MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Deftones

zoeken in:
Bedankt voor een mooi weekje Lenegan met bovendien een zinderende apotheose als kroon op het werk EvilDrSmith. Tijd voor de mensen van de dagdienst.

EvilDrSmith, veel dank voor de aandacht voor de geweldige Mark Lanegan en de puike presentatie! Hopelijk geniet je van je welverdiende rust.

WELKOM BIJ THE GREATEST HITS OF DEFTONES!
https://preview.redd.it/how-do-feel-about-people-saying-deftones-is-tiktokifed-v0-4dr2tw25flrd1.jpeg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=205c7d01a714b41e9aeef6e771d80d540e8f529d
Tot mijn verbazing bleek er in de ruim 15-jarige(!) geschiedenis van dit spelletje nog nooit een editie van de Deftones gespeeld te zijn. Dat voor een band met een notering in de top 100 artiesten en top 250 albums op deze site. En daarnaast toch ook wel met een ontegenzeggelijke invloed op de ontwikkeling van de in ieder geval nu metal, maar ook breder dan dat.

Het wordt dus hoog tijd hier eens verandering in te brengen. Ik zal niet zeggen dat ik groot kenner of fan ben van deze band, maar liefhebber zeer zeker wel. Muziek waar 'je lekker op gaat’ en die ook knapper in elkaar zit dan je op het eerste gehoor zou denken. Maar het is vooral heerlijke vette muziek.

De startlijst is volledig samengesteld uit de best beoordeelde nummers van elk album van de Deftones, want hits hebben ze niet gehad. Van ieder album twee nummers, behalve van de notering in de top 250 (White Pony uiteraard) drie nummers en van het slechtst beoordeelde album (Deftones) één.

De taak is hier 10 nummers aan toe te voegen die wat jou betreft ook horen bij de beste nummers van Deftones. De 10 meest genoemde nummers gaan mee naar de tweede ronde.

7 Words
Be Quiet and Drive (Far Away)
Bored
Change (In the House of Flies)
Cherry Waves
Diamond Eyes
Digital Bath
Genesis
Hearts / Wires
Hole in the Earth
Infinite Source
Leathers
Milk of the Madonna
Minerva
My Own Summer (Shove It)
Passenger
Prayers / Triangles
Rosemary
Sextape
This Link Is Dead

Het moet niet al te moeilijk zijn hier tien nummers aan toe te voegen die ook lekker uit je speakers knallen, toch?

Daarvoor hebben jullie tot maandag 21 uur.

Wellicht willen users als ABDrums, Ernie, MartinoBasso, namsaap, Slowgaze, legian, itchy, voskat, lowieke, mkrake, Korreltje Zout, ProGNerD, jellylips, Thatorchie, coldwarkids, Kondoro0614, jerome998, davevr, Juul1998B, SOAD, Johnny Marr, berend94, Cannabooze, herre48, Joy4ever, Môrthul, pjh1967, Sammy, sheep67, Stuntovic, Yield, Heino, Poles Apart en Lost meedoen?

Mocht je volledig onbekend zijn met het spel, hier kun je een uitleg vinden.

Zoals altijd geldt, mocht je ongewild getagd zijn. Mijn excuses. Mocht je ongewild niet getagd zijn, ook mijn excuses en speel vooral mee!

Zou cosmic kid, panjoe, DjFrankie of Casartelli de titel in Deftones willen veranderen? Dank alvast

Bedankt Bas voor je toewijding! Het was een mooie grafweek, vooral Nocturne en Slip Away zijn erg mooie ontdekkingen!

Around the Fur
Bloody Cape
Ceremony
Entombed
Goon Squad
Headup
Korea
Mascara
Poltergeist
Root

Thanks EvilDrSmith voor de presentatie en het werk weer. Was een weekje genieten van Mark zo.
Vooral fijn om Spulsavers en Blues Funeral weer te herontdekken. En om eindelijk eens Screaming Trees te horen. Die staan onderhand ik mij playlist opgenomen om eens door te luisteren.

