Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 25 september 2013, 21:14 uur
Duid de 2 laatste afvallers aan.
1 Ballad of Easy Rider
3 Hickory Wind
5 Jesus Is Just Alright +
1 Renaissance Fair
2 The Bells of Rhymney
1 Ballad of Easy Rider
3 Hickory Wind
5 Jesus Is Just Alright +
1 Renaissance Fair
2 The Bells of Rhymney
0
geplaatst: 25 september 2013, 21:15 uur
0
geplaatst: 25 september 2013, 21:45 uur
Duid de 2 laatste afvallers aan.
2 Ballad of Easy Rider *
3 Hickory Wind
6 Jesus Is Just Alright *
1 Renaissance Fair
2 The Bells of Rhymney
2 Ballad of Easy Rider *
3 Hickory Wind

6 Jesus Is Just Alright *
1 Renaissance Fair
2 The Bells of Rhymney
0
geplaatst: 25 september 2013, 23:24 uur
GREATEST HITS OF THE BYRDS !
3de RONDE finale
Ik reken andermaal op interessante commentaartjes bij uw top 10.
5D (Fifth Dimension)
Ballad of Easy Rider
Chestnut Mare
Draft Morning *
Eight Miles High
Everybody’s Been Burned *
Goin' Back
Have You Seen Her Face *
I'll Feel a Whole Lot Better
Mr. Spaceman
Mr. Tambourine Man
My Back Pages
Renaissance Fair
So You Want to Be a Rock 'N' Roll Star
The Bells of Rhymney *
Tribal Gathering *
Turn! Turn! Turn!
Wasn't Born to Follow
Why *
You Ain't Going Nowhere
Uiteraard vallen er straks maar 7 stuks af.
Deadline 3de ronde is vrijdagavond om 20.00u.
3de RONDE finale
Ik reken andermaal op interessante commentaartjes bij uw top 10.
5D (Fifth Dimension)
Ballad of Easy Rider
Chestnut Mare
Draft Morning *
Eight Miles High
Everybody’s Been Burned *
Goin' Back
Have You Seen Her Face *
I'll Feel a Whole Lot Better
Mr. Spaceman
Mr. Tambourine Man
My Back Pages
Renaissance Fair
So You Want to Be a Rock 'N' Roll Star
The Bells of Rhymney *
Tribal Gathering *
Turn! Turn! Turn!
Wasn't Born to Follow
Why *
You Ain't Going Nowhere
Uiteraard vallen er straks maar 7 stuks af.
Deadline 3de ronde is vrijdagavond om 20.00u.
0
geplaatst: 25 september 2013, 23:38 uur
1. Eight Miles High
Een van de ultieme klassiekers in de pophistorie. Vergeet Mr. Tambourine Man, dat was "slechts" een uitmuntende vertolking van een prima Bob Dylan nummer. Dit is schitterende samenzang verpakt in een perfecte omlijsting van Pschychedelica en Jazzgefreak op de gitaar.
2. Ballad of Easy Rider
Hun tweede meesterwerk in het canon van de muziekgeschiedenis. Oersimpel met vier coupletten, maar zo bloed en bloed mooi.
3. Why *
Het bijna net zo fantastische tweelingbroertje van Eight Miles High. Zoals al eerder vermeld natuurlijk wel de b-kant versie van de single met dezelfde ingredienten die hier net zo lekker smaken.
4. Draft Morning *
5. Tribal Gathering *
6. Everybody’s Been Burned *
7. Renaissance Fair
8. Goin' Back
9. Chestnut Mare
10. 5D (Fifth Dimension)
Een van de ultieme klassiekers in de pophistorie. Vergeet Mr. Tambourine Man, dat was "slechts" een uitmuntende vertolking van een prima Bob Dylan nummer. Dit is schitterende samenzang verpakt in een perfecte omlijsting van Pschychedelica en Jazzgefreak op de gitaar.
2. Ballad of Easy Rider
Hun tweede meesterwerk in het canon van de muziekgeschiedenis. Oersimpel met vier coupletten, maar zo bloed en bloed mooi.
3. Why *
Het bijna net zo fantastische tweelingbroertje van Eight Miles High. Zoals al eerder vermeld natuurlijk wel de b-kant versie van de single met dezelfde ingredienten die hier net zo lekker smaken.
