MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of 2002 !

zoeken in:
@Graf G.
Misschien komt het doordat ik zijn kop nooit heb gezien.
Of jawel, ik heb hem zelfs live gezien, maar dat was van zo'n grote afstand, dat ik (helaas, of toch niet?) zijn kop niet goed heb kunnen bestuderen.

dazzler schreef:
Jongens, wat is het hier weer prettig.

Neem al dat gedoe hier toch eens niet zo serieus, dat doe ik ook niet

Ik heb nog niet eens gezegd waar ik die step van Gigi het liefste zou stoppen...

Als klein jongetje zat ik aan de buis gekluisterd bij de clip van L'Amour Toujours (vraag me niet waarom), maar ik vind het echt helemaal niks meer. The Riddle vind ik stiekem nog wel leuk van hem.

4. In-Grid - Tu es Foutu (86, 12)
(de nummer 1 van dwejkk_)

(afbeelding)

Arrie schreef:
The Riddle vind ik stiekem nog wel leuk van hem.

GrafGantz schreef:
Ik hoop het niet, die kwam bij mij niet eens in de top 10 voor. Ik moet al kotsen als ik die kop van Holkenborg zie, en dan heb ik het nog niet eens over z'n muziek gehad

Even tussendoor, maar heb je een tijd geleden de Zomergasten met Tom Holkenborg gezien? Ik was ook niet echt een fan van hem, maar daar heeft ie wel mijn waardering gewonnen. Het Elvis-nummer vind ik zelf wel in orde.

Al dat gekots word ik trouwens ook een beetje moe van, dit is niet het 'we gaan eens lekker alle hits afzeiken'-topic...

3. Elvis vs JXL - A Little Less Conversation (97, 18)
(de nummer 1 van Arrie en El Ninjo, tevens het nummer dat het meeste werd genoemd)

(afbeelding)

2. Within Temptation - Ice Queen (98, 13)
(de nummer 1 van Wibro, LucM, Ranboy, Almu en Titmeister verzamelde nog vijf top 4 noteringen, maar werd verder bijna niet genoemd.)

(afbeelding)

En de winnaar van 2002:

1. t.A.T.u. - All the Things She Said (102, 16)
(de nummer 1 van GrafGantz en Tribal Gathering)

(afbeelding)

Leuke winaar! En leuk hoesje ook! En dit is dus je nummer 1, Micha.
(Mijn nummer 2 overigens, dus ben er ook blij mee )

Ik vind dit ook wel een mooie nummer 1. Het was mijn nummer 3, maar In-Grid en Kate Ryan waren toch minder populair dan ik had gedacht/gehoopt. En Within Temptation vind ik niet zoveel aan, dus ik ben allang blij dat die niet gewonnen heeft.

Nooit echt een favoriet geweest, maar tATu is toch een leuke winnaar!

En wat staat Nelly laag.

Las Ketchup op nr 19. Ik hoef mijn hoed dus niet op te eten.
Verder dik tevreden met de uitslag. Mijn nrs 1, 2 en 3 zijn resp. 2, 5 en 1 geworden. Had slechter gekund.

johannesA
Ice Queen heb ik in de finale per ongeluk gedeleted. Dit nummer is eigenlijk mijn nr 1 en zou anders de GH 2002 gewonnen hebben.

Helaas pindakaas.

johannesA schreef:
Ice Queen heb ik in de finale per ongeluk gedeleted. Dit nummer is eigenlijk mijn nr 1 en zou anders de GH 2002 gewonnen hebben.

Helaas pindakaas.

GrafGantz schreef:
(quote)

Neem al dat gedoe hier toch eens niet zo serieus, dat doe ik ook niet

Dat snap ik wel, maar de bedoeling van het spel is dat je de eerste ronde gebruikt
om platen af te schieten en de finaleronde om je favorieten te bejubelen.

Ik krijg de indruk dat mensen die de plaat van bijvoorbeeld Nickelback
wel goed vonden, daar geen commentaar meer durven aan wijden online.

En dat vind ik jammer, dat heeft niets met mijn gebrek aan humor te maken,
maar met mijn respect voor ieders mening. That's all ...

johannesA schreef:
Helaas pindakaas.

