Muziek / Muziekgames / EURODANCE TOP 100
zoeken in:
1
geplaatst: 14 januari 2025, 05:07 uur
Lol, het is nog steeds bij mensen bekend waar m'n gebruikersnaam vandaan komt (een of andere website die er een jaar of 20 geleden was).
Leuk topic om te lezen, maar ik weet niet helemaal wat zelf qua punten met die muziek aan moet. Afgezien van relatief volwassen/goed gemaakte nummers hoort het bij luistergedrag van lang geleden. Zeker bij happy hardcore worden het veel ongezellige (magere) zesjes, of nog minder. Dat komt zo verzuurd over.
0
geplaatst: 15 januari 2025, 13:17 uur
Urban Cookie Collective scoort een keurige 7,67 onder 19 Stemmers.
Omdat jullie zolang hebben moeten wachten gaan we door met Culture Beat, die al vanaf 1991 aan de frontlinie stond, letterlijk en figuurlijk. Niet het bekendste nummer van de band (geen zorgen, die komt nog). Wel een nummer dat wat meer aandacht verdient, #04 in de top 40 in 1994 als nakomertje van hun album uit 1993. Gelieve allemaal even de album versie te luisteren, het is hem waard!
Omdat jullie zolang hebben moeten wachten gaan we door met Culture Beat, die al vanaf 1991 aan de frontlinie stond, letterlijk en figuurlijk. Niet het bekendste nummer van de band (geen zorgen, die komt nog). Wel een nummer dat wat meer aandacht verdient, #04 in de top 40 in 1994 als nakomertje van hun album uit 1993. Gelieve allemaal even de album versie te luisteren, het is hem waard!
0
geplaatst: 15 januari 2025, 13:19 uur
Jawohl!
7.5
PS: 'k Blijf het moeilijk vinden om punten te geven. Dit nummer is écht wel goed, maar het wordt hier rechtstreeks vergeleken met dingen die nog een paar schuiven hoger liggen. Een 7.5 is dus ook een zeer positieve score, voor de duidelijkheid.
7.5
PS: 'k Blijf het moeilijk vinden om punten te geven. Dit nummer is écht wel goed, maar het wordt hier rechtstreeks vergeleken met dingen die nog een paar schuiven hoger liggen. Een 7.5 is dus ook een zeer positieve score, voor de duidelijkheid.
3
geplaatst: 15 januari 2025, 13:20 uur
Grote ontdekking voor mij.
Het intro, geen idee hebben waar de plaat naartoe manoeuvreert rond 3.00 en dat stuk rond 4.34, waarna de draad uiteindelijk weer wordt opgepakt: overweldigend!
9,5!
Het intro, geen idee hebben waar de plaat naartoe manoeuvreert rond 3.00 en dat stuk rond 4.34, waarna de draad uiteindelijk weer wordt opgepakt: overweldigend!
9,5!
0
geplaatst: 15 januari 2025, 15:12 uur
8,5
Fijn nummer, destijds helemaal grijsgedraaid. Meer nog dan Mr. Vain denk ik.
Hun eerste top 10 hit No Deeper Meaning heb ik ook altijd een zwak voor gehad. Zie nu dat dat eigenlijk alleen in Nederland en Portugal een grote hit was. In thuisland Duitsland hebben ze er zelfs de top 100 niet mee gehaald.
Fijn nummer, destijds helemaal grijsgedraaid. Meer nog dan Mr. Vain denk ik.
Hun eerste top 10 hit No Deeper Meaning heb ik ook altijd een zwak voor gehad. Zie nu dat dat eigenlijk alleen in Nederland en Portugal een grote hit was. In thuisland Duitsland hebben ze er zelfs de top 100 niet mee gehaald.
1
geplaatst: 16 januari 2025, 17:17 uur
11 Stemmers beoordelen Anything met een keurige 7,63!
Op naar het wonderlijke verhaal van een Zweedse dame die begin jaren`90 al snel van zich liet horen, door samenwerkingen met Rob 'n Raz & Dr. Alban. In 1993 scoorde ze zelfstandig een wereldhit met ''Open Sesame'' die in Nederland de tweede plek opeiste in de Top 40. Ze zou daarna diep gevallen zijn en zelfs op de straten van Stockholm hebben rondgezworven. Inmiddels lijkt de situatie rondom haar gelukkig weer wat stabieler.
Op naar het wonderlijke verhaal van een Zweedse dame die begin jaren`90 al snel van zich liet horen, door samenwerkingen met Rob 'n Raz & Dr. Alban. In 1993 scoorde ze zelfstandig een wereldhit met ''Open Sesame'' die in Nederland de tweede plek opeiste in de Top 40. Ze zou daarna diep gevallen zijn en zelfs op de straten van Stockholm hebben rondgezworven. Inmiddels lijkt de situatie rondom haar gelukkig weer wat stabieler.
4
geplaatst: 16 januari 2025, 17:38 uur
Om de vijf jaar check ik via google altijd even hoe het met Leila K gaat. Hopelijk nog steeds meer schip dan wal!
9
9
0
geplaatst: 16 januari 2025, 19:51 uur
Culture Beat - Anything 7,5
Vooral de tweede helft van het Serenity album is goed.
Vooral de tweede helft van het Serenity album is goed.
0
geplaatst: 16 januari 2025, 22:09 uur
Culture Beat 7,2 (hoor wel liever de single versie, overigens vind ik de rapper Jay Supreme van alle eurodance koppels de beste, die hoor ik liever dan "Don't just stand there, let's get loose. i am Ray, i've got the juice" of Turbo B )
Leila K 5,5
Leila K 5,5
* denotes required fields.