4. Draft Morning *
5. Tribal Gathering *
6. Everybody’s Been Burned *
7. Renaissance Fair
8. Goin' Back
9. Chestnut Mare
10. 5D (Fifth Dimension)
0
geplaatst: 25 september 2013, 23:43 uur
Ben geloof precies op tijd - was ik al vergeten mijn 10 toevoegingen te nomineren, mijn toptien (veel te weinig) zal ik zeker presenteren en ik kan verzekeren dat Mr. Tambourine Man erin zal staan - dat was gewoon de allereerste single die ik kocht met m'n zorgvuldige gespaarde zakgeld.
0
Aquila
geplaatst: 26 september 2013, 20:00 uur
Ik heb niet zo veel te schrijven bij The Byrds. Een fijne band met puntige, psychedelische folkleidjes. Ik heb zo mijn bedenkingen bij de incarnatie met Parsons op het zesde album. Op zich hoor ik hem ook heel graag, maar zijn solowerk en werk met The Flying Burrito Brothers vind ik beter dan hier, met uitzondering van de opener. The Byrds staan hier wel gebroederlijk in de kast naast de genoemde Burritos en aan de andere kant worden ze geflankeerd door Gene Clark solo wiens zelf getitelde album later: Gene Clark - White Light (1971) zeer goed is.
Over nummer 1 en 2 heb ik lang getwijfeld, de volgorde dan. Ze stonden op voorhand vast voor die posities. Er bleek uiteindelijk geen plek voor album openers als Mr. Tambourine Man, So You Want to Be a Rock 'n Rol Star en 5D. Er was te veel moois om uit te kiezen, ik had uit de finalelijst wel 14 nummers in de Top 10 kwijt gekund om over de gemiste nummers (als I See You, I Come and Stand by Every Door en Set You Free This Time) maar te zwijgen. Vanaf nummer 7 wordt de volgorde wat arbitrair. De her-kennismaking met Notorious Byrd Brothers beviel goed. Vooral TG bleek een pareltje.
01. Have You Seen Her Face *
02. Renaissance Fair
03. Eight Miles High
04. Tribal Gathering *
05. You Ain't Going Nowhere
06. Goin' Back
07. Everybody's Been Burned *
08. I'll Feel a Whole Lot Better
09. Chestnut Mare
10. My Back Pages
Over nummer 1 en 2 heb ik lang getwijfeld, de volgorde dan. Ze stonden op voorhand vast voor die posities. Er bleek uiteindelijk geen plek voor album openers als Mr. Tambourine Man, So You Want to Be a Rock 'n Rol Star en 5D. Er was te veel moois om uit te kiezen, ik had uit de finalelijst wel 14 nummers in de Top 10 kwijt gekund om over de gemiste nummers (als I See You, I Come and Stand by Every Door en Set You Free This Time) maar te zwijgen. Vanaf nummer 7 wordt de volgorde wat arbitrair. De her-kennismaking met Notorious Byrd Brothers beviel goed. Vooral TG bleek een pareltje.
01. Have You Seen Her Face *
02. Renaissance Fair
03. Eight Miles High
04. Tribal Gathering *
05. You Ain't Going Nowhere
06. Goin' Back
07. Everybody's Been Burned *
08. I'll Feel a Whole Lot Better
09. Chestnut Mare
10. My Back Pages
0
geplaatst: 26 september 2013, 20:53 uur
1. Wasn't Born to Follow
2. Goin' Back
3. Have You Seen Her Face *
4. Mr. Tambourine Man
5. I'll Feel a Whole Lot Better
6. Turn! Turn! Turn!
7. Tribal Gathering *
8. Ballad of Easy Rider
9. Draft Morning *
10. Everybody’s Been Burned *
2. Goin' Back
3. Have You Seen Her Face *
4. Mr. Tambourine Man
5. I'll Feel a Whole Lot Better
6. Turn! Turn! Turn!
7. Tribal Gathering *
8. Ballad of Easy Rider
9. Draft Morning *
10. Everybody’s Been Burned *
0
geplaatst: 26 september 2013, 21:09 uur
The Byrds heb ik altijd één van de leukste 60's-bands gevonden door hun close-harmoniezang en zweverige gitaarsound. Eight Miles High is hun ultieme popsong, de overige 9 vind ik ook uitstekend.
