Muziek / Muziekgames / Super Tip-Topper
zoeken in:
0
geplaatst: 15 oktober 2017, 23:43 uur
Ik was weer eens aan het genieten van Plan Kruutntoone, tip van Masimo (blijft een intrigerend album trouwens), en toen vroeg ik me af hoe het met dit topic zou gaan. Zie dat ik schandalig genoeg weer twee albums niet heb beoordeeld. Heb na zo'n anderhalf jaar wel een cijfer uit kunnen vogelen voor Ryan Adams, die zal ik aan het eind van het bericht even bijwerken, en ik kom er net achter dat de tip van deric raven ondertussen op Spotify staat, dus die ben ik op het moment aan het luisteren. 
Vroeg me af of er nog animo was om dit spelletje weer uit het slop te trekken, want ben eigenlijk wel weer even toe aan wat nieuwe ontdekkingen binnen of buiten m'n straatje. Ik snap natuurlijk dat het frustrerend werkt als albums niet beluisterd of beoordeeld worden, maar op zich is het altijd leuk om wat nieuwe muziek te ontdekken en in ieder geval een paar van je tips gehoord te krijgen lijkt me. Wat denken (naast de twee eerder getagden) chevy93, Snoeperd, Teunnis, Ploppesteksel, The Scientist, GrafGantz, Ward, Arrie, stoepkrijt, catdog, Gretz, Dwejkk_ en inquestos?
De tipperbeoordeling:
4,03* - 16,1 / 04 / 03 - deric raven
3,86* - 19,3 / 05 / 02 - Teunnis
3,65* - 21,9 / 06 / 01 - Snoeperd
3,73* - 14,9 / 04 / 03 - GrafGantz
3,54* - 17,7 / 05 / 02 - hoi123
3,53* - 21,2 / 06 / 01 - The Scientist
3,46* - 17,3 / 05 / 02 - Masimo
3,12* - 15,6 / 05 / 02 - Ploppesteksel
De gebruikerbeoordeling:
3,83* - 27,0 / 07 / 00 - GrafGantz
3,81* - 26,7 / 07 / 00 - deric raven
3,77* - 11,3 / 03 / 04 - Teunnis
3,64* - 25,5 / 07 / 00 - Masimo
3,63* - 10,9 / 03 / 04 - Snoeperd
3,37* - 23,6 / 07 / 00 - Ploppesteksel
3,25* - 19,5 / 06 / 01 - hoi123
0,00* - 00,0 / 00 / 07 - The Scientist

Vroeg me af of er nog animo was om dit spelletje weer uit het slop te trekken, want ben eigenlijk wel weer even toe aan wat nieuwe ontdekkingen binnen of buiten m'n straatje. Ik snap natuurlijk dat het frustrerend werkt als albums niet beluisterd of beoordeeld worden, maar op zich is het altijd leuk om wat nieuwe muziek te ontdekken en in ieder geval een paar van je tips gehoord te krijgen lijkt me. Wat denken (naast de twee eerder getagden) chevy93, Snoeperd, Teunnis, Ploppesteksel, The Scientist, GrafGantz, Ward, Arrie, stoepkrijt, catdog, Gretz, Dwejkk_ en inquestos?
De tipperbeoordeling:
4,03* - 16,1 / 04 / 03 - deric raven
3,73* - 14,9 / 04 / 03 - GrafGantz
3,54* - 17,7 / 05 / 02 - hoi123
3,46* - 17,3 / 05 / 02 - Masimo
De gebruikerbeoordeling:
3,77* - 11,3 / 03 / 04 - Teunnis
0
geplaatst: 15 oktober 2017, 23:47 uur
hoi123 schreef:
Ik snap natuurlijk dat het frustrerend werkt als albums niet beluisterd of beoordeeld worden
Ik snap natuurlijk dat het frustrerend werkt als albums niet beluisterd of beoordeeld worden
Dat is correct, en uit het lijstje hierboven is af te lezen dat slechts de helft van de 8 users daadwerkelijk de moeite genomen hebben om alle tips te beluisteren/beoordelen. En dat is niet voor het eerst dus geef mijn portie maar aan fikkie.
0
geplaatst: 15 oktober 2017, 23:51 uur
GrafGantz schreef:
Dat is correct, en uit het lijstje hierboven is af te lezen dat slechts de helft van de 8 users daadwerkelijk de moeite genomen hebben om alle tips te beluisteren/beoordelen. En dat is niet voor het eerst dus geef mijn portie maar aan fikkie.
Volledig terecht (en excuses voor het feit dat ik er medeschuldig aan ben), maar voor mij weegt het ontdekken van nieuwe muziek en het potentieel andere mensen enthousiasmeren over nieuwe muziek genoeg op tegen het feit dat sommige van die tips voor niks blijken te zijn. Hopen dat ik niet de enige ben. (quote)

