Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Rock en pop 60's Bobbys!
zoeken in:
1
geplaatst: 18 oktober 2025, 09:51 uur
0
geplaatst: 18 oktober 2025, 09:52 uur
Poek schreef:
Mag de kekkere versie van Walk This Way apart meedoen?
Mag de kekkere versie van Walk This Way apart meedoen?
Het heeft altijd mijn voorkeur om nummers maar één keer mee te nemen, waarbij iedereen zijn eigen favoriete versie in gedachten neemt bij het stemmen. Uiteraard krijgt 'die andere' versie ook aandacht deze week!
2
geplaatst: 18 oktober 2025, 10:15 uur
Back in the Saddle
Combination
Deuces Are Wild
Draw the Line
Kings and Queens
Mama Kin
Movin' Out
Same Old Song And Dance
Seasons of Wither
Uncle Salty
Net niet:
Home Tonight
Niet te doen. Voor het gemak het maar bij de jaren '70 gehouden, buiten Deuces Are Wild die wel de startlijst had mogen halen.
Onlangs op TV de vertoning van hun show op Aerosmith - Rocks Donington 2014 gezien. Kekke show man. Heel spijtig dat ik ze nooit heb gezien en nu gaat het er hoogstwaarschijnlijk niet meer van komen
Ook heel goede herinneringen aan het fantastische videospel Guitar Hero: Aerosmith. Daar stond bijvoorbeeld een minder bekende albumtrack als Uncle Salty ook op, vandaar dat ik die hier ook noem. Onderbelichte parel. Ja, door dat spel heb ik de band pas echt goed leren kennen. Daarvoor kende ik alleen de heel grote hits.
Combination
Deuces Are Wild
Draw the Line
Kings and Queens
Mama Kin
Movin' Out
Same Old Song And Dance
Seasons of Wither
Uncle Salty
Net niet:
Home Tonight
Niet te doen. Voor het gemak het maar bij de jaren '70 gehouden, buiten Deuces Are Wild die wel de startlijst had mogen halen.
Onlangs op TV de vertoning van hun show op Aerosmith - Rocks Donington 2014 gezien. Kekke show man. Heel spijtig dat ik ze nooit heb gezien en nu gaat het er hoogstwaarschijnlijk niet meer van komen

Ook heel goede herinneringen aan het fantastische videospel Guitar Hero: Aerosmith. Daar stond bijvoorbeeld een minder bekende albumtrack als Uncle Salty ook op, vandaar dat ik die hier ook noem. Onderbelichte parel. Ja, door dat spel heb ik de band pas echt goed leren kennen. Daarvoor kende ik alleen de heel grote hits.
1
geplaatst: 18 oktober 2025, 10:26 uur
Johnny Marr schreef:
Lekkere single inderdaad. Kreeg wel veel airplay op rockstations, maar haalde niet de Billboard Top 100 en was daarmee kansloos voor de startlijst.
1
geplaatst: 18 oktober 2025, 11:18 uur
Toen ik een jaar of 16/17 was vond ik ze tof. Nu niet echt meer. Dit is dan vooral een nostalgisch lijstje (en toch eigenlijk wel leuk om weer te horen
)
Eat the Rich
F.I.N.E.
Hangman Jury
Hearts Done Time
Mama Kin
Monkey on My Back
St. John
Toys in the Attic
The Movie
Young Lust
)Eat the Rich
F.I.N.E.
Hangman Jury
Hearts Done Time
Mama Kin
Monkey on My Back
St. John
Toys in the Attic
The Movie
Young Lust
0
geplaatst: 18 oktober 2025, 11:24 uur
andré schreef:
Toen ik een jaar of 16/17 was vond ik ze tof. Nu niet echt meer.
Toen ik een jaar of 16/17 was vond ik ze tof. Nu niet echt meer.
Wacht maar, dat vuurtje krijgen we deze week wel weer aangewakkerd

Is bij mij ook gebeurd tijdens de voorbereidingen op deze GH.
1
geplaatst: 18 oktober 2025, 11:30 uur
F.I.N.E.
Nobody's Fault
Hearts Done Time
Mama Kin
Monkey on My Back
Rats in the cellar
Toys in the Attic
Back in the Saddle
Eat the rich
Young Lust
Nobody's Fault
Hearts Done Time
Mama Kin
Monkey on My Back
Rats in the cellar
Toys in the Attic
Back in the Saddle
Eat the rich
Young Lust
2
geplaatst: 18 oktober 2025, 11:35 uur
All Day Watcher schreef:
En daarmee moest ik hen definitief toevoegen aan mijn lijstje van artiesten die ik graag ooit had willen zien, maar wat niet meer gaat gebeuren (ze zijn daar in goed gezelschap van onder andere The Band en Queen met Freddy Mercury).
