Muziek / Muziekgames / Het 'Ga dat album eens reviewen'-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 24 september 2006, 21:33 uur
Ik zal er snel klaar mee zijn.
Vertel jij in jouw bewoordingen dan maar waarom Grace een dermate mooi album is dat zelfs je nick erval is afgeleid. Ik vind er namelijk geen ruk aan. Maak me enthousiast.
0
geplaatst: 24 september 2006, 21:40 uur
Godsamme Jelle. Wat moet ik dáár na het relaas van Oldfart nou over zeggen?
0
geplaatst: 24 september 2006, 21:42 uur
Je kunt gebruik maken van de post van Oldfart om je eigen ideeen in woorden te brengen
.. of je kunt aangeven dat je het neit met hem eens bent.. wees creatief.. je hoeft ook niet een 'standaard-betoogje' neer te zetten.. Zet er gewoon iets neer wat leuk is om te lezen.. misschien een verhaaltje over je tumultueuze relatie met het album 
.. of je kunt aangeven dat je het neit met hem eens bent.. wees creatief.. je hoeft ook niet een 'standaard-betoogje' neer te zetten.. Zet er gewoon iets neer wat leuk is om te lezen.. misschien een verhaaltje over je tumultueuze relatie met het album 
0
geplaatst: 24 september 2006, 21:50 uur
Jelle, ik zie tot mijn immense vreugde dat je Neil Young - Everybody knows... in je Top 10 hebt staan, maar ik kan nergens vinden waarom.
0
geplaatst: 24 september 2006, 21:54 uur
Lebowski.
Wik jij dan eens uitleggen waarom je Abslution van Muse zo magertjes waardeert. (2 sterren)
Wik jij dan eens uitleggen waarom je Abslution van Muse zo magertjes waardeert. (2 sterren)
0
geplaatst: 24 september 2006, 21:59 uur
rayman schreef:
Lebowski.
Lebowski.
Absoluut
0
geplaatst: 24 september 2006, 22:03 uur
0
geplaatst: 24 september 2006, 22:10 uur
Rayman, kun jij dan uitleggen waarom je zo'n enorme zeikplaat van Keane 5 * geeft?
0
geplaatst: 24 september 2006, 22:12 uur
Ward schreef:
Rayman, kun jij dan uitleggen waarom je zo'n enorme zeikplaat van Keane 5 * geeft?
Zeikplaat.

Ik ga maar weer aan de slag.
0
geplaatst: 24 september 2006, 22:26 uur
Ward schreef:
Klaar.
0
geplaatst: 24 september 2006, 23:20 uur
Ward, voor jou de taak om iets leuks te schrijven bij Weezer - Het Blauwe Album.
0
geplaatst: 24 september 2006, 23:50 uur
gemaster, spuw jij je gal eens over Massive Attack - Blue Lines, als je wilt
0
geplaatst: 25 september 2006, 00:21 uur
Lebowski, kan jij deze eens doen?
http://www.musicmeter.nl/album/979
Een 4.5* is best hoog en er staat nog niet zoveel bij die plaat

0
geplaatst: 25 september 2006, 00:24 uur
orbit schreef:

Zat me net af te vragen wat te draaien, krijg je gratis een gouden tip

0
geplaatst: 25 september 2006, 07:39 uur
Voor Orbit: Kiss - Alive II, je zegt bij dit album "Eén van de beste live-albums van één van de beste livebands!". Ik ken dit album zelf van mijn lagere schooltijd, maar heb hem sindsdien niet meer geluisterd. Ik hoop dat jij door een knallende recensie, mij weer aan de Kiss kunt krijgen 

0
geplaatst: 25 september 2006, 08:38 uur
Recensie van The Veils - The Runaway Found is klaar. Ben niet helemaal tevreden met mijn recensie talent. Kan iemand eens een korte workshop hoe rencenseer ik een cd geven 

