Muziek / Muziekgames / Song top 128 aller tijden
zoeken in:
0
geplaatst: 29 april 2007, 22:53 uur
Sheplays schreef:
Ga jij weer een leuke KO bedenken dan?
Euh, of ik onder dit topic een andere ko mag verderzetten daar ga ik niet over (vraag aan de moderatoren?). En of ik iets leuks kan bedenken weet ik nog niet Ga jij weer een leuke KO bedenken dan?
, had eerder gedacht de vorige formule nog eens toe te passen. Maar als deze twee punten geen beperking vormen dan zou ik het idd wel zien zitten die KO op te zetten...(kan natuurlijk een andere topic titel openen)
0
Sheplays
geplaatst: 29 april 2007, 22:57 uur
grovonion schreef:
Euh, of ik onder dit topic een andere ko mag verderzetten daar ga ik niet over (vraag aan de moderatoren?). En of ik iets leuks kan bedenken weet ik nog niet
, had eerder gedacht de vorige formule nog eens toe te passen. Maar als deze twee punten geen beperking vormen dan zou ik het idd wel zien zitten die KO op te zetten...(kan natuurlijk een andere topic titel openen)
Euh, of ik onder dit topic een andere ko mag verderzetten daar ga ik niet over (vraag aan de moderatoren?). En of ik iets leuks kan bedenken weet ik nog niet
, had eerder gedacht de vorige formule nog eens toe te passen. Maar als deze twee punten geen beperking vormen dan zou ik het idd wel zien zitten die KO op te zetten...(kan natuurlijk een andere topic titel openen)Ja, uiteraard onder een andere titel en iets leuks verzinnen is aan jou wel toevertrouwd!

0
geplaatst: 29 april 2007, 22:58 uur
Jaren 90:
+4 (herman, levenvergeten, grovonion, wolf)
Alternatief:
+13 (musicfriek, sheplays, fredpit, nightrider, davez, deric raven, kasperbert, arno, el ninjo, facedown, shangri-la, The Viking, Paap_Floyd)
+4 (herman, levenvergeten, grovonion, wolf)
Alternatief:
+13 (musicfriek, sheplays, fredpit, nightrider, davez, deric raven, kasperbert, arno, el ninjo, facedown, shangri-la, The Viking, Paap_Floyd)
0
geplaatst: 29 april 2007, 23:08 uur
grovonion schreef:
Toch nog even verduidelijken: Dee-lite's "Groove is in the heart" mag dus? Het staat op een album van ocharme 23 stemmen met een gemiddlede van 3,11. Dat het een min of meer grote hit is geweest maakt dus niet uit? Hoe zit het met singles van bekende artiesten die op ost's zijn verschenen? Bv. "Show me heaven" van Maria Mckee. Mag dat?
Toch nog even verduidelijken: Dee-lite's "Groove is in the heart" mag dus? Het staat op een album van ocharme 23 stemmen met een gemiddlede van 3,11. Dat het een min of meer grote hit is geweest maakt dus niet uit? Hoe zit het met singles van bekende artiesten die op ost's zijn verschenen? Bv. "Show me heaven" van Maria Mckee. Mag dat?
Lijkt me niet, het idee is toch om bekende dingen uit te sluiten? Geen top 40 hits, geen top 250 notering hier...
Anders kun je bij wijze van spreken Jody Bernal's Que Si, Que Non (staat op een album met 7 stemmen) ook wel alternatief noemen.

0
geplaatst: 29 april 2007, 23:15 uur
herman schreef:
Lijkt me niet, het idee is toch om bekende dingen uit te sluiten? Geen top 40 hits, geen top 250 notering hier...
Anders kun je bij wijze van spreken Jody Bernal's Que Si, Que Non (staat op een album met 7 stemmen) ook wel alternatief noemen.
't is daarom dat ik het vraag: uitsluiten dat nummers uit een mume top 250 album komen is simpel. Even nakijken of de Lijkt me niet, het idee is toch om bekende dingen uit te sluiten? Geen top 40 hits, geen top 250 notering hier...

CD niet meer dan 40 (of 20 of 30) stemmen haalt ook. Maar hoe kun je eenduidig uitmaken of een lied in een 'bepaalde' top is voorgekomen. En welke toppen mogen dan niet, is dat geen eindeloos straatje?
Dan mag temple of love (zie deric raven onderaan) dus ook niet?
0
Davez
geplaatst: 29 april 2007, 23:17 uur
http://www.everyhit.com/
op die link kan je alle top 40 hits uit de UK terugvinden dus als er zo een link bestaat voor de Nederlandse top 40 is dat snel opgelost...
op die link kan je alle top 40 hits uit de UK terugvinden dus als er zo een link bestaat voor de Nederlandse top 40 is dat snel opgelost...
0
geplaatst: 29 april 2007, 23:28 uur
gaan we aan de voorwaarden ook toevoegen: mag niet genoemd zijn in de "Song top 128 aller tijden" lijst van dit topic?
0
geplaatst: 29 april 2007, 23:29 uur
krijg je dadelijk een lijst met alleen maar totaal onbekende nummers.
0
geplaatst: 29 april 2007, 23:30 uur
dan komen straks toch weer 50 dezelfde nummers terug, dat lijkt me ook weer niks.
0
Sheplays
geplaatst: 29 april 2007, 23:30 uur
grovonion schreef:
(quote)
dan komen straks toch weer 50 dezelfde nummers terug, dat lijkt me ook weer niks.Niet als we meer als twee mogen aandragen!