1. Eight Miles High
2. Goin' Back
3. Wasn't Born to Follow
4. 5D (Fifth Dimension)
5. Have You Seen Her Face *
6. Chestnut Mare
7. Turn! Turn! Turn!
8. Ballad of Easy Rider
9. Tribal Gathering *
10. My Back Pages
1. Eight Miles High
2. Goin' Back
3. Wasn't Born to Follow
4. 5D (Fifth Dimension)
5. Have You Seen Her Face *
6. Chestnut Mare
7. Turn! Turn! Turn!
8. Ballad of Easy Rider
9. Tribal Gathering *
10. My Back Pages
0
geplaatst: 26 september 2013, 21:39 uur
1. Eight Miles High
2. My Back Pages
3. So You Want to Be a Rock 'N' Roll Star
4. Have You Seen Her Face
5. Renaissance Fair
6. You Ain't Going Nowhere
7. Mr. Tambourine Man
8. Chestnut Mare
9. 5D (Fifth Dimension)
10. The Bells of Rhymney
Jammer dat Artificial Energy verder niet is genoemd, die had m'n top 3 wel gehaald.
2. My Back Pages
4. Have You Seen Her Face
5. Renaissance Fair
6. You Ain't Going Nowhere
7. Mr. Tambourine Man
8. Chestnut Mare
9. 5D (Fifth Dimension)
10. The Bells of Rhymney
Jammer dat Artificial Energy verder niet is genoemd, die had m'n top 3 wel gehaald.
0
geplaatst: 26 september 2013, 23:04 uur
Ik kan eigenlijk helemaal niet beslissen........
Alleen de nummer één is voor mij boven alles verheven.
Ik heb ook helemaal geen verhaal waar ik duidelijke onderscheiden kan aangeven.
Het enige is, dat ik inzake Byrds muziek in chronologie gelijktijdig afhaak met David Crosby. Dat niveau is daarna nooit meer gehaald, vooral als je niet op country zit te wachten.
Daarom vind je bij mij niets meer terug na The Notorious Byrd Brothers.
Younger than yesterday is momenteel de nummer 2 uit mijn album top 10 aller tijden, de band ten tijde dus van David Crosby, staat voor mij op een zeer zeldzaam niveau.
01 Eight Miles High
De live versie van Crosby & Nash, in 2011 openden ze er hun concert mee in Amsterdam, geeft mij 44 jaar na het origineel, nog steeds kippenvel. Hier mag je me nu 's nachts wakker voor maken. Misschien wel het beste nummer ooit geschreven.
02 Everybody’s Been Burned
03 Renaissance Fair
04 Tribal Gathering
05 Why
06 Mr. Tambourine Man
07 My Back Pages
08 I'll Feel a Whole Lot Better
09 So You Want to Be a Rock 'N' Roll Star
10 Have You Seen Her Face
Alleen de nummer één is voor mij boven alles verheven.
Ik heb ook helemaal geen verhaal waar ik duidelijke onderscheiden kan aangeven.
Het enige is, dat ik inzake Byrds muziek in chronologie gelijktijdig afhaak met David Crosby. Dat niveau is daarna nooit meer gehaald, vooral als je niet op country zit te wachten.
Daarom vind je bij mij niets meer terug na The Notorious Byrd Brothers.
Younger than yesterday is momenteel de nummer 2 uit mijn album top 10 aller tijden, de band ten tijde dus van David Crosby, staat voor mij op een zeer zeldzaam niveau.
01 Eight Miles High
De live versie van Crosby & Nash, in 2011 openden ze er hun concert mee in Amsterdam, geeft mij 44 jaar na het origineel, nog steeds kippenvel. Hier mag je me nu 's nachts wakker voor maken. Misschien wel het beste nummer ooit geschreven.
