Muziek / Muziekgames / EURODANCE TOP 100
zoeken in:
1
geplaatst: 16 februari 2025, 18:19 uur
9
Is eigenlijk een remix die van het origineel niet veel heel laat. Maar daar zullen ze niet om malen, want zelfs nu spekt dit nummer nog hun bankrekening... o.a. dankzij die Riton remake.
Is eigenlijk een remix die van het origineel niet veel heel laat. Maar daar zullen ze niet om malen, want zelfs nu spekt dit nummer nog hun bankrekening... o.a. dankzij die Riton remake.
2
geplaatst: 16 februari 2025, 21:26 uur
13 stemmers komen tot een solide 7,67 voor The Nightcrawlers. Tijd voor een bruggetje!
We maken even een sprong in de tijd en belandden in 2010, toen ''Alors on Dance'' 8 weken op #01 stond in de hitlijsten. Deze artiest is zeker schatplichtig aan het genre, met zijn opmerkelijke combinatie van chansonpop en eurodance. Daarnaast is hij (inmiddels, 39 jaar oud) ook fan, getuige het volgende filmpje (vanaf 2.12) in Austin, VS.

We maken even een sprong in de tijd en belandden in 2010, toen ''Alors on Dance'' 8 weken op #01 stond in de hitlijsten. Deze artiest is zeker schatplichtig aan het genre, met zijn opmerkelijke combinatie van chansonpop en eurodance. Daarnaast is hij (inmiddels, 39 jaar oud) ook fan, getuige het volgende filmpje (vanaf 2.12) in Austin, VS.

1
geplaatst: 17 februari 2025, 09:50 uur
Nooit wat mee gehad, Stromae. En ik snap het bruggetje, maar gevoelsmatig hoort ie hier niet thuis voor mij.
5
5
0
geplaatst: 17 februari 2025, 10:18 uur
Ik had 'm ook niet verwacht hier. Natuurlijk wel topnummer: 8,5
Leuk ook, die euromedley op SXSW.
Leuk ook, die euromedley op SXSW.
0
geplaatst: 17 februari 2025, 15:29 uur
Love Stromae, maar wat Eurodance-invloeden betreft is dit nummer naar mijn gevoel niet meteen het beste voorbeeld. 'n Beetje de vreemde eend in de bijt hier. Bij pakweg House'llelujah is dat wel onmiskenbaar aanwezig. Leuke live-video wel! Van zijn grote hits is Alors on Danse Toevallig ook de enige die ik wat beu geraakt ben, wegens kapot gedraaid. Niettegenstaande toch nog een...
7
7
2
geplaatst: 17 februari 2025, 19:32 uur
Stromae maakte de tongen flink los en scoort onder 10 Stemmers een: 6,99.
In de jaren `90 waren er 2 zekerheden. Je had de smurfen en het Italiaanse Eiffel 65 die een monsterhit scoorden met ''Blue (Da Ba Dee)''. Deze verzoekplaat van voskat stond in 1999 maar liefst 5 weken op #01 in Nederland en geniet nog steeds wereldwijde aandacht.
In de jaren `90 waren er 2 zekerheden. Je had de smurfen en het Italiaanse Eiffel 65 die een monsterhit scoorden met ''Blue (Da Ba Dee)''. Deze verzoekplaat van voskat stond in 1999 maar liefst 5 weken op #01 in Nederland en geniet nog steeds wereldwijde aandacht.
1
geplaatst: 17 februari 2025, 19:38 uur
Ondanks alle overkill toch niet helemaal kapot te krijgen.
7,5
7,5
0
geplaatst: 17 februari 2025, 20:05 uur
Stromae: 6,5 (maar wel een vreemde eend in de bijt)
Blue: 8,0
Blue: 8,0
2
geplaatst: 17 februari 2025, 22:20 uur
Een paar Schotse vrienden zworen dat het refrein "In Aberdeen I would die" is.
8,5
8,5
2
geplaatst: 17 februari 2025, 22:31 uur
Ik moet nog 86 nummers inhalen, maar voor deze Blue alvast een 8 

1
geplaatst: 18 februari 2025, 03:46 uur
Dance Lover schreef:
In de jaren `90 waren er 2 zekerheden. Je had de smurfen en het Italiaanse Eiffel 65 die een monsterhit scoorden met ''Blue (Da Ba Dee)''.
In de jaren `90 waren er 2 zekerheden. Je had de smurfen en het Italiaanse Eiffel 65 die een monsterhit scoorden met ''Blue (Da Ba Dee)''.
Nog een zekerheid in de 90s was de combinatie van beide.
Mijn jongere zus had één van die eerste CDs (lang voor bovenstaande), sommige Eurodance hits zijn in mijn hoofd niet meer los te koppelen van de gesmurfte versies.
Een 8 voor Eiffel 65, nostalgiebonus inbregrepen.
* denotes required fields.