MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Deftones

zoeken in:
7 Words
Be Quiet and Drive (Far Away)
Bored
Entombed*
Feiticeira*
Hexagram*
Infinite Source
Milk of the Madonna
My Own Summer (Shove It)
Sextape

Bored
Feiticeira*
Hexagram*
Korea*
Phantom Bride*
Pink Maggit / Back to School*
Swerve City*
Tempest*
The Spell of Mathematics*
This Link Is Dead

Startlijst was al behoorlijk briljant eigenlijk.

Wel mis ik heel hard 'Ohms'. Het titelnummer is veel beter dan The Spell of Mathematics en This Link Is Dead. Vreemd.

Dit is echt niet te doen, maar vooruit:

7 Words
Bored
Change (In the House of Flies)
Hearts / Wires
Infinite Source
Korea
Milk of the Madonna
Phantom Bride
Pink Maggit / Back to School
Swerve City

Hearts / Wires
Infinite Source
Korea*
Leathers
Milk of the Madonna
Phantom Bride*
Sextape
This Link Is Dead
Swerve City

Around the Fur*
Entombed*
Feiticeira*
Genesis
Hexagram*
Knife Prty*
Korea*
Minerva
My Own Summer (Shove It)
Sextape

7 words
Bored
Diamond Eyes
Genesis
Hole In the Earth
Infinite Source
Korea*
Phantom Bride*
Sextape
This Link Is Dead

Johnny Marr schreef:
Wel mis ik heel hard 'Ohms'. Het titelnummer is veel beter dan The Spell of Mathematics en This Link Is Dead. Vreemd.

Je bent echt gek. Het titelnummer vind ik veruit het minst met die irritante introriff en 'The Spell of Mathematics' is de beste metalversie van 'Blue Monday' ooit.

Cherry Waves
Genesis
Hexagram
Infinite Source
Korea*
Sextape
This Link Is Dead

Liefhebber van de eerste drie haakt nog net op tijd in om in ieder geval de oudjes een ruggensteuntje te geven. Behalve Korea, dat is niet echt Pony's whitest.
Ik elimineer de enige twee van 'Diamond Eyes' en dat is wel een beetje curieus, want die heb ik net twee weken geleden op vinyl gekocht. Twee tientjes bij de betere platenzaken, dus ik kon de verleiding niet weerstaan, zeker niet vanwege de mooiste hoes uit Deftones' oeuvre. Misschien ook wel de enige met een écht mooie hoes. Al zijn die flamingo's op 'Gore' ook wel mooi. De band lijkt sowieso wel gecharmeerd van hun plaatselijke dierentuin, want vier albums tonen een of meerdere dieren op de hoes. Dat is toch geen toeval meer? Evenzogoed had ik beter voor dat geld 'Koi No Yokan' kunnen kopen, want de nummers van die plaat bevallen me beter (behalve 'Entombed', die gaat left hand het pad op, de laan uit). Maar ja, die is meer dan dertig euro voor een enkele plaat, dus ik houd het nog wel bij mijn cd'tje.

Cherry Waves
Diamond Eyes
Entombed*
Hearts / Wires
Hole in the Earth
Infinite Source
Korea*
Prayers / Triangles
Sextape

EvilDrSmith schreef:
vanwege de mooiste hoes uit Deftones' oeuvre. Misschien ook wel de enige met een écht mooie hoes. Al zijn die flamingo's op 'Gore' ook wel mooi.

Ha! Ik vind de hoes van Koi No Yokan juist erg fraai. Die van Around the Fur is iconisch, maar niet per se mooi, en die van Adrenaline is zo heerlijk sereen en rustgevend, een mooi contrast met de muziek.

