MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het 'Ga dat album eens reviewen'-topic

zoeken in:
hoi123 schreef:
Arrie, jij moet ook nog World's End Girlfriend doen.

Weet ik.
Die komt er ook echt nog wel aan, heb geduld!

Sandokan-veld schreef:
TV On The Radio is af: klik
Geen verhoging van de waardering, sorry Scientist. Op een dag ga je me ongetwijfeld nog een keer van mijn ongelijk overtuigen

@ Ataloona: Ik ben niet zo'n pindakazer, maar ik zal eens rondsnuffelen. Ik heb wel al een aantal keer 'Train to Mercy' geluisterd op Youtube. Prachtig. Wordt elke keer dat ik het luister beter.

Intussen wil ik best weer een nieuwe hebben, als één van jullie nog een goede kan bedenken.

Je mag ook een ander album van The Walkabouts doen als deze een probleem wordt hoor, op Grooveshark (streaming site) staan wel meerderen albums van hun.

En anders mag Sandokan een van deze wel doen:

The Sound - Jeopardy of

David Sylvian - Brilliant Trees

Soulseek mensen, Soulseek.

Ja maar op deze pc heb ik geen Soulseek..

Ik doe David Sylvian wel. Ken hem (en Japan) alleen van naam, dus dat is ook weer een ervaring erbij.

wie mag ik (of iemand anders) nu een tip geven eigenlijk?

Dat mag je zelf weten. Al kun je het beste wachten totdat iemand weer klaar is met een review.

maar het idee is toch dat er min of meer een ketting ontstaat... anders wordt het zo'n enorme chaos..

Oh ja... en ik had je Songs Ohia al gegeven ja ... maar dan moet je je gewoon even inhouden met hier mensen dingen aanraden dus .. de volgende persoon mag mij er nu dan wel een geven.

Oeps, heb m'n bericht per ongeluk verwijderd.
Maar je hebt gelijk, 4 albums die ik nog moet doen is ook wat te veel.

We kunnen ook doen dat iedereen een album opgeeft waardoor er een lijstje onstaat. Dan kiest de eerste die een album heeft opgegeven een album uit het lijstje (maar niet zijn eigen suggestie)
Die schrijft een review en als hij klaar is komt de volgende, dan is het wat minder chaotisch.

... ik ben eigenlijk wel meer voor het geven van persoonlijke tips..

Ik eigenlijk ook wel maar het wordt toch wel vrij chaotisch dus het zou wel leuk zijn om er wat meer ''systeem'' in te krijgen.

Dat idee van Ataloona is erg goed.

Dankjewel We kunnen op dit topic wel even kijken of er voorstanders hiervoor zijn, en anders gaan we gewoon door met wat we nu doen.

Ik vind het wel een goed idee, maar om nou te kiezen uit een lijstje van albums.. Het spel krijgt ook iets persoonlijks door een specifiek persoon een album te tippen, met de hoop dat het album bevalt. Als er een lijstje is, kan je niet een tip specifiek aan iemand geven. En dat vind ik nou het leuke aan dit spel, de smaak van users bekijken, ze een album tippen en ook nog een mooie, soms nodige, recensie bij dat album krijgen. Excuseer als jullie het er allemaal niet mee eens zijn.

Ik sluit me aan bij Scientist en Hoi123: de helft van de lol is uitzoeken wat leuk zou zijn voor iemand en iets krijgen wat anderen voor jou hebben uitgezocht.

het maakt me niet zoveel uit wat we doen... als er maar iemand mij nu een goed album aanraadt

Zin om We Shall All Be Healed van The Mountain Goats te doen?

goed idee... heb er vroeger eens een van geluisterd.. en die vond ik bar slecht... maar die van afgelopen jaar opgepikt omdat ik in de war was met de Magnetic Fields... en die beviel me prima... nog maar eens een andere proberen

Maar toch wordt er vaak muziek aangeraden wat sowieso niet bekend is bij een van de deelnemers. Dus vaak zal er wel een mooi album voor je tussen zitten.

of we doen dat er elke week 1 genre wordt gegeven, elke deelnemer noemt 1 album van dat genre en dan kiest ieder daar 1 van. Zou nog lollig kunnen worden! (het is vergezocht maar het is ook maar een idee hoor)

Niet lullig bedoeld, zeker niet! Maar waarom begin je daar niet een ander topic mee? Ik doe dan wel mee, maar ik vind dit topic nu ook leuk zoals het is.

tja... maar het niet bekend zijn wil niet zeggen dat dfe tip niet speciaal voor je is uitgezocht... ik raadde Don Cappucino een Neubauten-album aan.... dat zou ik voor jou niet zo snel doen..

misschien dat het een idee is door te gaan maar wel per persoon een lijstje bij te houden wat diegene nog moet... en eventueel ook wat die al gedaan heeft... scheelt al een stuk qua chaos..

hoi123 schreef:
Niet lullig bedoeld, zeker niet! Maar waarom begin je daar niet een ander topic mee? Ik doe dan wel mee, maar ik vind dit topic nu ook leuk zoals het is.

Dat is ook wel een goed idee! Maar ik probeer eigenlijk een oplossing te verzinnen voor het chaotische van dit topic.

The Scientist schreef:
tja... maar het niet bekend zijn wil niet zeggen dat dfe tip niet speciaal voor je is uitgezocht... ik raadde Don Cappucino een Neubauten-album aan.... dat zou ik voor jou niet zo snel doen..

misschien dat het een idee is door te gaan maar wel per persoon een lijstje bij te houden wat diegene nog moet... en eventueel ook wat die al gedaan heeft... scheelt al een stuk qua chaos..

Is ook een goed idee. Ik heb bijvoorbeeld zo'n 2600 stemmen. Dan wordt het erg moeilijk speciaal een album voor mij uittezoeken. Dus ik snap wel wat je bedoeld.

We kunnen ook gewoon de makkelijke manier doen.

Het lijkt vrij veel op wat we nu doen maar dan wat anders.

We maken een lijst van deelnemers, De eerste die bovenaan staat krijgt een album toegewezen, hij schrijft de review en dan geeft hij een ander album voor de user die naar hem komt.
Dat is het minst chaotisch en goed te overzien. En het blijft dus persoonlijk.

lijkt me prima... en een nieuw iemand mag dan wat mij betreft bovenaan beginnen .... en zodra iemand dus een tip geeft komt ie onderaan de lijst binnen?

begin van de lijst:

Scientist

Scientist
Ataloona

Als je mee wil doen aan het vernieuwde systeem zet je naam dan a.u.b. voor volgende week vrijdag op deze lijst.

... och ... dat loopt wel door denk ik...

Gast
geplaatst: vandaag om 08:13 uur

geplaatst: vandaag om 08:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.