MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / New Wave nummers KO

zoeken in:
Ruby1966
Door Propaganda - Duel?
Die staat er ook al in

Nouja, ik zie wel waar het schip strand met die nominaties.. ik mis zo op het oog nog vele klassiekers..

orbit schreef:
Nouja, ik zie wel waar het schip strand met die nominaties.. ik mis zo op het oog nog vele klassiekers..

Welke mis je, orbit? Misschien kun je anderen op weg helpen door ze te noemen.

@ Lin en Sheplays: bedankt voor alle linkjes weer. 't Zijn toch weer de vrouwen die alle werk doen

Mag ik jullie wel vragen om die die links naar clips of bestanden met heel slechte geluidskwaliteit, slechte live-opnamen of sampletjes weer te verwijderen?

Ik zal morgen in de loop van de dag de gaten wel opvullen met goede kwaliteitslinks

Ik denk dat ik aan dit tempo morgenavond de eerste ronde zal kunnen plaatsen!

Mag I Want You van Elvis Costello eigenlijk mee doen? Geweldig nummer vind ik dat...

titan (crew)
417. Echo & the bunnymen - Pictures on my wall
418. Tears for fears - Change
419. Snowy red - Never alive
420. The Associates - Breakfast
421. Peter Schilling - Major Tom
422. She wants revenge - Tear you apart
423. Pulp - Little girl (with blue eyes)
424. Editors - Munich

titan schreef:
421. Peter Schilling - Major Tom
Jaa goeie! Vind ik een leuk nummer. (Wel de Duitse versie. De engelse klinkt echt voor geen meter.)

freddze schreef:
Dit is de lijst van de 424 nummers die tot nu toe genomineerd zijn:

[knip]
Duran Duran - My Own Way

Ik heb een andere versie genomineerd. Eentje die niet op YouTube staat. Ik weet niet wanneer de KO van start gaat, maar zodra ik het CD'tje waar ie op staat heb gevonden (volgens mij zit ie in een van mijn dj-mappen) zal ik hem wel uploaden.

Lin
als we zo snel door blijven gaan met nummers toevoegen misschien morgenavond de eerste ronde al dus ik zou maar eens gaan zoeken herman

djeffibrelich
hier nog een setje van 5

425. The Cars - Just What I Needed
426. The Smiths - Girlfriend in a Coma
427. Pet Shop Boys - Domino Dancing (jazeker)
428. Book of Love - Boy
429. The Go Betweens - Streets of your Town

die drie andere mogen andere luitjes uitkiezen

WAAGKANS!!!!!!

De eerste drie die nu reageren krijgen een nummer gratis!

Niet alledrie tegelijk dus, maar van elke persoon één nummer

En.. starten maar...

430. The Names - I Wish I Could Speak Your Language (reptile71) - dan is ie zogezegd aan het werken
431. Elvis Costello - Watching The Detectives (deric raven)
432. The Cult - Spirit Walker (Sheplays)

nét te laat: Jesusfreen

Sheplays schreef:
432. The Cult - Spirit Walker
Goeie keuze!

Sheplays schreef:
Iemand heeft mijn bericht met de nominatie voor Spirit Walker verwijderd! @jesusfreen, ik kwam nét na deric en voor jou.
Sorry, ik plijt schuldig in deze, maar ik heb even wat berichten verwijderd die niet meer ter zake deden om het overzicht wat te kunnen bewaren.

Jij heb net een fractie van een seconde eerder gereageerd op de WAAGKANS aanbieding dan Jesusfreen en jouw nummer is dan ook opgenomen in de lijst!

Zo heb ik het nu ook wat duidelijker in mijn berichtje van 21u10 aangeduid
Nogmaals, indien er verwarring was tussen jullie beiden,.. I'll take the blame for it!

Jaja... kom op mensen die nog geen 2 keer geweest zijn, maak gebruik van orbit's lijstje!

