MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Wat mist er in de top 10?

zoeken in:
Funeral heb ik al eens geprobeerd, maar ik vind het niet zo'n leuk album... Wel jammer...

Bij jou denk ik Deadwing van Porcupine Tree...

Louis2703 schreef:

Bij jou denk ik Deadwing van Porcupine Tree...

Ja dat weet ik wel zeker hoor... die moet ik alleen nog inslaan dus ik doe het noge ven met zijn voorganger...

Misschien is anders Placebo - Without You I'm Nothing iets voor jou?

frankvankesteren:
Talk Talk - Spirit of Eden

King Crimson - The power to believe

voltazy
iets van anekdoten

Neil Young

Kan ik teminste een keer bij jouw stemmen in het beste album uit de top 10

voltazy
the viking schreef:
Neil Young

Kan ik teminste een keer bij jouw stemmen in het beste album uit de top 10

haha, ik heb wel een paar neil young albums op 5 sterren staan...
misschien komt het er nog ooit eens van

bij jou mis ik dead can dance en je hebt tevens geen neil young in je top 10 staan

@the viking: The Cult - Love zou toch wel mooi in je top 10 staan vind ik. Geweldig album!

voltazy
Clan of Xymox - Medusa

Ik ga die straks eens luisteren. Bij jou had ik Metallica - Master of Puppets bijvoorbeeld wel verwacht.

voltazy schreef:
(quote)

haha, ik heb wel een paar neil young albums op 5 sterren staan...
misschien komt het er nog ooit eens van

bij jou mis ik dead can dance en je hebt tevens geen neil young in je top 10 staan

Neil Young heeft er al een paar keer ingestaan: Freedom en After The Goldrush.Het dodendansje zal never een dansje kunnen maken in mijn top 10 of het moet de zwanenzang zijn

voltazy
reptile71 schreef:
Ik ga die straks eens luisteren. Bij jou had ik Metallica - Master of Puppets bijvoorbeeld wel verwacht.

heeft er wel in gestaan

clan of ximox heeft titan in z'n top 10 staan en schijnt een goede nederlandse new wave/ gothic band te zijn, dus vandaar.
ik vind het zelf niet geweldig trouwens

Ik ken hun wel ja, maar ken hun albums niet echt, heb er eentje op mp3. Vind ze er uitzien als een poppenkast en had ooit wat van ze gehoord wat ik sprekend Sisters of Mercy vond en sindsdien heb ik ze altijd een beetje genegeerd. Maar laat ik dat album eens een kans geven.
Volgens mij kan ik me herinneren dat Master of Puppets in je top 10 stond ja haha... vandaar natuurlijk...

Tip reptile71: Silke Bischoff

the viking schreef:
Ga ik zoeken...

edit: Phoenix from the Flames (2001) gevonden en aan het downloaden...

Cocteau Twins - Victorialand

voltazy
faust - faust

King Crimson - Red natuurlijk!! Stop die eens heel snel terug in je top10

voltazy
frankvankesteren schreef:
King Crimson - Red natuurlijk!! Stop die eens heel snel terug in je top10

haha, ik zet hem meteen op

bij jou mis ik marbles van marillion

the viking schreef:
Ben nu Silke Bischoff - Phoenix from the Flames (2001) aan het luisteren, maar mijn eerste indruk is behoorlijk slecht. Het klinkt als van die softe lieflijke zogenaamde gothic. Misschien is The Man on the Wooden Cross (1993) een beter album, maar ik weet niet of ik het hierna nog op kan brengen om die te gaan luisteren...
Deze gaat in elk geval vrijwel zeker zo de prullenbak in...

voor voltazy: Orphaned Land - Mabool

voltazy
Titmeister schreef:
voor voltazy: Orphaned Land - Mabool

ik zal erachteraan, bedankt voor de tip

reptile71 schreef:
@the viking: The Cult - Love zou toch wel mooi in je

top 10 staan vind ik. Geweldig album!

Heeft er zo'n anderhalf jaar ingestaan reptile71

reptile71 schreef:
(quote)
Ben nu Silke Bischoff - Phoenix from the Flames (2001) aan het luisteren, maar mijn eerste indruk is behoorlijk slecht. Het klinkt als van die softe lieflijke zogenaamde gothic. Misschien is The Man on the Wooden Cross (1993) een beter album, maar ik weet niet of ik het hierna nog op kan brengen om die te gaan luisteren...
Deze gaat in elk geval vrijwel zeker zo de prullenbak in...

Probeer het nummer Silke's Calling van To Protect and to Serve (duidelijk geinspireerd door een bekende band die hier bij sommige niet zo populair is op MusicMeter)eens. Klopt je moet van deze muziek houden:een wat zwevende zang gecombineerd met synth pop(soms over het randje) a la Depeche Mode afgewisseld met meer rustige akoestische ingetogen gitaarsongs. Phoenix From The Flames vind ik trouwens ook erg matig en is bij mij ook in de prullenbak beland. Hun eerdere albums zijn stukken beter.

Hopelijk een betere tip dan : Lady Besery's Garden en luister dan eens naar het nummer:Andy Warhol dat het origineel van David Bowie mijn inziens overtreft .

the viking schreef:
(quote)

Heeft er zo'n anderhalf jaar ingestaan reptile71
OK dan! Ik ga ook weer achter je tips aan...
Luister jij trouwens eens naar Submarine Fleet en dan met name de EP In a Case of Fire.

Love komt heus wel weer in mijn top 10 hoor: prachtalbum Nog nooit gehoord van Submarine Fleet reptile1971 maar ga er achteraan Bedankt voor de tip!

Lady Besery's Garden aan het luisteren op last.fm Dat nummer Andy Warhol klinkt wel aardig, maar daarvoor hoorde ik het nummer Collapse en dat vind ik toch niet zo. Ik vind dat er toch wel een duidelijk onderscheid is tussen gothic en new wave. Over het algemeen houd ik meer van new wave. Dit is meer gothic, maar toch wel aardig standaard. Soort opgepoetst Sisters geluid zeg maar, zoals veel bands dat hebben, maar dat trekt me niet zo. Luister nu het nummer After Dark... ik geef niet zomaar op. klinkt ook wel weer anders...

fredpit
Voor reptile 71

Trygve Seim - Sangam

fredpit: David Sylvian - Brilliant Trees

fredpit schreef:
Voor reptile 71

Trygve Seim - Sangam
Ga je me aan de jazz zetten?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:08 uur

geplaatst: vandaag om 06:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.