MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Down Under (Australie)!

zoeken in:
vigil schreef:
Was toch stiekem best leuk van een stiekem toch best wel enigszins leuke band. Poek bedankt voor het onder de aandacht brengen en uiteraard voor het punten tellen en presenteren!

Eens met Vigil. Bedankt Poek. Ik heb alle albums hierdoor ook nog maar eens stiekem beluisterd en daarbij stiekem ook wat nummers na een minuut of wat geskipt.

Bedankt Poek om deze toch wat onderschatte band de beurt te geven. In hun beginjaren waren ze echt goed.

dynamo d schreef:
Ik heb alle albums hierdoor ook nog maar eens stiekem beluisterd

Alle albums?

Poek schreef:
(quote)

Alle albums?

Ja muv de 3 Kerstalbums, dat leek mij niet het juiste moment

KALENDER

1 augustus - voskat (Manic Street Preachers mét Richey Edwards - dus t/m 1994)
8 augustus - EvilDrSmith (Ozzy Osbourne & Black Sabbath)
15 augustus - aERodynamIC (Moondog Jr / Zita Swoon / Stef Kamil Carlens)
22 augustus - 50Tracks (1965, 60 jaar Top 40)
29 augustus - Bonk (Foo Fighters)
5 september - Titmeister (Ethio-jazz)
12 september - Cosmic Kid (Top 40 1986)
19 september - ArthurDZ (Tyler, The Creator)
26 september -
3 oktober -
10 oktober -
17 oktober - All Day Watcher (Aerosmith)

Informatie over het spel en over voorgaande edities (links graag mee kopiëren):
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Let op: één inschrijving per persoon (uitgezonderd de GH-finale)

Overigens staat Chicago niet in de MuMeladder, ook dit jaar niet, ondanks een dappere (hoewel niet helemaal nauwkeurig gespelde) poging:

2309 Chicago - Feeling Stronger Everyday [50tracks]

Poek schreef:
Klaar! Dank nogmaals aan iedereen die meedeed. Binnenkort komen we te weten: heeft voskat Kevin Carter opgenomen in de startlijst van de GH MSP? Click, click, click, click, click, click!

Interessant dat je juist die noemt, want deze GH gaat over de Manics mét Richey (!) als actief lid.

En ik weet dat Kevin Carter nog deels door Richey is geschreven, dus heb ik even overwogen om die mee te tellen, maar uiteindelijk heb ik besloten een harde streep te trekken onder het jaar 1994.

/ / / / / / / /

Gisteren was een beetje een zware dag voor me met slechts 2 uur slaap, maar ik ga er het beste van maken.

voskat schreef:

En ik weet dat Kevin Carter nog deels door Richey is geschreven, dus heb ik even overwogen om die mee te tellen, maar uiteindelijk heb ik besloten een harde streep te trekken onder het jaar 1994.

Het maakt het nomineren wellicht wat lastig. Hoeveel nummers in totaal gaat het om?

☭ ✟ GREATEST HITS OF MANIC STREET PREACHERS (1986 - 1994) ✟ ☭

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhZ_g50JYoMkBR2PNj28JuZhGGV7LrQw7fwDR6UOzwNkdWn6bMWldHGSD_sMBPCgQmr9kmEAQiOf7PBLzgbfzMOdxOGqrjp-MC1JLU3vy0quRBZceyTa7oQxddbtfwcvLbb1eT9q2DUSpQ/s1600/Manic+1992+color.jpg

Vier jongens, uit de Welshe klei getrokken, die een simpel doel hadden: de Marxistische Guns & Roses worden, één album uitbrengen dat honderd miljoen miljard verkocht, en er dan mee kappen.

Gelukkig kwam dit plan slechts ten dele uit, en hebben ze nog zeker een stel uitstekende albums uitgebracht. Maar zo meedogenloos overdonderend als die uit het tijdperk mét hun amuzikale roerganger Richey Edwards werd het niet echt meer.

Aanvankelijk was de vier jaar oudere Richey vooral van nut omdat hij een rijbewijs had.
Maar al gauw drukte hij zijn stempel op de ziel van de band, qua esthetiek, politiek en als woordkunstenaar.
Dat hij tijdens optredens meestal zijn gitaar op volume nul had staan was bijzaak.

Sinds 1995 is Richey verdwenen en heeft de band zichzelf à la New Order opnieuw uit moeten vinden.
Maar deze Greatest Hits gaat dus over het Joy Division tijdperk.

De startlijst:

4st 7lb
Archives Of Pain
Faster
From Despair To Where
La Tristesse Durera
Little Baby Nothing
Love's Sweet Exile
Motorcycle Emptiness
Motown Junk
Revol
Roses In The Hospital
She Is Suffering
Slash & Burn
Yes
You Love Us

Graag zie ik van jullie maximaal 10 bijdrages om de bovenstaande lijst te completeren!

