Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2026
zoeken in:
0
geplaatst: afgelopen donderdag om 21:07 uur
Worm heeft de neiging om bijna bedolven te worden onder zijn eigen kitscherigheid. Er zitten echter wel een paar lekkere riffs in dit nummer, vooral op het einde. Morgen maar het hele album eens beluisteren, voor nu een 7 voor deze track.
4
geplaatst: gisteren om 09:04 uur
Ik slinger er graag morgen een mooie nieuwe in, jongens, akkoord ?
(vandaag nog even flink "studeren" op de uiteindelijke keuze, want wat er vandaag aan nieuwe releases voorbij komt, liegt er niet om...
)
(vandaag nog even flink "studeren" op de uiteindelijke keuze, want wat er vandaag aan nieuwe releases voorbij komt, liegt er niet om...
)
0
geplaatst: gisteren om 10:15 uur
0
geplaatst: gisteren om 12:19 uur
Het is hilarisch inderdaad, ook met die clips! Ook maar meteen nog half puntje erbij voor Witchmoon (naar 7,5)
1
geplaatst: gisteren om 14:37 uur
odi schreef:
De l’Abîme Naît l’Aube: 8,5
De l’Abîme Naît l’Aube: 8,5
Hij wordt steeds beter, fantastisch album ook !
Ik verhoog naar 9,2
1
geplaatst: gisteren om 21:34 uur
ProGNerD schreef:
)
) Nou inderdaad zeg, er is vandaag veel goed materiaal uitgekomen. Daar ben ik nog wel eventjes zoet mee. Ben benieuwd waar je morgen mee komt.

