MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / New Wave nummers KO

zoeken in:
Ik mocht nog een tweede keer acht als ik het goed begrepen heb:

377. Blondie - Heart of Glass
378. Duran Duran - Save a Prayer
379. Cocteau Twins - Persephone
380. Siouxsie & the Banshees - Nightshift
381. The Cure - The Funeral Party
382. INXS - Never Tear Us Apart
383. Kim Wilde - Cambodia
384. Black - Wonderful Life

385. The Psychedelic Furs - Dumb Waiters
386. The Human League - Empire State Human
387. Opposition - In The Heart
388. Opposition - Big Room,Small View
389. The Comsat Angels - Gone
390. The Comsat Angels - The Cutting Edge
391. Au Pairs - Headache
392. Heaven17- [We Don't Need This] Fascist Groove Thang

Hopelijk staan deze er nog niet in....je raakt namelijk een beetje het overzicht kwijt.....dit is dus mijn tweede 8!!!! Je krijgt er "Headache" van....ha...ha en dan heb ik er nog acht voor de volgende ronde...dit is dus onuitputtelijk...voor mij althans.

Sheplays
dynamo d schreef:
Deze clip is beter dan die eerder in het lijstje van Sheplays. Die clip houdt ineens midden in het nummer op

Ryuichi Sakamoto & David Sylvian - Forbidden Colours

Bedankt!

Lin schreef:
Je kan als t goed is checken of een nummer er al in staat door te kijken op pagina 7, daar staat de lijst, die is vanmiddag nog ge-update door freddze.

Voor sommige gebruikers (breedbeeld) staat de lijst op pagina 6!

Joe Jackson - One More Time (die vorige was een wazige liveopname)

Ik moet zo gaan werken, daarom hier alvast mijn 3de 8 nummers:

The Smiths – That Joke Isn't Funny Anymore
The Smiths - Death of a Disco Dancer
Cocteau Twins - Blue Bell Knoll
Fischer-Z – So Long
Section 25 – New Horizon
Section 25 – Friendly Fires
Section 25 – Dirty Disco
Fra Lippo Lippi – The Inside Veil

Mocht een 3de donatie niet meer mogen, zie het dan als nog een paar tips.

Mecano – Profile
The Meteors – Action
De Div - Als Lemmingen
MAM – Maternité
Mo – Fred Astaire
Spasmodique - Kiss on Your Scars
Weekend at Waikiki - Your Smile

weer deelbaar door 8

(Edit: een paar berichten van Ruby en reptile over de nummering verwijderd omdat het hier anders een beetje onduidelijk werd allemaal)

Lebowski zit volgens mij nu al zijn vierde(!!) setje van 8. Hij had al de nominaties 121->128 gedaan en 233->240. Hij heeft gisteren om 20:28u al een derde setje van 8 gesuggereerd en nu dus al een vierde..

Ik heb zijn nummering, en ook die bij reptile71 zijn derde setje weggehaald.

Ik zou toch eerst users voorrang willen geven die nog nooit genomineerd hebben hier (vb. vannacht nog Jesusfreen) of nog een tweede setje moeten posten (zonet nog Dwejkk_) vooraleer we het derde setje van reptile71 en van van lebowski gaan toelaten.

Het vierde setje van lebowski gaan we dan moeten opbergen, vrees ik, want anders heeft hij 32 nummers mogen nomineren en dat vind ik niet eerlijk tegenover de rest.

Ik was trouwens aan het denken... mocht het écht nog nodig blijken om derde setjes in te voeren om aan die 512 te komen, dat dat dan eerder setjes van 4 of 6 zouden gaan zijn i.p.v. van 8. Maar da's toekomstmuziek..

Ohja, voor ik het vergeet, er is een nominatie stop voor 'The Cure' want die zitten aan het max. van 8 nummers per artiest.

[Edit: De volledige lijst van nummers die reeds genomineerd zijn heb ik hieronder nog eens geplaatst (mijn bericht van: 25 november 2007, 18:18 uur). Ze wordt steeds ge-update!]

Eindelijk weer een autoriteit aanwezig. Helaas moet ik nu weg....

Vallen The Smithereens ook onder new wave?

Ik heb nog niks ingeleverd

Lin
Ik vind t ook moeilijk om te bepalen wat new wave is, had zelf bijvoorbeeld namelijk nooit gedacht aan Joe Jackson... moet mn tweede rijtje nog indienen maar ben hard aan t denken nu

/edit: even in reptile's muziekfiles snuffelen

Hé musicfriek, tof dat je ook eventueel wil meedoen!

Ik gebruik last.fm en ratyourmusic.com vaak als graadmeter. Als daar de tag new wave of post-punk niet tussen staat, hoort het eigenlijk niet thuis in deze ko. Smithereens staan daar als powerpop /garagerock vermeld.

Probleem is wel een beetje dat zowat alles wat in de jaren '80 uitgebracht is met rustig gitaarwerk en waar eventueel hier en daar een synthesizer in voorkomt als new wave bestempeld wordt.

Maar we hebben hier al veel door de vingers gezien ook hoor. Zo zijn er al nummers genomineerd die puur gothic zijn of industrial. Sommige zijn op het randje ook.

