Muziek / Muziekgames / Song top 128 aller tijden
zoeken in:
0
geplaatst: 29 april 2007, 16:52 uur
Jaren 90:
+3 (herman, levenvergeten, grovonion)
Alternatief:
+5 (musicfriek, sheplays, fredpit, nightrider, davez)
Alternatief:
+5 (musicfriek, sheplays, fredpit, nightrider, davez)
0
Sheplays
geplaatst: 29 april 2007, 16:56 uur
Een jaren 90 KO is er wel al geweest, een alternatieve nog niet.
0
geplaatst: 29 april 2007, 17:31 uur
46 en 61.
Mij 2 nominaties in de eerste helft dus. (Vooral Maiden verbaast me daarin, had verwacht dat niemand Hallowed be thy name kende)
Daarnaast wel een mooie nr 1
Mij 2 nominaties in de eerste helft dus. (Vooral Maiden verbaast me daarin, had verwacht dat niemand Hallowed be thy name kende)
Daarnaast wel een mooie nr 1
0
geplaatst: 29 april 2007, 17:32 uur
Jaren 90:
Alternatief:
+6 (musicfriek, sheplays, fredpit, nightrider, davez, deric raven)
Alternatief:
+6 (musicfriek, sheplays, fredpit, nightrider, davez, deric raven)
0
geplaatst: 29 april 2007, 17:40 uur
Ik vind alternatief maar een vaag begrip in deze... Wilco, Pavement en The Mars Volta vallen daar nu dus niet onder. Across The Universe van The Beatles dan weer wel, maar Yellow Submarine van hetzelfde bandje dan weer niet...
Het YouTube-voorstel is wel goed, maar veel 'alternatieve' nummers staan daar ook niet op...
Ik zou dan nog eerder voor een 'commerciele' lijst gaan, met nummers die in de top 40 gestaan moeten hebben oid.
Het YouTube-voorstel is wel goed, maar veel 'alternatieve' nummers staan daar ook niet op...
Ik zou dan nog eerder voor een 'commerciele' lijst gaan, met nummers die in de top 40 gestaan moeten hebben oid.
0
fredpit
geplaatst: 29 april 2007, 18:41 uur
Ah..ik zie dat er iets opgepikt is. Leuk maar mijn idee was nog niet af. Ik deed slechts een voorstel tot een eventuele uitwerking.
Wat mij leuk lijkt is een voorkeurslijst, 2 nominaties etc net als bij de top128 maar dan met wat originelere nummers. Spannender, en ook leuk om weer eens wat nieuws te ontdekken. de meeste users die aan deze st128 meedoen kennen de nummers van de Doors, Floyd en Cure etc onderhand wel en die st128 hebben we al gehad en het is nu duidelijk dat de Doors tot de populairste..blablabla
op naar de volgende lijst
Om nu te zorgen dat we niet weer de zelfde groepen en of nummers in dezelfde volgorde zien had ik een voorstel om geen nummers van albums uit de 250 te nomineren. Andere mogelijkheid is er dat we geen nummers van albums met meer als 20 of 40 ofzo stemmen mogen nomineren.
Hoe het vormgegeven wordt maakt me dan niet uit als het resultaat maar is dat we een lijst met originele en wat onbekendere nummers krijgen. Ik denk dat veel mensen die wens hebben. kijk maar eens naar de discussie's en opmerkingen die er geweest zijn tijdens de diverse ko's
Nu, daarvoor probeer ik een ATERNATIEF te vinden vandaar ALTERNATIEVE LIJST. Het heeft dus niets met underground of geen top 40 te maken...Gewoon dat nomineren wat je leuk vind maar net iets meer je best doen om een origineel nummer te bedenken (en dat geldt ook voor mij...) That's all.
Mijn Voorstel voor de ALTERNATIEVE TOP 128
1 Geen liedjes van albums uit de mume top 250. of
2 Geen liedjes van albums met meer dan 40 stemmen.
Een sample plaatsen is natuurlijk verstandig als je 'jouw' nummer onder de aandacht wil brengen...maar lijkt me geen verplichting.
