MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song top 128 aller tijden

zoeken in:
Er is al eens een poging gedaan om te komen tot de mume Single/song top 100 aller tijden (Zie Mume single top...). Ik zou graag nog eens willen proberen om tot een enigszins (hopelijk) acceptabel en representatief resultaat te komen. Mijn voorstel is een combinatie van lijst en KO:

1. Eerst mag iedereen 1 lied nomineren, tot we aan 128 geraakt zijn. Dit wil dus zeggen dat er in principe 128 verschillende users moeten meedoen. Indien we daar niet in een redelijke termijn aan geraken dan moeten we eventueel een tweede nominatie per persoon toelaten.

2. Zodra we aan 128 zijn geraakt, loot ik de 64 paringen uit.

3. Hierna beginnen we aan een klassieke KO.

Een idee?

Ace
Prima hoor... Er kan best nog een spelletje bij

Mijn nominatie: The Cure - A Strange Day

2. Neil Young & Crazy Horse - Cortez the Killer

3. dEUS - Suds & Soda

4. Red House Painters - Katy Song

luisteraart
Lou Reed - Perfect Day

Genesis - Firth of Fifth

Ik zou zeggen, kijk eens naar het MuMeLadder 2007 topic. Hierin zijn we al sinds januari hard bezig om een Song Top 2000 aller tijden te maken (analoog aan de Radio 2 Top 2000).

Ace
Ach... Er zijn hier 213 van deze spelletjes en die lijken imo allemaal op elkaar. Nu heb je natuurlijk wel gelijk, maar zo blijf je een beetje bezig

The Fading Collection - Space.

8. Gorki - Mia

Ik zal mijn nominatie wel laat doen, dan weet ik al wat andere mensen nomineren, misschien dat die ook mijn favorieten al wel nomineren, waardoor ik nog een andere plaat kan noemen die anders niet genoemd zou worden.

Moet leuk zijn als je dat kan

El Ninjo schreef:
Ik zou zeggen, kijk eens naar het MuMeLadder 2007 topic. Hierin zijn we al sinds januari hard bezig om een Song Top 2000 aller tijden te maken (analoog aan de Radio 2 Top 2000).
Ik heb uitgebreid liggen zoeken op song, single, allertijden etc. maar was niet op "ladder" uitgekomen. Als het je niet stoort zou ik dit spelletje gewoon willen verder zetten. De "scope" is lichtjes anders omdat hier iedereen slechts 1 nominatie mag doen.

The Scientist schreef:
Ik zal mijn nominatie wel laat doen, dan weet ik al wat andere mensen nomineren, misschien dat die ook mijn favorieten al wel nomineren, waardoor ik nog een andere plaat kan noemen die anders niet genoemd zou worden.
Da's meteen het grootste nadeel van deze aanpak . Hopelijk redeneert niet iedereen zo, lijkt anders straks op baanrijden.

Stel je nog een maximum aan het aantal nummers van 1 artiest of band? 1 lijkt me wel genoeg, er zijn maar 128 plaatsen.

titan (crew)
9. The waterboys - the pan within

10. Byrds - Ballad of Easy Rider

11. Van Der Graaf Generator - The Undercover Man

12. The Shins - New Slang

grovonion schreef:
Ik heb uitgebreid liggen zoeken op song, single, allertijden etc. maar was niet op "ladder" uitgekomen. Als het je niet stoort zou ik dit spelletje gewoon willen verder zetten. De "scope" is lichtjes anders omdat hier iedereen slechts 1 nominatie mag doen.

Stoort me helemaal niet ...misschien weer wel wat mensen attent gemaakt op het bestaan en het doel van de MuMeLadder zodat we daar wat meer deelname krijgen

ik ga eens nadenken over een nominatie...

13. Pixies - Debaser

Ace schreef:
Mijn nominatie: The Cure - A Strange Day
Haha, jij nomineert al meteen het nummer dat ik zou nomineren. Dit betekent dus dat ik me hier van een nominatie moet onthouden

sxesven
14. Palace Music - New Partner

15. Jethro Tull - Thick as a brick (part 1)

Niet echt van singleformaat
Maar ik vind hem toch wel beter dan L.A. Woman

15. David Bowie - Heroes

Ruby1966
titan schreef:
9. The waterboys - the pan within

altijd makkelijk als iemand al je favoriete song aller tijden noemt

dan noem ik:

17. Tim Buckley - Once I Was

18. Pearl Jam - Black

Joy4ever schreef:
18. Pearl Jam - Black
Ah, ook een topfavoriet van me

Ace
Ruby1966 schreef:
(quote)

altijd makkelijk als iemand al je favoriete song aller tijden noemt

dan noem ik:

17. Tim Buckley - Once I Was

Exact! En daarom noemde ik A Strange Day, omdat ik bang was voor A Forest (nominatie van iemand anders) en regeltjes met 1 nummer per artiest... Dat The Pan Within zou komen, wist ik wel

freddze schreef:
(quote)
Haha, jij nomineert al meteen het nummer dat ik zou nomineren. Dit betekent dus dat ik me hier van een nominatie moet onthouden

Je kan natuurlijk altijd een ander prachtig nummer nomineren

Gast
geplaatst: vandaag om 13:13 uur

geplaatst: vandaag om 13:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.