Muziek / Muziekgames / Song top 128 aller tijden
zoeken in:
0
geplaatst: 16 maart 2007, 08:37 uur
Er is al eens een poging gedaan om te komen tot de mume Single/song top 100 aller tijden (Zie Mume single top...). Ik zou graag nog eens willen proberen om tot een enigszins (hopelijk) acceptabel en representatief resultaat te komen. Mijn voorstel is een combinatie van lijst en KO:
1. Eerst mag iedereen 1 lied nomineren, tot we aan 128 geraakt zijn. Dit wil dus zeggen dat er in principe 128 verschillende users moeten meedoen. Indien we daar niet in een redelijke termijn aan geraken dan moeten we eventueel een tweede nominatie per persoon toelaten.
2. Zodra we aan 128 zijn geraakt, loot ik de 64 paringen uit.
3. Hierna beginnen we aan een klassieke KO.
Een idee?
1. Eerst mag iedereen 1 lied nomineren, tot we aan 128 geraakt zijn. Dit wil dus zeggen dat er in principe 128 verschillende users moeten meedoen. Indien we daar niet in een redelijke termijn aan geraken dan moeten we eventueel een tweede nominatie per persoon toelaten.
2. Zodra we aan 128 zijn geraakt, loot ik de 64 paringen uit.
3. Hierna beginnen we aan een klassieke KO.
Een idee?
0
Ace
geplaatst: 16 maart 2007, 08:56 uur
Prima hoor... Er kan best nog een spelletje bij 
Mijn nominatie: The Cure - A Strange Day

0
geplaatst: 16 maart 2007, 09:14 uur
Ik zou zeggen, kijk eens naar het MuMeLadder 2007 topic. Hierin zijn we al sinds januari hard bezig om een Song Top 2000 aller tijden te maken (analoog aan de Radio 2 Top 2000).
0
Ace
geplaatst: 16 maart 2007, 09:16 uur
Ach... Er zijn hier 213 van deze spelletjes en die lijken imo allemaal op elkaar. Nu heb je natuurlijk wel gelijk, maar zo blijf je een beetje bezig 

0
geplaatst: 16 maart 2007, 09:30 uur
Ik zal mijn nominatie wel laat doen, dan weet ik al wat andere mensen nomineren, misschien dat die ook mijn favorieten al wel nomineren, waardoor ik nog een andere plaat kan noemen die anders niet genoemd zou worden.
0
geplaatst: 16 maart 2007, 09:36 uur
El Ninjo schreef:
Ik zou zeggen, kijk eens naar het MuMeLadder 2007 topic. Hierin zijn we al sinds januari hard bezig om een Song Top 2000 aller tijden te maken (analoog aan de Radio 2 Top 2000).
Ik heb uitgebreid liggen zoeken op song, single, allertijden etc. maar was niet op "ladder" uitgekomen. Als het je niet stoort zou ik dit spelletje gewoon willen verder zetten. De "scope" is lichtjes anders omdat hier iedereen slechts 1 nominatie mag doen.Ik zou zeggen, kijk eens naar het MuMeLadder 2007 topic. Hierin zijn we al sinds januari hard bezig om een Song Top 2000 aller tijden te maken (analoog aan de Radio 2 Top 2000).
0
geplaatst: 16 maart 2007, 09:38 uur
The Scientist schreef:
Ik zal mijn nominatie wel laat doen, dan weet ik al wat andere mensen nomineren, misschien dat die ook mijn favorieten al wel nomineren, waardoor ik nog een andere plaat kan noemen die anders niet genoemd zou worden.
Da's meteen het grootste nadeel van deze aanpak Ik zal mijn nominatie wel laat doen, dan weet ik al wat andere mensen nomineren, misschien dat die ook mijn favorieten al wel nomineren, waardoor ik nog een andere plaat kan noemen die anders niet genoemd zou worden.
. Hopelijk redeneert niet iedereen zo, lijkt anders straks op baanrijden.
0
geplaatst: 16 maart 2007, 09:42 uur
Stel je nog een maximum aan het aantal nummers van 1 artiest of band? 1 lijkt me wel genoeg, er zijn maar 128 plaatsen.
0
geplaatst: 16 maart 2007, 10:17 uur
grovonion schreef:
Ik heb uitgebreid liggen zoeken op song, single, allertijden etc. maar was niet op "ladder" uitgekomen. Als het je niet stoort zou ik dit spelletje gewoon willen verder zetten. De "scope" is lichtjes anders omdat hier iedereen slechts 1 nominatie mag doen.
Ik heb uitgebreid liggen zoeken op song, single, allertijden etc. maar was niet op "ladder" uitgekomen. Als het je niet stoort zou ik dit spelletje gewoon willen verder zetten. De "scope" is lichtjes anders omdat hier iedereen slechts 1 nominatie mag doen.
Stoort me helemaal niet
...misschien weer wel wat mensen attent gemaakt op het bestaan en het doel van de MuMeLadder zodat we daar wat meer deelname krijgen 
ik ga eens nadenken over een nominatie...
0
geplaatst: 16 maart 2007, 10:26 uur
Ace schreef:
Haha, jij nomineert al meteen het nummer dat ik zou nomineren. Dit betekent dus dat ik me hier van een nominatie moet onthouden Mijn nominatie: The Cure - A Strange Day

0
geplaatst: 16 maart 2007, 10:59 uur
15. Jethro Tull - Thick as a brick (part 1)
Niet echt van singleformaat
Maar ik vind hem toch wel beter dan L.A. Woman
Niet echt van singleformaat

Maar ik vind hem toch wel beter dan L.A. Woman

0
Ruby1966
geplaatst: 16 maart 2007, 10:59 uur
titan schreef:
9. The waterboys - the pan within
9. The waterboys - the pan within
altijd makkelijk als iemand al je favoriete song aller tijden noemt

dan noem ik:
17. Tim Buckley - Once I Was
0
geplaatst: 16 maart 2007, 11:30 uur
Joy4ever schreef:
18. Pearl Jam - Black
Ah, ook een topfavoriet van me 18. Pearl Jam - Black

0
Ace
geplaatst: 16 maart 2007, 12:00 uur
Ruby1966 schreef:
dan noem ik:
(quote)

dan noem ik:
Exact! En daarom noemde ik A Strange Day, omdat ik bang was voor A Forest (nominatie van iemand anders) en regeltjes met 1 nummer per artiest... Dat The Pan Within zou komen, wist ik wel

freddze schreef:

(quote)
Haha, jij nomineert al meteen het nummer dat ik zou nomineren. Dit betekent dus dat ik me hier van een nominatie moet onthouden 

Je kan natuurlijk altijd een ander prachtig nummer nomineren

* denotes required fields.