Wat mij leuk lijkt is een voorkeurslijst, 2 nominaties etc net als bij de top128 maar dan met wat originelere nummers. Spannender, en ook leuk om weer eens wat nieuws te ontdekken. de meeste users die aan deze st128 meedoen kennen de nummers van de Doors, Floyd en Cure etc onderhand wel en die st128 hebben we al gehad en het is nu duidelijk dat de Doors tot de populairste..blablabla
op naar de volgende lijst
Om nu te zorgen dat we niet weer de zelfde groepen en of nummers in dezelfde volgorde zien had ik een voorstel om geen nummers van albums uit de 250 te nomineren. Andere mogelijkheid is er dat we geen nummers van albums met meer als 20 of 40 ofzo stemmen mogen nomineren.
Hoe het vormgegeven wordt maakt me dan niet uit als het resultaat maar is dat we een lijst met originele en wat onbekendere nummers krijgen. Ik denk dat veel mensen die wens hebben. kijk maar eens naar de discussie's en opmerkingen die er geweest zijn tijdens de diverse ko's
Nu, daarvoor probeer ik een ATERNATIEF te vinden vandaar ALTERNATIEVE LIJST. Het heeft dus niets met underground of geen top 40 te maken...Gewoon dat nomineren wat je leuk vind maar net iets meer je best doen om een origineel nummer te bedenken (en dat geldt ook voor mij...) That's all.
Mijn Voorstel voor de ALTERNATIEVE TOP 128
1 Geen liedjes van albums uit de mume top 250. of
2 Geen liedjes van albums met meer dan 40 stemmen.
Een sample plaatsen is natuurlijk verstandig als je 'jouw' nummer onder de aandacht wil brengen...maar lijkt me geen verplichting.
0
geplaatst: 29 april 2007, 18:43 uur
Ik vind alternatief ook te vaag, Bob Marley mag wel in die lijst, terwijl iedereen hem kent(of althans bijna iedereen), terwijl iets als Neutral Milk Hotel niet in de lijst mag, terwijl dat alleen bij mensen die zich interesseren in muziek bekend is.
0
Sheplays
geplaatst: 29 april 2007, 18:54 uur
Volgens mij heeft Neutral Milk Hotel meerdere albums gemaakt waarvan er één in de top 250 staat.
Je kunt dan toch iets van de andere albums nomineren?
Je kunt dan toch iets van de andere albums nomineren?
0
sxesven
geplaatst: 29 april 2007, 18:59 uur
Sheplays schreef:
Je kunt dan toch iets van de andere andere albums nomineren?
Je kunt dan toch iets van de andere andere albums nomineren?
Die mogen nog niet in de schaduw staan van Aeroplane.

0
geplaatst: 29 april 2007, 19:26 uur
Ik vind het voorstel van Fredpit eigenlijk wel okay. Misschien moeten we als 3e regel instellen dat het nummer minstens een jaar oud moet zijn?
0
fredpit
geplaatst: 29 april 2007, 19:31 uur
levenvergeten schreef:
Ik vind alternatief ook te vaag, Bob Marley mag wel in die lijst, terwijl iedereen hem kent(of althans bijna iedereen), terwijl iets als Neutral Milk Hotel niet in de lijst mag, terwijl dat alleen bij mensen die zich interesseren in muziek bekend is.
@ levenvergeten Idd, NMH is een voor de hand liggende keuze Zie hoeveel mensen op deze site voor muziekliefhebbers er op gestemd hebben...dat zijn ook de mensen die aan deze ko gaan meedoen. Ik zou het verrassend vinden als iemand Bob zou nomineren.Je kunt een ander nummer nomineren of een NMH nummer van een minder bekend (aantal stemmen ) album
@ algemeen. Het is een alternatief voor de top 128 die we reeds gehad hebben. Daarin had je je favoriete nummers of band kunnen nomineren.
nogmaals : Het heeft niets met onbekend of obscuur te maken... wel met origineler, Ik ben benieuwd waar mijn medeusers mee aankomen als ze nu eens niet de voor de hand liggende alt. muziek of jaren 70 bands kunnen nomineren...rap, hiphop, reggea, punk, country, jazz...waar waren ze in de top128 allertijden ? Het enige verschil met de top 2000 allertijden en de 128 is het "mume verantwoord" stempel...DENK CREATIEF !!