Mijn eigen lijstje. Ik vind ook al deze nummer minimaal goed, maar er moet nu eenmaal geschrapt worden.
7 Words
Cherry Waves
Feiticeira*
Genesis
Hearts / Wires
Milk of the Madonna
Minerva
Prayers / Triangles
Sextape
This Link Is Dead

Choconas schreef:
(quote)

Ha! Ik vind de hoes van Koi No Yokan juist erg fraai. Die van Around the Fur is iconisch, maar niet per se mooi, en die van Adrenaline is zo heerlijk sereen en rustgevend, een mooi contrast met de muziek.
Ach, je hebt helemaal gelijk wat betreft 'Koi No Yokan': die vind ik idd ook erg fraai. Mooier nog zelfs dan die uil. Had ik even overheen gekeken. 'Adrenaline' was mijn kennismaking met de band en de cd toen helemaal kapotgedraaid, maar toch heb ik 'em nog niet (voor momenteel diezelfde twee tientjes) op vinyl gekocht, want ik vind de hoes bijna net zo afgrijselijk als die van 'Around The Fur'.

WELKOM BIJ DE FINALE VAN DE GREATEST HITS VAN DEFTONES!
https://www.overdrive.ie/wp-content/uploads/2016/02/deftones-live.jpg
10 mensen namen de moeite (want dat was het!) om 10 iets mindere nummers van Deftones weg te strepen. Hierdoor vallen er ook 10 nummers af, namelijk alle nummers die 5 maal of meer genoemd werden. Dat zijn:
Sextape (8 keer genoemd), Korea (7 keer genoemd), Infinite Source (6 keer genoemd), Phantom Bride, The Spell of Mathematics, 7 Words, Genesis, Hearts / Wires, Milk of the Madonna, This Link Is Dead (allen 5 maal genoemd).

Hierdoor verliezen Ohms en het toch wel bejubelde nieuwste album Private Music alle nummers die er mee deden. White Pony levert maar liefst zes nummers aan de finale, waarvan er twee nummers geen enkele keer werden genoemd in de eliminatieronde. Op de voet gevolgd door Koi No Yukan, die vijf nummer levert voor de finale, waarvan één geen enkele keer werd genoemd tijdens de afgelopen ronde.

Hoe dan ook. Hieronder de finalelijst. Stel uit deze lijst van 21 knallers je Deftones top 10 samen en toelichtingen worden uiteraard op prijs gesteld.

Around the Fur*
Be Quiet and Drive (Far Away)
Bored
Cherry Waves
Diamond Eyes
Digital Bath
Entombed*
Feiticeira*
Hexagram*
Hole in the Earth
Knife Prty*
Leathers
Minerva
My Own Summer (Shove It)
Passenger
Prayers / Triangles
Rosemary
Swerve City*
Tempest*

Jullie hebben hiervoor tot vrijdag 21 uur. Succes en veel plezier, maar dat gaat vast lukken!

De spotifylijst van GH Deftones!**
** In de Spotifylijst staat Pink Maggit, maar je bent vrij om ook de versie van Back to School als uitgangspunt te nemen.

1. Change (In the House of Flies)
2. Passenger
3. Rosemary
4. Digital Bath
5. Cherry Waves
6. Hole in the Earth
7. Prayers / Triangles
8. Tempest*
9. Around the Fur*
10. Diamond Eyes

Kalender:
27 februari - Bonk (Deftones)
6 maart - motel matches (Oscars - winnaars en nominaties)
13 maart - All Day Watcher (John Denver)
20 maart - dynamo d (Shocking Blue)
27 maart - voskat (Pulp)
3 april - Shaky (Little Richard)
10 april - aERodynamIC (Prince - deeper cuts)
17 april - jordidj1 (20s mainstream pop)
24 april -
1 mei -
8 mei - EvilDrSmith (Chris Cornell - Soundgarden / Audioslave / Temple Of The Dog)

Informatie over het spel en over voorgaande edities (links graag mee kopiëren):
Lijst van Greatest Hits of...-edities
Greatest_Hits_of - spelregels
Let op: één inschrijving per persoon (uitgezonderd de GH-finale) [/quote]

Sextape altijd zwaar overschat gevonden... en ik dus niet alleen!

