Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 24 januari 2025, 07:32 uur
Die riff dendert maar door en dan ineens die tempowisseling. Heerlijk! En dan moet die eindsprint nog komen. Cijfer; 9
1
geplaatst: 24 januari 2025, 10:15 uur
Krankzinnig geniaal moment, die overgang naar Raining Blood.
9
9
2
geplaatst: 24 januari 2025, 16:07 uur
Nog even voor het weekend door naar de 3e lichting albums. Hoop ik ergens eind volgende week weer helemaal aan te kunnen sluiten.
41. Anthrax - A Skeleton in the Closet - 6.7
De opening begint wel erg lekker, doet me een beetje denken aan The Death & Ressurection Show van Killing Joke. Vooral ook door de opgewekte sfeer. Hoewel die de sfeer langer weten vast te houden. Grootste nadeel van dit nummer is dat het vooral heel erg eentonig is. Het hakt wel fijn, het moshen hierop gaat ook wel prima. Maar er gebeurt verder maar bar weinig. En dat is jammer. Ze klinken hier wel wat serieuzer dan op de voorgaande nummers. Maar desalwelteplus beginnen ze niet bijzonder sterk.
42. Megadeth - Hook in Mouth - 8.2
Zo, Dave laat maar weer eens horen waarom ik zijn zang niets vindt. Als de gitaar de overhand neemt gaat het al wat beter. Muzikaal zit dit trouwens wel prima in elkaar, hoewel ik hier wel een beetje de venijnigheid en snelheid mis van de vorige ronde. Het klinkt allemaal wat lomper deze keer. Maar toch groeit dit nummer lekker door.
43. Metallica - Battery - 9.8
Tja, dit blijft toch weer een heerlijk nummer. Veel te vaak gehoord maar dit gaat nog steeds niet vervelen. Die opening blijft genieten. En wie schreeuwt er nou niet mee met Battery. Ja dit blijft genieten.
44. Slayer - Altar of Sacrifice - 9.5
Slayer heeft een reputatie hoog te houden. Ruig, snel en compleet verzonken in de krochten van de hell. Ze gaan hier weer direct door met waar ze bij de voorganger mee bezig waren. Dit keer helaas veel te kort. Man wat beukt dit lekker.
45. Anthrax - Among the Living - 7.5
Ik dacht dat het weer tijd was voor iets luchtigers. Maar deze Anthrax klinkt ook weer een stuk serieuzer dan op de afgelopen 2 albums. Hoewel het niet zo duister is als Slayer. Dit knalt wel een stuk beter dan het vorige nummer. Fascinerend genoeg gaat mij hier nu ook de zang een beetje tegenstaan. De zang en muziek matchen niet met elkaar voor mij. Verder vermakelijk nummer.
46. Megadeth - In My Darkest Hour- 9.6*
Ik had hier een heel verhaal geschreven, maar dit nummer blijft gedurende de speeltijd (en replays) toch maar doorgroeien zeg. Deze gaat wel in mijn favorieten lijstje van de band. Heerlijk nummer dit.
47. Metallica - Disposable Heroes - 10
Metallica gaat gewoon op hoog niveau door hier. Ik merk nu wel dat ik de nummer van dit album minder goed in mijn geheugen heb zitten dan van de voorganger. Maar ik knal hier mijn 2e 10 tegenaan. Prachtig nummer dit.
48. Slayer - Angel of Death - 10
En de 3e 10 is ook direct een feit. Blijf dit een geniaal nummer vinden dit zoals alleen Slayer dit kan maken.
49. Anthrax - Caught in a Mosh - 7.1
Ook weer een lekker nummer van de heren. Hier klinkt weer iets meer van de lol in door die ze bij de voorgaande 2 platen hadden. Het nummer klinkt wel erg dof trouwens. Zoals ik ondertussen verwacht is ook deze Anthrax weer vermakelijk. Maar ze lijken de aansluiting met de rest steeds meer te verliezen.