En daarmee moest ik hen definitief toevoegen aan mijn lijstje van artiesten die ik graag ooit had willen zien, maar wat niet meer gaat gebeuren (ze zijn daar in goed gezelschap van onder andere The Band en Queen met Freddy Mercury).
Weet je dat dat als je in 1974 in de VS was dit gewoon op één avond had gekund als het gaat om Aerosmith en Queen? Zij stonden toen beiden in het voorprogramma van Mott the Hoople. Heb je nu niets meer aan, maar toch

1
geplaatst: 18 oktober 2025, 11:40 uur
In 2010 stond Aerosmith voor slechts 7000 man te spelen in t Gelredome (capaciteit 32.000) terwijl in eerste instantie het gofferpark was geboekt. Het mooie daaraan was dat je gemakkelijk dichtbij kon staan. Het podium stond op de middenstip haha. Prima show destijds. Maar Aerosmith was daarna wel klaar met Nederland en verscheen alleen nog maar op grote festivals in de buurt.
0
geplaatst: 18 oktober 2025, 11:49 uur
andré schreef:
The Other Side
The Other Side
Je mag nog een andere uitkiezen, deze staat al in de startlijst.
0
geplaatst: 18 oktober 2025, 11:57 uur
Ook aan jou het verzoek om twee nieuwe te bedenken, deze hits zijn al van de partij.
0
geplaatst: 18 oktober 2025, 13:02 uur
Back in the Saddle
Eat the Rich
Mama Kin
Nine Lives
Remember (Walking in the Sand)
Road Runner
Same Old Song and Dance
Something's Gotta Give
Taste of India
The Farm
Eat the Rich
Mama Kin
Nine Lives
Road Runner
Same Old Song and Dance
Something's Gotta Give
Taste of India
The Farm
1
geplaatst: 18 oktober 2025, 13:48 uur
Back in the Saddle
Eat the Rich
Get a Grip
Hole in My Soul
Kings and Queens
Lightning Strikes
Mama Kin
My Fist Your Face
My Only Angel (feat. YUNGBLUD)
Young Lust
Eat the Rich
Get a Grip
Hole in My Soul
Kings and Queens
Lightning Strikes
Mama Kin
My Fist Your Face
My Only Angel (feat. YUNGBLUD)
Young Lust
0
geplaatst: 18 oktober 2025, 14:08 uur
Een paar uurtjes is Aerosmith in de lucht en het levert al meer reacties op dan een hele week Mingus en Monk bij elkaar: toch wrang voor deze jazzgiganten. Maar nog bedankt voor een fijn jazzweekje EttaJames, en bij Aerosmith schuif ik ook zeker graag aan (ook al weten we allemaal nu al welk nummer gaat winnen). Stevens performance bij Ozzy's afscheid was idd megamagistraal, mijn bek viel er letterlijk van open. Beste optreden van die dag en mijn live-verrassing van het jaar.
6
geplaatst: 18 oktober 2025, 15:43 uur
AEROSMITH WEETJE #1
Aerosmith is de enige band wiens muziek het thema is (geweest) van een heuse achtbaan. Twee stuks zelfs, waarvan de eerste in 1999 werd geopend in Disney’s Hollywood Studios (Florida). Drie jaar later kreeg deze donkere indoor achtbaan een vrijwel identiek broertje in Walt Disney Studios Park (Parijs).
https://disneyland-paris-photos.s3.amazonaws.com/images/n018345_2050ajn01_rocknroller-coaster_16-9.width-1000_GkIOyR0.jpg
In de pre-show ontmoet je de band in een opnamestudio. Omdat je te laat dreigt te komen voor hun concert, regelen zij een “super stretch limo” om je daarheen te brengen. Tijdens een razendsnelle rit door de neonverlichte straten van Los Angeles, flitsen onder andere verkeersborden en palmbomen voorbij, en dendert uiteraard de muziek van Aerosmith door de attractie via meer dan 1.000 speakers.
De muzikale begeleiding van de ervaring varieert per treintje:
- Nine Lives
- Love in an Elevator & Walk This Way
- Young Lust, F.I.N.E. & Love in an Elevator
- Back in the Saddle & Dude (Looks Like a Lady)
- Sweet Emotion (live)
In Parijs moesten Tyler & Co in 2019 plaatsmaken voor een groep andere, minder muzikale superhelden -de Avengers- als onderdeel van de uitbreiding van het Marvel-themagebied.