0
geplaatst: 29 april 2007, 23:36 uur
trouwens Sheplays, The sound en het konijn zijn niet 'alternatief' volgens onderstaande regels.
0
Sheplays
geplaatst: 29 april 2007, 23:39 uur
grovonion schreef:
trouwens Sheplays, The sound en het konijn zijn niet 'alternatief' volgens onderstaande regels.
He, ik heb nog meer winnende konijnen in mijn hoed

0
geplaatst: 29 april 2007, 23:41 uur
deric raven schreef:
krijg je dadelijk een lijst met alleen maar totaal onbekende nummers.
nou, als het zo erg zou worden zonder onderstaande 50 nummers (ruwweg geschat) dan heeft het houden van een nieuwe lijst weinig zin. Het doel is, zoals fredpit zegt een "originele" top 128 creeren en niet een lijst maken waarbij onze liefjes die het in de reguliere top aller tijden niet ver geschopt hebben hoger in rangschikking te zien.krijg je dadelijk een lijst met alleen maar totaal onbekende nummers.
0
geplaatst: 29 april 2007, 23:42 uur
Davez schreef:
http://www.michajans.nl/
In de allertijden-lijst staan alle hits t/m 2006. Dat kunnen we raadplegen bij twijfelgevallen. Over het algemeen denk ik dat het collectieve geheugen van het stelletje hier wel afdoende is. Sommige mensen weten wel uit hun hoofd of iets een hit is geweest of niet. Uiteindelijk gaat het ook maar om 128 nummers toch?
0
Sheplays
geplaatst: 29 april 2007, 23:45 uur
grovonion schreef:
nou, als het zo erg zou worden zonder onderstaande 50 nummers (ruwweg geschat) dan heeft het houden van een nieuwe lijst weinig zin. Het doel is, zoals fredpit zegt een "originele" top 128 creeren en niet een lijst maken waarbij onze liefjes die het in de reguliere top aller tijden niet ver geschopt hebben hoger in rangschikking te zien.
nou, als het zo erg zou worden zonder onderstaande 50 nummers (ruwweg geschat) dan heeft het houden van een nieuwe lijst weinig zin. Het doel is, zoals fredpit zegt een "originele" top 128 creeren en niet een lijst maken waarbij onze liefjes die het in de reguliere top aller tijden niet ver geschopt hebben hoger in rangschikking te zien.
Nu volg ik je niet meer; volgens bepaalde criteria vallen uit de 128 KO nummers zoals Winning en het Konijn. Er zitten echter toch nog wel enkele andere nummers tussen die wel weer mee mogen dingen plus dat sommige users (waaronder ik dus) geheel nieuwe nummers zullen aandragen.
Zie ik het verkeerd?
0
geplaatst: 29 april 2007, 23:54 uur
De criteria zoals eerder gesteld zijn toch vrij duidelijk?
1) Geen liedjes van albums uit de mume top 250
2) Geen liedjes van albums met meer dan 40 stemmen.
Je kan daar nog aan toevoegen:
3) Liedjes van minstens een jaar oud
4) Liedjes die geen hit zijn geweest
5) Geen liedjes die al in de vorige lijst stonden
Ik snap eigenlijk niet wat de onduidelijkheid is?
0
geplaatst: 29 april 2007, 23:57 uur
Ik wil het net simpel houden: de regels die fredpit geponeerd heeft, de liedjes moeten minsten 1 jaar oud zij EN niet al genoemd zijn in de lijst van dit topic. Alleen dat laatste lijkt een strijdpunt te zijn? Ik denk toch dat iedereen wel 2 nieuwe nummers kan aandragen die aan deze voorwaardes vodoen?
0
geplaatst: 29 april 2007, 23:58 uur
herman schreef:
De criteria zoals eerder gesteld zijn toch vrij duidelijk?
hier ben ik het met mee eens.De criteria zoals eerder gesteld zijn toch vrij duidelijk?
0
Sheplays
geplaatst: 29 april 2007, 23:58 uur
grovonion schreef:
Ik wil het net simpel houden: de regels die fredpit geponeerd heeft, de liedjes moeten minsten 1 jaar oud zij EN niet al genoemd zijn in de lijst van dit topic. Alleen dat laatste lijkt een strijdpunt te zijn? Ik denk toch dat iedereen wel 2 nieuwe nummers kan aandragen die aan deze voorwaardes vodoen?
Geen probleem! Wordt twee dan toch het limiet?
0
geplaatst: 30 april 2007, 00:02 uur
Volgens mij zijn we het allemaal eens. Kan ik met een gerust hart gaan slapen. 

0
geplaatst: 30 april 2007, 00:04 uur
Sheplays schreef:
Om te beginnen, zodat iedereen een kans krijgt en de lijst lekker divers wordt.(quote)
0
Sheplays
geplaatst: 30 april 2007, 00:08 uur
grovonion schreef:
(quote)
Om te beginnen, zodat iedereen een kans krijgt en de lijst lekker divers wordt.Nou, het is zover, de alternatieve kan van start

0
geplaatst: 30 april 2007, 00:58 uur
Nou ik begin dan maar met mijn bijdrage:
1. Josh Ritter - Bright smile
2. Timesbold - Bone song
2. Timesbold - Bone song
0
geplaatst: 30 april 2007, 01:03 uur
Shangri-la schreef:
Nou ik begin dan maar met mijn bijdrage:
2. Timesbold - Bone song
Er is een apart topic hiervoor ge-opend, zie: Alt. top 128 allertijdenNou ik begin dan maar met mijn bijdrage:
2. Timesbold - Bone song
* denotes required fields.