MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter

zoeken in:
Slayer - Die By the Sword
7

Niet helemaal overtuigd van deze Slayer, nog wel een 7- dat wel.

vielip schreef:
De drums klinken nog steeds nergens naar maar stoort minder dan bij Black magic.
Toch een bijzonder origineel waardeoordeel. Ik heb niet vaak gelezen, zeg maar gewoon nog NOOIT gelezen, dat iemand Dave Lombardos drumwerk nergens naar vindt klinken. Lekker dwarse opvatting. En ik hoor wel dat het nog ergens hout snijdt ook: Dave was hier nog maar een broekie van 18. Zijn techniek zou snel groeien.
Al mag ik het wat rommelig klinkende geluid wel: het is tenslotte niet voor niet t(h)rash. Grappig genoeg vind ik Toms zang hier juist weer wat minder, alsof hij bijna boven zijn macht zingt.
Toch een 8,3, want erg gaaf, maar niet briljant nummer.

Wellicht formuleerde ik het wat ongelukkig maar met klinken bedoel ik toch echt de sound/productie Die vind ik van dit album namelijk niet best. Met name de drums. Al is het niet zo dramatisch als het debuut van Megadeth. En ik zei in de post bij Black magic dat het drumwerk van Lombardo nooit genoeg lof kan krijgen wat mij betreft.

7,2 wel matig gezongen

Metallica, Slayer & de Rest is het na twee beoordeelde nummers per band.

1 | Metallica - Hit the Lights | 8,4167 | 24 stemmers
2 | Metallica - Motorbreath | 8,1929 | 21 stemmers
3 | Slayer - Black Magic | 7,9957 | 23 stemmers
4 | Slayer - Die By the Sword | 7,5028 | 18 stemmers
5 | Anthrax - Deathrider | 7,2460 | 25 stemmers
6 | Megadeth - Last Rites / Loved to Deth | 7,1690 | 21 stemmers
7 | Anthrax - I'm Eighteen | 6,6523 | 22 stemmers
8 | Megadeth - Killing Is My Business… and Business Is Good! | 6,5813 | 24 stemmers

Het volgende Anthrax nummer gaat over 'The Need for Speed'. Maar wat nog veel belangrijker is aan dit nummer van Fistful of Metal; het is de bron van de naam van dit genre. Het was namelijk muziekjournalist Malcolm Dome die in 1984 in het Britse muziekblad Kerrang! over Metal Thrashing Mad schreef en kwam met de term Thrash Metal. Hoe kwam hij er toch op zou je je toch bijna afvragen

9. Anthrax - Metal Thrashing Mad

The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify

Ik had vandaag eigenlijk verwacht dat je voor een keertje van je ritme zou afwijken en dit nummer zou plaatsen.
Maar jij wilt blijkbaar op geen enkele manier met die decadente consumentenbullshit te maken hebben.

'Metal Thrashing Mad': toch een beetje de 'hitsingle' van de plaat. Leuk en lekker, maar zeker niet mijn favoriet van de plaat.
7,8

Lekker nummer. Nog niet zo goed als op de komende albums van Anthrax, maar het gaat al wel die kant op.

8

Slayer - Die By the Sword 8

Anthrax - Metal Thrashing Mad 7,8

Lekker niks aan de hand nummertje maar nog lang niet het niveau dat later gehaald ozu worden. Cijfer; 6,8

Anthrax - Metal Thrashing Mad: 8,5

Hell yeah, Anthrax! Ken echt niet genoeg van die eerste plaat om te weten of dit een uitschieter is, maar ik krijg nu wel zin om m op te zetten.

Slayer - 7,1
Anthrax - 7,2

Simon77

Metal Thrashing Mad: 7+

7.2 Ja lekker nummer hoor

Metal Thrashing Mad vindt een plekje tussen de beide Slayer nummers op plek 4 voorlopig.

1 | Metallica - Hit the Lights | 8,4167 | 24 stemmers
2 | Metallica - Motorbreath | 8,1929 | 21 stemmers
3 | Slayer - Black Magic | 7,9957 | 23 stemmers
4 | Anthrax - Metal Thrashing Mad | 7,6821 | 14 stemmers
5 | Slayer - Die By the Sword | 7,5075 | 20 stemmers
6 | Anthrax - Deathrider | 7,2460 | 25 stemmers
7 | Megadeth - Last Rites / Loved to Deth | 7,1690 | 21 stemmers
8 | Anthrax - I'm Eighteen | 6,6523 | 22 stemmers
9 | Megadeth - Killing Is My Business… and Business Is Good! | 6,5813 | 24 stemmers

Verder met Looking Down the Cross van Megadeth waarin Dave Mustaine de laatste overpeinzingen van Jezus bezingt terwijl die aan het kruis hangt.

10. Megadeth - Looking Down the Cross

The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify

Anthrax - Metal Thrashing Mad: 8,0

Megadeth - Looking Down the Cross: 6,0

odi
Anthrax - I’m Eighteen: 6

Megadeth - Last Rites / Loved to Deth: 6,5

Metallica - Motorbreath: 8

Slayer - Die by the Sword: 8,8

Anthrax - Metal Thrashing Mad: 7,5

Megadeth - Looking Down The Cross: 5,8

10. Megadeth - Looking Down the Cross: 8,2

Hier begint Megadeth toch al wel aardig te laten zien wat op de albums hierna tot volle bloei zou komen. Mooie opbouw en tempowisselingen. Wat mij betreft het beste nummer op het debuut. Cijfer; 7,5

Anthrax: 7
Megadeth: 6.5

Gast
geplaatst: vandaag om 23:59 uur

geplaatst: vandaag om 23:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.