MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter

zoeken in:

18. Megadeth - Rattlehead: 7,1
19. Metallica - Whiplash: 9,2

Megadeth - Rattlehead een 6.7

Metallica - Whiplash een 8.5

"But we will never stop we will never quit 'cause we are Metallica".
Zo ziet dominantie er uit. Whiplash pakt de koppositie over van The Four Horsemen.

1 | Metallica - Whiplash | 8,6167 | 18 stemmers
2 | Metallica - The Four Horsemen | 8,4474 | 19 stemmers
3 | Metallica - Hit the Lights | 8,3960 | 25 stemmers
4 | Metallica - Motorbreath | 8,2065 | 23 stemmers
5 | Metallica - Seek & Destroy | 8,0438 | 24 stemmers
6 | Slayer - Metal Storm / Face the Slayer | 8,0158 | 19 stemmers
7 | Slayer - Black Magic | 7,9667 | 24 stemmers
8 | Anthrax - Metal Thrashing Mad | 7,6275 | 20 stemmers
9 | Slayer - Die By the Sword | 7,5614 | 22 stemmers
10 | Megadeth - Rattlehead | 7,4813 | 16 stemmers

11 | Megadeth - Mechanix | 7,3763 | 19 stemmers
12 | Anthrax - Panic | 7,3381 | 21 stemmers
13 | Slayer - Evil Has No Boundaries | 7,3150 | 20 stemmers
14 | Anthrax - Deathrider | 7,2519 | 26 stemmers
15 | Megadeth - Last Rites / Loved to Deth | 7,1500 | 23 stemmers
16 | Megadeth - Looking Down the Cross | 6,9895 | 19 stemmers
17 | Anthrax - I'm Eighteen | 6,6229 | 24 stemmers
18 | Anthrax - Soldiers of Metal | 6,6184 | 19 stemmers
19 | Megadeth - Killing Is My Business… and Business Is Good! | 6,6100 | 25 stemmers

De laatste dan van de debuutalbums van de Thrashmetal grootheden. Slayer heeft nog één ijzer in het duivelse vuur zitten. The Antichrist zaait met veel plezier dood en verderf

20. Slayer - The Antichrist

The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify

Oef, is onze smaak nu zó eenkennig, of was Metallica met hun debuutalbum nu echt een niveautje te hoog gegrepen voor de andere drie?

20. Slayer - The Antichrist
Deze vinnikwel lekker, met name de gitaarsolo's en de growls en het gekrijs van Tom dat daarop volgt (Tortuuuuuure!), maar het is niet het prijsnummer van het album.
8

Dat laatste natuurlijk, dat weet je zelf ook wel toch?

Gruwelijk vet nummer. Ik vind Slayer's debuut niet onderdoen voor die van Metallica. Megadeth en Anthrax zingen wel een toontje lager. Jammer dat 'Crionics' niet meer aan bod komt.

9,5

Tja, Metallica op 1. Dat was wel te verwachten natuurlijk. Slayer kan er nog een beetje bij in de buurt komen, maar Anthrax en Megadeth hebben flink meer moeite. Dat was vanuit mijn kant ook wel redelijk de verwachting. Alleen had ik een minder stevig gat verwacht vanuit Metallica. En dan te bedenken dat ze op de komende albums nog betere nummers hebben staan ook.

Ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Als ik de reacties moet geloven zou Megadeth nog flink beter moeten worden op de komende albums. En Slayer heeft nog wel wat knallers ik het verschiet liggen natuurlijk. Anthrax weet ik niet, maar wat ik voor zover aan reacties zie lijken die toch een beetje buiten de boot te vallen.

Maar ondanks de kritieken op Lars zijn we wel gewoon fan van zijn muziek blijkt maar weer

ABDrums schreef:
Dat laatste natuurlijk, dat weet je zelf ook wel toch?