02 Everybody’s Been Burned
03 Renaissance Fair
04 Tribal Gathering
05 Why
06 Mr. Tambourine Man
07 My Back Pages
08 I'll Feel a Whole Lot Better
09 So You Want to Be a Rock 'N' Roll Star
10 Have You Seen Her Face
0
geplaatst: 27 september 2013, 13:40 uur
1. You Ain't Going Nowhere
2. My Back Pages
4. Goin' Back
5. 'll Feel a Whole Lot Better
6. Turn! Turn! Turn!
7. Everybody’s Been Burned
8. Wasn't Born to Follow
9. Mr. Tambourine Man
10. Eight Miles High
2. My Back Pages
4. Goin' Back
5. 'll Feel a Whole Lot Better
6. Turn! Turn! Turn!
7. Everybody’s Been Burned
8. Wasn't Born to Follow
9. Mr. Tambourine Man
10. Eight Miles High
0
geplaatst: 27 september 2013, 13:43 uur
1. Eight Miles High
2. Turn! Turn! Turn!
3. Wasn't Born to Follow
4. Goin' Back
5. Mr. Tambourine Man
6. My Back Pages
7. Chestnut Mare
8. 5D (Fifth Dimension)
9. Tribal Gathering *
10. So You Want to Be a Rock 'N' Roll Star
2. Turn! Turn! Turn!
3. Wasn't Born to Follow
4. Goin' Back
5. Mr. Tambourine Man
6. My Back Pages
7. Chestnut Mare
8. 5D (Fifth Dimension)
9. Tribal Gathering *
10. So You Want to Be a Rock 'N' Roll Star
0
geplaatst: 27 september 2013, 16:40 uur
dazzler schreef:
NOG TE SPELEN ARTIESTEN
op basis van een bevraging tijdens deze zomer
24 The National *
22 Supertramp *
21 Electric Light Orchestra
21 Marvin Gaye
21 Suede *
20 Johnny Cash
19 Marillion
18 Peter Gabriel *
17 AC/DC *
17 Byrds *
15 Guns N' Roses
15 Pulp
14 Iron Maiden
14 Keane
14 Wilco
dazzlers aanvullende keuzes
- Crowded House *
- Tom Waits
- ?
- ?
+ Arcade Fire als allerlaatste na de release van het nieuwe album
Artiesten met * werden ondertussen reeds gespeeld.
NOG TE SPELEN ARTIESTEN
op basis van een bevraging tijdens deze zomer
24 The National *
22 Supertramp *
21 Electric Light Orchestra
21 Marvin Gaye
21 Suede *
20 Johnny Cash
19 Marillion
18 Peter Gabriel *
17 AC/DC *
17 Byrds *
15 Guns N' Roses
15 Pulp
14 Iron Maiden
14 Keane
14 Wilco
dazzlers aanvullende keuzes
- Crowded House *
- Tom Waits
- ?
- ?
+ Arcade Fire als allerlaatste na de release van het nieuwe album
Artiesten met * werden ondertussen reeds gespeeld.
17 kandidaat spelers en voorlopig slechts 8 top 10 lijstjes.
De volgende artiest wordt trouwens Marvin Gaye.
0
geplaatst: 27 september 2013, 17:55 uur
[koeterwaals alert] Voor velen - onder wie de hopman - zal het hierna volgende wel koeterwaals zijn, maar ik wil graag wel wat persoonlijke observaties kwijt; ge kunt dus niet zeggen dagge niet gewaarschouwd bint![/einde alert]
10 klotenummers van The Byrds zou voor mij eenvoudiger zijn geweest en frappant genoeg waren er dan ook enkele genoemd uit de keuzelijst hierboven (en ja ik heb mijn tijd verdreuteld en nax genomineerd). Everbody's Been Burned is er zo een, Mind Gardens en So You Want to Be a Rock & Roll Star met dat buitengewoon irritante trompetje. Ben ook nooit zo'n fan geweest van die thans papegaaiduiker look-alike David Crosby; dus de waardering voor zijn werk is mij een ernstige vraag.
Verder verdriet het me ernstig dat er zo'n geringe waardering is voor het werk/de bijdrage van Gene Clark: If You're Gone, Set You Free This TIme, She Don't Care about time zijn prachtige songs. White Light van Gene Clark overtreft alles van The Byrds na Notorious Byrd Brothers by far en Echoes/Early LA Sessions evenaart minimaal Younger Than Yesterday.
Grappig wordt het als ik zie hoe vaak en door wie Eight MIles High op 1 wordt gezet. Ok - het standaardargument in zo'n geval - het is maar een spelletje, maar in dit geval lijkt er mij sprake van politiek correct gek doen. Normaal gesproken minimaal sceptisch staan tegenover jazz en dan zo'n Trane'iaans nummer op 1 zetten, terwijl ze veel meer en betere pop/folkrock hebben gemaakt.
Ik was 13 en had de single blind gekocht en ik voelde me knap bescheten na 3* draaien. En zoals het gezegde luidt: there is no second chance for a first impression. Later trok het wel bij, maar Eight Miles High en andere Byrd-psychedelica hebben hier nooit hoog gevlogen.
Ook de afkeer van tracks van Sweetheart of the Rodeo is veelzeggend - een fijn album en dan ben ik geen countryfan
Dylan mocht blij zijn met zulke succesvolle vertolkers van zijn songs als The Byrds - hun uitvoeringen vind ik veelal beter dan die van the man himself. Opgegroeid met The Byrds kon ik niet anders dan de drie songs over dat thema - opgroeien, identiteit, je kenbaar maken t.m.v anderen - bovenin zetten.