1
geplaatst: 16 oktober 2017, 00:17 uur
GrafGantz schreef:
Mocht het een troost zijn, ik ben je - ondanks het matige cijfer - zeer dankbaar voor je vorige tip. Intussen heb ik Hauff als dj aan het werk gezien (live op HORST en via stream op Boiler Room Dekmantel) en man, dat gaat retehard! Deze is door haar een favoriet geworden ten huize Ploppesteksel.(quote)
Voor een nieuw spel houd ik de boot nog even af, aangezien ik mogelijk een drukke periode tegemoet ga. Als het er effectief van komt, zal ik wel van me laten horen als ik mijn wagonnetje toch wil aanpikken.
0
geplaatst: 16 oktober 2017, 04:42 uur
Ik pas ook, het idee blijft leuk, de uiteindelijke animo minder.
0
geplaatst: 16 oktober 2017, 09:23 uur
Count me in. Stel alleen wel voor dat we niet al te veel deelnemers hebben, dat scheelt.
0
geplaatst: 16 oktober 2017, 09:39 uur
Wat Plop zegt.
Ploppesteksel schreef:
Voor een nieuw spel houd ik de boot nog even af, aangezien ik mogelijk een drukke periode tegemoet ga. Als het er effectief van komt, zal ik wel van me laten horen als ik mijn wagonnetje toch wil aanpikken.
0
geplaatst: 16 oktober 2017, 11:00 uur
Ik zit nog een beetje aan de kant van Graf. Ik vind het gewoon jammer dat lang niet iedereen de moeite neemt om alle tips te beluisteren, sommigen zelfs geen een. Aan de andere kant heb ik door dit topic ook vaak genoeg leuke tips opgedaan. Dus ik wacht even af om te kijken wie er meedoen, maar ik neig naar een rondje overslaan.
0
geplaatst: 16 oktober 2017, 12:21 uur
Ook ik versta het overslaan wel, maar zou tegelijkertijd de mij gegeven tips uit vorige edities niet hebben willen missen: in de vorige al met Orson Hentschel, Dawn of Midi en Sandwell District drie sterke 4+*=tips die ik anders echt niet zou hebben opgezet.
0
geplaatst: 16 oktober 2017, 14:48 uur
Allereerst zal ik nederig het hoofd buigen en me schamen voor het niet afronden van het "spel". Maar misschien dat het jullie troost als ik erbij vertel dat ik wel degelijk alle tips meerdere keren heb beluisterd. Het lukte me bij een aantal albums niet om er een mooie review bij te schrijven. Wijt het aan een writer's block, gebrek aan creativiteit, pure onkunde in reviewen of simpelweg luiheid. Om een beetje te compenseren geef ik nu nog even de cijfers en schrijf gewoon korte bevindingen.
- William Basinski - The Disintegration Loops (hoi123) 4,8*
- Roly Porter - Life Cycle of a Massive Star (GrafGantz) 4,3*
Veruit de twee tofste tips (EDIT: MCDE mag daar ook bij). Onder het motto "beter laat dan nooit": bedankt heren!
The Disintegration Loops was ik al enigszins bekend mee (ik denk dat ik deel 2 wel eens had geluisterd of misschien een stukje van deel 1), maar deed me nog veel meer dan ik had verwacht. Het ontroert me, maar brengt me ook heel veel innerlijke rust. Zowel in wat onrustigere tijden vorig jaar als afgelopen lente/zomer tijdens mijn reis door Zuid-Amerika heeft dit album me de ene keer ontroert en de andere keer de nodige rust in mijn hoofd gebracht.
Roly Porter is minder frequent teruggekomen (volgens mij nog maar één keertje na dit spel), vooral omdat de plaat erg intens is. De muziek klopt bij de titel van het album. Ik hou er enorm van en het krijgt dus een hoog cijfer. De repetitie doet me denken aan Koreless, maar is zweverig en dit is veel meer "in your face".
- Natalie Merchant - Tigerlily (deric raven) 3*
