Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 13 maart 2025, 12:04 uur
Skeletons of Society 7,3
Keep it in the Family 7,7
Sweating Bullets 9,3
The Unforgiven 8,9
Spirit in Black 8,1
Keep it in the Family 7,7
Sweating Bullets 9,3
The Unforgiven 8,9
Spirit in Black 8,1
0
geplaatst: 13 maart 2025, 12:34 uur
95. Metallica - The Unforgiven: 7,8
96. Slayer - Spirit in Black: 7
96. Slayer - Spirit in Black: 7
0
geplaatst: 13 maart 2025, 13:52 uur
92. Slayer - Skeletons of Society - 8.8
Ja ik mag dit wel van ze. Lekker creepy, melodieus en met wat venijn. Er zit een heerlijke groove in die ik niet van ze gewend ben. Mogen ze wel vaker doen.
93. Anthrax - Keep It in the Family - 8.6
Anthrax is lekker bezig met deze plaat. Ook dit nummer klinkt weer stevig en zit vol energie. De tempo versnelling is ook erg fijn, past perfect bij het nummer zo. En zorgt voor een lekkere opbouw.
94. Megadeth - Sweating Bullets - 8
Mustaines stem past perfect bij het karakter van dit nummer, maar het is ook wel even een dingetje om doorheen te bijten merk ik. Muzikaal zit het prima in elkaar, maar ze leveren een vrij simpel nummer af voor hun doen. Ze gaan een beetje op de Metallica tour door het radiovriendelijke stijltje en dat is jammer, want daar ligt niet hun kracht. Dit is trouwens wel een van de nummers die voor mij los beter werkt dan in albumcontext. Terwijl de rest van de nummers het daarin juist beter doen bij mij.
95. Metallica - The Unforgiven - 8.4
Blijft een van mijn favorieten van het album. Heerlijk verloop en lekker pakkend. Prima ballad van ze. En de western intro is natuurlijk machtig mooi.
96. Slayer - Spirit in Black - 9.6
En ook dit is een heerlijk nummer van de heren. Stevig, vol venijn en voldoende melodieus om op alle vlakken wat interessants te bieden. En vergeet natuurlijk niet de krachtpatserij die ze er halverwege in gooien. Heerlijk. Deze behoort tot het betere werk van ze.
Ja ik mag dit wel van ze. Lekker creepy, melodieus en met wat venijn. Er zit een heerlijke groove in die ik niet van ze gewend ben. Mogen ze wel vaker doen.
93. Anthrax - Keep It in the Family - 8.6
Anthrax is lekker bezig met deze plaat. Ook dit nummer klinkt weer stevig en zit vol energie. De tempo versnelling is ook erg fijn, past perfect bij het nummer zo. En zorgt voor een lekkere opbouw.
94. Megadeth - Sweating Bullets - 8
Mustaines stem past perfect bij het karakter van dit nummer, maar het is ook wel even een dingetje om doorheen te bijten merk ik. Muzikaal zit het prima in elkaar, maar ze leveren een vrij simpel nummer af voor hun doen. Ze gaan een beetje op de Metallica tour door het radiovriendelijke stijltje en dat is jammer, want daar ligt niet hun kracht. Dit is trouwens wel een van de nummers die voor mij los beter werkt dan in albumcontext. Terwijl de rest van de nummers het daarin juist beter doen bij mij.
95. Metallica - The Unforgiven - 8.4
Blijft een van mijn favorieten van het album. Heerlijk verloop en lekker pakkend. Prima ballad van ze. En de western intro is natuurlijk machtig mooi.
96. Slayer - Spirit in Black - 9.6
En ook dit is een heerlijk nummer van de heren. Stevig, vol venijn en voldoende melodieus om op alle vlakken wat interessants te bieden. En vergeet natuurlijk niet de krachtpatserij die ze er halverwege in gooien. Heerlijk. Deze behoort tot het betere werk van ze.
1
geplaatst: 13 maart 2025, 20:18 uur
Een 8,22 voor Spirit in Black na 16 stemmers.