0
geplaatst: 25 september 2006, 08:53 uur
Voor bono: een manier:
Luister nog eens naar de plaat;
Schrijf met korte woorden of zinnetjes op wat je te binnen schiet; mindmapping noemen ze dat;
dat kun je doen bij elk nummer apart;
of wat voor gevoel je krijgt van de hele plaat;
leg dat even weg, en kijk dan nog eens met frisse blik wat je hebt opgeschreven;
probeer daar een belangrijk thema, of hoofdpunt uit te halen; een soort rode draad;
mis je informatie om over dat thema of hoofdpunt iets te schrijven; probeer die dan t vinden bijvoorbeeld op 't'net.
Een andere manier; schrijf je eerste gevoel op wat je bij de plaat hebt; en laat je "pen" ( vingers) gaan, zonder na te denken.
Soms sta je versteld van je zelf wat je zo opschrijft: go with the flow zogezegd.
Luister nog eens naar de plaat;
Schrijf met korte woorden of zinnetjes op wat je te binnen schiet; mindmapping noemen ze dat;
dat kun je doen bij elk nummer apart;
of wat voor gevoel je krijgt van de hele plaat;
leg dat even weg, en kijk dan nog eens met frisse blik wat je hebt opgeschreven;
probeer daar een belangrijk thema, of hoofdpunt uit te halen; een soort rode draad;
mis je informatie om over dat thema of hoofdpunt iets te schrijven; probeer die dan t vinden bijvoorbeeld op 't'net.
Een andere manier; schrijf je eerste gevoel op wat je bij de plaat hebt; en laat je "pen" ( vingers) gaan, zonder na te denken.
Soms sta je versteld van je zelf wat je zo opschrijft: go with the flow zogezegd.
0
geplaatst: 25 september 2006, 09:04 uur
Bono: heb net even je recensie gelezen;
het enige wat er aan zou kunnen mankeren is dat je niet verder uitlegt wat je schrijft:
nummers die je naar de strot grijpen:
uitleggen hoe, welk gevoel je daar bij hebt;
en ook:wat is het dan precies waarom je eerst hoger scoorde. Wat is dan precies de verandering?
Er staat genoeg in om wat dieper op in te kunnen gaan.
het enige wat er aan zou kunnen mankeren is dat je niet verder uitlegt wat je schrijft:
en ook:wat is het dan precies waarom je eerst hoger scoorde. Wat is dan precies de verandering?
0
geplaatst: 25 september 2006, 09:16 uur
Mijn recensies van Corinne Bailey Rae en Postmen komen er aan hoor mensen. Er waren dit weekend wat belangrijkere dingen.
0
geplaatst: 25 september 2006, 10:08 uur
Oldfart schreef:
Ik heb de recensie nog wat aangepast....dank voor je tips. En luisteren vooraf doe ik sowieso. Dat vind ik ook juist leuk aan dit topic. cd's die je al een tijdje niet hebt geluisterd terug horen

0
geplaatst: 25 september 2006, 11:56 uur
Een korte recensie van Freestylers- We Rock Hard (meer kan ik er helaas niet van maken)
0
geplaatst: 25 september 2006, 12:55 uur
Beetje late reactie, heb het lichtelijk druk, maar Aquemini doe ik vanavond of morgen.
0
geplaatst: 25 september 2006, 13:13 uur
Oasis - (What's the story) Morning glory? besproken.
Bono, jou zag ik graag uitleggen wat je zo fantastisch vindt aan Low - The great destroyer, en waarom je het (in hemelsnaam
) beter vindt dan de andere Low-albums (Welke ken je nog meer eigenlijk?).
Bono, jou zag ik graag uitleggen wat je zo fantastisch vindt aan Low - The great destroyer, en waarom je het (in hemelsnaam
) beter vindt dan de andere Low-albums (Welke ken je nog meer eigenlijk?).
0
geplaatst: 25 september 2006, 13:30 uur
bonothecat schreef:
Voor Orbit: Kiss - Alive II, je zegt bij dit album "Eén van de beste live-albums van één van de beste livebands!". Ik ken dit album zelf van mijn lagere schooltijd, maar heb hem sindsdien niet meer geluisterd. Ik hoop dat jij door een knallende recensie, mij weer aan de Kiss kunt krijgen

OMG.. ik zal m'n best doen

0
geplaatst: 25 september 2006, 13:44 uur
oei Nofx - punk in drublic viel niet mee.
Minder moeite had ik met het geweldige nieuwe album van Bonnie 'prince' Billy
voor paalhaas: The Feelies - Crazy Rhythms
Minder moeite had ik met het geweldige nieuwe album van Bonnie 'prince' Billy
voor paalhaas: The Feelies - Crazy Rhythms
* denotes required fields.