Muziek / Muziekgames / EURODANCE TOP 100
zoeken in:
0
geplaatst: 14 februari 2025, 21:07 uur
15 Stemmers geven Mo - Do een 7,59 en Playahitty een 7,39.
17 Stemmers stuwen ''Another Night'' alsnog naar de middenmoot: 7,53.
In een verzoekbericht wat herman stuurde, wordt het volgende nummer ''een van de meest onvriendelijke radionummers ooit genoemd'', dus beter hou je jezelf vast! De single van dit Rotterdams collectief werd destijds niet gedraaid op de radio, maar bereikte verbazingwekkend wel de tweede plek in de Top 40 van 1992. Wat een tijden! Door 3voor12 in 2020 tevens genoemd als ''een pionierstrack voor de ontluikende hardcore scene''. Daar gaan we er nog meer van horen.
17 Stemmers stuwen ''Another Night'' alsnog naar de middenmoot: 7,53.
In een verzoekbericht wat herman stuurde, wordt het volgende nummer ''een van de meest onvriendelijke radionummers ooit genoemd'', dus beter hou je jezelf vast! De single van dit Rotterdams collectief werd destijds niet gedraaid op de radio, maar bereikte verbazingwekkend wel de tweede plek in de Top 40 van 1992. Wat een tijden! Door 3voor12 in 2020 tevens genoemd als ''een pionierstrack voor de ontluikende hardcore scene''. Daar gaan we er nog meer van horen.
0
geplaatst: 15 februari 2025, 00:48 uur
Bij ons werd dit wel op de radio gedraaid, want daar kende ik het vroeger van, maar geen idee op welke zender. Mogelijk lokaal.
Poing!
7
Poing!7
0
geplaatst: 15 februari 2025, 01:45 uur
8
Vanmiddag de single nog gedraaid, blijft op zijn tijd erg leuk.
Vanmiddag de single nog gedraaid, blijft op zijn tijd erg leuk.
3
geplaatst: 15 februari 2025, 22:05 uur
RTS scoort zoals verwacht niet al te best, ze blijven alleen DJ Bobo voor: 5,85 (15 Stemmers).
Van een radio onvriendelijke hit, naar een radio anthem met nog niet zo heel lang geleden hernieuwd momentum. Het Schotse ''Nightcrawlers'' mag de zaterdagavond dienst draaien. In Nederland ging dat niet onverdienstelijk met een vierde plek in 1995 in de Top 40.
We zijn nu overigens aangekomen bij plaat numero 50. Dat betekent echter niet dat we al op de helft zitten.....In totaal gaan namelijk 150 platen de revue passeren, zodat we een Classy Top 100 krijgen!
Wat kunnen we nog verwachten?
* Eurodance tussen 1995 - 1999.
* Meer recente nummers (2000-2025) die het genre nog steeds laten voortleven.
* Nog een paar oudjes van voor 1995.
* Happy hardcore en andere aanverwante genres aan eurodance.
* En ja, ik ben overstag.....Eurodance klassiekers van buiten Europa!
Van een radio onvriendelijke hit, naar een radio anthem met nog niet zo heel lang geleden hernieuwd momentum. Het Schotse ''Nightcrawlers'' mag de zaterdagavond dienst draaien. In Nederland ging dat niet onverdienstelijk met een vierde plek in 1995 in de Top 40.
We zijn nu overigens aangekomen bij plaat numero 50. Dat betekent echter niet dat we al op de helft zitten.....In totaal gaan namelijk 150 platen de revue passeren, zodat we een Classy Top 100 krijgen!
Wat kunnen we nog verwachten?
* Eurodance tussen 1995 - 1999.
* Meer recente nummers (2000-2025) die het genre nog steeds laten voortleven.
* Nog een paar oudjes van voor 1995.
* Happy hardcore en andere aanverwante genres aan eurodance.
* En ja, ik ben overstag.....Eurodance klassiekers van buiten Europa!

3
geplaatst: 15 februari 2025, 22:31 uur
Ik heb het vermoeden dat we met alleen Europa jaren '90 ook al aan 125 zouden kunnen komen?
Anyway, 7.5
Anyway, 7.5
1
geplaatst: 15 februari 2025, 23:10 uur
2
geplaatst: 15 februari 2025, 23:15 uur
Poek schreef:
Ik heb het vermoeden dat we met alleen Europa jaren '90 ook al aan 125 zouden kunnen komen?
Daar heb je een punt! Ik zat al in twijfel.....Met voortschrijdend inzicht verhoog ik de boel naar 150.
De waarde van een Top 100 notering stijgt daarmee ook significant.

0
geplaatst: 15 februari 2025, 23:47 uur
8.5
Zitten we nu al aan 50? En er is nog zoooooooveel Eurodance niet voorbij gekomen? De 90s was een vruchtbare periode!
Zitten we nu al aan 50? En er is nog zoooooooveel Eurodance niet voorbij gekomen? De 90s was een vruchtbare periode!
* denotes required fields.