45 | Megadeth - Good Mourning/Black Friday | 8,2619 | 21 stemmers
46 | Metallica - Nothing Else Matters | 8,2571 | 21 stemmers
47 | Slayer - Spirit in Black | 8,2219 | 16 stemmers
48 | Megadeth - My Last Words | 8,2143 | 21 stemmers
49 | Anthrax - I Am the Law | 8,2100 | 20 stemmers
We zijn toegekomen aan de laatste ronde, en trappen deze af met het openeingsnummer van Persistence of Time. Time gaat over de onvermijdelijkheid van de tijd en hoe je je leven kunt leiden zoals jij dat wilt, of dat je meegezogen wordt door het verstrijken van de tijd.
97. Anthrax - Time
The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify
45 | Megadeth - Good Mourning/Black Friday | 8,2619 | 21 stemmers
46 | Metallica - Nothing Else Matters | 8,2571 | 21 stemmers
47 | Slayer - Spirit in Black | 8,2219 | 16 stemmers
48 | Megadeth - My Last Words | 8,2143 | 21 stemmers
49 | Anthrax - I Am the Law | 8,2100 | 20 stemmers
We zijn toegekomen aan de laatste ronde, en trappen deze af met het openeingsnummer van Persistence of Time. Time gaat over de onvermijdelijkheid van de tijd en hoe je je leven kunt leiden zoals jij dat wilt, of dat je meegezogen wordt door het verstrijken van de tijd.
97. Anthrax - Time
The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify
4
geplaatst: 13 maart 2025, 20:18 uur
En dan zijn er plots nog maar vier nummers over om te beoordelen. Komende maandag zal ik het laatste nummer plaatsen, waarna de 'eindpresentatie' in/rond het daaropvolgende weekend volgt. Je hebt dus nog een ruime week om alle nummers te beoordelen. Deze boodschap geldt natuurlijk vooral voor de mensen die nog in te halen hebben. Dat is dus nog iets meer dan een week mogelijk.
Hier de stemmers, waarbij 96 dus de perfecte score is op dit moment.
Apollo 96 stemmen
B.Robertson 96 stemmen
Dieter 96 stemmen
EvilDrSmith 96 stemmen
Johnny Marr 96 stemmen
legian 96 stemmen
Rudi S 96 stemmen
Simon77 96 stemmen
The_CrY 96 stemmen
vielip 96 stemmen
Wolfmother 96 stemmen
Jelle78 95 stemmen
Justus18 95 stemmen
Kondoro0614 95 stemmen
50tracks 94 stemmen
ABDrums 93 stemmen
odi 93 stemmen
thelion 86 stemmen
dumb_helicopter 81 stemmen
johannesB 59 stemmen
Arno 49 stemmen
laxus11 33 stemmen
Funky Bookie 11 stemmen
laboomzaa 8 stemmen
Edwynn 7 stemmen
Hacker 5 stemmen
Juul1998B 3 stemmen
Etiul 1 stemmen
Geen idee welk(e) nummer(s) je nog moet? Laat het me dan even weten.
Hier de stemmers, waarbij 96 dus de perfecte score is op dit moment.
Apollo 96 stemmen
B.Robertson 96 stemmen
Dieter 96 stemmen
EvilDrSmith 96 stemmen
Johnny Marr 96 stemmen
legian 96 stemmen
Rudi S 96 stemmen
Simon77 96 stemmen
The_CrY 96 stemmen
vielip 96 stemmen
Wolfmother 96 stemmen
Jelle78 95 stemmen
Justus18 95 stemmen
Kondoro0614 95 stemmen
50tracks 94 stemmen
ABDrums 93 stemmen
odi 93 stemmen
thelion 86 stemmen
dumb_helicopter 81 stemmen
johannesB 59 stemmen
Arno 49 stemmen
laxus11 33 stemmen
Funky Bookie 11 stemmen
laboomzaa 8 stemmen
Edwynn 7 stemmen
Hacker 5 stemmen
Juul1998B 3 stemmen
Etiul 1 stemmen
Geen idee welk(e) nummer(s) je nog moet? Laat het me dan even weten.
1
geplaatst: 13 maart 2025, 20:29 uur
Gisteren heb ik Metallica - The Unforgiven wel beoordeeld, maar ik ben kennelijk vergeten mijn stem te plaatsen: 8,5.