50. Megadeth - Into the Lungs of Hell - 9.2*
En ik maar wachten totdat Dave zijn strot opentrekt. Lees ik pas later het bericht van Simon77. Ja lekker dit hoor. Muzikaal zit het wel snor bij de heren ondertussen. Lekker voortstuwende drums, knallend en beukend gitaarwerk en met een heerlijk tempo. was ik bij Metallica - The Call of Ktulu nog dat het instrumentale het nummer wat minder maakt. Is het hier dus tegenovergesteld. En net zoals bij het vorige nummer klinkt deze bij herbeluistering nog beter.
51. Metallica - Master of Puppets - 10
Tja, wat zal ik zeggen. Opnieuw een 10...
52. Slayer - Jesus Saves - 9.5
Ja hoor, zelfs hier moeten ze satan eventjes benoemen
. Slayer je blijft me er toch ook eentje hoor. Wat een furiositeit zit hier weer in. Doet me denken aan Talktalk van A Perfect Circle. Die zijn daarin ook zo lekker kritisch op dat hele christelijke gebruik. Ik kan dat wel waarderen eigenlijk. Knalt lekker door, helaas wel te kort weer dit. En gezien ze best een fijne intro en opbouw erin hebben zitten hadden ze er muzikaal nog wel wat meer van kunnen maken. Maar goed dat mag de pret niet drukken natuurlijk. De term 'kort maar krachtig' bestaat niet voor niets.
*Last minute toch nog een extra cijferverhoging doorvoeren...
41. Anthrax - A Skeleton in the Closet - 6.7
De opening begint wel erg lekker, doet me een beetje denken aan The Death & Ressurection Show van Killing Joke. Vooral ook door de opgewekte sfeer. Hoewel die de sfeer langer weten vast te houden. Grootste nadeel van dit nummer is dat het vooral heel erg eentonig is. Het hakt wel fijn, het moshen hierop gaat ook wel prima. Maar er gebeurt verder maar bar weinig. En dat is jammer. Ze klinken hier wel wat serieuzer dan op de voorgaande nummers. Maar desalwelteplus beginnen ze niet bijzonder sterk.
42. Megadeth - Hook in Mouth - 8.2
Zo, Dave laat maar weer eens horen waarom ik zijn zang niets vindt. Als de gitaar de overhand neemt gaat het al wat beter. Muzikaal zit dit trouwens wel prima in elkaar, hoewel ik hier wel een beetje de venijnigheid en snelheid mis van de vorige ronde. Het klinkt allemaal wat lomper deze keer. Maar toch groeit dit nummer lekker door.
43. Metallica - Battery - 9.8
Tja, dit blijft toch weer een heerlijk nummer. Veel te vaak gehoord maar dit gaat nog steeds niet vervelen. Die opening blijft genieten. En wie schreeuwt er nou niet mee met Battery. Ja dit blijft genieten.
44. Slayer - Altar of Sacrifice - 9.5
Slayer heeft een reputatie hoog te houden. Ruig, snel en compleet verzonken in de krochten van de hell. Ze gaan hier weer direct door met waar ze bij de voorganger mee bezig waren. Dit keer helaas veel te kort. Man wat beukt dit lekker.
45. Anthrax - Among the Living - 7.5
Ik dacht dat het weer tijd was voor iets luchtigers. Maar deze Anthrax klinkt ook weer een stuk serieuzer dan op de afgelopen 2 albums. Hoewel het niet zo duister is als Slayer. Dit knalt wel een stuk beter dan het vorige nummer. Fascinerend genoeg gaat mij hier nu ook de zang een beetje tegenstaan. De zang en muziek matchen niet met elkaar voor mij. Verder vermakelijk nummer.
46. Megadeth - In My Darkest Hour- 9.6*
Ik had hier een heel verhaal geschreven, maar dit nummer blijft gedurende de speeltijd (en replays) toch maar doorgroeien zeg. Deze gaat wel in mijn favorieten lijstje van de band. Heerlijk nummer dit.
47. Metallica - Disposable Heroes - 10
Metallica gaat gewoon op hoog niveau door hier. Ik merk nu wel dat ik de nummer van dit album minder goed in mijn geheugen heb zitten dan van de voorganger. Maar ik knal hier mijn 2e 10 tegenaan. Prachtig nummer dit.
48. Slayer - Angel of Death - 10

En de 3e 10 is ook direct een feit. Blijf dit een geniaal nummer vinden dit zoals alleen Slayer dit kan maken.