Jammer, dat zou terecht hebben gewonnen.
Irritant vind ik de commentaren tussen de uitslag. OK, GH 2002 was niet veel soeps maar afzeiken doe je in de eerste ronde of na de bekendmaking van de hele uitslag.

Had ook liever Ice Queen zien winnen. Nummer wat nu gewonnen heeft staat niet eens in mijn top 10

Ach, zo is het altijd weer wat. Nummer dat nu gewonnen heeft was ook mijn #1 en Ice Queen staat weer niet in mijn top 10.

Goh, zijn we het ook een keertje oneens met elkaar

Jammer idd, want nummers 2-6 vind ik allemaal vele malen beter dan T.a.t.u. (verschrikkelijk nummer...)

Wat een topic, dank aan herman.

ALBUM FINALE 2002

Zelfde regels als bij de andere jaargangen.
Gewoon je top 10 plaatsen, graag met enkele lyrische beschouwingen.
Nummer 1 = 12 punten, 2 = 10 punten, 3 = 8 punten en zo tot 10 = 1 punt.

2 Many DJ's - As Heard on Radio Soulwax Pt. 2 (2002)
Audioslave - Audioslave (2002)
Avril Lavigne - Let Go (2002)
Beck - Sea Change (2002)
Bløf - Blauwe Ruis (2002)
Boards of Canada - Geogaddi (2002)
Bruce Springsteen - The Rising (2002)
Christina Aguilera - Stripped (2002)
Coldplay - A Rush of Blood to the Head (2002)
Damien Rice - O (2002)
Dream Theater - Six Degrees of Inner Turbulence (2002)
Eminem - The Eminem Show (2002)
Foo Fighters - One by One (2002)
Interpol - Turn on the Bright Lights (2002)
Johnny Cash - American IV: The Man Comes Around (2002)
Justin Timberlake - Justified (2002)
Maroon 5 - Songs About Jane (2002)
Moby - 18 (2002)
Muse - Hullabaloo Soundtrack (2002)
N*E*R*D - In Search Of... (2002)
Nirvana - Nirvana (2002)
Norah Jones - Come Away with Me (2002)
Oasis - Heathen Chemistry (2002)
Opeth - Deliverance (2002)
Pearl Jam - Riot Act (2002)
Porcupine Tree - In Absentia (2002)
Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf (2002)
Red Hot Chili Peppers - By the Way (2002)
Robbie Williams - Escapology (2002)
Saybia - The Second You Sleep (2002)
Sigur Rós - ( ) (2002)
Spinvis - Spinvis (2002)
System of a Down - Steal This Album! (2002)
The Flaming Lips - Yoshimi Battles the Pink Robots (2002)
The Libertines - Up the Bracket (2002)
The Rolling Stones - Forty Licks (2002)
The Streets - Original Pirate Material (2002)
Tom Waits - Alice (2002)
U2 - The Best of 1990-2000 (2002)
Wilco - Yankee Hotel Foxtrot (2002)

Het album met de minste stemmen in dit lijstje telt er 198.
Deadline ALBUM FINALE 2002 is dinsdagavond omstreeks 20.00u.

1. Interpol - Turn on the Bright Lights
2. Sigur Rós - ( )
3. Boards of Canada - Geogaddi
4. Coldplay - A Rush of Blood to the Head
5. Spinvis - Spinvis
6. The Streets - Original Pirate Material
7. N*E*R*D - In Search Of...
8. Johnny Cash - American IV: The Man Comes Around
9. Red Hot Chili Peppers - By the Way
10. The Flaming Lips - Yoshimi Battles the Pink Robots

Lastig jaar dit, ik ken meer dan 100 of wellicht zelfs meer dan 150 albums uit dit jaar, helaas voldoet er slechts een karig dozijn aan de eisen van dit spel. En eentje is me pas recentelijk getipt in het tiptopper spel dus die is ook nog eens te vers om er iets zinnigs van te vinden. Een afvaller dus (sorry Bruce), en de resterende 10 dan maar in de "juiste" volgorde gezet. Met daarbij opgemerkt dat mijn nummer 1 lichtjaren voorsprong heeft op de concurrentie.

Merkelijk meer topalbums dan in 2001, dit is mijn top-10 van 2002.