0
geplaatst: 13 maart 2025, 20:34 uur
Kom maar door Simon77 maak ik mijn lijstje compleet (meestal geen goed nieuws voor de gemiddelden)
0
geplaatst: 13 maart 2025, 20:43 uur
Slayer - Spirit in Black 7,4
Nogal standaard Slayer dit. Zeker niet slecht, maar Slayer heeft wat mij betreft zoveel beter.
Anthrax - Time 9,5
Klassieker. Vooral de melodieuze gitaarlijntjes vanaf ongeveer 4:50 zijn werkelijk meesterlijk. Maar de hele opbouw van dit nummer is fantastisch. Dit is zo'n nummer waarvan je je totaal niet realiseert dat het zo lang duurt, omdat gewoon elke seconde klopt.
Nogal standaard Slayer dit. Zeker niet slecht, maar Slayer heeft wat mij betreft zoveel beter.
Anthrax - Time 9,5
Klassieker. Vooral de melodieuze gitaarlijntjes vanaf ongeveer 4:50 zijn werkelijk meesterlijk. Maar de hele opbouw van dit nummer is fantastisch. Dit is zo'n nummer waarvan je je totaal niet realiseert dat het zo lang duurt, omdat gewoon elke seconde klopt.
0
geplaatst: 13 maart 2025, 20:49 uur
50tracks schreef:
Kom maar door Simon77 maak ik mijn lijstje compleet (meestal geen goed nieuws voor de gemiddelden)
Megaderh - Countdown to Extinction Kom maar door Simon77 maak ik mijn lijstje compleet (meestal geen goed nieuws voor de gemiddelden)
Slayer - Dead Skin Mask
0
geplaatst: 13 maart 2025, 20:51 uur
The Unforgiven van eergisteren
Te druk met je top 100 waarschijnlijk
Te druk met je top 100 waarschijnlijk

0
geplaatst: 13 maart 2025, 21:26 uur
Het nummer 'hakt' net even te opzichtig en 'groovet' wat te weinig om een echt torenhoog cijfer te krijgen.
Evenzogoed een moddervet nummer.
8,6
Evenzogoed een moddervet nummer.
8,6
0
geplaatst: 14 maart 2025, 07:55 uur
Fantastische opener die de lat gelijk érg hoog legt voor de rest van het album. Maar daar weten de heren wel raad mee zo zou blijken. Dat intro met die tikkende klok werkt heerlijk. Cijfer; 9
2
geplaatst: 14 maart 2025, 10:40 uur
Huishoudelijke mededeling: het nieuwe nummer volgt morgen aan het eind van de ochtend ivm sportieve
verplichtingen vanavond.
verplichtingen vanavond.
4
geplaatst: 14 maart 2025, 13:50 uur
Het wordt maar weer eens tijd voor wat commentaar van mijn kant alhier, dat is al een poosje geleden dat ik dat heb gedaan. Daargaan we:
94. Megadeth - Sweating Bullets: 8,3
Eerste nummer van deze Megadeth-ronde waarbij ik de zang de moeite waard vind. De sectie na een dikke minuut bracht me echt van m'n à propos, heel erg gaaf. Ook de afwisseling is cool, ik houd van die onvoorspelbaarheid in de compositie.
95. Metallica - The Unforgiven: 8,8
Een klassieker die nooit verveeld, hoe vaak ik hem ook hoor. Emotioneel, gevoelig, gedragen en slepend, Metallica liet zien dat dat de band ook als een mouw past. Het nummer had wel met een minuutje tot anderhalve minuut ingekort kunnen worden, maar dat mag de pret en het cijfer niet drukken.
96. Slayer - Spirit in Black: 7,7
Van de Grote Vier blijft Slayer het dichst bij zijn roots en blijft het steevast pure thrashmetal leveren, terwijl de andere Drie hun gezichtsvelden verbreden en experimenteren met hun geluid. Het siert de band om vast te houden aan een werkende formule, maar het blijft bij wijlen toch wat eentonig. Dit nummer vind ik dan wel weer erg lekker, maar heel bijzonder dan ook weer niet. Het is mij in ieder geval niet duidelijk waarom dit nummer boven het maaiveld van de andere reeds gepasseerde nummers zou laten steken.