Daarnaast een paar fijne popsongs - ook het werk en de bijdrage van Chris Hillman is veelal onderschat. Ballad of Easy Rider linkt dan weer met Wasn't Born to Follow dat in de bekende film Easy Rider (met Peter Fonda, Dennis Hopper en Jack Nicholson) werd gebruikt. Iedereen die opgroeide in de 60s/70s heeft die film vaker gezien dan de film over Woodstock. Dan Eight Miles High en ten slotte de eerste single ooit die ik kocht, Mr. Tambourineman.
01. Goin' Back
02. My Back Pages
03. Wasn't Born to Follow
04. Have You Seen Her Face *
05. Ballad of Easy Rider
06. Turn! Turn! Turn!
07. You Ain't Going Nowhere
08. Chestnut Mare
09. Eight Miles High
10. Mr. Tambourine Man
10 klotenummers van The Byrds zou voor mij eenvoudiger zijn geweest en frappant genoeg waren er dan ook enkele genoemd uit de keuzelijst hierboven (en ja ik heb mijn tijd verdreuteld en nax genomineerd). Everbody's Been Burned is er zo een, Mind Gardens en So You Want to Be a Rock & Roll Star met dat buitengewoon irritante trompetje. Ben ook nooit zo'n fan geweest van die thans papegaaiduiker look-alike David Crosby; dus de waardering voor zijn werk is mij een ernstige vraag.
Verder verdriet het me ernstig dat er zo'n geringe waardering is voor het werk/de bijdrage van Gene Clark: If You're Gone, Set You Free This TIme, She Don't Care about time zijn prachtige songs. White Light van Gene Clark overtreft alles van The Byrds na Notorious Byrd Brothers by far en Echoes/Early LA Sessions evenaart minimaal Younger Than Yesterday.
Grappig wordt het als ik zie hoe vaak en door wie Eight MIles High op 1 wordt gezet. Ok - het standaardargument in zo'n geval - het is maar een spelletje, maar in dit geval lijkt er mij sprake van politiek correct gek doen. Normaal gesproken minimaal sceptisch staan tegenover jazz en dan zo'n Trane'iaans nummer op 1 zetten, terwijl ze veel meer en betere pop/folkrock hebben gemaakt.
Ik was 13 en had de single blind gekocht en ik voelde me knap bescheten na 3* draaien. En zoals het gezegde luidt: there is no second chance for a first impression. Later trok het wel bij, maar Eight Miles High en andere Byrd-psychedelica hebben hier nooit hoog gevlogen.
Ook de afkeer van tracks van Sweetheart of the Rodeo is veelzeggend - een fijn album en dan ben ik geen countryfan

Dylan mocht blij zijn met zulke succesvolle vertolkers van zijn songs als The Byrds - hun uitvoeringen vind ik veelal beter dan die van the man himself. Opgegroeid met The Byrds kon ik niet anders dan de drie songs over dat thema - opgroeien, identiteit, je kenbaar maken t.m.v anderen - bovenin zetten.
Daarnaast een paar fijne popsongs - ook het werk en de bijdrage van Chris Hillman is veelal onderschat. Ballad of Easy Rider linkt dan weer met Wasn't Born to Follow dat in de bekende film Easy Rider (met Peter Fonda, Dennis Hopper en Jack Nicholson) werd gebruikt. Iedereen die opgroeide in de 60s/70s heeft die film vaker gezien dan de film over Woodstock. Dan Eight Miles High en ten slotte de eerste single ooit die ik kocht, Mr. Tambourineman.