1. Wilco - Yankee Hotel Foxtrot 5*
Even melodieus en sfeervol als experimenteel en gewaagd, het kenmerk van een meesterwerk.

2. Sigur Rós - ( ) 5*
Bezwerende en zeer aparte feeërieke sound uit Ijsland.

3. Coldplay - A Rush of Blood to the Head 5*
De bevestiging van het toch al zeer sterke debuut, een instant klassieker.

4. Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf 5*
Het stoner-rockalbum bij uitstek met de hulp van drummer Dave Grohl.

5. Bruce Springsteen - The Rising 4,5*
Na een lange afwezigheid is The Boss én E-Street Band weer terug ... en hoe!

6. Norah Jones - Come Away with Me 4,5*
Easy listening? Ja, maar dan van het hoogste niveau met wat jazz.

7. Damien Rice - O 4,5*
Melancholiek en ingetogen laatavondalbum van talentvolle singer-songwriter.

8. Red Hot Chili Peppers - By the Way 4,5*
Het rustigste Peppers-schijfje maar harmonieus en avontuurlijk genoeg om te overtuigen.

9. Interpol - Turn on the Bright Lights 4*
Sterk debuut dat lonkt naar de new wave anno 1980 ... maar 8 albums dit jaar vind ik nog beter.

10. Porcupine Tree - In Absentia 4*
Dikwijls als progrock omschreven maar vooral een veelzijdig album.

4* ook voor Moby, Beck, Pearl Jam en The Flaming Lips.

01. Sigur Rós - ( ) (2002)
Prachtig album. Niet voor niets in mijn top 10.

02. Damien Rice - O (2002)
Ook een prachtig album. Je moet niet al te scheutig zijn met je 5 sterren, maar deze zit er dicht tegenaan.

03. Interpol - Turn on the Bright Lights (2002)
De twee opvolgers vind ik een pak minder, maar deze blijft goed. Er kleven vaak Joy Division vergelijkingen aan, maar zolang je het kunstje stukken beter doet dan degene die je geinspireerd heeft hoor je mij niet klagen.

04. Johnny Cash - American IV: The Man Comes Around (2002)
Misschien wel mijn favoriete album uit het vijfluik. (zesluik ?). Met name het titelnummer is zo geweldig.

05. Tom Waits - Alice (2002)
Mooi rustig Waits album, maar toch bij lange na niet mijn favoriet. Het spreekt waarschijnlijk boekdelen dat mijn favoriet het redelijk geschifte Kommienezuspadt is.

06. Pearl Jam - Riot Act (2002)
Niet het meest in het oog springende Pearl Jam album, maar hij heeft toch wel wat. Wat mij betreft met afstand het beste album van de laatste vier.

07. Coldplay - A Rush of Blood to the Head (2002)
Ik ben aardig Coldplay moe en ik draai dit album al een hele tijd niet meer, maar als je toch even achterop de cd naar de tracklist kijkt moet je toch toegeven dat dit een goed album is. Graag een verzoek aan alle radiomakers : Kan Clocks de komende tien jaar in de ijskast gezet worden !! Man, wat ben ik dit nummer zat.

08. Opeth - Deliverance (2002)
Aardig Opeth album. Wel mijn minst favoriete sinds Blackwater Park.

09. Bruce Springsteen - The Rising (2002)
Aardig Springsteen album, maar koop deze alsjeblieft niet als eerste. Gewoon beginnen met het concert in de Hammersmith Odeon uit 1975. Die ruime 4,5 staat er niet voor niets.

10. Red Hot Chili Peppers - By the Way (2002)
Best een aardig album van deze band, maar ik heb het eigenlijk een beetje gehad met ze. Alleen buitenbeentje One Hot Minute staat nog geregeld op.

Buiten de boot :
Foo Fighters - One by One (2002)
U2 - The Best of 1990-2000 (2002)
Muse - Hullabaloo Soundtrack (2002)

Mooi jaar, 2002. Lange tijd voerden twee 2002-platen mijn top 10 aan. ( ) is nooit echt weggeweest, maar toevallig heb ik Boards of Canada vandaag weer terug in mijn top 10 gezet. Leuk dat ie meedoet, ik had verwacht dat ie te weinig stemmen zou hebben. Mijn nummer 3 van 2002 (Godspeed You Black Emperor) heeft met 197 stemmen er helaas eentje te weinig.

