Muziek / Muziekgames / EURODANCE TOP 100
zoeken in:
2
geplaatst: 12 januari 2025, 12:34 uur
Twenty 4 Seven - I Can't Stand It: 7
Snap - Rhythm is a Dancer: 8
In de GH Eurodance werd Snap derde achter Haddaway en Gala.
Snap - Rhythm is a Dancer: 8
esteban schreef:
'k Weet niet hoe het in NL zit, maar in BE is dit de absolute #1 van de Eurodance-hits, in zowat elke TOP lijst van elke zender, of het nu gaat om een algemene TOP 1000, jaren 90 TOP, enz, is het altijd deze van SNAP! En de rest zit duidelijk achter. Ongelooflijk dikke klassieker natuurlijk, maar door die dominantie in de lijsten, krijg ik steeds de indruk dat hij wat overschat is. Just a feeling. 'k Zal dat gevoel even opzij zetten en beloon alsnog met een ...
9
'k Weet niet hoe het in NL zit, maar in BE is dit de absolute #1 van de Eurodance-hits, in zowat elke TOP lijst van elke zender, of het nu gaat om een algemene TOP 1000, jaren 90 TOP, enz, is het altijd deze van SNAP! En de rest zit duidelijk achter. Ongelooflijk dikke klassieker natuurlijk, maar door die dominantie in de lijsten, krijg ik steeds de indruk dat hij wat overschat is. Just a feeling. 'k Zal dat gevoel even opzij zetten en beloon alsnog met een ...
9
In de GH Eurodance werd Snap derde achter Haddaway en Gala.
2
geplaatst: 12 januari 2025, 14:39 uur
Even voor tussendoor, beetje beatboxen...zeker die laatste is goed.
0
geplaatst: 12 januari 2025, 19:49 uur
Het is eigenlijk Twenty 4 Seven met ''Slave to the Music''.
musicfriek & Poek idem dito, ik zie jullie stem nog wel tegemoet.

0
geplaatst: 12 januari 2025, 19:54 uur
herman schreef:
In onze top 2000 staat vrijwel geen eurohouse. Geen Snap, Culture Beat, Dr. Alban, Cappella, KLF, etc. Wel No Limit van 2 Unlimited, maar pas op 1901. Haddaway - What Is Love stond een paar jaar terug er nog wel in, maar die is verdwenen helaas (daar stemde ik vaak op, heerlijk nummer).
Vreemd eigenlijk. Happy hardcore doet het wel iets beter, maar vreemd genoeg dan weer geen Party Animals in de top 2000.
266. Rainbow In The Sky DJ Paul Elstak
714. Wonderfull Days Charly Lownoise & Mental Theo
1002. Luv U More DJ Paul Elstak
(quote)
In onze top 2000 staat vrijwel geen eurohouse. Geen Snap, Culture Beat, Dr. Alban, Cappella, KLF, etc. Wel No Limit van 2 Unlimited, maar pas op 1901. Haddaway - What Is Love stond een paar jaar terug er nog wel in, maar die is verdwenen helaas (daar stemde ik vaak op, heerlijk nummer).
Vreemd eigenlijk. Happy hardcore doet het wel iets beter, maar vreemd genoeg dan weer geen Party Animals in de top 2000.
266. Rainbow In The Sky DJ Paul Elstak
714. Wonderfull Days Charly Lownoise & Mental Theo
1002. Luv U More DJ Paul Elstak
De Party Animals hebben er nog niet heel lang geleden wel ingestaan met ''Have You Ever Been Mellow''. En geen Snap! in de Top 2000 is een pijnlijk gemis. ''Rythym is a Dancer heeft wel 4 x in de lijst gestaan, sinds 2022 niet meer. Gala en Haddaway horen ook gewoon thuis in de lijst.
1
geplaatst: 12 januari 2025, 20:14 uur
Snap! behaalt een mooie score in de voorhoede van de lijst onder 19 Stemmers: 8,11.
1993 was een goed jaar voor de eurodance met enkele dikke, kenmerkende hits voor het genre. De volgende plaat mag zich daar zeker toe rekenen. Urban Cookie Collective stond aan het einde van het jaar 1 week op #01 in Nederland en ook in andere landen scoorden ze een kneiter van een hit.
1993 was een goed jaar voor de eurodance met enkele dikke, kenmerkende hits voor het genre. De volgende plaat mag zich daar zeker toe rekenen. Urban Cookie Collective stond aan het einde van het jaar 1 week op #01 in Nederland en ook in andere landen scoorden ze een kneiter van een hit.
1
geplaatst: 12 januari 2025, 21:34 uur
Dance Lover schreef:
(quote)
Ik deed zonder nadenken een copy-paste (maar stem was wel voor Slave to the music).
Voor de sleutel een 8,5
ArthurDZ vindt deze ook leuk.
0
geplaatst: 12 januari 2025, 21:58 uur
3,5
Altijd al een hekel aan gehad, net als die plastic dromen. Soms heb je dat.
Altijd al een hekel aan gehad, net als die plastic dromen. Soms heb je dat.
0
geplaatst: 12 januari 2025, 22:28 uur
Die komt denk ik niet voorbij

Deze een 4, geheel eens met Freek
1
geplaatst: 12 januari 2025, 23:52 uur
Oeps
Slave to the Music krijgt een 8. Urban Cookie Collective blijft heerlijk, een 9.
1
geplaatst: 13 januari 2025, 00:46 uur
Dance Lover schreef:
(quote)
Voor mij blijft het een 7,5.

3
geplaatst: 13 januari 2025, 08:08 uur
Fun fact: de man achter UCC brengt nog steeds muziek uit. Vorig jaar heeft hij een album uitgebracht met Lamb-zangeres Lou Rhodes onder de naam Kiioto. Met eurodance heeft het echter niets meer te maken, het is eerder folk.
0
geplaatst: 13 januari 2025, 16:06 uur
Ik kwam er pas vele jaren later achter dat de zangeres van The Key, The Secret dezelfde is als die op Goldie's Inner City Life (Diane Charlemagne). Wel een leuk nummer, maar nooit echt wild van geweest.
7
En misschien vind tnf het ook leuk om mee te stemmen op deze 90s files.
7
En misschien vind tnf het ook leuk om mee te stemmen op deze 90s files.

* denotes required fields.