MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-out: Albums (Versie 5)

zoeken in:
Ferre Clabau schreef:
'Tears Flow But Why Am I Crying, After All Am Not Afraid Of Dying'

Als je niet verder komt dan dit soort clichés... Neem de Groene Negers dan:

On m'appelle Zobi,
Oui c'est moi la mouche
J'suis pas tant crédible
Car on me trouve louche
Ceux qui lisent la Bible
En ouvrant la bouche
Sont des jolies cibles,
Des gobeurs de mouches.

Veel urgenter antidiscriminatiesongs ken ik niet.

Begrijp me niet verkeerd - ik vind Iron Maiden een razend gezellig doorstampbandje. Maar als je bij de Négresses Vertes niet verder komt dan Olé l'été dan vraag ik me echt af of je ooit een nummer van ze serieus beluisterd hebt. Bovendien is het Voilà l'été.

Ferre Clabau schreef:

Heb duidelijk erbij gezegd dat ik het album ook goed vind, maar TNOTB gewoon beter. Kan dat dan ook al niet meer???
Och man toch....

Jij begon met "antistemmen"......

Yann Samsa
@ Bertus:

Dit is tenminste een normale, niet provocerende feedback.
Idd de tekst is zeer cynisch en diep.
Het jammere vind ik dan dat de wat vrolijke muziek botst met de inhoud.
Voor mij mag het allemaal wat dramatisch, en idd: 'over the top/cliché' zijn; wekt iets bij me los.
Daarom stem ik niet op 'De Groene Negers' zoals jij ze noemt, hoewel ik die plaat (die ik trouwens liggen heb door mijn pa: JA Lukk0 ) ook goed vind, maar op Maiden.

@ thelion.

Waar haal je dat nu weer.
Zet mooi in mijn bericht: 'Eerlijk: Ik vind het goed, maar Maiden beter'...
Waar haal je dat nou weer
???

En andere mensen horen liever vrolijke muziek (al dan niet met goede teksten) dan overdreven dramatische muziek.

Yann Samsa

Iedereen luistert wat hij graag hoort.
Maar ik krijg al direct Lukk0 en thelion over mijn kop door op Maiden te stemmen.
Terwijl ik wel degelijk de andere plaat ken, en graag hoor (Dank aan Paps )

Lukk0
Mijn reactie is misschien wel provocerend, maar toch ook zeer helder lijkt me. Ik wil het wel direct noemen hier: ik heb het idee dat je van meerdere albums waar je wel op/tegen stemt geen noot gehoord hebt. En een tekst als "De ander is ook wel goed, maar mijn favoriet is toch beter" verandert daar wat mij betreft niets aan, want dat heb ik nu al zo vaak gelezen in dit topic dat ik daar toch echt geen waarde meer aan kan hechten.

Zo, tevreden??

6-2

Iron Maiden zal wel nooit mijn ding worden.

Lukk0
30. The Smiths - Meat Is Murder (1985) vs. Mercury Rev - Deserter's Songs (1998)

pas

Ferre Clabau schreef:
Het jammere vind ik dan dat de wat vrolijke muziek botst met de inhoud.

Dat vind ik nu precies het mooie van deze muziek. Ik heb nooit zo goed begrepen waarom verwende blanke jongetje uit de suburbs zo nodig boze muziek willen maken terwijl degenen die het echt moeilijk hebben, immigranten bijvoorbeeld, vaak proberen alle laatste beetjes vrolijkheid bijeen te schrapen en ieder feest te vieren alsof het het laatste feest is. Dat laatste feest is voor Helno, zanger van de Négresses Vertes, helaas veel te vroeg gekomen

Maar goed, back on topic - laatste stem voor de Négresses Vertes gezocht
edit: dank je, Reijersen

Ruby1966
1-0

@ Ferre Clabau

Ferre Clabau schreef:
5-2

Antistemmen zou je beginnen te denken...
Allemaal wel lekker voor bij een barbecue, maar komaan zeg...

Daar haal ik het vandaan.........

2-1 minste Smiths tegen een sterke Mercury Rev

Yann Samsa
Lukk0 schreef:
Mijn reactie is misschien wel provocerend, maar toch ook zeer helder lijkt me. Ik wil het wel direct noemen hier: ik heb het idee dat je van meerdere albums waar je wel op/tegen stemt geen noot gehoord hebt. En een tekst als "De ander is ook wel goed, maar mijn favoriet is toch beter" verandert daar wat mij betreft niets aan, want dat heb ik nu al zo vaak gelezen in dit topic dat ik daar toch echt geen waarde meer aan kan hechten.

Zo, tevreden??

Nu ben ik tevreden, zeg dat dan direct.
Nou; jij denkt er het jouwe van natuurlijk, en ik kan daar niets aan veranderen.
Maar wil even iets duidelijk maken: Mss heb je het wel/niet gezien maar er zijn ook al zoveel rondes voorbijgegaan waar ik niet gestemd heb, en achteraf ook niet die onnozele zin getypt heb 'Maar de andere was beter'... ofzo.
Trek je conclussies.
Daarop volgt dat je reactie dat je geen waarde meer hecht aan 'andere Nog beter' omdat er zovelen dit zeggen: amai, moet je iedereen gelijk bekritiseren?

En natuurlijk, de eeuwige reden:
Je denkt dat ik van zovele albums nog geen noot gehoord heb omdat ik 1= 15 ben en 2 = graag Metal en Prog rock luister.
Of je dat nu toegeeft of niet, het is (indirect) zo.
Fraai is dat.

Bertus schreef:

Dat vind ik nu precies het mooie van deze muziek. Ik heb nooit zo goed begrepen waarom verwende blanke jongetje uit de suburbs zo nodig boze muziek willen maken terwijl degenen die het echt moeilijk hebben, immigranten bijvoorbeeld, vaak proberen alle laatste beetjes vrolijkheid bijeen te schrapen en ieder feest te vieren alsof het het laatste feest is

Waw, op de één of andere manier zet die tekst echt wel aan het denken.
Mooie vergelijking en nog waar ook

@ thelion.
Da's persoonlijk natuurlijk.
Vind het album zeer opwekkende muziek, daarom voor oa een barbecue (begrijp me niet verkeerd hé, een barbecue is top). Dus dat valt al weg als reden voor anti stem.
Het feit dat ik dat melde (Antistem) is omdat ik weet dat er zowiezo mensen zijn die Metal verafschuwen, en Maiden zo cliché vinden.
Dat je de andere beter vind is zeer goed, maar er zijn er die zeker niet alle nummers van TNOTB gehoord hebben dus -> Antistem

Ontopic:
2-1

Zie je Lukk0, ik stem niet....
Ken die Rev plaat niet, best es pindakazen zeker (shame on me)

Allmusic
4-3

4-4, maar halen het allebei niet bij Iron Maiden natuurlijk

herman schreef:

Inderdaad

herman schreef:

Yann Samsa
herman schreef:

Jajaja. Je denkt dat ik Maiden verkies boven alles en wil dat op deze sarcastische manier duidelijk maken. Nou: domme redenering want dat ik hen meestal verkies is allesbehalve zo. En je lokt weer discussie uit die net gedaan was.

5-5

Ik vind metal trouwens kut.

Yann Samsa

5-6 Mercury Rev is meer één geheel.

31. Madrugada - Industrial Silence (1999) vs. Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen (1968)

Ruby1966
Ah, leuk allebei een 5* album....

1-2

Gast
geplaatst: vandaag om 02:43 uur

geplaatst: vandaag om 02:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.