MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het 'Ga dat album eens reviewen'-topic

zoeken in:
MDV
Mijn recensie van Metaphorical Music is af, ik vond het een erg leuk album. Bedankt voor de tip DJ!

Dj2Jelle
U mag me Jelle noemen

tuktak
ik heb wel een leuke voor je:
Otis Redding - Otis Blue (1966)

Dj2Jelle
Klinkt goed

tuktak
een tikkeltje aan de lange kant door de verrassende tip:
Utada Hikaru - Ultra Blue (2006)

tuktak
dubbele post...

MDV

Al met al een voor mij verrassend album binnen het genre, dat ik overigens niet goed ken (misschien hoor ik vooral de slechte dingen).

Laat ik het zo stellen, het merendeel van de J-pop is tenenkrommend waardeloos maar er zitten hier en daar mooie dingen tussen, luister eens een keer naar Can't Buy My Love van Yui of een van de oudere albums van Hideaki Tokunaga als je nog eens goede J-pop wilt horen.

Wat is de bedoeling van dit topic?
Ik zou namelijk wel mee willen doen.

Mijn review komt er echt nog wel aan, probeer het rond dit weekend te maken.

MDV
Pooiertje schreef:
Wat is de bedoeling van dit topic?
Ik zou namelijk wel mee willen doen.

Je zegt wijst iemand (mij bijvoorbeeld) een album een om te reviewen, dan geeft een volgen iemand jou een album en ga zo maar door.

Oh oke , maar moet ik dan bijv. een album aanwijzen dat je kent of dat je niet kent?
En als je dat dan niet kent, dat ik je dan een downloadlink moet sturen ofzo?

MDV
Het is eigenlijk de bedoeling dat ik het wel ken, maar ik krijg ook graag iets dat ik niet ken. Een linkje zou dan wel handig zijn ja.

Nou MDV ga jij dit album dan maar eens reviewen .
Het schijnt dat Metal liefhebbers dat album erg goed vinden .

MDV
Hiphop die metal liefhebbers goed vinden, ik ben benieuwd! Is het van die ruige hiphop als DMX of zo?

Nee het is geen grunt hip hop .
Het is 'echte' hiphop uit de jaren 90 met rauwe beats en Big L is een enorm goede MC met een fijne stem en een zalige flow .

Vinden metal liefhebbers dat goed? Nog nooit gehoord...

MDV
Het verbaast mij ook een beetje, zo'n beetje alle metal liefhebbers hebben een bloedhekel aan hiphop en andersom.

Ja en dan is het ook nog eens een typisch hiphopalbum, daar is niks mis mee maar je moet denk ik toch wel hiphop liefhebber zijn om het te kunnen waarderen. Big L is een harde rapper die geen blad voor de mond neemt en met flink wat punchlines strooit. Producutioneel is het wat ouderwets, ik weet ook niet of de metalfans dat kunnen waarderen. Maar ach we zullen wel zien.

Ik vind het iig een erg tof album .

Ik ben toevallig wel een voorbeeld van een metal liefhebber die dat album erg goed vindt. Een van de beste hiphop albums zelfs. Maar verder zie ik geen connectie.

Anyways, ik heb dit topic al een hele tijd niet meer bezocht. Er was me gevraagd een review van Amorphis - Eclipse te schrijven en daar is het nog steeds niet van gekomen... My bad, ik beloof dat er deze week een stukje van mij bij komt te staan.

RedLightCityBoy
Rhythm & Poetry schreef:
Vinden metal liefhebbers dat goed? Nog nooit gehoord...

Ik denk dat Pooiertje sarcasme gebruikte, denk ik.

Ik denk alleen dat Pooiertje dat zelf nog niet weet.

Ik wil ook wel meedoen.
Of mag er maar 1 persoon tegelijk aangewezen worden?

MDV
Nee hoor, er mogen er heel veel tegelijk aan iets bezig zijn. Aan mij heb je helaas niet zo veel want ik ben zelf nog aan een album bezig en iemand ander aan een album dat ik hem aangewezen heb.

Kan dan iemand mij wat aanwijzen?
Het mag echt van alles zijn.

MDV
Weet je wat, ik doe het lekker toch

The Sophomore van Pee Wee Gaskins.

Powerpop uit Indonesië, veel plezier ermee!

Lukk0
MDV schreef:
Nee hoor, er mogen er heel veel tegelijk aan iets bezig zijn. Aan mij heb je helaas niet zo veel want ik ben zelf nog aan een album bezig en iemand ander aan een album dat ik hem aangewezen heb.

Klopt, en het gaat nogal moeizaam. Ik heb het album de afgelopen week in stukjes één keer helemaal gehoord, maar het gaat nog wel even duren tot mijn recensie er is, want die schrijf ik meestal pas na minimaal vijf maal luisteren.

MDV schreef:
Het verbaast mij ook een beetje, zo'n beetje alle metal liefhebbers hebben een bloedhekel aan hiphop en andersom.

Nee man, ik ben ook een Metalliefhebber en toch kan ik Hip Hop zeer goed waarderen. Vroeger was ik een verstokt Hip Hop fan, en Ik ken nog massas Hip Hop albums uit die periode. Af en toe zoek ik nog eens een album op uit het genre die ik nog niet ken. Het is dus niet zo dat iedere Metal fan, Hip Hop haat.

MDV
Hier op Musicmeter gelukkig wel ja Maar als je op de meeste andere plekken op het internet metalfans over hiphop hoor praten is het 9 van de 10 keer 'Can't spell crap without rap' of gestoord racistisch geneuzel. Maar misschien kijk ik gewoon op de verkeerde plekken.

Ik heb mijn meest erbarmelijke review zojuist geschreven, hier is het te lezen: New Fast Automatic Daffodils - Pigeonhole (1990)

Tsja, het was helaas toch niet 'mijn muziek'.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:36 uur

geplaatst: vandaag om 18:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.