MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song top 128 aller tijden

zoeken in:
Mooie k.o. dit en de opzet is inderdaad niet tegengevallen. Mijn nominaties op 49 en 87 maar de nummer 1 behoort ook zeker tot mijn favorieten dus ik ben toch nog wel een beetje tevreden.

En een applausje voor Grovonion lijkt me op zijn plaats! *klap klap klap klap klap*

in dit geval dan ook Hulde aan Luisteraart en Paap-Floyd: ere wie ere toekomt !!

Nu eens afwachten en zien hoe deze nummers het straks in de Mume 2007 ladder doen...

Nr. 8 en nr. 34, ik ben best tevreden!

Bedankt Grovonion!

(De volgende keer wel minder Cure hoor )

Jammer dat The Cure nog zo hoog is gekomen, maar gelukkig staan er weer een paar herkenbare oudgedienden bovenaan

nr 3 en nr 7, niet slecht dacht ik zo

Ik vind het verder een hele mooie lijst, top gedaan grovonion!

2x dEUS in de top 100, waarvan mijn bijdrage op 42

Mijn andere bijdrage 'Untitled #7' op 'top128 #9'

Over de nummer 1: Veel mensen (waaronder ik mezelf ook reken) zullen Riders on the Storm een goed nummer vinden, maar het zal hun favoriet misschien niet zijn. Een ander nummer dat bij sommigen favoriet is, maar hier is het meestal zo dat de groep waarbij zo'n nummer niet in de smaak valt, veel groter is. Dus, als een Riders on the Storm tegen, een bij sommigen favoriet, nummer strijd is het "logisch" dat Riders on the Storm wint. En zich zelfs op deze manier naar de top werkt.

Daar moeten we maar mee leren leven, zo werkt een K.O. nou eenmaal.

Waarom vind iedereen dat the Cure er te vaak in staat? David Bowie staat er ook 3 keer in en niet eens zoveel lager dan the Cure (plaats 6,15 en 16 van the Cure tegen plaats 10,14 en 27 van Bowie)

Ik heb deze KO niet zo actief gevolgd, dus ik snap niet helemaal hoe de laatste ronden zijn gegaan, maar ik vond het wel leuk om die 24-uursronden te doen.

Eenzelfde soort KO doen met bv. jaren '90 nummers?

Nummer 28 en 29 bij mij, ook niet erg slecht En met Riders on the Storm op 1 ben ik zeker ook niet ontevreden. Erg leuke KO was dit.

Mijn nominatie heeft gewonnen.
Riders on The Storm

Feeder
wolf schreef:
Mijn nominatie heeft gewonnen.
Riders on The Storm

fredpit
grovonion schreef:
(quote)
, die wil ik wel graag doen. Alleen: hoe definieer je "alternatief"? Voor veel mensen is onderstaande lijst al alternatief...

Ik heb alweer twee nr klaarliggen !!

Wat alternatief betreft,..Mischien dat we geen nummers van albums uit de album 250 moeten toelaten. De heren muziekkenners mogen best wat originelers bedenken als Doors, Beatles, Floyd, Cure, Young, Radiohead, Tool..

Of dat je alleen nummers van albums met minder dan 20 of 40 stemmen mag nomineren.

Een decenia uitsluiten vind ik onzin, goede intressante muziek is van alle decenia

Het gaat er toch niet om zo hoog mogelijk in de lijst te eindigen ? Zo ja, dan nomineer ik voor de volgende ronde alvast 'The End, en 'Comfortably Numb'

Overigens, mooi werk tot nu toe Grovonion

Sheplays
'heren' muziekkenners?

fredpit
Sheplays schreef:
'heren' muziekkenners?

Vrouwen hebben van nature al een originele smaak,voor jullie is dit bericht dan ook niet bedoelt..

heren en dames muziekkenners..

herman schreef:
Ik heb deze KO niet zo actief gevolgd, dus ik snap niet helemaal hoe de laatste ronden zijn gegaan, maar ik vond het wel leuk om die 24-uursronden te doen.

Eenzelfde soort KO doen met bv. jaren '90 nummers?

