Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2025
zoeken in:
1
geplaatst: 8 januari 2025, 15:00 uur
Ik werd hier weer aan herinnerd, kijken hoelang ik de aandacht erbij kan houden. Was stemmen met terugwerkende kracht nou toegestaan? Ik doe het sowieso, kijk maar wat je ermee doet.
Grima: 6.5
Ah ik word gelijk herinnert aan een van de redenen dat mijn aandacht voor dit topic steeds verslapte; de hoeveelheid atmosferische black metal en al z'n verwanten en aftakkingen. Ik blijf daar weinig mee hebben.
Obscure Sphinx: 7
Zangeres is een prachtexemplaar inderdaad en stem is ook erg krachtig, snap alleen nooit waarom dit weer 9+ minuten moet duren.
Helleruin: 7.2
Nummer stampt lekker door en ondanks de 6+ minuten vliegt het voorbij.
Grima: 6.5
Ah ik word gelijk herinnert aan een van de redenen dat mijn aandacht voor dit topic steeds verslapte; de hoeveelheid atmosferische black metal en al z'n verwanten en aftakkingen. Ik blijf daar weinig mee hebben.
Obscure Sphinx: 7
Zangeres is een prachtexemplaar inderdaad en stem is ook erg krachtig, snap alleen nooit waarom dit weer 9+ minuten moet duren.
Helleruin: 7.2
Nummer stampt lekker door en ondanks de 6+ minuten vliegt het voorbij.
0
geplaatst: 8 januari 2025, 15:20 uur
Welkom (terug) Wolfmother:
Ja hoor, en dat kun je zelf ook bijwerken in de Maak Kennis met Metal Anno 2025 | Google Spreadsheet. En blijf vooral meedoen...
Ja hoor, en dat kun je zelf ook bijwerken in de Maak Kennis met Metal Anno 2025 | Google Spreadsheet. En blijf vooral meedoen...

0
geplaatst: 8 januari 2025, 15:22 uur
02-01: Grima - Skull Gatherers (Apollo / 13 / 7,35)
04-01: Obscure Sphinx - Scarcity Hunter (ProGNerD / 13 / 7,88)
06-01: Helleruin - Reapers of the Whirl I (ABDrums / 14 / 7,22)
08-01: Paleface Swiss - Hatred (Wolfmother / 0 / 0)
En ik doe eens brutaal en gooi er zelfs een nummer in, iets wat ik nooit echt durfde ofzo. Maar aangezien ik een reminder kreeg van Spotify dat dit album te luisteren is nu, hardcore band nr 145, maar het genre is booming at the moment.
04-01: Obscure Sphinx - Scarcity Hunter (ProGNerD / 13 / 7,88)
06-01: Helleruin - Reapers of the Whirl I (ABDrums / 14 / 7,22)
08-01: Paleface Swiss - Hatred (Wolfmother / 0 / 0)
En ik doe eens brutaal en gooi er zelfs een nummer in, iets wat ik nooit echt durfde ofzo. Maar aangezien ik een reminder kreeg van Spotify dat dit album te luisteren is nu, hardcore band nr 145, maar het genre is booming at the moment.
0
geplaatst: 8 januari 2025, 15:27 uur
Wat dat betreft een mooie binnenkomer want hardcore komt hier nauwelijks voorbij...
0
geplaatst: 8 januari 2025, 18:55 uur
Welkom! Je kunt gedurende het jaar altijd nog een inhaalslag maken wat betreft cijfers uitdelen.
Ik heb je nominatie in de spreadsheet gezet.
Met moeite en 3 korte pauzes heb ik deze 5 minuten uitgezeten. Waarom duurt die intro bijna 2 minuten? Er gebeurt nagenoeg niets en ook visueel gaat het maar langzaam, spannend is het niet. En dan de verwachte spelelementen van inderdaad bandje nummer zoveel. Saaie riffs en bij dit soort zang begrijp ik wel dat men het over schreeuwen heeft.
3,0
Ik heb je nominatie in de spreadsheet gezet.
Met moeite en 3 korte pauzes heb ik deze 5 minuten uitgezeten. Waarom duurt die intro bijna 2 minuten? Er gebeurt nagenoeg niets en ook visueel gaat het maar langzaam, spannend is het niet. En dan de verwachte spelelementen van inderdaad bandje nummer zoveel. Saaie riffs en bij dit soort zang begrijp ik wel dat men het over schreeuwen heeft.
3,0
0
geplaatst: 8 januari 2025, 19:00 uur
3
Ik heb niks met hardcore, sorry voor het lage cijfer. Niet lullig bedoeld.
Ik heb niks met hardcore, sorry voor het lage cijfer. Niet lullig bedoeld.
1
geplaatst: 8 januari 2025, 19:46 uur
Nou zeg wat een leuke verrassing dit, welkom Wolfmother! Mooi om te zien dat mijn oproep toch effect heeft gehad. 
Hardcore zie ik, dat kan dooien of vriezen bij mij... In de Neushoorn (Leeuwarden, dus vlakbij) is er het maandelijkse evenement 'Hardcore Vrijdag'. Zo nu en dan ben ik daar wel eens te vinden - met name om te moshen en te drinken overigens, maar dat terzijde - dus zodoende ben ik wel aardig gewend geraakt aan hardcore. Ik zal je nominatie later vanavond eens luisteren.
En gaaf dat je meteen een nominatie erin hebt geknalt. Weer eens wat anders dan de usual suspects die hier hun metalen muzikale bevindingen met ons delen: vers bloed is altijd goed!

