Muziek / Muziekgames / EURODANCE TOP 100
zoeken in:
0
geplaatst: 9 januari 2025, 21:37 uur
Ik ben wel een sucker voor Tammy. Verder vind ik het nummer niet heel boeiend.
7,3
7,3
1
geplaatst: 9 januari 2025, 23:58 uur
The KLF scoort een 7,87 onder 13 stemmers en vestigt zich keurig in de subtop van de lijst.
Mooi bruggetje naar het volgende nummer. Op veler verzoek.
De Oostenrijkse formatie Edelweiss besloot in 1989 het grote toverboek van The KLF te volgen en scoorde warempel nog een hit ook. In Nederland bereikte het nummer #03. In o.a. Scandinavië deed het nummer het ook erg goed, maar dat mag geen verrassing heten met onder meer Abba uitspattingen op deze plaat.
Mooi bruggetje naar het volgende nummer. Op veler verzoek.

De Oostenrijkse formatie Edelweiss besloot in 1989 het grote toverboek van The KLF te volgen en scoorde warempel nog een hit ook. In Nederland bereikte het nummer #03. In o.a. Scandinavië deed het nummer het ook erg goed, maar dat mag geen verrassing heten met onder meer Abba uitspattingen op deze plaat.
1
geplaatst: 10 januari 2025, 00:15 uur
voskat schreef:
Geen dank.
Heel leuk topic, dit.
Ik zie dat je ook bij bent met o.a. SOPHIE.
Ik vind het heel gaaf hoe 90's dance invloeden weer boven zijn komen drijven de laatste jaren.
Danny L Harle zal ook wel flink in jouw straat liggen?
(quote)
Geen dank.
Heel leuk topic, dit.Ik zie dat je ook bij bent met o.a. SOPHIE.
Ik vind het heel gaaf hoe 90's dance invloeden weer boven zijn komen drijven de laatste jaren.
Danny L Harle zal ook wel flink in jouw straat liggen?
Zeker weten, een echte held! Ik heb hem in 2022 al live gezien in Barcelona en dit jaar wederom.

1
geplaatst: 10 januari 2025, 00:22 uur
Dance Lover schreef:
Zeker weten, een echte held! Ik heb hem in 2022 al live gezien in Barcelona en dit jaar wederom.
(quote)
Jaloers.
Oh, check deze Danny-productie ook eens.. Zal bekend voor moeten komen.

7,5 für das wunderbare Edelweiss
2
geplaatst: 10 januari 2025, 04:30 uur
Waarom ontdek ik dit topic nu pas? Eurodance waren mijn tienerjaren! 
Ik weet niet of Dance Lover uit BE of NL komt, maar de gigahits durven nogal eens te verschillen per land of zelfs totaal onbekend te zijn bij de buren. Dus zeer benieuwd naar wat allemaal voorbij komt.

Ik weet niet of Dance Lover uit BE of NL komt, maar de gigahits durven nogal eens te verschillen per land of zelfs totaal onbekend te zijn bij de buren. Dus zeer benieuwd naar wat allemaal voorbij komt.
1
geplaatst: 10 januari 2025, 04:46 uur
esteban schreef:

Ik heb altijd net dicht genoeg bij de grens gewoond om Studio Brussel mee te pikken, dus ik ben bicultureel opgevoed.

1
geplaatst: 10 januari 2025, 05:00 uur
Is een inhaalslagje toegestaan? Het is moeilijker er cijfers op te plakken nu ze tegenover elkaar staan, dan bijvoorbeeld wanneer ze in andere threads lukraak opduiken. 'k Denk dat ze hier sowieso lager zullen scoren dan anders bij mij, omdat ze rechtstreeks de vergelijking aangaan met soorgenoot-bangers. 'k Merk het nu al ... een 9! Ah nee, damn, de volgende is nóg beter! En hier, nóg straffer! Wat nu? 
Black Box - Ride on Time (9.5)
Technotronic - Pump Up The Jam (9.0)
Rebel MC - Better World (6.5)
Fierce Ruling Diva - Rubb it in (6.0)
Snap! - The Power (8.5)
MC Sar & The Real MacCoy - (6.0)
KLF - The Last Train to Trancentral - (6.0)
2 Brothers on the 4th Floor - Can't Help Myself (5.0)
Frank De Wulf - The B Sides (5.5)
Rozalla - Everybody's Free (8.0)
Army of Lovers - Crucified (7.5)
De Bingo Boys - How to Dance (6.5)
LA Style - James Brown is Dead (9.0)
2 Unlimited - Get Ready for This (9.0)
Dr. Alban - It's My Life (8.0)
U 96 - Das Boot (7.5)
FELIX - Don't You Want Me (7.5)
KLF - Justified & Ancient (7.0)
Edelweiss - Bring Me Edelweiss (7.0)
Die laatste al een eeuwigheid niet meer gehoord, wat een throwback!