Battle-Axe
Elite
Feiticeira
Hexagram
Korea
Lhabia
Lotion
Pink Maggit
Radiant City
When Girls Telephone Boys

Wat een genot met een week Lanegan in de schijnwerpers.
Bedankt EvilDrSmith

EvilDrSmith schreef:
Mad Season - Slip Away* (2013 (recorded ca. 1996), Mad Season - Above)
Punten: 111
Aantal Top 10-noteringen: 16
#1: 2 (Apollo, aorntjan)
#2: 1
#3: 4
Aantal tegenstemmen: 1
Positie GH 2016: -

Dit is 'em dan, Marks beste! Vingers omhoog die dit van tevoren had aan zien komen?
Niemand?
Precies.
Ik denk niet dat iemand dit had verwacht, zelfs Apollo en aorntjan niet.

Nee, zeker niet. Ik had eigenlijk geen idee welke nummers favoriet zouden zijn, maar vooraf was ik al blij dat het door de nominatieronde kwam. Ik had 'Slip Away' dus voor het top 2000-spel genomineerd omdat het een van mijn all-time favorieten is en ik hoopte dat meer mensen het via die route zouden ontdekken. Op de albumpagina van 'Above' heeft 'Slip Away' zelfs maar 1 stem bij de favoriete tracks, en die is van mijzelf... In dat spel ging het nummer vrij kansloos onderuit en eindigde onderaan de ladder. Dichtgeslibte oortjes of te veel concurrentie? Deze uitslag is een goed argument om het volgend jaar opnieuw te proberen. Het is hartverwarmend om dit nummer op plek 1 te zien. Dankjewel voor de organisatie en je talent voor leuke schrijfsels gecombineerd met interessante video's.

Wat een heerlijke editie, EvilDrSmith. Ik zeg over 10 jaar weer.

(En misschien zijn we dan rijp voor: Nànnuflày - Tinariwen & Mark Lanegan op - Elwan (2017) )

Wie kan met mij van week wisselen? Ik heb week van 20 maart een agenda-knelpunt.

Kalender:
27 februari - Bonk (Deftones)
6 maart - motel matches (Oscars - winnaars en nominaties)
13 maart - All Day Watcher (John Denver)
20 maart - dynamo d (Shocking Blue)
27 maart - voskat (Pulp)
3 april - Shaky (Little Richard)
10 april - aERodynamIC (Prince - deeper cuts)
17 april - jordidj1 (20s mainstream pop)

Informatie over het spel en over voorgaande edities (links graag mee kopiëren):
Lijst van Greatest Hits of...-edities
Greatest_Hits_of - spelregels
Let op: één inschrijving per persoon (uitgezonderd de GH-finale)

Bedankt weer EvilDrSmith! Na eerder Dio heb je me wederom op het spoor gezet van een artiest die ik waarschijnlijk nooit meer los ga laten.

Het is inmiddels traditie om jouw presentaties de volgende ochtend rustig met een bakje koffie en een ontbijtje erbij terug te lezen. Ik keek vooral uit naar (mijn eerste) live beelden van Mark, en daarin ben ik zeker niet teleurgesteld. Dit weekend ga ik absoluut het complete Rock Werchter optreden eens bekijken.

En daarna snel verder met het huiswerk van Bonk, want ook Deftones is nog behoorlijk onbekend terrein voor me...

Feiticeira
Hexagram
Mein
Rocket Skates
You've Seen The Butcher
Pink Maggit / Back To School
No Ordinary Love (Sade cover)
Ecdysis
Teenager
Rocket Skates (M83 remix)

Back to School
Beauty School
Beware
Ecdysis
Ohms
Radiant City
Rocket Skates
Romantic Dreams
Swerve City
Xerxes

Elite
Engine Number 9
Feiticeira
Genesis
Knife Prty
Korea
Mein
Pink Maggit
Radiant City
Urantia

Acid Hologram
Departing the Body
Feiticeira
Knife Prty
My Mind Is a Mountain
No Ordinary Love (Sade cover)
Ohms
Phantom Bride
Swerve City

Veel dank voor de prachtige afgelopen week met Mark Lanegan, EvilDrSmith. Wat een schitterende ontknoping ook, met inderdaad een onverwachte winnaar! Over tien jaar mag Nearly Lost You van mij wel een keertje winnen.