1
geplaatst: vandaag om 12:29 uur
ProGNerD schreef:
)
) Ben er bijna uit (luxeprobleem...
); later vanmiddag zet ik 'm erop !
3
geplaatst: vandaag om 14:25 uur
2
geplaatst: vandaag om 14:53 uur
Ponte Del Diavolo: 6,0
Ik ga in general best slecht op dit type vrouwen metal stemmen. Ondanks dit vind ik het nummer wel interessant genoeg voor een voldoende.
Worm - Witchmoon: The Infernal Masquerade: 8,0
Erg vet nummer! Kende worm nog niet. Binnenkort ook even een album draaien van ze!
Ik ga in general best slecht op dit type vrouwen metal stemmen. Ondanks dit vind ik het nummer wel interessant genoeg voor een voldoende.
Worm - Witchmoon: The Infernal Masquerade: 8,0
Erg vet nummer! Kende worm nog niet. Binnenkort ook even een album draaien van ze!
1
geplaatst: vandaag om 16:34 uur
01-02: Gavran - Plutaju (ProGNerd / 14 / 7,49)
03-02: Hanging Garden - To Outlive The Nine Ravens (GaiusBertus / 14 / 7,04)
05-02: sunn O))) - Glory Black (Rain King / 14 / 5,95)
07-02: In Aeternum - Bow To None (ABDrums / 10 / 6,74)
09-02: Vreid - From These Woods (GaiusBertus / 9 / 7,11)
11-02: Chat Pile - Masks (Rain King / 10 / 7,15)
13-02: Black Label Society - Name in Blood (legian / 10 / 6,57)
15-02: De l’Abîme Naît l’Aube - Un Sanctuaire de Cendres (ABDrums / 10 / 7,95)
17-02: Ponte del Diavolo - Spirit, Blood, Poison, Ferment! (GaiusBertus / 7 / 6,87)
19-02: Worm - Witchmoon: The Infernal Masquerade (Feat. Marty Friedman) (ABDrums / 2 / 7,5)
21-02: Bizarrekult - Håp (ProGNerd / 0 / 0)
Het was nog even lastig kiezen: mooie (post-)black metal uit Ierland, Noorwegen (2x !) en Rusland (of toch ook eigenlijk Noorwegen...) streden erom, maar na lang wikken en wegen (en luisteren
) is het het project van de van oorsprong Russische Roman V geworden die de nominatie hier verdient. Ik vond dit nummer qua dynamiek het mooist, maar eigenlijk is alles mooi; ik raad je dus ook aan het hele album tot je te nemen 
(die overige Noorse en Ierse releases van afgelopen vrijdag zijn trouwens ook allemaal 4* materiaal, dus wellicht dat anderen [ ABDrums, Apollo ?] hier nog nominaties van posten ?)
Maak Kennis met Metal Anno 2026 | Spreadsheet
03-02: Hanging Garden - To Outlive The Nine Ravens (GaiusBertus / 14 / 7,04)
05-02: sunn O))) - Glory Black (Rain King / 14 / 5,95)
07-02: In Aeternum - Bow To None (ABDrums / 10 / 6,74)
09-02: Vreid - From These Woods (GaiusBertus / 9 / 7,11)
11-02: Chat Pile - Masks (Rain King / 10 / 7,15)
13-02: Black Label Society - Name in Blood (legian / 10 / 6,57)
15-02: De l’Abîme Naît l’Aube - Un Sanctuaire de Cendres (ABDrums / 10 / 7,95)
17-02: Ponte del Diavolo - Spirit, Blood, Poison, Ferment! (GaiusBertus / 7 / 6,87)
19-02: Worm - Witchmoon: The Infernal Masquerade (Feat. Marty Friedman) (ABDrums / 2 / 7,5)
21-02: Bizarrekult - Håp (ProGNerd / 0 / 0)
Het was nog even lastig kiezen: mooie (post-)black metal uit Ierland, Noorwegen (2x !) en Rusland (of toch ook eigenlijk Noorwegen...) streden erom, maar na lang wikken en wegen (en luisteren
) is het het project van de van oorsprong Russische Roman V geworden die de nominatie hier verdient. Ik vond dit nummer qua dynamiek het mooist, maar eigenlijk is alles mooi; ik raad je dus ook aan het hele album tot je te nemen 
(die overige Noorse en Ierse releases van afgelopen vrijdag zijn trouwens ook allemaal 4* materiaal, dus wellicht dat anderen [ ABDrums, Apollo ?] hier nog nominaties van posten ?)
Maak Kennis met Metal Anno 2026 | Spreadsheet
1
geplaatst: vandaag om 16:43 uur
ProGNerD schreef:
Ik weet precies welke albums je bedoelt maar ik denk dat ik iets anders ga plaatsen als ik weer ga nomineren. Heb mijn muzikale focus momenteel niet veel op nieuwe releases. Zit nu non-stop Mark Lanegan te luisteren en straks ga ik mij richten op het volgende land in het landenspel. Ik laat mij dus vooral door jullie beïnvloeden deze periode qua nieuwe releases.
1
geplaatst: vandaag om 17:33 uur
Bizarrekult - Håp
Ik ga denk ik mee met de 7,9 hierboven want het is voor mij namelijk nét geen 8. Misschien is het gewoon latent seksisme ofzo, maar vrouwenstemmen in metal voegen voor mij vaak gewoon niet zo heel veel toe, zo ook bij dit nummer. Ik snap wat je zegt over de dynamiek, maar het stukje waar de vrouw begint te zingen, vind ik dan weer een beetje storend. Verder klinkt het puik hoor, die stompende drums op het begin komen bijv. lekker binnen en ik houd wel van het dromerige gitaargeluid. Ook de screams zijn tof, niet te hoog en niet te laag.
Denk dat ik weet welke Ierse band je bedoelt, stond nog op mijn lijstje. Wie weet nomineer ik 't wel als het bevalt
Ik ga denk ik mee met de 7,9 hierboven want het is voor mij namelijk nét geen 8. Misschien is het gewoon latent seksisme ofzo, maar vrouwenstemmen in metal voegen voor mij vaak gewoon niet zo heel veel toe, zo ook bij dit nummer. Ik snap wat je zegt over de dynamiek, maar het stukje waar de vrouw begint te zingen, vind ik dan weer een beetje storend. Verder klinkt het puik hoor, die stompende drums op het begin komen bijv. lekker binnen en ik houd wel van het dromerige gitaargeluid. Ook de screams zijn tof, niet te hoog en niet te laag.
Denk dat ik weet welke Ierse band je bedoelt, stond nog op mijn lijstje. Wie weet nomineer ik 't wel als het bevalt

1
geplaatst: vandaag om 17:56 uur
Dan ben je vast ook niet heel enthousiast over de nieuwe zangeres van Arch Enemy Rain King? 
Over Bizarrekult: Ik was gisteren al begonnen met het luisteren van het album maar er kwamen wat dingen tussen, maar ik verwacht dat dit wel een hoge score gaat krijgen van mij (morgen, als ik de tijd heb even goed te luisteren).

Over Bizarrekult: Ik was gisteren al begonnen met het luisteren van het album maar er kwamen wat dingen tussen, maar ik verwacht dat dit wel een hoge score gaat krijgen van mij (morgen, als ik de tijd heb even goed te luisteren).
1
geplaatst: vandaag om 20:21 uur
Ha, leuk! Dit album had ik al opgeslagen en in de wachtrij gezet na de vrijdag-releasedag. Ben benieuwd!
* denotes required fields.