De attractie in Amerika is nog actief, maar als je hem nog wilt meemaken moet je snel zijn. Eind dit jaar moet Aerosmith ook hier het veld ruimen, waarna ze worden opgevolgd door de Electric Mayhem Band uit The Muppet Show.
Benieuwd naar de lancering (van 0 naar 100 km/u in 2,8 seconden!) met een hysterisch aftellende Steven Tyler, gevolgd door een volledige rit? Kijk dan dit filmpje:
Word je al misselijk bij het idee? Kijk dan alleen de pre-show en beoordeel of de bandleden een beetje kunnen acteren…
Aerosmith is de enige band wiens muziek het thema is (geweest) van een heuse achtbaan. Twee stuks zelfs, waarvan de eerste in 1999 werd geopend in Disney’s Hollywood Studios (Florida). Drie jaar later kreeg deze donkere indoor achtbaan een vrijwel identiek broertje in Walt Disney Studios Park (Parijs).
https://disneyland-paris-photos.s3.amazonaws.com/images/n018345_2050ajn01_rocknroller-coaster_16-9.width-1000_GkIOyR0.jpg
In de pre-show ontmoet je de band in een opnamestudio. Omdat je te laat dreigt te komen voor hun concert, regelen zij een “super stretch limo” om je daarheen te brengen. Tijdens een razendsnelle rit door de neonverlichte straten van Los Angeles, flitsen onder andere verkeersborden en palmbomen voorbij, en dendert uiteraard de muziek van Aerosmith door de attractie via meer dan 1.000 speakers.
De muzikale begeleiding van de ervaring varieert per treintje:
- Nine Lives
- Love in an Elevator & Walk This Way
- Young Lust, F.I.N.E. & Love in an Elevator
- Back in the Saddle & Dude (Looks Like a Lady)
- Sweet Emotion (live)
In Parijs moesten Tyler & Co in 2019 plaatsmaken voor een groep andere, minder muzikale superhelden -de Avengers- als onderdeel van de uitbreiding van het Marvel-themagebied.
De attractie in Amerika is nog actief, maar als je hem nog wilt meemaken moet je snel zijn. Eind dit jaar moet Aerosmith ook hier het veld ruimen, waarna ze worden opgevolgd door de Electric Mayhem Band uit The Muppet Show.
Benieuwd naar de lancering (van 0 naar 100 km/u in 2,8 seconden!) met een hysterisch aftellende Steven Tyler, gevolgd door een volledige rit? Kijk dan dit filmpje:
Word je al misselijk bij het idee? Kijk dan alleen de pre-show en beoordeel of de bandleden een beetje kunnen acteren…
1
geplaatst: 18 oktober 2025, 18:00 uur
All Day Watcher schreef:
Ook aan jou het verzoek om twee nieuwe te bedenken, deze hits zijn al van de partij.
(quote)
Aangepast
1
geplaatst: 18 oktober 2025, 18:17 uur
Johnny Marr schreef:
Bijzonder: The game was highly lucrative for the band, generating more revenue than any single album. According to Activision CEO Bobby Kotick, the game's royalties "vastly outweigh" their lifetime income from any other source, including albums, merchandising, and concerts. 4 million copies sold. ( meer dan Rockband: The Beatles 1.7 miljoen)
2
Sting
geplaatst: 18 oktober 2025, 18:46 uur
Kings and Queens
Mama Kin
Monkey on My Back
No More No More
No Surprize
Rats in The Cellar
Same Old Song And Dance
Toys in The Attic
Uncle Salty
Young Lust
Mama Kin

Monkey on My Back
No More No More

No Surprize

Rats in The Cellar
Same Old Song And Dance
Toys in The Attic

Uncle Salty
Young Lust

0
geplaatst: 18 oktober 2025, 20:40 uur
gigage schreef:
Bijzonder: The game was highly lucrative for the band, generating more revenue than any single album. According to Activision CEO Bobby Kotick, the game's royalties "vastly outweigh" their lifetime income from any other source, including albums, merchandising, and concerts. 4 million copies sold. ( meer dan Rockband: The Beatles 1.7 miljoen)
(quote)
Haha sick, nooit geweten. Bijzonder. Leuk weetje!
1
geplaatst: 18 oktober 2025, 22:32 uur
Ik haak denk ik in de finale aan. Ken te weinig van de band.