EvilDrSmith schreef:
Mark Lanegan Band - Hit the City (2004, Bubblegum)
Punten: 47
Aantal Top 10-noteringen: 9
#1: 0
#2: 3
#3: 1
Aantal tegenstemmen: 3
Positie GH 2016: 12

Het hoogst genoteerde nummer zonder nummer 1-positie. De hoge notering is ongetwijfeld mede te danken aan P.J. Harvey. Het nummer is tevens een paar plaatsjes gestegen vergeleken met de vorige keer.

Je presentatie was trouwens ook weer om je vingers bij af te likken. Wel wat schoonheidsfoutjes hier en daar, zoals in bovenstaand citaat. Ik denk dat je Hit the City heb verwisseld met One Hundred Days in je administratie, want Hit the City deed tot mijn grote spijt helemaal niet mee in de finale van de 2016-editie. Fijn dat dat nu is rechtgezet met een fraaie negende plek. Nu mijn favoriet Out of Nowhere nog, die werd helaas veel te weinig genoemd in de nominatieronde.

Choconas schreef:
Wel wat schoonheidsfoutjes hier en daar, zoals in bovenstaand citaat.
Dank voor alle loftuitingen! En ik vrees vooral middernachtelijke slaapgebrekfoutjes. Geen idee waar ik scheel keek en/of welke data ik met elkaar heb verhaspeld (ik kan dat nu ff niet nagaan), maar fijn dat jij zo'n oplettend accountantoog hebt.
Niets zo ergerlijk als administratieve fuck-ups. Nouja, behalve je sleutelbos met alles d'r op en d'raan op je werk laten liggen en daar pas achterkomen als je al een treinoverstap dichterbij huis bent en na terugkeer naar kantoor staat voor een inmiddels gesloten pand.

voskat schreef:

Twee versies van hetzelfde lied.
Wat zeggen de regels hierover?

Even tussendoor: Als ik Deftones denk, dan denk ik ook Far.
Nog andere fans van deze twee broederbands?

~Metal Dream
Acid Hologram
CMND / CTRL
Engine Number 9
Gauze
Knife Prty
Lucky You
MX
Pink Cellphone
The Spell of Mathematics

voskat schreef:
(quote)

Twee versies van hetzelfde lied.
Wat zeggen de regels hierover?

Geen idee wat de regels zeggen, maar wat mij betreft ben je zelf vrij om zelf de beste versie in je hoofd te nemen en daar je stem op te bepalen, mocht het de volgende ronde halen. Voor de nominatieronde tel ik alle stemmen van de verschillende versies bij elkaar op.

Around the Fur
Headup
Lhabia
Mein
Nosebleed
One Weak
Phantom Bride
Swerve City
Tempest
You've Seen the Butcher

Beware
Ecdysis
Korea
Lifter
Phantom Bride
Rapture
Rocket Skates
Rubicon
Tempest
The Spell of Mathematics

Choconas schreef:
Wel wat schoonheidsfoutjes hier en daar, zoals in bovenstaand citaat.
EvilDrSmith schreef:
Dank voor alle loftuitingen! En ik vrees vooral middernachtelijke slaapgebrekfoutjes. Geen idee waar ik scheel keek en/of welke data ik met elkaar heb verhaspeld (ik kan dat nu ff niet nagaan), maar fijn dat jij zo'n oplettend accountantoog hebt.
Je had gelijk: Hit The City en One Hundred Days stonden in mijn schema onder elkaar en de 12e plek stond een regel te laag, bij One Hundred Days.