Hardcore zie ik, dat kan dooien of vriezen bij mij... In de Neushoorn (Leeuwarden, dus vlakbij) is er het maandelijkse evenement 'Hardcore Vrijdag'. Zo nu en dan ben ik daar wel eens te vinden - met name om te moshen en te drinken overigens, maar dat terzijde - dus zodoende ben ik wel aardig gewend geraakt aan hardcore. Ik zal je nominatie later vanavond eens luisteren.
En gaaf dat je meteen een nominatie erin hebt geknalt. Weer eens wat anders dan de usual suspects die hier hun metalen muzikale bevindingen met ons delen: vers bloed is altijd goed!

0
geplaatst: 8 januari 2025, 20:45 uur
ProGNerD schreef:
Wat dat betreft een mooie binnenkomer want hardcore komt hier nauwelijks voorbij...
Dat vermoeden had ik al ja, gelijk wat stof doen opwaaien hiero

1
geplaatst: 8 januari 2025, 20:46 uur
Non taken, ik ben zelf niet perse hardcore fan.
Sterker nog, ik vind dit nummer ook niet echt geweldig.
0
geplaatst: 9 januari 2025, 08:32 uur
Nou, inderdaad...
Ook niet mijn ding, helaas:
Paleface Swiss - Hatred: 5
Maar blijf vooral meedoen en ook nomineren (in de andere genres / sub-niches): wie weet wat we nog ontdekken hier

0
geplaatst: 9 januari 2025, 09:30 uur
Paleface Swiss: 7,8
Lekkere furieuze energie! Hardcore is ook niet per se een genre waar ik kind aan huis ben, maar verwante genres als industrial metal, nu-metal, of metalcore gaan er bij mij vaak wel goed in. Deze track zit daar niet al te ver vanaf en dat bevalt me wel.
Lekkere furieuze energie! Hardcore is ook niet per se een genre waar ik kind aan huis ben, maar verwante genres als industrial metal, nu-metal, of metalcore gaan er bij mij vaak wel goed in. Deze track zit daar niet al te ver vanaf en dat bevalt me wel.
0
geplaatst: 9 januari 2025, 11:31 uur
Dit wordt de eerste onvoldoende die ik hier uitdeel haha. Gewaagde inzending maar ik kan hier echt niets mee.
Paleface Swiss: 3,0
Paleface Swiss: 3,0
0
geplaatst: 9 januari 2025, 20:11 uur
Best energiek, al doet het me net iets te veel aan Slipknot denken.
6
6
0
geplaatst: 9 januari 2025, 20:23 uur
Eens met al het reeds gezegde commentaar: het intro duurt veel te lang en de zin van mijn bovenbuurman is precies degene die ik in mijn hoofd had en neer wil typen. Mijn cijfer is daarom ook hetzelfde.
6
6
0
geplaatst: 10 januari 2025, 01:33 uur
Ik denk dat er iets fout gegaan is met die intro, op het album is dat een apart nummer volgens mij.
Stom dat het voor dit nummer wordt geplakt op YouTube, ik had het maybe eerst een testrun moeten geven.
Ik kom zelf ook niet hoger dan een 6,7, furieus nummertje, maar net wat te opgefokt.
Stom dat het voor dit nummer wordt geplakt op YouTube, ik had het maybe eerst een testrun moeten geven.
Ik kom zelf ook niet hoger dan een 6,7, furieus nummertje, maar net wat te opgefokt.
3
geplaatst: 10 januari 2025, 09:57 uur
Ik heb eventueel een nieuwe, die kan ik begin middag pas posten. Akkoord?
0
geplaatst: 10 januari 2025, 12:13 uur
Kondoro0614 schreef:
Als 't een goeie is...