1
geplaatst: 19 oktober 2025, 01:23 uur
Chip Away the Stone
Eat the Rich
Mama Kin
Same Old Song And Dance
Seasons of Wither
Train Kept a Rollin'
Eat the Rich
Mama Kin
Same Old Song And Dance
Seasons of Wither
Train Kept a Rollin'
2
geplaatst: 19 oktober 2025, 14:20 uur
AEROSMITH WEETJE #2
Frontman Steven Tyler en leadgitarist Joe Perry vormen het creatieve hart van Aerosmith. Ze hebben meer dan 85 nummers samen geschreven, waaronder klassiekers als Dream On, Walk This Way en Sweet Emotion, en zijn in 2013 als duo opgenomen in de Songwriters Hall of Fame.
Ze worden vaak de “Toxic Twins” genoemd, een bijnaam die zowel hun muzikale chemie als hun wilde levensstijl weerspiegelt. Deze bijnaam is uiteraard een knipoog naar “Glimmer Twins” Jagger & Richards.
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/v2/t:0,l:3,cw:1994,ch:1122,q:80,w:1994/pGoz2NUYu5b2XFV7hsdLhX.jpg
De samenwerking van het legendarische duo is altijd intens, maar zeker ook turbulent geweest. In de jaren '70 en '80 raakten beide mannen verslaafd aan drugs, wat niet geheel verrassend leidde tot spanningen. In 1979 verliet Perry zelfs de band na een backstage-ruzie met Tyler. De druppel die toen de emmer deed overlopen was niet erg rock & roll: het incident draaide om… een glas melk. In 1984 keerde Perry terug, maar hun relatie bleef lange tijd gespannen door hun verschillende hersteltrajecten.
Kortom, een broederschap vol liefde, frustratie en loyaliteit, die een hoop mooie muziek heeft opgeleverd. Perry zei ooit dat hun onderlinge band “meer een huwelijk is dan zijn echte huwelijk” en Tyler verwoordde het recent nog als volgt: “We hebben elkaar gek gemaakt, maar ook gered.”
Beide heren hebben zich overigens in het begin van hun carrière een artiestennaam aangemeten: ‘Tallarico’ werd ‘Tyler’ en ‘Pereira’ werd ‘Perry’. In het eerste geval omdat Tyler zich los wilde maken van zijn familieachtergrond en een meer rock-waardige naam wilde hebben. Perry koos voor een kortere, krachtigere naam die hij beter bij zijn imago als gitarist vond passen.
Frontman Steven Tyler en leadgitarist Joe Perry vormen het creatieve hart van Aerosmith. Ze hebben meer dan 85 nummers samen geschreven, waaronder klassiekers als Dream On, Walk This Way en Sweet Emotion, en zijn in 2013 als duo opgenomen in de Songwriters Hall of Fame.
Ze worden vaak de “Toxic Twins” genoemd, een bijnaam die zowel hun muzikale chemie als hun wilde levensstijl weerspiegelt. Deze bijnaam is uiteraard een knipoog naar “Glimmer Twins” Jagger & Richards.
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/v2/t:0,l:3,cw:1994,ch:1122,q:80,w:1994/pGoz2NUYu5b2XFV7hsdLhX.jpg
De samenwerking van het legendarische duo is altijd intens, maar zeker ook turbulent geweest. In de jaren '70 en '80 raakten beide mannen verslaafd aan drugs, wat niet geheel verrassend leidde tot spanningen. In 1979 verliet Perry zelfs de band na een backstage-ruzie met Tyler. De druppel die toen de emmer deed overlopen was niet erg rock & roll: het incident draaide om… een glas melk. In 1984 keerde Perry terug, maar hun relatie bleef lange tijd gespannen door hun verschillende hersteltrajecten.
Kortom, een broederschap vol liefde, frustratie en loyaliteit, die een hoop mooie muziek heeft opgeleverd. Perry zei ooit dat hun onderlinge band “meer een huwelijk is dan zijn echte huwelijk” en Tyler verwoordde het recent nog als volgt: “We hebben elkaar gek gemaakt, maar ook gered.”
Beide heren hebben zich overigens in het begin van hun carrière een artiestennaam aangemeten: ‘Tallarico’ werd ‘Tyler’ en ‘Pereira’ werd ‘Perry’. In het eerste geval omdat Tyler zich los wilde maken van zijn familieachtergrond en een meer rock-waardige naam wilde hebben. Perry koos voor een kortere, krachtigere naam die hij beter bij zijn imago als gitarist vond passen.