- Balani Show Super Hits: Electronic Street Parties from Mali (Masimo) 2,9*
Twee minder succesvolle tips. Het openingsnummer van Tigerlily stemt nog hoopvol, maar daarna werd ik het elke keer snel zat. Vooral de muzikale begeleiding is me te gezapig. Daardoor komt de zang ook niet goed uit de verf, terwijl haar stem en de zangmelodieën me wel bevallen. Ik denk dat wanneer ze een album wat kaler omlijst - bijvoorbeeld alleen Natalie Merchant op piano/orgel en spaarzaam ingezette electrische gitaar - dat het me dan veel beter zal liggen.
Balani Show Super Hits was een beetje een tegenvaller. Ik had al wel eens wat nummers uit deze hoek gehoord en dat is toch wel bijna altijd een feestje. Maar een heel album, man, ik kan me niet voorstellen dat iemand na een half uur nog steeds vrolijk is. Ook omdat na de eerste twee goede nummers er een hoop matige nummers volgen.
De tipperbeoordeling:
3,84* - 19,2 / 05 / 02 - GrafGantz
3,82* - 19,1 / 05 / 02 - deric raven
3,75* - 22,5 / 06 / 01 - hoi123
3,37* - 20,2 / 06 / 01 - Masimo
De gebruikerbeoordeling:
3,76* - 26,3 / 07 / 00 - Teunnis
Oeps, zet ik mezelf ook nog even doodleuk bovenaan
- William Basinski - The Disintegration Loops (hoi123) 4,8*
- Roly Porter - Life Cycle of a Massive Star (GrafGantz) 4,3*
Veruit de twee tofste tips (EDIT: MCDE mag daar ook bij). Onder het motto "beter laat dan nooit": bedankt heren!
The Disintegration Loops was ik al enigszins bekend mee (ik denk dat ik deel 2 wel eens had geluisterd of misschien een stukje van deel 1), maar deed me nog veel meer dan ik had verwacht. Het ontroert me, maar brengt me ook heel veel innerlijke rust. Zowel in wat onrustigere tijden vorig jaar als afgelopen lente/zomer tijdens mijn reis door Zuid-Amerika heeft dit album me de ene keer ontroert en de andere keer de nodige rust in mijn hoofd gebracht.Roly Porter is minder frequent teruggekomen (volgens mij nog maar één keertje na dit spel), vooral omdat de plaat erg intens is. De muziek klopt bij de titel van het album. Ik hou er enorm van en het krijgt dus een hoog cijfer. De repetitie doet me denken aan Koreless, maar is zweverig en dit is veel meer "in your face".
- Natalie Merchant - Tigerlily (deric raven) 3*
- Balani Show Super Hits: Electronic Street Parties from Mali (Masimo) 2,9*
Twee minder succesvolle tips. Het openingsnummer van Tigerlily stemt nog hoopvol, maar daarna werd ik het elke keer snel zat. Vooral de muzikale begeleiding is me te gezapig. Daardoor komt de zang ook niet goed uit de verf, terwijl haar stem en de zangmelodieën me wel bevallen. Ik denk dat wanneer ze een album wat kaler omlijst - bijvoorbeeld alleen Natalie Merchant op piano/orgel en spaarzaam ingezette electrische gitaar - dat het me dan veel beter zal liggen.
Balani Show Super Hits was een beetje een tegenvaller. Ik had al wel eens wat nummers uit deze hoek gehoord en dat is toch wel bijna altijd een feestje. Maar een heel album, man, ik kan me niet voorstellen dat iemand na een half uur nog steeds vrolijk is. Ook omdat na de eerste twee goede nummers er een hoop matige nummers volgen.
De tipperbeoordeling:
3,84* - 19,2 / 05 / 02 - GrafGantz
3,82* - 19,1 / 05 / 02 - deric raven
3,75* - 22,5 / 06 / 01 - hoi123
3,37* - 20,2 / 06 / 01 - Masimo
De gebruikerbeoordeling:
3,76* - 26,3 / 07 / 00 - Teunnis
Oeps, zet ik mezelf ook nog even doodleuk bovenaan