1. Rosemary
2. Change (In the House of Flies)
3. Be Quiet and Drive (Far Away)
4. Around the Fur*
5. My Own Summer (Shove It)
6. Passenger
7. Leathers
8. Bored
9. Swerve City*
10. Tempest*

1. Minerva
2. My Own Summer (Shove It)
3. Feiticeira
4. Pink Maggit / Back to School
5. Around the Fur
6. Be Quiet and Drive (Far Away)
7. Bored
8. Cherry Waves
9. Hexagram
10. Rosemary

Minerva zal altijd wel mijn all-time favorite blijven. Ik hou echt van dat nummer. My Own Summer (Shove It) was mijn kennismaking met Deftones toen ik het album Around the Fur voor het eerst beluisterde in Virgin Amsterdam. Ging je met een cd naar de counter en zette je een koptelefoon op. Ik had nog nooit dergelijke vorm qua rock/metal gehoord en ik weet nog heel goed hoe dat openingsnummer bij me binnenkwam: BAM!!! En de liefde voor deze band is daarna nooit meer overgegaan.

Een aantal van mijn andere favorieten zijn gesneuveld zag ik maar deze band heeft zoveel ijzersterke nummers gemaakt dus dat mag de pret niet drukken!

Niet te doen, ik had ze er allemaal in kunnen zetten. Deze nummers werden het net niet:
- Cherry Waves (prachtig refrein, coupletten zijn te weinig dragend. Mijn favoriete nummer van Saturday Night Wrist was kansloos: Kimdracula. Één keer genomineerd, door mijzelf dus )
- Entombed* (enige reden is dat ik moest kiezen tussen deze en Swerve City)
- Feiticeira* (pakkende opener van White Ponypack, net iets te licht in vergelijking met de nummers die het haalden)
- Prayers / Triangles (enige nummer van Gore dat ik niet kan missen maar er zit iets in de productie van die plaat wat me niet bevalt).
- Passenger (Maynard is zo nadrukkelijk aanwezig dat ik het bijna een Tool-nummer wordt en Deftones > Tool. Dit is dus het beste nummer van Tool).

1. Digital Bath

Ik hou van de slepers van Deftones, en dit blijft gewoon de beste. Het contrast tussen de atmosferische coupletten en het peilloos diepe refrein met kippenvelopwekkende zang blijft eindeloos boeien. Dit nummer heeft een bijna Joy Division-achtige neerslachtigheid.

2. Rosemary

Sleper #2. Zo mooi opgebouwd van een eenzame gitaar naar heavy beukwerk met warme sfeer naar instrumentaal heavy beukwerk met kille sfeer. Het toch ietwat overbodige outro is de reden dat deze niet op #1 staat.

3. Around the Fur*

De overgang van oude naar nieuwe Deftones. De coupletten zijn geworteld in de nu-metal en de refreinen eigenlijk ook maar de band laat hier al horen zo veel meer te zijn.

4. Tempest*
5. Leathers

Koi No Yokan is mijn favoriet en deze twee albumtracks die ik nooit uit elkaar kan houden maar beiden zeer sterk zijn hebben daar een groot aandeel in. Volwassen, maar niet uitgeblust.

6. Knife Prty*

De zang in het tweede deel van het nummer gaat in positieve zin door merg en been.
The vocalist’s name is Rodleen Getsic. An intriguing aspect of her performance is that she’s not merely screaming; she’s employing an advanced singing technique that allows her to produce multiple notes simultaneously, contributing to the haunting quality of her sound. It’s also noteworthy that in 2013, she sustained significant injuries to her brainstem and spine after slipping and hitting the back of her head
Staat op Reddit, dus is waar.

7. Hexagram*

Één van mijn favoriete beuknummers van de heren. Het refrein althans, want de coupletten zijn gewoon slepend maar wel met heerlijk gekrijs. In deze periode zag ik ze voor de enige keer live. Dat was pijnlijk (drank/drugstoestanden, niet best).

8. Be Quiet and Drive (Far Away)

Waarschijnlijk het meest commerciele nummer, of het nummer dat iedereen kent. Gewoon heel mooi.