49. Anthrax - Caught in a Mosh - 7.1
Ook weer een lekker nummer van de heren. Hier klinkt weer iets meer van de lol in door die ze bij de voorgaande 2 platen hadden. Het nummer klinkt wel erg dof trouwens. Zoals ik ondertussen verwacht is ook deze Anthrax weer vermakelijk. Maar ze lijken de aansluiting met de rest steeds meer te verliezen.
50. Megadeth - Into the Lungs of Hell - 9.2*
En ik maar wachten totdat Dave zijn strot opentrekt. Lees ik pas later het bericht van Simon77. Ja lekker dit hoor. Muzikaal zit het wel snor bij de heren ondertussen. Lekker voortstuwende drums, knallend en beukend gitaarwerk en met een heerlijk tempo. was ik bij Metallica - The Call of Ktulu nog dat het instrumentale het nummer wat minder maakt. Is het hier dus tegenovergesteld. En net zoals bij het vorige nummer klinkt deze bij herbeluistering nog beter.
51. Metallica - Master of Puppets - 10
Tja, wat zal ik zeggen. Opnieuw een 10...
52. Slayer - Jesus Saves - 9.5
Ja hoor, zelfs hier moeten ze satan eventjes benoemen
. Slayer je blijft me er toch ook eentje hoor. Wat een furiositeit zit hier weer in. Doet me denken aan Talktalk van A Perfect Circle. Die zijn daarin ook zo lekker kritisch op dat hele christelijke gebruik. Ik kan dat wel waarderen eigenlijk. Knalt lekker door, helaas wel te kort weer dit. En gezien ze best een fijne intro en opbouw erin hebben zitten hadden ze er muzikaal nog wel wat meer van kunnen maken. Maar goed dat mag de pret niet drukken natuurlijk. De term 'kort maar krachtig' bestaat niet voor niets.*Last minute toch nog een extra cijferverhoging doorvoeren...
0
geplaatst: 24 januari 2025, 19:55 uur
Megadeth - Mary Jane 6,0
Wederom een saai en oninteressant nummer.
Metallica - Orion 9,5
Wederom een geniaal nummer. Die laatste riff naar de fade-out is wel echt meesterlijk zeg. Ik denk eigenlijk dat ik op dit moment The Call Of Ktulu net ietsje beter vind, maar dat kan morgen zo weer anders zijn.
Slayer - Post Mortem 9,5
Slayer op haar hoogtepunt. Samen met de twee grote klassiekers is dit wel het beste nummer van reign in blood. Het langzame begin, de overgangen naar de snellere stukken, de tekst, alles klopt op dit nummer.
Wederom een saai en oninteressant nummer.
Metallica - Orion 9,5
Wederom een geniaal nummer. Die laatste riff naar de fade-out is wel echt meesterlijk zeg. Ik denk eigenlijk dat ik op dit moment The Call Of Ktulu net ietsje beter vind, maar dat kan morgen zo weer anders zijn.
Slayer - Post Mortem 9,5
Slayer op haar hoogtepunt. Samen met de twee grote klassiekers is dit wel het beste nummer van reign in blood. Het langzame begin, de overgangen naar de snellere stukken, de tekst, alles klopt op dit nummer.
0
geplaatst: 24 januari 2025, 19:58 uur
Met Postmortem heeft Slayer een tweede top vijf notering te pakken, na 12 stemmen in ieder geval.
1 | Metallica - Master of Puppets | 9,5913 | 23 stemmers
2 | Slayer - Angel of Death | 9,5476 | 21 stemmers
3 | Metallica - Fade to Black | 9,4413 | 23 stemmers
4 | Metallica - For Whom the Bell Tolls | 9,3587 | 23 stemmers
5 | Slayer - Postmortem | 9,3375 | 12 stemmers
6 | Metallica - Ride the Lightning | 9,2071 | 21 stemmers
7 | Metallica - Creeping Death | 9,1773 | 22 stemmers
8 | Metallica - Disposable Heroes | 9,1700 | 20 stemmers
9 | Metallica - Battery | 9,0786 | 21 stemmers
10 | Metallica - Orion | 8,7882 | 17 stemmers
Een thrashnummer met een boodschap, anders dan dood, hel en verderf. Anthrax doet het met Indians. Het is een krachtige oproep tot bewustwording en respect voor inheemse culturen. Scott Ian heeft aangegeven dat het lied is geïnspireerd door zijn verontwaardiging over de manier waarop inheemse volkeren zijn behandeld in de geschiedenis van de Verenigde Staten.