Koen St Juul1998B wendyvortex niels94 123poetertjes ArthurDZ Koenr aerobag Gyzzz shinybeast aERodynamIC Brunniepoo itchy pauljojo Psychocandy Poles Apart GrafGantz Slothrop madmadder titan popstranger andré Arno

Another Invented Disease
Are Mothers Saints?
Bored Out Of My Mind
Donkeys
Gold Against The Soul
Hibernation
Mausoleum
Of Walking Abortion
Spectators Of Suicide
This Is Yesterday

DjFrankie, panjoe of Casartelli: wil een van jullie schatjes de naam van dit topic veranderen in “Manic Street Preachers (1986-1994)”?

Nice, de Manics met Richie is mijn favoriete era van deze altijd leuke band. Zoveel zelfs dat mijn favoriete post-Richie plaat nog gewoon Journal For Plague Lovers is ook.

Another Invented Disease
Die in the Summertime
Gold Against the Soul
Ifwhiteamericatoldthetruthforonedayit'sworldwouldfallapart
Life Becoming a Landslide
Nat West-Barclays-Midlands-Lloyds
Nostalgic Pushead
Spectators of Suicide
The Intense Humming of Evil
This Is Yesterday

Archives Of Pain staat al in de startlijst, voskat

ArthurDZ schreef:

Archives Of Pain staat al in de startlijst, voskat

Haha is het al eerder voorgekomen dat de host zelf in de fout gaat daarmee?

Ifwhiteamericatoldthetruthforonedayitsworldwouldfallapart
Comfort Comes
Sleepflower
Hibernation
Democracy of Coma
Too Cold Here
Sorrow 16
Donkeys
Patrick Bateman

ArthurDZ schreef:

Gold Against the Soul

Zo'n onderschat nummer... Nostalgic Pushead ook trouwens.

Another Invented Disease
Die in the Summertime
Mausoleum
Nostalgic Pushead
Of Walking Abortion
P.C.P.
Stay Beautiful
Theme from M*A*S*H (Suicide Is Painless)

andré schreef:

Slash N' Burn

Oeps, die stond al in de startlijst...

voskat schreef:
(quote)

Oeps, die stond al in de startlijst...

Aangepast!

Bedankt nog voor de Chicago-editie, Poek! Leuke band!

Another Invented Disease
Gold Against The Soul
Nostalgic Pushead
Of Walking Abortion
P.C.P.
This Is Yesterday

Another Invented Disease
Die in the Summertime
Mausoleum
New Art Riot
Nostalgic Pushead
Of Walking Abortion
P.C.P.
Teenage 20/20

wendyvortex schreef:

New Art Riot
Teenage 20/20

Ik zat al te wachten of iemand iets van de New Art Riot EP zou picken. Precies mijn twee favoriete nummers daarvan.

Het is zo lief wanneer ze The Clash zo enthousiast nadoen.

Totaal niet verwacht dat Another Invented Disease meer dan één keer genomineerd zou worden.
Sowieso volgens mij de eerste keer dat ik echt serieuze erkenning voor dit nummer meemaak.

Casartelli (moderator)
Dank Poek voor een weekje Chicago. Vanmiddag voor 1,99 Chicago 17 meegenomen en wellicht is dat pas het begin.

Manic Street Preachers van de eerste drie albums. Er stond geen minimum aantal nominaties - mocht vier genoeg zijn, dan bij deze mijn bijdrage (en anders kom ik terug in de finale).

Ifwhiteamericatoldthetruthforonedayitsworldwouldfallapart
Sleepflower
Stay Beautiful

voskat schreef:
(quote)

Ik zat al te wachten of iemand iets van de New Art Riot EP zou picken. Precies mijn twee favoriete nummers daarvan.

Het is zo lief wanneer ze The Clash zo enthousiast nadoen.

Ik wil de pret niet bederven, maar de keuze was niet reuze naast de startlijst (door de beperkte tijdsspanne waaruit we mogen kiezen)

Ik ga passen voor deze editie. Het gehele oeuvre van MSP (is dat ooit al aan bod geweest?) leek me eens leuk om te doen, maar deze tijdspanne is me te beperkt.

voskat schreef:
Totaal niet verwacht dat Another Invented Disease meer dan één keer genomineerd zou worden.
Sowieso volgens mij de eerste keer dat ik echt serieuze erkenning voor dit nummer meemaak.

Hoe meer beperkingen hoe groter de kans dat dit soort middelmatige nummers komen bovendrijven

dumb_helicopter schreef:
Ik ga passen voor deze editie. Het gehele oeuvre van MSP (is dat ooit al aan bod geweest?) leek me eens leuk om te doen, maar deze tijdspanne is me te beperkt.

Ze zijn drie keer eerder aan bod geweest, met steeds dezelfde top 3 als uitslag.

Dus heb ik het over deze boeg gegooid.
En beperkt? Mwah. Drie albums met bijzonder weinig skips, plus een heel zwik b-sides die vaak nóg beter waren.

andré schreef:
(quote)

Hoe meer beperkingen hoe groter de kans dat dit soort middelmatige nummers komen bovendrijven

Ik vind hem even komisch als geweldig.
Maar dit is wel heel specifiek... zeker terwijl een klassieker als Stay Beautiful nog maar één keer (?) genoemd is.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:03 uur

geplaatst: vandaag om 22:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.