Black Box - Ride on Time (9.5)
Technotronic - Pump Up The Jam (9.0)
Rebel MC - Better World (6.5)
Fierce Ruling Diva - Rubb it in (6.0)
Snap! - The Power (8.5)
MC Sar & The Real MacCoy - (6.0)
KLF - The Last Train to Trancentral - (6.0)
2 Brothers on the 4th Floor - Can't Help Myself (5.0)
Frank De Wulf - The B Sides (5.5)
Rozalla - Everybody's Free (8.0)
Army of Lovers - Crucified (7.5)
De Bingo Boys - How to Dance (6.5)
LA Style - James Brown is Dead (9.0)
2 Unlimited - Get Ready for This (9.0)
Dr. Alban - It's My Life (8.0)
U 96 - Das Boot (7.5)
FELIX - Don't You Want Me (7.5)
KLF - Justified & Ancient (7.0)
Edelweiss - Bring Me Edelweiss (7.0)
Die laatste al een eeuwigheid niet meer gehoord, wat een throwback!
2
geplaatst: 10 januari 2025, 05:30 uur
Correctie, 5.5
Maar je hebt gelijk, ik heb er 6 van gemaakt ondertussen. Nog eens opgezet. Deze heeft gewoon de pech op te duiken in een rijtje waarvan ik tal van nummers nog véél beter vind. 'k Zie net dat die aan de top van de lijst staat, dat vind ik wel onterecht. Neen, niet slaan aub! *auw*
Maar je hebt gelijk, ik heb er 6 van gemaakt ondertussen. Nog eens opgezet. Deze heeft gewoon de pech op te duiken in een rijtje waarvan ik tal van nummers nog véél beter vind. 'k Zie net dat die aan de top van de lijst staat, dat vind ik wel onterecht. Neen, niet slaan aub! *auw*
1
geplaatst: 10 januari 2025, 10:29 uur
Wat een fantastisch, vrolijk makend nummer, bedankt! Da Hool meets Vengaboys.

1
geplaatst: 10 januari 2025, 10:32 uur
esteban schreef:
Is een inhaalslagje toegestaan?
Is een inhaalslagje toegestaan?
Uiteraard, ik zal je beoordelingen meenemen voor de totaalstand!
Leuk dat je zo enthousiast bent.

1
geplaatst: 10 januari 2025, 11:01 uur
Dance Lover schreef:
(quote)
Precies.

Houden we het in deze top 100 trouwens bij de "eerste golf" (tot eind jaren 90) van de eurodance?
Wat later (vanaf mid jaren '00, geloof ik) kwamen er nog genoeg leuke oprispingen voorbij (Basshunter, Stereo Love, PC Music, etc) die ik tot de "tweede golf" reken.
0
geplaatst: 10 januari 2025, 11:18 uur
We gaan ons zeker niet alleen beperken tot de 90`s (alhoewel de focus daar wel op ligt). 

0
geplaatst: 10 januari 2025, 19:59 uur
thelion schreef:
4
Ik mag hopen dat dat alpen bloemetje niet voorbij gaat komen……. Wat is dat een bagger prut en dat vond ik 36 jaar geleden er al van.
4
Ik mag hopen dat dat alpen bloemetje niet voorbij gaat komen……. Wat is dat een bagger prut en dat vond ik 36 jaar geleden er al van.
Dus 1
0
geplaatst: 10 januari 2025, 22:31 uur
Edelweiss scoort vooralsnog een voldoende (6,4) onder 10 Stemmers.
Twenty 4 Seven was er ook bij vanaf het prille begin. In 1990 werd de aftrap gegeven met het gezellige ''I Can `t Stand It'' dat een 24ste plek in de Top 40 claimde. Ze scoorden in wisselende samenstellingen maar liefst 9 hits en ''Slave To the Music'' bleek hun grootste met een vijfde plek in 1993.
Twenty 4 Seven was er ook bij vanaf het prille begin. In 1990 werd de aftrap gegeven met het gezellige ''I Can `t Stand It'' dat een 24ste plek in de Top 40 claimde. Ze scoorden in wisselende samenstellingen maar liefst 9 hits en ''Slave To the Music'' bleek hun grootste met een vijfde plek in 1993.
* denotes required fields.