Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 15 maart 2025, 10:14 uur
7,5
en nog:
Megaderh - Countdown to Extinction: 7,5
Slayer - Dead Skin Mask: 7,0
en nog:
Megaderh - Countdown to Extinction: 7,5
Slayer - Dead Skin Mask: 7,0
0
geplaatst: 15 maart 2025, 11:38 uur
Met bijna een 8,5 gemiddeld voor de albumopener behaalt Time een keurige 31e plek.
30 | Slayer - Hell Awaits | 8,5000 | 21 stemmers
31 | Anthrax - Time | 8,4929 | 14 stemmers
32 | Metallica - Whiplash | 8,4909 | 22 stemmers
Symphony of Destruction gaat over de politie die veel te veel macht heeft, onze vrijheden afneemt en uiteindelijk de maatschappij zoals wij die kennen ten onder brengt.
98. Megadeth - Symphony of Destruction
The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify
30 | Slayer - Hell Awaits | 8,5000 | 21 stemmers
31 | Anthrax - Time | 8,4929 | 14 stemmers
32 | Metallica - Whiplash | 8,4909 | 22 stemmers
Symphony of Destruction gaat over de politie die veel te veel macht heeft, onze vrijheden afneemt en uiteindelijk de maatschappij zoals wij die kennen ten onder brengt.
98. Megadeth - Symphony of Destruction
0
geplaatst: 15 maart 2025, 14:40 uur
97. Anthrax - Time - 7,0
98. Megadeth - Symphony of Destruction - 10
98. Megadeth - Symphony of Destruction - 10
0
geplaatst: 15 maart 2025, 21:20 uur
Fascinerend hoor, al die hoge cijfers.
Ik vind het wel een okay nummer, maar nogal lui. En het refrein wat zeurderig.
Zelfs die gitaarsolo zet wat landerig in.
De riff doet me eigenlijk nogal aan AC/DC denken (vooral te horen van 2'48"- 3'15").
7,3
Ik vind het wel een okay nummer, maar nogal lui. En het refrein wat zeurderig.
Zelfs die gitaarsolo zet wat landerig in.
De riff doet me eigenlijk nogal aan AC/DC denken (vooral te horen van 2'48"- 3'15").
7,3
0
geplaatst: 15 maart 2025, 21:21 uur
Als één van de weinige Megadeth-nummers van dit album, blijft het titelnummer fier overeind staan. Die riff is simpel, maar zo übereffectief, herkenbaar en uitermate iconisch. Gewoon briljant in al zijn eenvoud, aangevuld met schitterende harmonieën die het geheel kloppend maken. Het niveau van Rust In Piece wordt niet benaderd, maar een hoog cijfer levert het wel op.
9,3
9,3
1
geplaatst: 15 maart 2025, 22:10 uur
Dit nummer is de reden dat ik tijdje geleden er heilig van overtuigd was dat je prima een toffe Megadeth musical kan maken. Ik dans dan ook op dit nummer alsof ik een bolhoed, tuxedo en wandelstok bij heb.
9
9
1
geplaatst: 15 maart 2025, 22:15 uur
Wolfmother schreef:
Ik dans dan ook op dit nummer alsof ik een bolhoed, tuxedo en wandelstok bij heb.
Ik dans dan ook op dit nummer alsof ik een bolhoed, tuxedo en wandelstok bij heb.
Zeg me alsjeblieft dat je niet alleen alsof doet, dansen op Symphony of Destruction met bolhoed, tuxedo en wandelstok is musicalwaardig wat mij betreft.
2
geplaatst: 16 maart 2025, 13:31 uur
ABDrums schreef:
Zeg me alsjeblieft dat je niet alleen alsof doet, dansen op Symphony of Destruction met bolhoed, tuxedo en wandelstok is musicalwaardig wat mij betreft.
(quote)
Haha, dit is echt gebeurd en ook een dingetje tussen mij en wat vrienden. Dit album leent zich er perfect voor.
0
geplaatst: 16 maart 2025, 20:38 uur
Fascinerend hoge cijfers voor Symphony of Destruction zover
. Maar of ze het hoge gemiddelde van een 9- vol gaan houden valt nog te bezien.
20 | Slayer - Dead Skin Mask | 8,7553 | 19 stemmers
21 | Megadeth - Symphony of Destruction | 8,7545 | 11 stemmers
22 | Metallica - Blackened | 8,7333 | 21 stemmers
Wherever I May Roam gaat -uiteraard- over het tourleven van een grote band. Altijd onderweg, nooit echt thuis, maar je ook overal thuisvoelen. Kirk Hammett zei in een interview tijdens de Wherever I May Roam tour: "I bought a house last year that I haven't even seen yet!"
99. Metallica - Wherever I May Roam
. Maar of ze het hoge gemiddelde van een 9- vol gaan houden valt nog te bezien.20 | Slayer - Dead Skin Mask | 8,7553 | 19 stemmers
21 | Megadeth - Symphony of Destruction | 8,7545 | 11 stemmers
22 | Metallica - Blackened | 8,7333 | 21 stemmers
Wherever I May Roam gaat -uiteraard- over het tourleven van een grote band. Altijd onderweg, nooit echt thuis, maar je ook overal thuisvoelen. Kirk Hammett zei in een interview tijdens de Wherever I May Roam tour: "I bought a house last year that I haven't even seen yet!"
0
geplaatst: 16 maart 2025, 21:54 uur
Sweating Bullets : 5
The Unforgiven : 8
Spirit in Black : 9
Time : 8
Symphony of Destruction : 7,2
Wherever I May Roam : 9,2
The Unforgiven : 8
Spirit in Black : 9
Time : 8
Symphony of Destruction : 7,2
Wherever I May Roam : 9,2
0
geplaatst: 16 maart 2025, 23:20 uur
Fantastisch intro, vooral de eerste dertig seconden. Alsof tergend langzaam je keel wordt doorgesneden met een uchigatana door een eerwraakzuchtige geisha, onder het regisserend oog van Akira Kurosawa.
Het nummer is verder wat aan de onnodig lange, andermaal logge kant, maar op dit nummer komt de band er mee weg (op diverse andere nummers op dit album niet).
8,5
Fantastisch intro, vooral de eerste dertig seconden. Alsof tergend langzaam je keel wordt doorgesneden met een uchigatana door een eerwraakzuchtige geisha, onder het regisserend oog van Akira Kurosawa.
Het nummer is verder wat aan de onnodig lange, andermaal logge kant, maar op dit nummer komt de band er mee weg (op diverse andere nummers op dit album niet).
8,5
0
geplaatst: 17 maart 2025, 10:10 uur
98. Megadeth - Symphony of Destruction: 9
99. Metallica - Wherever I May Roam: 9,5
99. Metallica - Wherever I May Roam: 9,5
* denotes required fields.