4
geplaatst: 10 januari 2025, 14:20 uur
02-01: Grima - Skull Gatherers (Apollo / 12 / 7,4)
04-01: Obscure Sphinx - Scarcity Hunter (ProGNerD / 10 / 7,93)
06-01: Helleruin - Reapers of the Whirl I (ABDrums / 14 / 7,23)
08-01: Paleface Swiss - Hatred (Wolfmother / 11 / 5,49)
10-01: Ereb Altor - The Waves, The Sky And The Pyre (Kondoro0614 / 0 / 0)
Nou ProGNerD, ik hoop dat ik je hier mee tevreden stel. Ereb Altor heeft mij vorig jaar overdonderd op Graspop, en is sindsdien een band die ik regelmatig graag op mag zetten. Hun nieuwe album is aangekondigd voor februari dit jaar en ik kan oprecht niet wachten. Dit vind ik heerlijke 'Viking' metal zoals het wordt verkondigd, en dit is een fijn ietwat rustig nummertje.
Ik ben vergeten of deze band vorig jaar ook niet voorbij kwam? Goed, als het goed is mag ik deze band dit jaar dus weer verkondigen. Check it out, ik heb niet zoveel meer te vertellen bij deze band, anders dan dat deze band langzamerhand meer waardering bij mij begint te creëren. Duurt misschien iéts te lang, al kan ik daar wel makkelijk door heen luisteren. Lekker swingen, en genieten!
Maak Kennis met Metal Anno 2025
04-01: Obscure Sphinx - Scarcity Hunter (ProGNerD / 10 / 7,93)
06-01: Helleruin - Reapers of the Whirl I (ABDrums / 14 / 7,23)
08-01: Paleface Swiss - Hatred (Wolfmother / 11 / 5,49)
10-01: Ereb Altor - The Waves, The Sky And The Pyre (Kondoro0614 / 0 / 0)
Nou ProGNerD, ik hoop dat ik je hier mee tevreden stel. Ereb Altor heeft mij vorig jaar overdonderd op Graspop, en is sindsdien een band die ik regelmatig graag op mag zetten. Hun nieuwe album is aangekondigd voor februari dit jaar en ik kan oprecht niet wachten. Dit vind ik heerlijke 'Viking' metal zoals het wordt verkondigd, en dit is een fijn ietwat rustig nummertje.
Ik ben vergeten of deze band vorig jaar ook niet voorbij kwam? Goed, als het goed is mag ik deze band dit jaar dus weer verkondigen. Check it out, ik heb niet zoveel meer te vertellen bij deze band, anders dan dat deze band langzamerhand meer waardering bij mij begint te creëren. Duurt misschien iéts te lang, al kan ik daar wel makkelijk door heen luisteren. Lekker swingen, en genieten!
Maak Kennis met Metal Anno 2025
0
geplaatst: 10 januari 2025, 14:49 uur
Ereb Altor is vorig jaar niet genomineerd. Je mag een band zeker opnieuw nomineren in een nieuwe jaargang, ook al zouden zij in 2024 reeds genomineerd zijn. Alleen niet hetzelfde nummer (zoals vorig jaar een keer met 'Panic Attack'), want dat heeft natuurlijk niet zoveel meerwaarde (hoewel de scores nogal verschilden t.o.v. 2023). Als een band meerdere releases uitbrengt in hetzelfde jaar, dan kun je de band ook vaker nomineren in een jaar.
Ik vind Ereb Altor wel een goede band, maar het zijn alleen de eerste twee albums waar ik echt warm voor loop (lang niet alle albums gehoord). Wanneer de Bathory-saus lang en breed uitgesmeerd wordt dan geniet ik het meest. Dit nummer is mij de eerste helft iets te uitgerekt en wat traag, hoewel de sfeer er wel goed in zit. De tweede helft is epischer en aangrijpender en hoewel het slotstuk ook wat uitgerekt is, komen ze er nu goed mee weg. Dit klinkt in ieder geval beter dan hun laatste album.
Op Graspop heb ik ze ook gezien, vond het ook een goed optreden! Heerlijk die Bathory nummers aan het eind.
7,5
Ik vind Ereb Altor wel een goede band, maar het zijn alleen de eerste twee albums waar ik echt warm voor loop (lang niet alle albums gehoord). Wanneer de Bathory-saus lang en breed uitgesmeerd wordt dan geniet ik het meest. Dit nummer is mij de eerste helft iets te uitgerekt en wat traag, hoewel de sfeer er wel goed in zit. De tweede helft is epischer en aangrijpender en hoewel het slotstuk ook wat uitgerekt is, komen ze er nu goed mee weg. Dit klinkt in ieder geval beter dan hun laatste album.
Op Graspop heb ik ze ook gezien, vond het ook een goed optreden! Heerlijk die Bathory nummers aan het eind.
7,5
0
geplaatst: 10 januari 2025, 15:03 uur
Ben het album weer een luisterbeurt aan het geven en inderdaad, het begin doet veel aan 'sic' denken.
0
geplaatst: 10 januari 2025, 16:24 uur
Ereb Altor - The Waves, The Sky And The Pyre
Best vette shit.
8,0
Best vette shit.
8,0
* denotes required fields.