01. Goin' Back
02. My Back Pages
03. Wasn't Born to Follow
04. Have You Seen Her Face *
05. Ballad of Easy Rider
06. Turn! Turn! Turn!
07. You Ain't Going Nowhere
08. Chestnut Mare
09. Eight Miles High
10. Mr. Tambourine Man
0
Cured
geplaatst: 27 september 2013, 18:52 uur
1. Eight Miles High
2. Mr. Tambourine Man
3. Fifth Dimension
4. My Back Pages
5. Turn! Turn! Turn!
6. Chestnut Mare
7. Have You Seen Her Face
8. The Bells Of Rhymney
9. So You Want To Be A Rock And Roll Star
10. Tribal Gathering
2. Mr. Tambourine Man
3. Fifth Dimension
4. My Back Pages
5. Turn! Turn! Turn!
6. Chestnut Mare
7. Have You Seen Her Face
8. The Bells Of Rhymney
9. So You Want To Be A Rock And Roll Star
10. Tribal Gathering
0
geplaatst: 27 september 2013, 19:12 uur
1. Wasn't Born to Follow
2. Goin' Back
3. My Back Pages
4. Everybody’s Been Burned
5. Draft Morning
6. Tribal Gathering
7. Eight Miles High
8. The Bells of Rhymney
9. Ballad of Easy Rider
10. Fifth Dimension
Allemaal mooie liedjes, maar behalve Notorious Byrd Bros wel een beetje oubollig merk ik toch bij herbeluisteren van een aantal nummers. Maar die plaat is dan ook tijdloos en ver superieur aan alles dat ze ooit maakten en belachelijk dus dat hier zoveel Younger than yesterday tussenstaat
2. Goin' Back
3. My Back Pages
4. Everybody’s Been Burned
5. Draft Morning
6. Tribal Gathering
7. Eight Miles High
8. The Bells of Rhymney
9. Ballad of Easy Rider
10. Fifth Dimension
Allemaal mooie liedjes, maar behalve Notorious Byrd Bros wel een beetje oubollig merk ik toch bij herbeluisteren van een aantal nummers. Maar die plaat is dan ook tijdloos en ver superieur aan alles dat ze ooit maakten en belachelijk dus dat hier zoveel Younger than yesterday tussenstaat

0
Cured
geplaatst: 27 september 2013, 19:45 uur
YTY is mijn album ook niet zo, maar sinds Crosby vertrok (vanaf TNBB) boeide het me niet meer zo als voorheen ( vooral die country insteek).
0
geplaatst: 27 september 2013, 20:02 uur
GREATEST HITS OF THE BYRDS !
De laatste 10 van de top 20 op een rijtje ...
Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.
11. (25) You Ain't Going Nowhere (4) en de nummer 1 van 50tracks
12. (24) Chestnut Mare (7)
13. (23) Ballad of Easy Rider (5)
14. (22) 5D (Fifth Dimension) (6)
15. (21) So You Want to Be a Rock 'N' Roll Star (5)
16. (18) I'll Feel a Whole Lot Better (4)
17. (15) Draft Morning * (3)
18. (14) Why * (2)
19. (07) The Bells of Rhymney * (3)
20. (00) Mr. Spaceman
Eén nummer 1 gesneuveld buiten de top 10.
De laatste twee songs stelden teleur.
Net als het aantal deelnemers dat we hoger hadden ingeschat dan 11.
De laatste 10 van de top 20 op een rijtje ...
Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.
11. (25) You Ain't Going Nowhere (4) en de nummer 1 van 50tracks
12. (24) Chestnut Mare (7)
13. (23) Ballad of Easy Rider (5)
14. (22) 5D (Fifth Dimension) (6)
15. (21) So You Want to Be a Rock 'N' Roll Star (5)
16. (18) I'll Feel a Whole Lot Better (4)
17. (15) Draft Morning * (3)
18. (14) Why * (2)
19. (07) The Bells of Rhymney * (3)
20. (00) Mr. Spaceman
Eén nummer 1 gesneuveld buiten de top 10.
De laatste twee songs stelden teleur.
Net als het aantal deelnemers dat we hoger hadden ingeschat dan 11.
0
geplaatst: 27 september 2013, 20:17 uur
10. (27) Renaissance Fair (4)
Goed voor een 2de en een 3de plaats.
Goed voor een 2de en een 3de plaats.
Aquila schreef:
Een fijne band met puntige, psychedelische folkleidjes. Ik heb zo mijn bedenkingen bij de incarnatie met Parsons op het zesde album. Op zich hoor ik hem ook heel graag, maar zijn solowerk en werk met The Flying Burrito Brothers vind ik beter dan hier. Over nummer 1 en 2 heb ik lang getwijfeld, de volgorde dan. Ze stonden op voorhand vast voor die posities. Er bleek uiteindelijk geen plek voor album openers als Mr. Tambourine Man, So You Want to Be a Rock 'n Rol Star en 5D.
Een fijne band met puntige, psychedelische folkleidjes. Ik heb zo mijn bedenkingen bij de incarnatie met Parsons op het zesde album. Op zich hoor ik hem ook heel graag, maar zijn solowerk en werk met The Flying Burrito Brothers vind ik beter dan hier. Over nummer 1 en 2 heb ik lang getwijfeld, de volgorde dan. Ze stonden op voorhand vast voor die posities. Er bleek uiteindelijk geen plek voor album openers als Mr. Tambourine Man, So You Want to Be a Rock 'n Rol Star en 5D.
