anthrax - Keep It in the Family: 9,5
0
geplaatst: 10 maart 2025, 19:56 uur
Na 16 stemmen een keurig afgeronde 8,25 voor Keep It in the Family
43 | Megadeth - Good Mourning/Black Friday | 8,2619 | 21 stemmers
44 | Metallica - Nothing Else Matters | 8,2571 | 21 stemmers
45 | Anthrax - Keep It in the Family | 8,2500 | 16 stemmers
46 | Megadeth - My Last Words | 8,2143 | 21 stemmers
47 | Anthrax - I Am the Law | 8,2100 | 20 stemmers
Een schizofreen die geconfronteerd wordt met zijn duistere kant, die hem waarschuwt dat hij niet langer onderdrukt kan worden. De man wordt wakker met bloed aan zijn handen en geen idee van wat er gebeurt is. En die angstaanjagende gedachte zorgt ervoor dat de man 'bullets' zweet.
94. Megadeth - Sweating Bullets
43 | Megadeth - Good Mourning/Black Friday | 8,2619 | 21 stemmers
44 | Metallica - Nothing Else Matters | 8,2571 | 21 stemmers
45 | Anthrax - Keep It in the Family | 8,2500 | 16 stemmers
46 | Megadeth - My Last Words | 8,2143 | 21 stemmers
47 | Anthrax - I Am the Law | 8,2100 | 20 stemmers
Een schizofreen die geconfronteerd wordt met zijn duistere kant, die hem waarschuwt dat hij niet langer onderdrukt kan worden. De man wordt wakker met bloed aan zijn handen en geen idee van wat er gebeurt is. En die angstaanjagende gedachte zorgt ervoor dat de man 'bullets' zweet.
0
geplaatst: 10 maart 2025, 20:46 uur
Die drie coupletten zijn redelijk geniaal (gezongen) te noemen. Daves stem was sinds het debuutalbum niet meer zo passend als de zingende schizofreen die hij hier speelt. Geweldig. Net als dat gitaarriffje op 2'28" in het verder ook erg vette instrumentele deel. Toch jammer dat dan bridge/refrein net een tandje te radiovriendelijk overkomt en een beetje achterblijft.
Toch bevalt dit nummer me stuk beter dan de voorgaande twee van dit album.
8,4
Die drie coupletten zijn redelijk geniaal (gezongen) te noemen. Daves stem was sinds het debuutalbum niet meer zo passend als de zingende schizofreen die hij hier speelt. Geweldig. Net als dat gitaarriffje op 2'28" in het verder ook erg vette instrumentele deel. Toch jammer dat dan bridge/refrein net een tandje te radiovriendelijk overkomt en een beetje achterblijft.
Toch bevalt dit nummer me stuk beter dan de voorgaande twee van dit album.
8,4
0
geplaatst: 11 maart 2025, 07:45 uur
Classic Megadeth! Met een heerlijk catchy refrein, ook wel earwurm genoemd. En Dave's stem is inderdaad gemaakt voor een nummer als dit. Vrij geniaal! Cijfer; 9
* denotes required fields.