Maar mijn ervaring ten tijde van de gothic ko is dat zo'n nummers er dan toch snel uitgestemd worden omdat het merendeel van de stemmers het er dan over eens is dat het niet thuis hoort in de ko..

@Lin: Thanks voor je tweede lijstje en de linkjes! Wat ik ervan ken (de eerste vijf nummers) zijn in ieder geval al prachtige nominaties

@Lukas: Er is al een discussie geweest dat 'Sommoning of the Muse' van 'Dead can Dance' geen new-wave is, maar ethereal. Kan je dat nummer nog even vervangen door een ander? het gaat 'm om nr. 371.

Lin
freddze schreef:
@Lin: Thanks voor je tweede lijstje en de linkjes! Wat ik ervan ken (de eerste vijf nummers) zijn in ieder geval al prachtige nominaties

haha daar ben ik blij om, want ik ben het spoor een beetje bijster, zag david sylvian al staan in de lijst dus dacht dat t wel kon, en na je beschrijving hierboven aan friek heb ik scatterbrain en submarine fleet er ook tussen gefrommeld

freddze schreef:

@Lukas: Er is al een discussie geweest dat 'Sommoning of the Muse' van 'Dead can Dance' geen new-wave is, maar ethereal. Kan je dat nummer nog even vervangen door een ander? het gaat 'm om nr. 371.

371. All About Eve - Martha's Harbour dan?

freddze schreef:
Maar mijn ervaring ten tijde van de gothic ko is dat zo'n nummers er dan toch snel uitgestemd worden omdat het merendeel van de stemmers het er dan over eens is dat het niet thuis hoort in de ko..
Mijn ervaring is dat, als ik het me goed herinner, Echo & The Bunnymen - The Killing Moon de gothic KO heeft gewonnen en dat vind ik niet eens gothic.

@Lin: Waarom niet nummer 5 van het album van Scatterbrain?

Lin
@paul, ja, die is ook goed kan die hele cd er wel opzetten maar wil nog wat voor je eventuele derde ronde bewaren lief

/edit: heb ze net na elkaar geluisterd en ik blijf toch bij mn keuze

Lin schreef:
/edit: heb ze net na elkaar geluisterd en ik blijf toch bij mn keuze
Gelukkig maar....

freddze schreef:
Lebowski zit volgens mij nu al zijn vierde(!!) setje van 8.

Nee, drie setjes, ik heb de laatste portie dubbel gepost, vanwege de nummering.

Pfff, ik vind het te lastig om te bepalen wat nou wel of niet new wave is. Ik laat het lekker aan jullie over en ik hoop een hoop leuks te ontdekken hier

musicfriek schreef:
Pfff, ik vind het te lastig om te bepalen wat nou wel of niet new wave is. Ik laat het lekker aan jullie over en ik hoop een hoop leuks te ontdekken hier
Gewoon alles wat voorbij komt luisteren, overal staan straks linkjes bij, en ik ben ervan overtuigd dat je hele leuke dingen gaat ontdekken (ik ook trouwens, ken lang niet alles). Zag dat je pas al wat leuke nieuwe dingen hebt ontdekt in het genre, dus komt vast wel goed.

@Lukas: 371. All About Eve - Martha's Harbour staat er nu in, in de plaats van Sommoning of the Muse!

reptile71 schreef:
overal staan straks linkjes bij
Fantastisch, hé! Er zijn nog maar een paar gaatjes te vinden. Vanaf de T hebben we er wel nog een paar nodig, maar ik zet me nu ook eens aan het werk

lebowski schreef:
Nee, drie setjes, ik heb de laatste portie dubbel gepost, vanwege de nummering.
Okay, ik zie het (stond The Sound daar eerst ook niet tussen?)

Ik zou sowieso (zoals ik hierboven reeds schreef) voorstellen om al die derde setjes nog even in beraad te houden..

reptile71 schreef:
Zag dat je pas al wat leuke nieuwe dingen hebt ontdekt in het genre, dus komt vast wel goed.

Ja, dankzij jou en Lin heb ik zeker wat nummers ontdekt (om wat duidelijker te zijn voor anderen: ik kreeg van Lin en Paul een cd per post met hun favorieten voor mijn verjaardag. Ontzettend lief he? )

Ik vertrouw verder op jullie

Wow, wat een mooi gebaar

PS: Nog 12 setjes van 8 zijn nodig en dan starten we

Lin
bijna dus!! balen dat het weekend haast voorbij is maar goed, dan maar spijbelen (geintje )

Lebowski zijn derde setje is ook nog niet toegelaten Hoe ik ook van mening ben dat je in het lijstje hierboven een aantal nummers aanhaalt waarvan het schande is dat ze nog niet genoemd zijn,... maar ik moet streng zijn en iedereen een beetje de kans geven. Ikzelf heb er nog meer dan 3000 new wave/postpunk nummers staan die de volle 5* krijgen en die hier nog niet genoemd zijn

In dat verband: kan iedereen die nog een derde setje wil toevoegen me een pm sturen? Op basis van dat aantal kan ik dan gaan berekenen hoeveel nummers in dat laatste setje nog zullen worden toegelaten!

Ruby1966
The First Picture of You van The Lotus Eaters staat er al in

Vervangen!

Gast
geplaatst: vandaag om 00:54 uur

geplaatst: vandaag om 00:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.