Als ik het goed lees is er eventueel interesse om dit KO topic verder te voeren maar dan met een "lichtjes" gewijzigd uitgangspunt? Twee voorstellen tot nu:

1) Alternatieve nummers (met een voorstel van fredpit hoe dat te bepalen)
2) Jaren 90 nummers

Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat we de lijst op nieuw doen, maar dan met nummers te nomineren die tot nu toe niet vermeld zijn. Deze keer een maximum van 2 songs per artiest, bv. Maar dit gaat dan misschien te veel op de mume ladder lijken...

Sheplays
Ik kies dan voor 1): een KO met platen die niet in de top 250 lijst staan maar wel uit alle decennia. Maximaal 4 nummers per artiest moet dan toch geen probleem zijn?

Het lijkt me wel een goed idee dat de aandragers dan wel zorgen voor links naar goede opnames op Youtube of andere mogelijkheden geven om een nummer te beluisteren.

Misschien kan er tijdens de battles dan ook eens wat achtergrondinformatie worden gegeven met links naar de wiki en eventuele websites.

Ik ga voor jaren '90 nummers, gezien het feit dat dat een stuk minder vaag is dan "alternatieve" nummers.

levenvergeten schreef:
Ik ga voor jaren '90 nummers, gezien het feit dat dat een stuk minder vaag is dan "alternatieve" nummers.

Maar met de definitie van Sheplays erbij, dat het alleen platen mogen zijn die niet voorkomen in de top 250, zullen er sowieso veel meer jaren 90 en 00 instaan dan 70 en 80. Ik vind het idee van Sheplays overigens prima, altijd leuk om nieuwe onbekende bands/songwriters te ontdekken!

Stemmen dan maar welke volgende ko we doen volgens hetzelfde principe (misschien lichtjes verbeteringen toevoegend )?

Jaren 90:

+3 (herman, levenvergeten, grovonion)

Alternatief:

+2 (sheplays, fredpit)

Sheplays
grovonion schreef:
Stemmen dan maar welke volgende ko we doen volgens hetzelfde principe (misschien lichtjes verbeteringen toevoegend )?

Jaren 90:

Alternatief:

+2 (sheplays, fredpit)

Nightrider is toch ook pro-alternatief?

Sheplays
grovonion schreef:

Jaren 90:

Alternatief:

+3 (sheplays, fredpit, nightrider)

Sheplays schreef:
(quote)

Nightrider is toch ook pro-alternatief?

Davez
Wat is alternatief ?

Voorlopig zijn nummers alternatief als ze niet voorkomen op een album uit de top 250. Ik voeg daar even bij dat ze ook niet op een verzamelaar mogen staan of al te voorhand liggende top 40 noteringen hebben gehad. Het blijft voorlopig nog een vage omschrijving, da's dan ook de voornaalste reden waarom ik liever een top doe met nummers uit de jaren 90. Maar als we 'alternatief' verder eenduidig kunnen definieren heb ik daar ook geen problemen mee.

Zij er trouwens al gelijkaardige topics geweest?

Davez
Dan zou ik graag iets alternatiefs zien, zodat ik wat onbekende bands/artiesten kan ontdekken.

Anderzijds neem nu Tim Buckley die staat denk ik niet in de top 250 maar onbekend is hij niet he...

Davez
Althans niet bij muziekliefhebbers, de man in de straat kent hem misschien niet?

Sheplays
Davez schreef:
Althans niet bij muziekliefhebbers, de man in de straat kent hem misschien niet?

Goede reden om voor alternatief te gaan

Jaren 90:

Alternatief:

+4 (sheplays, fredpit, nightrider, davez)

Davez schreef:
Anderzijds neem nu Tim Buckley die staat denk ik niet in de top 250 maar onbekend is hij niet he...
Als je naar aantal stemmen kijkt van zijn albums, dan zie je dat er nog genoeg mensen zijn die hem nog moeten 'ontdekken'. Welnu, de perfecte gelegenheid om dat te doen

Gast
geplaatst: vandaag om 10:28 uur

geplaatst: vandaag om 10:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.