P.S. Ik heb bezoek en ben morgen niet aanwezig. Ik wilde toch even duidelijk maken hoe ik de alternatieve top 128 zie. Volgens mij beantwoord je met deze alternatieve 128 aan een vraag van vele mumeteraars. maar als het te moeilijk te begrijpen is vind ik een top 128 van de jaren 90 ook best. Ik lees het overmorgen wel.
0
fredpit
geplaatst: 29 april 2007, 19:32 uur
herman schreef:
Ik vind het voorstel van Fredpit eigenlijk wel okay. Misschien moeten we als 3e regel instellen dat het nummer minstens een jaar oud moet zijn?

0
Sheplays
geplaatst: 29 april 2007, 19:35 uur
Jaren 90:
Alternatief:
+6 (musicfriek, sheplays, fredpit, nightrider, davez, deric raven]
is de stand
Alternatief:
+6 (musicfriek, sheplays, fredpit, nightrider, davez, deric raven]
is de stand
0
geplaatst: 29 april 2007, 19:36 uur
We kunnen ook genre-lijsten maken. Bv. een electronic of een folk top 128. Ik noem maar wat.
0
Sheplays
geplaatst: 29 april 2007, 19:45 uur
Volgens mij zijn er al KO's geweest voor alle genres, behalve folk misschien.
0
Davez
geplaatst: 29 april 2007, 19:58 uur
Nu om eerlijk te zijn in de afgelopen top128 waren er al veel nummers/artiesten die ik niet kende. Ik denk aan Orbital of The Sound.
Als ik de gebruikte 128 nummers aan men vriendenkring zou voorleggen zouden ze zeggen wat een obscure muziek! Geen mens dat het merendeel van die nummers kent
Als ik de gebruikte 128 nummers aan men vriendenkring zou voorleggen zouden ze zeggen wat een obscure muziek! Geen mens dat het merendeel van die nummers kent
0
geplaatst: 29 april 2007, 20:04 uur
Jaren 90:
Alternatief:
+7 (musicfriek, sheplays, fredpit, nightrider, davez, deric raven, kasperbert)
is de stand
Alternatief:
is de stand
0
geplaatst: 29 april 2007, 20:05 uur
Sheplays schreef:
Hmm, dat valt wel mee volgens mij. Er zijn vooral periode-gerelateerde KO's geweest, dacht ik. Maar misschien vergis ik me, ik doe ook niet aan allemaal mee.
Ik kan me wel een electronic KO herinneren, maar daar kwam lang niet alles in langs...
0
geplaatst: 29 april 2007, 20:10 uur
Sheplays schreef:
Ja, een folk KO zou ook wel leuk zijn.

0
geplaatst: 29 april 2007, 20:20 uur
Jaren 90:
+4 (herman, levenvergeten, grovonion, wolf)
Alternatief:
Alternatief:
0
geplaatst: 29 april 2007, 20:26 uur
Ik hoor leuke ideeen. Ik doe ook mee als er een top 128 komt met Top 40 hits. Die nummers zijn bij een grote groep bekend.