97. Anthrax - Time: 7,3
Voordat dit spelletje begon, was ik het minst bekend met Anthrax en had ik ook het minste waardering voor deze band in vergelijking met de andere Drie. Het is dan altijd een leuke exercitie om te evalueren of zo'n vooroordeel verandert naarmate een spel vordert. En het antwoord is eigenlijk nee, want ik kan niet zoveel met de band. In de tijdsgeest gezien en vanuit nostalgische waarden geredeneerd, kan ik me heel goed voorstellen waarom mensen verzot zijn op deze band (daar schaar ik voor het gemak m'n pa maar even bij als voorbeeld, hoewel hij veel meer met Metallica heeft (maar wie niet?)).
Maar vanuit mijn eigen perspectief bekeken zie ik gewoon niet in wat de toegevoegde waarde van Anthrax op mijn muziekbeleving zou kunnen zijn. Ik hoor het, soms denk ik 'ja, best prima', vaak denk ik 'het zal wel, dit boeit me te weinig' en heel af en toe denk ik 'jongens, doe gewoon niet, dit is gewoon matig tot ronduit slecht'. Dit nummer schippert tussen de tweede en eerste categorie in, waarbij de tweede dichterbij ligt. Daar hoort dan ook een passend cijfer bij: degelijk, bij vlagen prima, maar het doet me weinig.
94. Megadeth - Sweating Bullets: 8,3
Eerste nummer van deze Megadeth-ronde waarbij ik de zang de moeite waard vind. De sectie na een dikke minuut bracht me echt van m'n à propos, heel erg gaaf. Ook de afwisseling is cool, ik houd van die onvoorspelbaarheid in de compositie.
95. Metallica - The Unforgiven: 8,8
Een klassieker die nooit verveeld, hoe vaak ik hem ook hoor. Emotioneel, gevoelig, gedragen en slepend, Metallica liet zien dat dat de band ook als een mouw past. Het nummer had wel met een minuutje tot anderhalve minuut ingekort kunnen worden, maar dat mag de pret en het cijfer niet drukken.
96. Slayer - Spirit in Black: 7,7
Van de Grote Vier blijft Slayer het dichst bij zijn roots en blijft het steevast pure thrashmetal leveren, terwijl de andere Drie hun gezichtsvelden verbreden en experimenteren met hun geluid. Het siert de band om vast te houden aan een werkende formule, maar het blijft bij wijlen toch wat eentonig. Dit nummer vind ik dan wel weer erg lekker, maar heel bijzonder dan ook weer niet. Het is mij in ieder geval niet duidelijk waarom dit nummer boven het maaiveld van de andere reeds gepasseerde nummers zou laten steken.
97. Anthrax - Time: 7,3
Voordat dit spelletje begon, was ik het minst bekend met Anthrax en had ik ook het minste waardering voor deze band in vergelijking met de andere Drie. Het is dan altijd een leuke exercitie om te evalueren of zo'n vooroordeel verandert naarmate een spel vordert. En het antwoord is eigenlijk nee, want ik kan niet zoveel met de band. In de tijdsgeest gezien en vanuit nostalgische waarden geredeneerd, kan ik me heel goed voorstellen waarom mensen verzot zijn op deze band (daar schaar ik voor het gemak m'n pa maar even bij als voorbeeld, hoewel hij veel meer met Metallica heeft (maar wie niet?)).
Maar vanuit mijn eigen perspectief bekeken zie ik gewoon niet in wat de toegevoegde waarde van Anthrax op mijn muziekbeleving zou kunnen zijn. Ik hoor het, soms denk ik 'ja, best prima', vaak denk ik 'het zal wel, dit boeit me te weinig' en heel af en toe denk ik 'jongens, doe gewoon niet, dit is gewoon matig tot ronduit slecht'. Dit nummer schippert tussen de tweede en eerste categorie in, waarbij de tweede dichterbij ligt. Daar hoort dan ook een passend cijfer bij: degelijk, bij vlagen prima, maar het doet me weinig.
1
geplaatst: 15 maart 2025, 09:39 uur
* denotes required fields.