1
geplaatst: 19 oktober 2025, 19:01 uur
Kings and Queens
Mama Kin
Toys in the Attic
You See Me Crying
Young Lust
Mama Kin
Toys in the Attic
You See Me Crying
Young Lust
1
geplaatst: 20 oktober 2025, 02:25 uur
Deze MOET er nog bij:
Draw The Line
Deze mogen ook:
Back in the Saddle
Kings and Queens
Lightning Strikes
Nine Lives
Road Runner
Same Old Song and Dance
Toys In The Attic
The Farm
Draw The Line
Deze mogen ook:
Back in the Saddle
Kings and Queens
Lightning Strikes
Nine Lives
Road Runner
Same Old Song and Dance
Toys In The Attic
The Farm
1
geplaatst: 20 oktober 2025, 11:05 uur
Ah Aerosmith, heerlijke band! Deze mogen er wat mij betreft nog bij:
01. Back in the saddle
02. Draw the line
03. Toys in the attic
04. Young lust
05. Magic touch
06. Seasons of wither
07. Nobody's fault (onbegijpelijk dat deze parel nog niet is genoemd!)
08. Mama kin
09. My fist your face
10. Let the music do the talking
01. Back in the saddle
02. Draw the line
03. Toys in the attic
04. Young lust
05. Magic touch
06. Seasons of wither
08. Mama kin
09. My fist your face
10. Let the music do the talking
1
geplaatst: 20 oktober 2025, 13:34 uur
vielip schreef:
gigage had hem ook al genomineerd. Maar of jullie twee stemmen genoeg gaan zijn voor een plekje in de volgende ronde?
1
geplaatst: 20 oktober 2025, 13:43 uur
AEROSMITH WEETJE #3
De bandnaam Aerosmith is bedacht door drummer Joey Kramer, lang voordat de band officieel werd opgericht. Deze heeft niet met vliegtuigen te maken zoals je zou verwachten. Kramer was als tiener groot fan van het album Aerial Ballet van Harry Nilsson (1968) en begon simpelweg te spelen met woorden die met “aero” begonnen. Na vorming van de band stelde hij de naam voor en de rest vond het direct goed klinken.
https://media.s-bol.com/x74PE6QjD2z3/DrB0Nk/550x550.jpg
Het bandlogo heeft daarentegen wél een link met vliegen, want het bestaat grotendeels uit gespreide adelaarsvleugels in combinatie met de bandnaam. Het logo werd ontworpen door “Crazy Ray” Tabano, de eerste gitarist van de band. Wegens zijn beperkte muzikale vaardigheden vergeleken met de rest van de band, in combinatie met zijn excentrieke gedrag, werd Tabano al vóór het eerste album vervangen door Brad Whitford. Hij bleef daarna nog wel jarenlang betrokken bij de band, onder andere als beheerder van hun oefenruimte en oprichter van de fanclub.
https://img.favpng.com/18/15/6/aerosmith-logo-photography-png-favpng-DycubJ8bpZHnFGfsYJjAPySUk.jpg
De bandnaam Aerosmith is bedacht door drummer Joey Kramer, lang voordat de band officieel werd opgericht. Deze heeft niet met vliegtuigen te maken zoals je zou verwachten. Kramer was als tiener groot fan van het album Aerial Ballet van Harry Nilsson (1968) en begon simpelweg te spelen met woorden die met “aero” begonnen. Na vorming van de band stelde hij de naam voor en de rest vond het direct goed klinken.
https://media.s-bol.com/x74PE6QjD2z3/DrB0Nk/550x550.jpg
Het bandlogo heeft daarentegen wél een link met vliegen, want het bestaat grotendeels uit gespreide adelaarsvleugels in combinatie met de bandnaam. Het logo werd ontworpen door “Crazy Ray” Tabano, de eerste gitarist van de band. Wegens zijn beperkte muzikale vaardigheden vergeleken met de rest van de band, in combinatie met zijn excentrieke gedrag, werd Tabano al vóór het eerste album vervangen door Brad Whitford. Hij bleef daarna nog wel jarenlang betrokken bij de band, onder andere als beheerder van hun oefenruimte en oprichter van de fanclub.
https://img.favpng.com/18/15/6/aerosmith-logo-photography-png-favpng-DycubJ8bpZHnFGfsYJjAPySUk.jpg
2
geplaatst: 20 oktober 2025, 15:15 uur
Aerosmith heeft één van de mooiste bandlogo's, vind ik. Prachtig lettertype.
Had 'm ook nog wel willen noemen, samen met No Suprize en Draw the Line en nog een twintigtal andere...
All Day Watcher schreef:
gigage had hem ook al genomineerd. Maar of jullie twee stemmen genoeg gaan zijn voor een plekje in de volgende ronde?
(quote)
Had 'm ook nog wel willen noemen, samen met No Suprize en Draw the Line en nog een twintigtal andere...
* denotes required fields.