0
geplaatst: 29 april 2007, 20:33 uur
Jaren 90:
Alternatief:
+8 (musicfriek, sheplays, fredpit, nightrider, davez, deric raven, kasperbert, arno)
Alternatief:
+8 (musicfriek, sheplays, fredpit, nightrider, davez, deric raven, kasperbert, arno)
0
geplaatst: 29 april 2007, 20:42 uur
Jaren 90:
Alternatief:
+9 (musicfriek, sheplays, fredpit, nightrider, davez, deric raven, kasperbert, arno, el ninjo)
Alternatief:
+9 (musicfriek, sheplays, fredpit, nightrider, davez, deric raven, kasperbert, arno, el ninjo)
0
geplaatst: 29 april 2007, 21:32 uur
Jaren 90:
Alternatief:
+10 (musicfriek, sheplays, fredpit, nightrider, davez, deric raven, kasperbert, arno, el ninjo, facedown)
Alternatief:
+10 (musicfriek, sheplays, fredpit, nightrider, davez, deric raven, kasperbert, arno, el ninjo, facedown)
0
geplaatst: 29 april 2007, 21:36 uur
Jaren 90:
Alternatief:
+11 (musicfriek, sheplays, fredpit, nightrider, davez, deric raven, kasperbert, arno, el ninjo, facedown, shangri-la)
Alternatief:
+11 (musicfriek, sheplays, fredpit, nightrider, davez, deric raven, kasperbert, arno, el ninjo, facedown, shangri-la)
0
geplaatst: 29 april 2007, 21:56 uur
Jaren 90:
+5 (herman, levenvergeten, grovonion, wolf, Toon1)
Alternatief:
+5 (herman, levenvergeten, grovonion, wolf, Toon1)
Alternatief:
0
geplaatst: 29 april 2007, 21:56 uur
Jaren 90:
Alternatief:
+12 (musicfriek, sheplays, fredpit, nightrider, davez, deric raven, kasperbert, arno, el ninjo, facedown, shangri-la, The Viking)
Alternatief:
+12 (musicfriek, sheplays, fredpit, nightrider, davez, deric raven, kasperbert, arno, el ninjo, facedown, shangri-la, The Viking)
0
geplaatst: 29 april 2007, 22:39 uur
ok, nog 1,5 half uur om te stemmen
Maar het ziet er heel erg naar uit dat we morgen bv. met een alternatieve lijst gaan beginnen.
Toch nog even verduidelijken: Dee-lite's "Groove is in the heart" mag dus? Het staat op een album van ocharme 23 stemmen met een gemiddlede van 3,11. Dat het een min of meer grote hit is geweest maakt dus niet uit? Hoe zit het met singles van bekende artiesten die op ost's zijn verschenen? Bv. "Show me heaven" van Maria Mckee. Mag dat?
Maar het ziet er heel erg naar uit dat we morgen bv. met een alternatieve lijst gaan beginnen. Toch nog even verduidelijken: Dee-lite's "Groove is in the heart" mag dus? Het staat op een album van ocharme 23 stemmen met een gemiddlede van 3,11. Dat het een min of meer grote hit is geweest maakt dus niet uit? Hoe zit het met singles van bekende artiesten die op ost's zijn verschenen? Bv. "Show me heaven" van Maria Mckee. Mag dat?
0
Sheplays
geplaatst: 29 april 2007, 22:44 uur
grovonion schreef:
Maar het ziet er heel erg naar uit dat we morgen bv. met een alternatieve lijst gaan beginnen.
Maar het ziet er heel erg naar uit dat we morgen bv. met een alternatieve lijst gaan beginnen. Hoeveel nummers mogen we? Ik heb er wel een stuk of 10.
grovonion schreef:
Toch nog even verduidelijken: Dee-lite's "Groove is in the heart" mag dus? Het staat op een album van ocharme 23 stemmen met een gemiddlede van 3,11. Dat het een min of meer grote hit is geweest maakt dus niet uit? Hoe zit het met singles van bekende artiesten die op ost's zijn verschenen? Bv. "Show me heaven" van Maria Mckee. Mag dat?
Wat je hierboven noemt lijkt mij wel goed, als het maar niet in de top 250 staat. Zo zal er ook wel weer een nummer van The Cure kunnen meedingen.
Ga jij weer een leuke KO bedenken dan?
* denotes required fields.