Muziek / Muziekgames / EURODANCE TOP 100
zoeken in:
0
geplaatst: 25 maart 2025, 23:07 uur
Nogmaals een cover, leentjebuur gedaan bij Mylene Farmer.
Een zeer succesvolle plaat, stond in 2002 maar liefst 19 weken in de Top 40 (hoogste positie #02).
Houdt de Eurodance feilloos in het vaandel.
0
geplaatst: 26 maart 2025, 02:59 uur
Gemengde gevoelens altijd bij deze, want ik vond het als Mylène-fan een beetje een cheap shot om met zo'n perfect chansonneke aan de haal te gaan.
Mylène zelf leek de boodschap overigens wel te hebben begrepen, want bij veel van haar eigen live-versies van Desenchantée is het tempo wat omhoog gegaan.
En vooruit, die gezonnebankte Kate doet de vocalen toch wel aardig.
7,5
Mylène zelf leek de boodschap overigens wel te hebben begrepen, want bij veel van haar eigen live-versies van Desenchantée is het tempo wat omhoog gegaan.

En vooruit, die gezonnebankte Kate doet de vocalen toch wel aardig.
7,5
1
geplaatst: 26 maart 2025, 09:24 uur
CJ Lewis - 5
Kate Ryan - 5,5
We zijn nu toch wel een beetje bezig in de kelderklasse van de eurodance, terwijl er nog een aantal knallers moet komen.
Kate Ryan - 5,5
We zijn nu toch wel een beetje bezig in de kelderklasse van de eurodance, terwijl er nog een aantal knallers moet komen.
1
geplaatst: 26 maart 2025, 13:33 uur
3
Overbodige cover. Het prachtige origineel van Mylène Farmer zou van mij een 10 krijgen.
Overbodige cover. Het prachtige origineel van Mylène Farmer zou van mij een 10 krijgen.
2
geplaatst: 26 maart 2025, 16:00 uur
Verrast door de lage cijfers. Ik vind hem juist lekker uptempo. 
Mylene Farmer natuurlijk ook een heldin!
8,5

Mylene Farmer natuurlijk ook een heldin!
8,5
2
geplaatst: 26 maart 2025, 19:00 uur
CJ 7
Kate 8
Doe dan nomineren voor de MuMeLadder!
Kate 8
Martijn Jonkers schreef:
3
3
Doe dan nomineren voor de MuMeLadder!
0
geplaatst: 26 maart 2025, 20:57 uur
Ik had eerst ook mijn twijfels bij Sweet for My Sweet ... Is dit Eurodance? Ja, eigenlijk wel, dit vinkt best wel wat vakjes af.
7
Deze Kate Ryan was een giga-ding toen ik in mijn laatste jaar middelbaar onderwijs zat. Zes weken op één in de ultratop, 27 weken meegedraaid waarvan 20 in de TOP 10. Het hielp waarschijnlijk wel dat haast niemand van mijn leeftijd het origineel kende, het moest de vergelijking niet aan gaan. Al heeft het voor mij niet meer de impact van toen.
7
7
Deze Kate Ryan was een giga-ding toen ik in mijn laatste jaar middelbaar onderwijs zat. Zes weken op één in de ultratop, 27 weken meegedraaid waarvan 20 in de TOP 10. Het hielp waarschijnlijk wel dat haast niemand van mijn leeftijd het origineel kende, het moest de vergelijking niet aan gaan. Al heeft het voor mij niet meer de impact van toen.
7
1
geplaatst: 26 maart 2025, 21:17 uur
Die van CJ Lewis heeft inderdaad wel wat raakvlakken met eurodance, maar ligt uiteindelijk meer in die ragga hoek, net zoals Reel 2 Real (I Like To Move It) eerder... en bijvoorbeeld het onsterfelijke On A Ragga Tip van SL2. 

0
geplaatst: 26 maart 2025, 23:45 uur
In 1996 behaalde Gina G de tipparade van de Top 40 met dit nummer. ''Ooh Aah...Just a Little Bit'' deed in datzelfde jaar ook mee aan het Songfestival. Niet geheel onverdienstelijk, een 8ste plek. Een jaar later zouden Katrina & The Waves het Verenigd Koninkrijk zelfs naar de winst leidden.
2
geplaatst: 26 maart 2025, 23:48 uur
Titmeister schreef:
Ja, er zit nog genoeg moois in het vat.

* denotes required fields.