Over tot de orde van de week: ik haak bij de Deftones in bij de finale. Zeker als er veel van 'Adrenaline' en 'White Pony' instaat.

Feiticeira
Elite
Rx Queen
Pink Maggit (Squarepusher Remix)
Ceremony
The Spell of Mathematics
Phantom Bride
CMND/CTRL
Entombed
Tempest

Je kan rustig hele albums van ze nomineren eigenlijk. Niet te doen dit..

Around the Fur
Entombed
Feiticeira
Graphic Nature
Hexagram
Kimdracula
Knife Prty
Pink Maggit
Swerve City
Tempest

Bij deze mijn lijstje. Ronde half tien á tien uur start ik de tweede ronde op. Merk dat de planning van deze GH niet optimaal is, aangezien de oudste zoon ook net op kamers gaat. Maar ga mijn best doen er toch een mooi weekje van te maken.

Around the Fur
Beauty School
Entombed
My Mind is a Mountain
Hexagram
Ohms
Phantom Bride
Pink Maggit
Tempest
The Spell of Mathematics

WELKOM BIJ DE TWEEDE RONDE VAN DE GREATEST HITS VAN DEFTONES!
https://www.rollingstone.com/wp-content/uploads/2018/06/rs-234646-photo-credit-frank-maddocks-extralarge_1457569542368.jpg?w=910&h=511&crop=1
12 mensen leverden een nominatielijstje in. Dat wordt zeer gewaardeerd! In die lijstjes werden maar liefst 55 unieke nummers genoemd. Ik hoorde al wat klagen dat het o zo lastig kiezen was, maar inderdaad, wat hebben ze veel lekkere muziek uitgebracht!

De 11 nummers die vier of meer maal genoemd werden gaan mee naar de tweede ronde.

Dat zijn:
Pink Maggit / Back to School (in totaal 8 keer genoemd), Feiticeira (6 keer genoemd) Phantom Bride, Tempest (beiden 5 keer genoemd), Around the Fur, Entombed, Hexagram, Knife Prty, Korea, Swerve City, The Spell of Mathematics (allen 4 keer genoemd).

Deze nummers komen maar liefst van zes verschillende albums, maar White Pony is wel hofleverancier met vier nummers, waardoor maar liefst zeven nummers van dat album meedoen in de tweede ronde. Koi No Yokan is een goede tweede en levert drie extra nummers en staat dus met vijf nummers in de tweede ronde.

Hoe dan ook, dit is de lijst voor de tweede ronde:
7 Words
Around the Fur*
Be Quiet and Drive (Far Away)
Bored
Change (In the House of Flies)
Cherry Waves
Diamond Eyes
Digital Bath
Entombed*
Feiticeira*
Genesis
Hearts / Wires
Hexagram*
Hole in the Earth
Infinite Source
Knife Prty*
Korea*
Leathers
Milk of the Madonna
Minerva
My Own Summer (Shove It)
Passenger
Phantom Bride*
Pink Maggit / Back to School*
Prayers / Triangles
Rosemary
Sextape
Swerve City*
Tempest*
The Spell of Mathematics*
This Link Is Dead

Dus nu komt de minder leuke taak. Kies uit deze lijst 10 nummers die wat jou betreft niet mee hoeven naar de tweede ronde. Jullie hebben daarvoor tot woensdag 21.30 uur

Link naar de Spotifylijst**
** In de Spotifylijst staat Pink Maggit, maar je bent vrij om ook de versie van Back to School als uitgangspunt te nemen.

Succes en geniet van de muziek!

7 Words
Diamond Eyes
Entombed
Genesis
Hearts / Wires
Milk of the Madonna
Phantom Bride*
Prayers / Triangles
Sextape
The Spell of Mathematics*

Gast
geplaatst: vandaag om 09:43 uur

geplaatst: vandaag om 09:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.