0
geplaatst: 27 september 2013, 20:18 uur
orbit schreef:
Says who?
Ik denk dat juist op Notorious Byrd Brothers de chemie wel een beetje uitgewerkt raakte, ook de onderlinge sfeer stond al onder druk, waar Younger than Yesterday een hoogtepunt in het oeuvre was, als de uitgekristalliseerde versie van en vervolg op Fifth Dimension.
Je kan de muziek gedateerd vinden of niet maar het ene album tijdloos en het andere, daar nauw aan verwante, als volledig gedateerd afserveren is natuurlijk belachelijk. Net zo min als dat The Notorious Byrd Brothers superieur zou zijn ten opzichte van al het overige wat er door The Byrds zou zijn gemaakt. Het blijft nog steeds dezelfde band.
0
geplaatst: 27 september 2013, 20:38 uur
Mjuman schreef:
Tja. Zou het nog kunnen dat degenen die Eight Miles High op één hebben gezet dit gewoon het beste nummer van The Byrds vinden?
Niks geen standaardargumenten. Waarom zouden zij opeens politiek correct zijn en niet, het gehele werk van The Byrds overziende, mogen kiezen voor Eight Miles High?
Je zou nota bene van Mr. Tambourine Man kunnen zeggen dat juist deze keuze politiek correct is, als verreweg de grootste hit van The Byrds. Zo is het niet goed of het deugt niet. In ieder geval kun je het argument dat het politiek correct is (en indirect beweren dat je keuze door anderen wordt bepaald) om te kiezen voor Eight Miles High absoluut niet gebruiken.
Een beetje aanmatigend eigenlijk, richting iedereen die bewust voor dit nummer heeft gekozen als beste nummer van The Byrds.
0
geplaatst: 27 september 2013, 20:38 uur
09. (30) Everybody's Been Burried * (6)
Goed voor een 2de plaats.
musician schreef:
Ik kan eigenlijk helemaal niet beslissen. Alleen de nummer één is voor mij boven alles verheven. Ik heb ook helemaal geen verhaal waar ik duidelijke onderscheiden kan aangeven. Het enige is, dat ik inzake Byrds muziek in chronologie gelijktijdig afhaak met David Crosby. Dat niveau is daarna nooit meer gehaald, vooral als je niet op country zit te wachten. Daarom vind je bij mij niets meer terug na The Notorious Byrd Brothers. Younger than yesterday is momenteel de nummer 2 uit mijn album top 10 aller tijden, de band ten tijde dus van David Crosby, staat voor mij op een zeer zeldzaam niveau.
Ik kan eigenlijk helemaal niet beslissen. Alleen de nummer één is voor mij boven alles verheven. Ik heb ook helemaal geen verhaal waar ik duidelijke onderscheiden kan aangeven. Het enige is, dat ik inzake Byrds muziek in chronologie gelijktijdig afhaak met David Crosby. Dat niveau is daarna nooit meer gehaald, vooral als je niet op country zit te wachten. Daarom vind je bij mij niets meer terug na The Notorious Byrd Brothers. Younger than yesterday is momenteel de nummer 2 uit mijn album top 10 aller tijden, de band ten tijde dus van David Crosby, staat voor mij op een zeer zeldzaam niveau.
0
geplaatst: 27 september 2013, 20:42 uur
08. (34) Turn! Turn! Turn! (6)
LucM schreef:
The Byrds heb ik altijd één van de leukste 60's-bands gevonden door hun close-harmoniezang en zweverige gitaarsound. Eight Miles High is hun ultieme popsong, de overige 9 vind ik ook uitstekend.
0
geplaatst: 27 september 2013, 20:45 uur
07. (34) Mr. Tambourine Man (7)
Ook goed voor een 2de plaats.
Ook goed voor een 2de plaats.
Mjuman schreef:
Dylan mocht blij zijn met zulke succesvolle vertolkers van zijn songs als The Byrds - hun uitvoeringen vind ik veelal beter dan die van the man himself. Opgegroeid met The Byrds kon ik niet anders dan de drie songs over dat thema - opgroeien, identiteit, je kenbaar maken t.m.v anderen - bovenin zetten. Daarnaast een paar fijne popsongs - ook het werk en de bijdrage van Chris Hillman is veelal onderschat. Ballad of Easy Rider linkt dan weer met Wasn't Born to Follow dat in de bekende film Easy Rider werd gebruikt. Dan Eight Miles High en ten slotte de eerste single ooit die ik kocht, Mr. Tambourineman.