Nou, wel een beetje, maar toch niet helemaal.
Afgaande op mijn eigen cijfers laten die toch wat meer variatie zien dan de "officiële lijst".
Sterker nog: de gemiddeldes liggen bizar dicht bij elkaar. Alsof ik het had uitgemikt.
Alleen Anthrax ligt een stuk achter:

Metallica - Hit The Lights 10
Megadeth - Mechanix 9,5
Metallica - Whiplash 9,5
Slayer - Black Magic 9,2
Slayer - Evil Has No Boundaries 9,2
Metallica - The Four Horsemen 9
Megadeth - Last Rites / Loved to Deth 8,8
Anthrax - Deathrider 8,5
Megadeth - Rattlehead 8,5
Metallica - Motorbreath 8,5
Anthrax - Panic 8,5
Slayer - Metal Storm / Face The Slayer 8,4
Slayer - Die By the Sword 8,3
Megadeth - Looking Down the Cross 8,2
Megadeth - Killing Is My Business 8
Slayer - The Antichrist 8
Anthrax - Metal Thrashing Mad 7,8
Anthrax - Soldiers of Metal 7,7
Anthrax - I'm Eighteen 6
Metallica - Seek & Destroy 6

Gemiddelde:
Slayer = 8,62
Megadeth = 8,6
Metallica = 8,6
Anthrax = 7,7

Slayer - The Antichrist 8,5

Het debuut van Metallica is echt behoorlijk beter ten opzichte van die van de andere drie vind ik. Pas daarna komen die anderen dichterbij en gaan er af en toe overheen. Zeker in latere jaren. Deze van Slayer is best lekker in al z'n eenvoud maar niet opzienbarend verder. Cijfer; 6

Megadeth: 7
Metallica: 8
Slayer: 6.7

odi
Megadeth : 6,9
Metallica : 8,2
Slayer : 9

The Antichrist: 7+

18. Megadeth - Rattlehead - 6.2
Op je debut al een ode aan je headbangende fans maken, of over je mascotte. Je moet het maar durven hoor zo vroeg in je loopbaan. Muzikaal prima hoewel weinig bijzonder, het einde gaat het de betere kant op. Probleem voor mij blijft de zang die hier niet echt wil klikken. Kleine bonus voor het slot wel.

19. Metallica - Whiplash - 6.5
Megadeth/Metallica, ze zijn bij vlagen best uitwisselbaar met elkaar. Voordeel van Metallica is dat ze een betere zanger hebben en het geheel allemaal wat beter klinkt. Verder niet echt een bijzonder nummer.

20. Slayer - The Antichrist - 6.5
Een wat trager tempo, maar de screams zijn wel oppermeesterlijk hier.

Aangezien ik van lijstjes houd heb ik hier toch maar een mooi overzichtje voor mijzelf van gemaakt. En dat terwijl ik aanvankelijk dacht hier eigenlijk niet echt heel actief mee bezig te zijn...
Anyway, de debutplaten zijn voorbij dus tijd voor een tussenstandje.

Gemiddelde:
Anthrax = 6.84
Megadeth = 5.96
Metallica = 7
Slayer = 7.04

Anthrax:
Voor mij de grote onbekende van deze vier en ze hebben me hier vrij goed verrast. Ik lees vaak dat veel mensen de band wat minder vinden, maar ik vermaak me hier best prima mee. Ze weten van de vier voor zover in ieder geval de meeste lol in de muziek over te brengen. Ze zijn niet de meest interessante maar leveren wel lekkere nummers af.

Megadeth:
Stijf onderaan in mijn lijstje. Komt door een paar dingen waarvan de zang een erg groot onderdeel is. Die wil hier niet klikken (soms lijkt het dan toch te vallen maar bij aandachtig luisteren wil het dan toch weer niet). Tel daar een matige productie bij op en muzikale ideeën die nergens echt lekker tot uiting komen. Het wil nog niet klikken tussen mij en Megadeth. Ik heb we enkele van hun albums beluisterd in het verleden en weet dat ze best leuke dingen ten gehore kunnen brengen. Maar als ik ze zo vergelijk met de andere 3 is dit het nog niet helemaal. Maar goed we gaan het zien.

Metallica:
Tja, hun eerste plaat is niet hun sterkste, maar wel een verrek goede plaat. Dat blijkt ook wel weer uit de langsgekomen nummers die van gemiddeld tot geweldig gaan.

Slayer:
Een aantal jaar geleden ben ik eens door hun hele collectie heen gegaan en dat beviel me goed. Merk wel dat ik hun debut niet erg veel aandacht gegeven heb. Dus dit was wel weer een leuke trip zo. En ze zijn voor mij hier het meest vast in kwaliteit, waar de rest toch wat meer heen en weer schiet.

Slayer en Metallica worden nog beter in de komende platen. Anthrax en Megadeth worden de interessante ontwikkelingen voor mij. Ik ga even een sneakpeak doen bij de betreffende vervolgplaten. En dan stap ik er een klein weekje tussenuit, kom ergens halverwege volgende week weer buurten hier.

