MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het 'Ga dat album eens reviewen'-topic

zoeken in:
Geweldig topic dit, jammer dat ik nu pas voor het eerst zie. Heeft iemand een leuk album voor mij om te reviewen (het liefst eentje die ik nog niet ken)? En iemand die er eentje wilt reviewen?

Voor jou heb ik deze:
This is the Sea van The Waterboys

En anders The Veils - Nux Vomica

Wat grappig, dat zijn allebei albums die ik echt nog eens moest gaan luisteren Ik ga eerst wel The Waterboys doen, ik ben namelijk in een jaren '80 bui.

Dat is mooi. The Waterboys is absoluut een van de beste new wave bands. Dit is nog new wave met al wel wat folk invloeden. Maar de opvolger Fisherman's Blues is al absolute folklore.

@Nieuwstad, ik doe die van Deep Purple wel, maar dat kan pas over 3 weken. Voor jou heb ik Sigur Ros - Takk...

Mooi ik heb niet echt zin om Deep Purple te doen.

Ha! Eindelijk mijn recensie van In The Army Now gemaakt! (klik). Ataloona, nog bedankt voor je snelle en aardige reactie!

Leuk dat dit topic weer leeft, jullie zijn goed bezig. Al een paar fraaie recensies kunnen lezen n.a.v. hiervan.

Ik wil ook wel weer in de roulatie. Maakt me niet uit waarmee, verras me maar.

Verder iedereen nog voorzien?

Voor jou Sandokan-Veld heb ik deze,

Scavenger van The Walkabouts.

Ik weet niet of je die al kent maar ik denk dat je deze groep wel goed gaat vinden!

Scavenger staat weer eens niet op Spotify, dus dat wordt weer puzzelen. Wel even kort Train To Mercy beluisterd op Youtube, klinkt erg mooi op het eerste gehoor. We gaan ermee aan de gang.

Nog nooit van gehoord, gek genoeg. Toch een plaat van Sub Pop uit 1991, wel redelijk in mijn straatje dus.

Vind je het goed als ik een punt zet bij de slowchat bij In The Army Now? Ik vrees problemen met de moderators anders

Ja, ik ga soms te ver in mijn geslowchat.

Scavenger staat wel op de bekende pindakaas sites en ik zal eens kijken of hij op Grooveshark staat. Daarop kun je albums volledig, gratis en zonder downloaden albums luisteren.

Ja hoor bijna alle albums van The Walkabouts op Grooveshark behalve Scavenger

Ataloona, goede review van Soft Machine! Jij zei dat je nog een album wilde, dus ik heb deze voor je:

Harmonium - Si on Avait Besoin D'une Cinquième Saison (1975)

Thnx!!

Oké is goed. De review kun je binnen 2 of 3 dagen verwachten.

Wat is het Franse progrock of zo?

Ja, Franse Folk/Prog.

Oké klinkt wel interessant.

Met Tangerine Dream gaat het trouwens niet lukken, de muziek boeit me niet echt en het is sowieso onmogelijk om daar een goede review over te schrijven. Heeft iemand nog een ander album voor mij?

Lukk0
Maar natuurlijk. Probeer Wipers - Over the Edge eens (of Is This Real? of Youth of America). Lekkere old-skool punk.

Dat is een heel goed album. Lekkere vuige gitaren.

@ Don Cappuccino. Welke albums van Tangerine Dream heb je geprobeerd dan. Verrassend aangezien je Klaus Schulze goed vindt.

Underwater Sunlight en Phaedra en die heb ik meerdere keren geluisterd.

En vond je Underwater Sunlight niet echt boeiend?
Geef het nog niet op want het is prachtige muziek.
Misschien hun eerste album proberen. Dat is krautrock.
Of hun eind jaren 70 albums waar op sommige nummers zang zit.
Of hun toegankelijke albums. Melrose, Le Parc, White Eagle. (op deze albums worden gitaren en drums gebruikt)

Ik had die van Wipers al paar keer eerder beluisterd, het is niet echt een review, maar meer een opmerking, omdat ik echt compleet niet weet hoe ik hier een uitgebreide review bij moet schrijven. Dus hier is Over the Edge. Weet iemand nog een ander album voor mij?

Metal Box van Public Image Ltd. Geniale new wave!

En Ataloona, ik vond Underwater Sunlight enorm gedateerd klinken, die keyboards! Ik vond het echt fout. En Phaedra vond ik te langdradig. Maar ik zal eens een van die 3 albums die jij noemt beluisteren.

En hoe bevalt Harmonium tot nu toe?

Heeft iemand nog wat Prog voor mij om te reviewen?

Nog niet aan Harmonium toegekomen. Misschien zo maar aan beginnen. Ik ben bang dat als Underwater Sunlight gedateerd vind dat je White Eagle ook een beetje gedateerd gaat vinden. Melrose valt nog wel mee. Maar kijk hier op mu.me maar een beetje rond in de Tangerine Dream discografie. Vraag het anders aan Gerards Dream of bekijk zijn posts. Hij staat toch wel bij alle Tangerine Dream platen. Hij weet wel het best waar jij het best mee kan beginnen.

En ik zal wel eens kijken of ik nog een prog album voor je heb!

The Lamb Lies Down On Broadway van Genesis.

Ik weet niet of je het al kent maar iedere prog liefhebber vind dit goed!

Ik wilde die morgen gaan beluisteren, dus dat komt perfect uit!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:35 uur

geplaatst: vandaag om 06:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.