0
geplaatst: 16 oktober 2017, 14:48 uur
En ik pas voor een volgende editie, de kans dat ik weer niet overal aan toe kom is te groot.
1
geplaatst: 16 oktober 2017, 14:51 uur
Met de ster rente die ik erbij kan optellen valt het te overzien 

1
geplaatst: 16 oktober 2017, 19:04 uur
Ofschoon ik veel interessante tips opgedaan heb door dit spel is mijn luisterstapel veel groter dan ik hebben kan... Bovendien ben ik de afgelopen jaren bewust minder met dit soort spellen mee gaan doen, omdat het 'moeten' mij erg begon tegen te staan. En gezien ik bang ben voor de hoon van Graf, blijf ik aan de veilige kant als toeschouwer. 

0
Misterfool
geplaatst: 16 oktober 2017, 19:10 uur
Ik wil wel eens een keer meedoen. Veilig komt namelijk niet in mijn vocabulaire voor. 
Soledad dit is jouw kans om MuMe aan de jazz te krijgen.

3
geplaatst: 16 oktober 2017, 19:14 uur
Misterfool schreef:
Ik wil wel eens een keer meedoen. Veilig komt namelijk niet in mijn vocabulaire voor.
Merzbox als tip aan Misterfool, staat genoteerd!
0
Soledad
geplaatst: 16 oktober 2017, 21:12 uur
Misterfool schreef:

Ha Supernormalwat leuk dat je aan mij denkt. Het is momenteel nogal hectisch bij me dus ik pas voor deze keer. Ik voeg het topic wel even aan m’n updates toe, dan begrijp ik de bedoeling ook wat meer. Dan doe ik een volgende keer zeker mee

0
geplaatst: 16 oktober 2017, 21:55 uur
chevy93 schreef:
En gezien ik bang ben voor de hoon van Graf, blijf ik aan de veilige kant als toeschouwer.
En gezien ik bang ben voor de hoon van Graf, blijf ik aan de veilige kant als toeschouwer.
Mijn toorn is legendarisch.
1
geplaatst: 18 oktober 2017, 17:07 uur
Intekenlijst:
- hoi123
- Masimo
- niels94
- Misterfool
- Glenn (kobe bryant fan)
- hoi123
- Masimo
- niels94
- Misterfool
1
geplaatst: 18 oktober 2017, 20:08 uur
Ik doe graag nog 'ns mee, op voorspraak van kompaan Masimo. Let wel: er kunnen zware metalen in het spel zijn, maar als ik naar de deelnemers kijk mag dat geen probleem zijn. 
Intekenlijst:
- hoi123
- Masimo
- niels94
- Misterfool
- AOVV (Nick)

Intekenlijst:
- hoi123
- Masimo
- niels94
- Misterfool
- AOVV (Nick)
0
geplaatst: 19 oktober 2017, 12:21 uur
Sorry, Tomas, vergeten op je PM te reageren, maar helaas geen tijd!
0
geplaatst: 19 oktober 2017, 18:53 uur
Tof. Al is het dan misschien handig als je een samenvattinkje van je muzieksmaak maakt, chartsmaster 
- hoi123
- Masimo
- niels94
- Misterfool
- AOVV (Nick)
- chartsmaster
Eventueel nog wachten tot morgenavond (The Scientist, Don Cappuccino...?) en dan gewoon van start gaan of iets dergelijks?