Slayer bezet de nu de eerste drie plekken achter het ongenaakbare Metallica. Megadeth is de enige band zonder top 10 notering op dit moment.

1 | Metallica - Whiplash | 8,4667 | 21 stemmers
2 | Metallica - The Four Horsemen | 8,4474 | 19 stemmers
3 | Metallica - Hit the Lights | 8,3960 | 25 stemmers
4 | Metallica - Motorbreath | 8,2065 | 23 stemmers
5 | Metallica - Seek & Destroy | 8,0438 | 24 stemmers
6 | Slayer - Metal Storm / Face the Slayer | 8,0158 | 19 stemmers
7 | Slayer - Black Magic | 7,9667 | 24 stemmers
8 | Slayer - The Antichrist | 7,7367 | 15 stemmers
9 | Anthrax - Metal Thrashing Mad | 7,6275 | 20 stemmers
10 | Slayer - Die By the Sword | 7,5614 | 22 stemmers

11 | Megadeth - Mechanix | 7,3763 | 19 stemmers
12 | Megadeth - Rattlehead | 7,3579 | 19 stemmers
13 | Anthrax - Panic | 7,3381 | 21 stemmers
14 | Slayer - Evil Has No Boundaries | 7,3150 | 20 stemmers
15 | Anthrax - Deathrider | 7,2519 | 26 stemmers
16 | Megadeth - Last Rites / Loved to Deth | 7,1500 | 23 stemmers
17 | Megadeth - Looking Down the Cross | 6,9895 | 19 stemmers
18 | Anthrax - I'm Eighteen | 6,6229 | 24 stemmers
19 | Anthrax - Soldiers of Metal | 6,6184 | 19 stemmers
20 | Megadeth - Killing Is My Business… and Business Is Good! | 6,6100 | 25 stemmers

We gaan verder met de nummers van album nummer twee van de bands en beginnen wederom bij Anthrax. Het openingsnummer van Spreading the Disease is A.I.R. Dat staat voor Adolescence In Red en gaat over ouders die alles willen bepalen voor hun kinderen en hen niet de kans geven om eigen beslissingen te maken. Kinderen worden aangespoort voor zichzelf op te komen.

21. Anthrax - A.I.R.

The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify

Ik ben blij met het aantal van (bijna) twintig vaste stemmers. Ik hoop dat jullie dat ook de komende albums blijven doen. En met jullie bedoel ik omderstaande mensen

ABDrums 20 stemmen
Apollo 20 stemmen
B.Robertson 20 stemmen
Dieter 20 stemmen
dumb_helicopter 20 stemmen
EvilDrSmith 20 stemmen
Justus18 20 stemmen
Kondoro0614 20 stemmen
legian 20 stemmen
odi 20 stemmen
Rudi S 20 stemmen
Simon77 20 stemmen
The_CrY 20 stemmen
vielip 20 stemmen
50tracks 19 stemmen
Jelle78 19 stemmen
Johnny Marr 19 stemmen
laxus11 19 stemmen
thelion 13 stemmen
Wolfmother 13 stemmen
johannesB 11 stemmen
Arno 10 stemmen
laboomzaa 8 stemmen
Edwynn 7 stemmen
Hacker 5 stemmen
Funky Bookie 3 stemmen
Etiul 1 stem

Inhalen is en blijft uiteraard mogelijk en ook nieuwe deelnemers zijn nog van harte welkom. Op naar de volgende 20 nummers!

21. Anthrax - A.I.R.
One small step for thrash, but a giant leap for Anthrax

Van het wat wiebelige debuutalbum naar het hoogtepunt uit hun discografie*. Het kan snel gaan.
De ene classic na de andere kræckert op dit tweede album. Mosh till death do us part.

8,5

* ze hebben nog een tweede hoogtepunt, maar dat is hun zesde album en die doet nét niet mee in dit spelletje.

De album gemiddeldes hadden jullie nog te goed. Megadeth wint het nipt op duizendsten van Anthrax.

Kill 'em All (1983) 8,3121
Show No Mercy (1983) 7,7191
Killing Is My Business… And Business Is Good! (1985) 7,0967
Fistful of Metal (1984) 7,0918

Slayer - The Antichrist: 8,0
Anthrax - A.I.R. 6,0

8,5
Spreading the Disease

Gast
geplaatst: vandaag om 01:20 uur

geplaatst: vandaag om 01:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.