57. Anthrax - Indians
The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify
5 | Slayer - Postmortem | 9,3375 | 12 stemmers
6 | Metallica - Ride the Lightning | 9,2071 | 21 stemmers
7 | Metallica - Creeping Death | 9,1773 | 22 stemmers
10 | Metallica - Orion | 8,7882 | 17 stemmers
Een thrashnummer met een boodschap, anders dan dood, hel en verderf. Anthrax doet het met Indians. Het is een krachtige oproep tot bewustwording en respect voor inheemse culturen. Scott Ian heeft aangegeven dat het lied is geïnspireerd door zijn verontwaardiging over de manier waarop inheemse volkeren zijn behandeld in de geschiedenis van de Verenigde Staten.
57. Anthrax - Indians
0
geplaatst: 24 januari 2025, 20:05 uur
Beste nummer van Anthrax. 'WAR DANCE!', live houden ze die riff langer aan en is het een grote moshpit, geweldig.
10
10
0
geplaatst: 24 januari 2025, 21:56 uur
8,8
Sterk nummer, maar wat mij betreft niet het beste van Anthrax.
Sterk nummer, maar wat mij betreft niet het beste van Anthrax.
1
geplaatst: 26 januari 2025, 15:41 uur
Na herbeluistering moet ik vaststellen dat dit toch wel één van de betere Anthrax nummers is. Dus ik verhoog mijn stem naar 9,3.
0
geplaatst: 26 januari 2025, 15:58 uur
Beste Anthraxnummer of niet, het is in ieder geval het beste nummer van dit album, met twee vingers in de gekromde indianenneus.
(Honderd)vijf(tig) jaar na Maidens songtekst van 'Run To The Hills' zijn native Americans nog steeds het pistotempaaltje van de Amerikaanse natie.
9
(Honderd)vijf(tig) jaar na Maidens songtekst van 'Run To The Hills' zijn native Americans nog steeds het pistotempaaltje van de Amerikaanse natie.
9
0
geplaatst: 26 januari 2025, 20:37 uur
Met een 8,7 gemiddeld is Indians het best scorende Anthrax nummer en haalt het net niet de top 10.
5 | Metallica - Ride the Lightning | 9,2071 | 21 stemmers
6 | Metallica - Creeping Death | 9,1773 | 22 stemmers
7 | Slayer - Postmortem | 9,1700 | 15 stemmers
10 | Metallica - Orion | 8,8105 | 19 stemmers
11 | Megadeth - In My Darkest Hour | 8,7125 | 20 stemmers
12 | Anthrax - Indians | 8,6971 | 17 stemmers
13 | Metallica - The Call of Ktulu | 8,6690 | 21 stemmers
14 | Megadeth - Peace Sells | 8,6381 | 21 stemmers
Dave Mustaine bezingt de naderende apocalyps in Set the World Afire. Met zijn agressieve geluid, complexe structuur en politiek geladen tekst is het een bepalend nummer in de discografie van Megadeth,
58. Megadeth - Set the World Afire
5 | Metallica - Ride the Lightning | 9,2071 | 21 stemmers
6 | Metallica - Creeping Death | 9,1773 | 22 stemmers
7 | Slayer - Postmortem | 9,1700 | 15 stemmers
10 | Metallica - Orion | 8,8105 | 19 stemmers
11 | Megadeth - In My Darkest Hour | 8,7125 | 20 stemmers
12 | Anthrax - Indians | 8,6971 | 17 stemmers
13 | Metallica - The Call of Ktulu | 8,6690 | 21 stemmers
14 | Megadeth - Peace Sells | 8,6381 | 21 stemmers
Dave Mustaine bezingt de naderende apocalyps in Set the World Afire. Met zijn agressieve geluid, complexe structuur en politiek geladen tekst is het een bepalend nummer in de discografie van Megadeth,
58. Megadeth - Set the World Afire
* denotes required fields.