MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-out: Albums (Versie 5)

zoeken in:
lastige

1-3

CelticFC
1-5

75. Opeth - Damnation (2003) vs. Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) (1993)

Zijn er uberhaupt mensen die beide albums kennen?

Zorin
2-0

Yann Samsa
Rhythm & Poetry schreef:

Ja zeker!
---------
3-0
Opeth blijft toch wel veel hoogstaander.
Ook wordt er weeral een sfeer neergezet op Damnation, man toch...
Sorry Rhythm & Poetry, en ja: ik ken Wu-Tang Clan!

Rhythm & Poetry schreef:

ja hoor. niet ontzettend goed, want beide uit een genre waar ik niet echt van hou, maar goed genoeg om op te kunnen beslissen welke beter is (herstel: ik beter vind )

3-1

Yann Samsa
Bertus schreef:
(quote)

ja hoor. niet ontzettend goed, want beide uit een genre waar ik niet echt van hou, maar goed genoeg om op te kunnen beslissen welke beter is (herstel: ik beter vind )

3-1

Met Cohen, Waits en Davis in je top10 zou ik toch gaan voor Opeth, Bertus.
Mss even ter info: Damnation staat bekend als het zachtse Opeth album, de Death Metal invloeden zijn hier nauwelijks in te horen en Grunts zijn er ook niet ( het geschreeuw ). Het is een meer zachter, emotioneler en sfeervoller album. Mss wist je dit nog niet, en dacht je Opeth = hard.
Je mag natuurlijk stemmen op WTC, want ook dat is een goed album.
Maar weeral: met jouw top10 lijkt Damnation meer gepast.

3-2

Ken ze ook beide. Deze Opeth niet zo vaak geluisterd (maar wel live gezien), Wu-Tang veel vaker geluisterd, maar helaas nooit live gezien.

En zeggen dat Opeth veel hoogstaander is... echt een uitspraak van een progrock-fan. Wat mij betreft heeft Enter the Wu-Tang minstens evenveel sfeer, zoniet meer. Wel een compleet andere sfeer uiteraard.

Casartelli (moderator)
Ferre Clabau schreef:
Mss even ter info: Damnation staat bekend als het zachtse Opeth album, de Death Metal invloeden zijn hier nauwelijks in te horen en Grunts zijn er ook niet ( het geschreeuw ). Het is een meer zachter, emotioneler en sfeervoller album. Mss wist je dit nog niet, en dacht je Opeth = hard.

Bertus heeft gestemd, dus ik neem aan dat hij dat allemaal al lang weet.

Yann Samsa
Casartelli schreef:
(quote)

Bertus heeft gestemd, dus ik neem aan dat hij dat allemaal al lang weet.

Waarschijnlijk wel, maar er bestaat een kans van niet...
Dit was gewoon even ter info, goed bedoeld.
Mijn excuses als dit vervelend overkomt voor bepaalde users

Ps:
@ thelion
-> Het was al 3-2, op welk album stemt u?

3-4 Wu-Tang!

3-5 Wu-Tang!!

En oudere Opeth's zijn veel beter.

Ferre Clabau schreef:

Dank voor de informatie, maar ik ken dit album inderdaad wel. Een paar metalgekke vrienden hebben me juist via dit album, precies met de door jou genoemde argumenten, geprobeerd (weer) meer naar metal te laten luisteren en in z'n soort vind ik dit zeker ook geen slecht album. En toch hoor ik liever de funky hiphop van de Wu-Tang Clan - zie ook Isaac Hayes en tot niet zo heel lang geleden Funkadelic in mijn top 10. Wat Miles Davis betreft... volgens mij heeft Kind of Blue minstens zoveel met de Wu-Tang als met Opeth te maken!

76. Ramones - Ramones (1976) vs. Massive Attack - Mezzanine (1998)

Ferre Clabau schreef:

Ps:
@ thelion
-> Het was al 3-2, op welk album stemt u?

Was de bedoeling dat ik op de Wu Tang Clan stemde is dus allemaal goed gekomen

Zorin
2-0

Yann Samsa
3-1

@ Bertus:
Inderdaad, Miles Davis zijn technieken zijn inderdaad ook sterk in Wu Tang te horen. Lijkt me ook wel normaal voor een band die funk en hiphop op een frisse doch 'in your face' manier willen brengen.
Had die idd beter achterwege gelaten.
Maar Waits en Cohen hoor je wel beter bij Opeth, niet

@ thelion:

@ Ferre: hoe gangster wil je het hebben?

Dat zou ik ook zeggen Bertus . Waits en Wu-Tang Clan liggen veel dichter bij elkaar dan Waits en Opeth. Buiten bovengenoemd voorbeeld hebben ze ook allebei die voor hun albums kenmerkende gekte.

3-4 Ramones ook een klassieker naturlijk..

Gast
geplaatst: vandaag om 03:14 uur

geplaatst: vandaag om 03:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.