Dylan mocht blij zijn met zulke succesvolle vertolkers van zijn songs als The Byrds - hun uitvoeringen vind ik veelal beter dan die van the man himself. Opgegroeid met The Byrds kon ik niet anders dan de drie songs over dat thema - opgroeien, identiteit, je kenbaar maken t.m.v anderen - bovenin zetten. Daarnaast een paar fijne popsongs - ook het werk en de bijdrage van Chris Hillman is veelal onderschat. Ballad of Easy Rider linkt dan weer met Wasn't Born to Follow dat in de bekende film Easy Rider werd gebruikt. Dan Eight Miles High en ten slotte de eerste single ooit die ik kocht, Mr. Tambourineman.
0
geplaatst: 27 september 2013, 20:50 uur
06. (34) Tribal Gathering * (8)
Een stemmen-sprokkelaar, dit muzikale alter ego van onze trouwe deelnemer.
Een stemmen-sprokkelaar, dit muzikale alter ego van onze trouwe deelnemer.
Tribal Gathering schreef:
The Byrds ken ik van haver tot gort. Verder moet je niet te lang dubben, gewoon 10 nummers neerzetten. Als je langer moet nadenken komen ze uiteindelijk toch niet in je top 10. (...) Maar even serieus : Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat (bijna) iedereen Ballad of Easy Rider eruit gooit. Samen met Eight Miles High is deze wat mij betreft boven elke discussie verheven. (...) Hun tweede meesterwerk in het canon van de muziekgeschiedenis. Oersimpel met vier coupletten, maar zo bloed en bloed mooi.
The Byrds ken ik van haver tot gort. Verder moet je niet te lang dubben, gewoon 10 nummers neerzetten. Als je langer moet nadenken komen ze uiteindelijk toch niet in je top 10. (...) Maar even serieus : Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat (bijna) iedereen Ballad of Easy Rider eruit gooit. Samen met Eight Miles High is deze wat mij betreft boven elke discussie verheven. (...) Hun tweede meesterwerk in het canon van de muziekgeschiedenis. Oersimpel met vier coupletten, maar zo bloed en bloed mooi.
0
geplaatst: 27 september 2013, 20:55 uur
05. (43) Have You Seen Her Face * (7)
De nummer 1 van Aquila.
De nummer 1 van Aquila.
Aquila schreef:
Ik heb niet zo veel te schrijven bij The Byrds. Er was te veel moois om uit te kiezen, ik had uit de finalelijst wel 14 nummers in de Top 10 kwijt gekund om over de gemiste nummers (als I See You, I Come and Stand by Every Door en Set You Free This Time) maar te zwijgen. Vanaf nummer 7 wordt de volgorde wat arbitrair. De her-kennismaking met Notorious Byrd Brothers beviel goed. Vooral TG bleek een pareltje.
Ik heb niet zo veel te schrijven bij The Byrds. Er was te veel moois om uit te kiezen, ik had uit de finalelijst wel 14 nummers in de Top 10 kwijt gekund om over de gemiste nummers (als I See You, I Come and Stand by Every Door en Set You Free This Time) maar te zwijgen. Vanaf nummer 7 wordt de volgorde wat arbitrair. De her-kennismaking met Notorious Byrd Brothers beviel goed. Vooral TG bleek een pareltje.
0
geplaatst: 27 september 2013, 20:59 uur
04. (47) Wasn't Born to Follow (6)
De nummer 1 van ArthurDZ en orbit.
De nummer 1 van ArthurDZ en orbit.
orbit schreef:
Allemaal mooie liedjes, maar behalve Notorious Byrd Bros wel een beetje oubollig merk ik toch bij herbeluisteren van een aantal nummers. Maar die plaat is dan ook tijdloos en ver superieur aan alles dat ze ooit maakten en belachelijk dus dat hier zoveel Younger than yesterday tussenstaat.
Allemaal mooie liedjes, maar behalve Notorious Byrd Bros wel een beetje oubollig merk ik toch bij herbeluisteren van een aantal nummers. Maar die plaat is dan ook tijdloos en ver superieur aan alles dat ze ooit maakten en belachelijk dus dat hier zoveel Younger than yesterday tussenstaat.
0
geplaatst: 27 september 2013, 21:07 uur
03. (53) My Back Pages (9)
Goed voor maar liefst vier 2de plaatsen, en bijgevolg brons.
Goed voor maar liefst vier 2de plaatsen, en bijgevolg brons.
spoelie90 schreef:
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.