Muziek / Muziekgames / EURODANCE TOP 100
zoeken in:
1
geplaatst: 4 maart 2025, 23:06 uur
Destijds vond ik het best een vervelend nummer, maar inmiddels ben ik helemaal om.
8,0
8,0
2
geplaatst: 5 maart 2025, 09:50 uur
voskat schreef:
Summer Jam >>> origineel
Summer Jam >>> origineel
In welk alternatief universum?
Nope! Eén van mijn muzikale stokpaardjes, triggers zeg maar. Sunclub draagt die kroon.Maar ik zie je nog even graag, voskat.

1
geplaatst: 5 maart 2025, 23:02 uur
En we gaan verder. Morgen de cijfers.
Wederom dit Italiaanse gezelschap. In 1994 zelfs een heuse #01 hit in de Top 40.
Wederom dit Italiaanse gezelschap. In 1994 zelfs een heuse #01 hit in de Top 40.
4
geplaatst: 5 maart 2025, 23:34 uur
10 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Voor mij het allerbeste wat "eurodance" heeft voortgebracht.
En dan die maxi-cd singles van hen. Gewoon volledige cd lengtes. Van deze is die 1 uur en ruim 10 minuten. 12 mixen van hetzelfde nummer, je moet er wel voor in zijn
Voor mij het allerbeste wat "eurodance" heeft voortgebracht.
En dan die maxi-cd singles van hen. Gewoon volledige cd lengtes. Van deze is die 1 uur en ruim 10 minuten. 12 mixen van hetzelfde nummer, je moet er wel voor in zijn

1
geplaatst: 6 maart 2025, 03:40 uur
esteban schreef:
Nope! Eén van mijn muzikale stokpaardjes, triggers zeg maar. Sunclub draagt die kroon.
(quote)
Nope! Eén van mijn muzikale stokpaardjes, triggers zeg maar. Sunclub draagt die kroon. Het is toch eigenlijk gewoon dezelfde track met een soort R Kelly van Temu eroverheen?
Ik vond die vocaal geslaagd genoeg dat hij bij mij dominant in het geheugen is gebleven.
Maar ik zie je nog even graag, voskat.
Ik jou ook, Stevie.

2
geplaatst: 6 maart 2025, 04:59 uur
voskat schreef:
Het is toch eigenlijk gewoon dezelfde track met een soort R Kelly van Temu eroverheen?
Ik vond die vocaal geslaagd genoeg dat hij bij mij dominant in het geheugen is gebleven.
(quote)
Het is toch eigenlijk gewoon dezelfde track met een soort R Kelly van Temu eroverheen?
Dat is precies mijn probleem.

Het origineel ben ik nooit beu geraakt, Fiesta is nog steeds één van mijn meest favoriete zomertunes aller tijden. Onweerstaanbaar. Het originele Summer Jam is op zich gewoon oké, zonder meer.
Plots was er die dekselse combinatie. Beide werden lichtjes opgefokt in de mix. En voor even was dat plezant, 't werkte wel, can't deny. Toen gebeurde het onvermijdelijke, ik was hem al snel beu. Vervolgens zou ie nog vele maanden constant door onze strot geramd worden, wat het alleen maar erger maakte. Telkens opnieuw hoopte ik op Fiesta, maar het nummer werd sindsdien zowat definitief vervangen door Summer Jam.
Ooit eens op vakantie Fiesta aangevraagd op de radio ... wat draaiden ze? Trauma's! Naar mijn gevoel is Summer Jam een beetje de platte kermis versie van het superieure origineel, lang een hekel aan gehad. Als iemand zegt dat Summer Jam de betere is, trilt mijn ooglid nog altijd lichtjes.

1
geplaatst: 6 maart 2025, 15:55 uur
Vengaboys 6,5
Magic Affair 6,5
The Sunclub 7,2
Capella 7,5 (hopelijk komt hun Siouxsiebewerking ook nog)
Magic Affair 6,5
The Sunclub 7,2
Capella 7,5 (hopelijk komt hun Siouxsiebewerking ook nog)
0
geplaatst: 6 maart 2025, 23:18 uur
15 Stemmers geven Fiesta een bijzonder zonnig welkom: 8.02. (#14)
Ook Cappella wordt gesmaakt en belandt in de hoogste regionen, net buiten de Top 10: 8,13 (#11).
Door naar de eerste Spaanse deelnemer in dit topic. Double Vision stond eind 1995 maar liefst 6 weken op #02 in de Top 40, met het vurige ''Knockin''. Guus Meeuwis - Het is een Nacht en Coolio - Gangsta`s Paradise versperden destijds de weg naar de absolute top.
Ook Cappella wordt gesmaakt en belandt in de hoogste regionen, net buiten de Top 10: 8,13 (#11).
Door naar de eerste Spaanse deelnemer in dit topic. Double Vision stond eind 1995 maar liefst 6 weken op #02 in de Top 40, met het vurige ''Knockin''. Guus Meeuwis - Het is een Nacht en Coolio - Gangsta`s Paradise versperden destijds de weg naar de absolute top.
0
geplaatst: 7 maart 2025, 00:48 uur
7.5
Nooit geweten dat dit Spaans was, zo kom je nog eens wat te weten. Dit is wel niet de versie die ik ken van toen (radio, CD), daar kwamen die minder mooi gezongen tussenstrofes niet helemaal in voor.
Nooit geweten dat dit Spaans was, zo kom je nog eens wat te weten. Dit is wel niet de versie die ik ken van toen (radio, CD), daar kwamen die minder mooi gezongen tussenstrofes niet helemaal in voor.
0
geplaatst: 7 maart 2025, 07:24 uur
Dit kwam me echt totaal niet meer bekend voor, en wat een matige zang...
6
6
* denotes required fields.