Verder valt me op dat ik hier eigenlijk maar weinig albums uit ken. Ik luisterde en kocht in deze tijd veel nieuwe muziek, maar blijkbaar niet al te populaire muziek... heb even naar mijn stemmen gekeken en zie dat mijn smaak voor MuMe-begrippen inderdaad tamelijk obscuur is.

Mijn top 10 uit deze lijst:

1. Sigur Rós - ( )
Mijn favoriete album allertijden. 3, 5, 6 en 8 zijn mijn favorieten en 8 staat zeker in mijn top 3 van mooiste nummers ooit gemaakt. En dan te bedenken dat ik het in eerste instantie lang niet zo mooi vond als Agaetis Byrjun, maar daar kwam ik wel van terug na een fantastische concert op het Hurricane Festival in 2003.

2. Boards of Canada - Geogaddi
Een album dat ik meteen al geweldig vond, maar waar ik een paar jaar later een nieuwe onderlaag in ontdekte. Na 1969 wordt het wel een heel heel diepe trip, alsof alle uithoeken van de ziel in muziek worden gevangen. The devil is in the details...

3. 2 Many DJ's - As Heard on Radio Soulwax Pt. 2
Na twee albums uit de buitencategorie is dit heel andere koek. Een hele leuk feestplaat vol met briljante vondsten. Voor het eerst is het tempo niet meer de leidraad als het op het mixen van dance en popmuziek aankomt. De mix van Stooges' No Fun met Salt 'n' Pepa's Push It is subliem.

Daarna gaat het niveau van 5* naar 3,5* en lager, als ik er op gestemd heb.

3. Spinvis - Spinvis
Een album dat ik toen erg leuk vond, maar nu eigenlijk nooit in zijn geheel meer draai. De laatste keer is alweer 5 jaar geleden (ik herinner me het nog goed, want het was 's nachts na een bruiloft met wat vrienden). Af en toe zet ik nog wel een los nummer op.

4. The Streets - Original Pirate Material
De opener is ronduit briljant en heeft door de tekst en muziek een enorme power, maar verder vind ik het niet meer dan wel aardig om af en toe nog eens te draaien.

5. Interpol - Turn on the Bright Lights
Destijds vond ik dit een erg mooi album en heb ik Interpol ook nog live gezien (in de bovenzaal van Paradiso). Nu ben ik er eigenlijk al een paar jaar klaar mee, typisch een album dat een paar jaar meegaat om vervolgens nooit meer op te worden gezet. Heb de populariteit op MuMe ook nooit zo gesnapt.

6. The Rolling Stones - Forty Licks
Normaal is het niet mijn stijl verzamelaars op te nemen in dit topic, maar omdat deze zoveel beter is dan de albums die nog komen gaan maak ik een uitzondering. Een superverzamelaar eigenlijk.

7. Johnny Cash - American IV: The Man Comes Around
Heb deze niet eens in mijn bezit, maar destijds wel vaak gehoord in de kroeg. En laatst weer eens bij iemand thuis. Zijn Depeche Mode-cover is echt fenomenaal en het nummer met Nick Cave een heuse tranentrekker.

8. U2 - The Best of 1990-2000 (2002)
Eigenlijk een gotspe, deze verzamelaar, want de beste jaren '90 single van U2 (Lemon) staat er niet eens op. Maar verder allemaal prima nummers, afgezien van A Beautiful Day waar ik nooit veel aan heb gevonden.

9. The Libertines - Up the Bracket
In de UK vinden ze dit een van de beste bands van de laatste 10 jaar, maar mij heeft het op een enkel nummer na nooit zo gegrepen.

10. Coldplay - A Rush of Blood to the Head
Paar aardige nummers, maar als album vreselijk saai. Voor mij meer een singles-band, Coldplay. Maar nog altijd beter dan Pearl Jam, Audioslave en QOTSA, die ik ook in mijn bezit maar nooit meer beluister.

herman schreef:

5. Interpol - Turn on the Bright Lights
(...) typisch een album dat een paar jaar meegaat om vervolgens nooit meer op te worden gezet.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:08 uur

geplaatst: vandaag om 15:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.