- hoi123
- Masimo
- niels94
- Misterfool
- AOVV (Nick)
- chartsmaster
Eventueel nog wachten tot morgenavond (The Scientist, Don Cappuccino...?) en dan gewoon van start gaan of iets dergelijks?
0
geplaatst: 19 oktober 2017, 19:08 uur
Ik zal niet deelnemen. Meerdere keren meegedaan, maar nooit alle tips beluisterd. Dat vind ik zonde voor mezelf en vooral voor degenen die mij albums aanraden.
0
geplaatst: 19 oktober 2017, 19:52 uur
niels94 schreef:
en dan gewoon van start gaan of iets dergelijks?
Ja, lijkt me een goed plan, daarna dan de tijd om tips te zoeken tot vr 27 oktober? Dan mogen in die week alle gegeven tips naar mij in een PM, en dan post ik die daarna alle persoonlijke tiprijtjes in dit topic. Maar bespreek je tips evt op voorhand voor de zekerheid met de user aan wie je het album tipt. Week de tijd om tips op te duikelen lijkt me genoeg, toch? en dan gewoon van start gaan of iets dergelijks?

Zullen we twee maanden nemen om de tips te beoordelen? Heb het gevoel dat een te lange luisterperiode soms tot gevolg heeft dat tips vooruit worden geschoven. Dan kunnen we bv na een maand een tagronde laten plaatsvinden, om te kijken waar we binnen een maand zijn aangekomen (als het goed is in ieder geval al onderweg met luisteren en beoordelen).
wb tips voor chartmaster: hij is enthousiast MuMeAfrekenaar, daar kan het een en ander uitgevogeld worden over zijn smaak. Zie: Muziek >> Toplijsten en favorieten >> MuMeAfrekening 2017 (voor persoonlijke hitlijsten)
2
geplaatst: 19 oktober 2017, 21:10 uur
niels94 schreef:
Tof. Al is het dan misschien handig als je een samenvattinkje van je muzieksmaak maakt, chartsmaster
Chartsmaster stelt zich met plezier even voor hoor, inclusief muzikale helden:
- opgegroeid in de jaren '70. Ik zeg altijd dat mijn eerste vinylsingle "I Want You to Want Me"" was van Cheap Trick. In werkelijkheid was dat "Windsurfing" van the Surfers...
- Muzikaal groot geworden in de jaren '80, met als absoluut favoriete band the Smiths.
- Daarna mezelf ook gaan verdiepen in roots en gedoken in de blues, soul, rhythm&blues en alles wat oud en donker is, zoals deze klassieker van Eddie Floyd.
- Van oudsher ben ik altijd gebiologeerd geweest door hitparades; iets met muziek en cijfertjes, je kent dat wel. Ik ben er zelf mede-auteur van een boek door geworden dat nog wekelijks bij 'Twee voor Twaalf' gebruikt wordt..
- De afgelopen jaren erg fanatiek geweest in het popquizzen en het concertbezoeken, alhoewel dat inmiddels allebei op een laag pitje is komen staan. Ik heb wel nog wat op de planning staan; mijn eerstvolgende concert is van the War on Drugs.
- Mijn huidige muzieksmaak is wellicht behoudend retro te noemen. Ik neem tegenwoordig een diepe duik in Americana, rootsrock, een vleugje ouderwetse soul, rock, powerpop, maar ik haal m'n neus niet op voor de nieuwe gitaarbandjes. In van mijn huidige favo's is deze behoorlijk corny maar tegelijk stiekem o zo lekker melancholieke van the Cadillac Three.
Zoiets?

* denotes required fields.