MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het 'Ga dat album eens reviewen'-topic

zoeken in:
Mojo Pin schreef:
Ik denk dat dit wel leuk is om te reviewen. Toch?

Ik zal er snel klaar mee zijn.
Vertel jij in jouw bewoordingen dan maar waarom Grace een dermate mooi album is dat zelfs je nick erval is afgeleid. Ik vind er namelijk geen ruk aan. Maak me enthousiast.

voor Rayman:
The Clash - London Calling

Godsamme Jelle. Wat moet ik dáár na het relaas van Oldfart nou over zeggen?

Je kunt gebruik maken van de post van Oldfart om je eigen ideeen in woorden te brengen .. of je kunt aangeven dat je het neit met hem eens bent.. wees creatief.. je hoeft ook niet een 'standaard-betoogje' neer te zetten.. Zet er gewoon iets neer wat leuk is om te lezen.. misschien een verhaaltje over je tumultueuze relatie met het album

Ik denk, ik denk. Het komt er wel, maar ik denk.

Jelle, ik zie tot mijn immense vreugde dat je Neil Young - Everybody knows... in je Top 10 hebt staan, maar ik kan nergens vinden waarom.

Lebowski.
Wik jij dan eens uitleggen waarom je Abslution van Muse zo magertjes waardeert. (2 sterren)

rayman schreef:
Lebowski.
Wik jij dan eens uitleggen waarom je Abslution van Muse zo magertjes waardeert. (2 sterren)

Absoluut

The Scientist schreef:
voor Rayman:
The Clash - London Calling

Is gebeurd Jelle.

Rayman, kun jij dan uitleggen waarom je zo'n enorme zeikplaat van Keane 5 * geeft?

Ward schreef:
Rayman, kun jij dan uitleggen waarom je zo'n enorme zeikplaat van Keane 5 * geeft?

Zeikplaat.
Ik ga maar weer aan de slag.

Ward schreef:

Klaar.

Ward, voor jou de taak om iets leuks te schrijven bij Weezer - Het Blauwe Album.

Ah, dat vind ik een leuke opdracht.

gemaster, spuw jij je gal eens over Massive Attack - Blue Lines, als je wilt

Lebowski, kan jij deze eens doen?

http://www.musicmeter.nl/album/979

Een 4.5* is best hoog en er staat nog niet zoveel bij die plaat

orbit schreef:
Lebowski, kan jij deze eens doen?

http://www.musicmeter.nl/album/979

Een 4.5* is best hoog en er staat nog niet zoveel bij die plaat

Zat me net af te vragen wat te draaien, krijg je gratis een gouden tip

Voor Orbit: Kiss - Alive II, je zegt bij dit album "Eén van de beste live-albums van één van de beste livebands!". Ik ken dit album zelf van mijn lagere schooltijd, maar heb hem sindsdien niet meer geluisterd. Ik hoop dat jij door een knallende recensie, mij weer aan de Kiss kunt krijgen

Recensie van The Veils - The Runaway Found is klaar. Ben niet helemaal tevreden met mijn recensie talent. Kan iemand eens een korte workshop hoe rencenseer ik een cd geven

Voor bono: een manier:

Luister nog eens naar de plaat;

Schrijf met korte woorden of zinnetjes op wat je te binnen schiet; mindmapping noemen ze dat;

dat kun je doen bij elk nummer apart;

of wat voor gevoel je krijgt van de hele plaat;

leg dat even weg, en kijk dan nog eens met frisse blik wat je hebt opgeschreven;

probeer daar een belangrijk thema, of hoofdpunt uit te halen; een soort rode draad;

mis je informatie om over dat thema of hoofdpunt iets te schrijven; probeer die dan t vinden bijvoorbeeld op 't'net.

Een andere manier; schrijf je eerste gevoel op wat je bij de plaat hebt; en laat je "pen" ( vingers) gaan, zonder na te denken.
Soms sta je versteld van je zelf wat je zo opschrijft: go with the flow zogezegd.

Bono: heb net even je recensie gelezen;
het enige wat er aan zou kunnen mankeren is dat je niet verder uitlegt wat je schrijft:

nummers die je naar de strot grijpen:
uitleggen hoe, welk gevoel je daar bij hebt;
en ook:wat is het dan precies waarom je eerst hoger scoorde. Wat is dan precies de verandering?

Er staat genoeg in om wat dieper op in te kunnen gaan.

Mijn recensies van Corinne Bailey Rae en Postmen komen er aan hoor mensen. Er waren dit weekend wat belangrijkere dingen.

Oldfart schreef:
Bono: heb net even je recensie gelezen;
het enige wat er aan zou kunnen mankeren is dat je niet verder uitlegt wat je schrijft:

nummers die je naar de strot grijpen:
uitleggen hoe, welk gevoel je daar bij hebt;
en ook:wat is het dan precies waarom je eerst hoger scoorde. Wat is dan precies de verandering?

Er staat genoeg in om wat dieper op in te kunnen gaan.

Ik heb de recensie nog wat aangepast....dank voor je tips. En luisteren vooraf doe ik sowieso. Dat vind ik ook juist leuk aan dit topic. cd's die je al een tijdje niet hebt geluisterd terug horen

Een korte recensie van Freestylers- We Rock Hard (meer kan ik er helaas niet van maken)

Beetje late reactie, heb het lichtelijk druk, maar Aquemini doe ik vanavond of morgen.

Oasis - (What's the story) Morning glory? besproken.

Bono, jou zag ik graag uitleggen wat je zo fantastisch vindt aan Low - The great destroyer, en waarom je het (in hemelsnaam ) beter vindt dan de andere Low-albums (Welke ken je nog meer eigenlijk?).

bonothecat schreef:
Voor Orbit: Kiss - Alive II, je zegt bij dit album "Eén van de beste live-albums van één van de beste livebands!". Ik ken dit album zelf van mijn lagere schooltijd, maar heb hem sindsdien niet meer geluisterd. Ik hoop dat jij door een knallende recensie, mij weer aan de Kiss kunt krijgen

OMG.. ik zal m'n best doen

oei Nofx - punk in drublic viel niet mee.
Minder moeite had ik met het geweldige nieuwe album van Bonnie 'prince' Billy

voor paalhaas: The Feelies - Crazy Rhythms

Gast
geplaatst: vandaag om 07:04 uur

geplaatst: vandaag om 07:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.