Lin
ik denk dat t best handig is om live opnamen, als ze een beetje om aan te horen zijn, te laten staan, en als iemand dan een betere link vindt hem gewoon te laten vervangen. Zo hebben we in ieder geval nog iéts

(ik had beter tot dit briljante inzicht kunnen komen voordat ik alles verwijderde zonder t eerst in een word file-tje op te slaan )

Er staan inderdaad wel wat twijfelachtige platen tussen waarvan de noemer new wave mij ontgaat.
B52's, Swans, Revolting Cocks, Pulp, Prefab Sprout, Kirlian Camera, Elvis Costello, Scraping Foetus... new wave Heeft er geen zak mee te maken imo.. En dan noem ik voor het gemak de editors maar even niet e.d. Prima dat er animo is, maar veel hoort er strict genomen beslist niet bij.

Lin schreef:
als we zo snel door blijven gaan met nummers toevoegen misschien morgenavond de eerste ronde al dus ik zou maar eens gaan zoeken herman

Ik ben morgen om 11 uur pas weer thuis/in de gelegenheid te zoeken, dus ik hoop dat het niet zo'n vaart loopt. Maar anders heb ik pech gehad (of ik moet hopen dat ie pas laat in de 1ste ronde langskomt).

@Orbit: ken je die nummers van Pulp wel? Is niet te vergelijken met hun jaren '90 werk hoor.

Nou vooruit, sommige dingen zullen twijfelachtiger zijn. Maar veel van wat ik zie kan ik echt niet bij new wave plaatsen. Ik wist niet dat Pulp al zolang actief waren trouwens

djeffibrelich
orbit schreef:
k wist niet dat Pulp al zolang actief waren trouwens

ja dat is zo.
ze waren alleen pas midden jaren 90 echt populair geworden.

Lin schreef:
ik denk dat t best handig is om live opnamen, als ze een beetje om aan te horen zijn, te laten staan, en als iemand dan een betere link vindt hem gewoon te laten vervangen. Zo hebben we in ieder geval nog iéts

(ik had beter tot dit briljante inzicht kunnen komen voordat ik alles verwijderde zonder t eerst in een word file-tje op te slaan )
Ik zei dit eigenlijk omdat ik morgenmiddag wel wat tijd heb en dan van de slechte kwaliteits you-tube opnamen of samples etc... op zoek zou gaan in mijn iTunes map naar de échte mp3's. Maar als ze al ingevuld zijn in de lijst, kan ik natuurlijk niet meer weten welke aan vervanging toe zijn. Het zou mooi zijn mocht de lijst ineens kloppen zodat we daarna rustig kunnen chillen en ons geen zorgen meer hoeven te maken over linkjes. Maar goed, jij hebt ook wel een punt en we zien wel waar we uitkomen...

orbit schreef:
Er staan inderdaad wel wat twijfelachtige platen tussen waarvan de noemer new wave mij ontgaat.
Wat je zegt klopt natuurlijk en ik heb ook al veel pm's gekregen met enkele suggesties in die richting: (klinkt samengevat als:) "En nummer X staat er niet in! Dat moet er toch in komen, want dat is nu toch wel een klassieker! Nummer Y staat er wél in en dat is in de verste verte geen new wave"

Ik wil die lijst anders nog wel eens onder mijn grote loupe gaan leggen en alles eruit weren wat strikt genomen geen new wave of post-punk is, maar dan moet ik alles nog eens gaan overlopen en op de duur wordt het meer een sleur dan wat anders en het moet toch fun blijven allemaal, dacht ik.

Ondanks alles vind ik het toch een goed systeem dat iedereen die zich geroepen voelt enkele nummers kan nomineren. Ik had ook gewoon de lijst van beste new/wave post-punk nummers uit mijn iTunes kunnen nemen en daarvan een KO maken natuurlijk, dan waren ze alle 512 gegarandeerd goed

Ik leer hier nog dingen, ik wist niet dat Joe Jackson ook new wave is (nou ken ik alleen Night and Day)... in dat geval wil ik zeker Real Men suggereren, geweldig nummer is dat!