9. Pink Maggit

De productie van White Pony is mijn favoriet van alle platen van de band. Hier krijgen de elektronische geluiden de meeste ruimte, en dragen echt wat bij. Dat is in dit mooie nummer heel duidelijk.

10. Swerve City

De opener van Koi No Yokan is op het eerste gehoor wat simplistisch en gelikt . Maar het steekt heel ingenieus in elkaar en zit van alle Deftones-nummers het vaakst in mijn hoofd. Het duurt niet langer dan nodig en is pure energie.

Slowgaze schreef:
(quote)

Je bent echt gek. Het titelnummer vind ik veruit het minst met die irritante introriff en 'The Spell of Mathematics' is de beste metalversie van 'Blue Monday' ooit.

Jouw mening is onjuist.

1. Digital Bath
2. Leathers
3. Passenger
4. Rosemary
5. Bored
6. Entombed*
7. Be Quiet and Drive (Far Away)
8. Around the Fur*
9. Hole in the Earth
10. Swerve City*

1. Be Quiet and Drive (Far Away)
2. My Own Summer (Shove It)
3. Change (In the House of Flies)
4. Diamond Eyes
5. Leathers
6. Pink Maggit / Back to School*
7. Rosemary
8. Digital Bath
9. Around the Fur*
10. Passenger

Slowgaze schreef:
'The Spell of Mathematics' is de beste metalversie van 'Blue Monday' ooit.

Niet te doen dit.

Passenger
Feiticeira*
Digital Bath
Tempest*
Prayers / Triangles
Hole in the Earth
Entombed*
My Own Summer (Shove It)

Week van 20 maart lukt mij helaas niet om de finale klaar te zetten op vrijdagavond (of evt. zaterdagochtend), dus die week komt vrij en ik schuif op naar april

Kalender:
27 februari - Bonk (Deftones)
6 maart - motel matches (Oscars - winnaars en nominaties)
13 maart - All Day Watcher (John Denver)
20 maart -
27 maart - voskat (Pulp)
3 april - Shaky (Little Richard)
10 april - aERodynamIC (Prince - deeper cuts)
17 april - jordidj1 (20s mainstream pop)
24 april - dynamo d (Shocking Blue)
1 mei -
8 mei - EvilDrSmith (Chris Cornell - Soundgarden / Audioslave / Temple Of The Dog)

Informatie over het spel en over voorgaande edities (links graag mee kopiëren):
Lijst van Greatest Hits of...-edities
Greatest_Hits_of - spelregels
Let op: één inschrijving per persoon (uitgezonderd de GH-finale)

Johnny Marr schreef:
Jouw mening is onjuist.

Dat zei je moeder gisteren ook. Wacht, dat was niet de burn die ik dacht dat het zou zijn.

2. Pink Maggit / Back to School*
3. Rosemary
4. Change (In the House of Flies)
5. Bored
6. Digital Bath
7. Swerve City*
8. My Own Summer (Shove It)
9. Cherry Waves
10. Minerva

2. Rosemary
3. Digital Bath
4. Minerva
5. Pink Maggit / Back to School*
6. Passenger
7. Change (In the House of Flies)
8. Prayers / Triangles
9. Diamond Eyes
10. Knife Prty*

Eerlijk is eerlijk, dit gaat niet mijn nieuwe favoriete band worden. Het is lekkere muziek, maar ik moet er niet teveel van achter elkaar luisteren, wat vooral met de zang te maken heeft. Toch vond ik het een leuke kennismaking deze week en de bovenste drie uit mijn lijstje zijn absoluut topnummers.

1. Digital Bath
2. Leathers
3. Bored
4. Prayers / Triangles
5. Rosemary
6. Passenger
7. Cherry Waves
8. Hole in the Earth
9. Pink Maggit / Back to School*
10. Be Quiet and Drive (Far Away)

Gast
geplaatst: vandaag om 07:53 uur

geplaatst: vandaag om 07:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.