Verder mis ik, als leek, bv.:

David Sylvian - Orpheus
O.M.D. - Maid of Orleans
The Stranglers - Always the Sun
Tuxedomoon - In a Manner of Speaking

freddze schreef:
(quote)
Wat je zegt klopt natuurlijk en ik heb ook al veel pm's gekregen met enkele suggesties in die richting: (klinkt samengevat als:) "En nummer X staat er niet in! Dat moet er toch in komen, want dat is nu toch wel een klassieker! Nummer Y staat er wél in en dat is in de verste verte geen new wave"

Ik wil het verder ook niet moeilijker maken dan nodig, en iedereen is natuurlijk welkom met haar of zijn nominaties, het valt me alleen op dat er inderdaad enkele musthave klassiekers niet eens tussen staan, terwijl er dan veel rare meuk tussenstaat.. maargoed, laten we er verder niet over zeiken, en de weg van de democratie bewandelen

(btw: The Fly... )

@orbit: Nou die musthave klassiekers die jij, maar ook Titmeister (berichtje hierboven) en ik nog missen zullen we op het eind wel nog kunnen toevoegen, ben ik van overtuigd

Titmeister noemde hier ook weer eens het prachtige "OMD - Maid of Orleans", orbit ook al. Dus die zál er dan ook wel tussen komen hé. Er komt immers nog een nominatieronde aan

orbit schreef:
(btw: The Fly... )

Wat wordt met dit lijstje namen bedoeld? Hebben deze een voorkeursbehandeling voor een 3e reeks?

dynamo d schreef:
Wat wordt met dit lijstje namen bedoeld? Hebben deze een voorkeursbehandeling voor een 3e reeks?
Wel bij de les blijven hè! IEDEREEN die al 16 nummers heeft toegevoegd en nog een keer wil toevoegen kan freddze een pm sturen om zich aan te melden voor een derde keer.
Sluitingstijd van toevoegen is morgenavond om 18 uur. Het aantal nummers dat dan nog toegevoegd moet worden wordt verdeeld over de mensen die zich bij freddze hebben gemeld.

Nog even dit:
Ik ben blij dat we de lijst met zijn allen tot stand brengen. Dat geeft al een hoop voorpret. Als er waar dan ook vandaan gewoon een lijst was neergezet waar vermoedelijk dan toch zeker wel een aantal van mijn favorieten niet bij had gezeten had ik toch minder enthousiast mee gedaan. Dus freddze: mijn complimenten voor je hele aanpak en mijn dank dat je deze taak op je genomen hebt! (Ook al weet ik hoe geweldig leuk je het zelf vindt om te doen. )

Bedankt, reptile71, mede-moderator van deze KO

Ik heb je ook in de lijst met namen (zie hieronder) gezet, dynamo d ! Vanaf morgen 18u00 mag je dan ook nog een aantal nominaties doen. Bedankt voor de linkjes ook!

Alle genomineerde nummers tot nu toe en de links die op deze pagina's verzameld werden door Lin en sheplays zijn nu opgenomen in de lijst op de vorige pagina, behalve:

Kan jij of iemand dit aan mekaar lassen, want twee links tegelijk is nogal moeilijk voor mijn Excel bestand. Anders doe ik het morgen wel, nu ben ik écht wel binnen een halfuurtje mijn bed in... tomorrow is another day

[Post van dynamo d geëditeerd door freddze:]
dynamo d had al tweemaal gepost, dus zijn dit nog enkele suggesties van hem, ze tellen voorlopig wel nog niet mee voor de nummering want hij had al 16 nummers gesuggereerd (uitleg zie topic hierboven)

The Fixx - One Thing Leads to Another
The Fixx - Red Skies (At Night)
The Cult - Lil' Devil
Icehouse - Can't Help Myself
Icehouse - No Promises
Pet Shop Boys - Love Comes Quickly
Pet Shop Boys - Rent
Simple Minds - Up on the Catwalk

Gast
geplaatst: vandaag om 18:03 uur

geplaatst: vandaag om 18:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.