Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 27 februari 2012, 21:51 uur
In mijn hoofd klonk mijn verbetering wel goed. 
Edit: in de startlijst stond het dus ook al verkeerd. Wel slecht dat je dat niet had opgemerkt.

Edit: in de startlijst stond het dus ook al verkeerd. Wel slecht dat je dat niet had opgemerkt.

0
geplaatst: 27 februari 2012, 21:52 uur
dazzler schreef:
Rafter the Goldrush
Rafter the Goldrush
Niet alles is goud wat blinkt...

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 februari 2012, 21:53 uur
A Man Needs a Maid *
Ambulance Blues
Borrowed Tune
Danger Bird
Eldorado
Only Love Can Break Your Heart *
Out on the Weekend *
See the Sky about to Rain
Southern Man
Words (between the Lines of Age) *
Ambulance Blues
Borrowed Tune
Danger Bird
Eldorado
Out on the Weekend *
Southern Man
0
geplaatst: 27 februari 2012, 21:57 uur
Aquila schreef:
Precies Arthur I Am A Child staat op talloze Young albums en dát was het criterium.
Precies Arthur I Am A Child staat op talloze Young albums en dát was het criterium.
Nee, dat was helemaal niet het criterium. I am a child is van het Buffalo Springfield album Last time around en dat Young het daarna talloze malen solo heeft gespeeld is leuk maar het blijft van Buffalo Springfield.
Anders kunnen we ook kiezen voor nummers van Crosby, Stills, Nash & Young, die ook veelvuldig zijn terug te vinden op zijn solo albums of overzichten, live of niet.
0
Aquila
geplaatst: 27 februari 2012, 21:57 uur
@chevy Ik begrijp sowieso niet zo goed waarom je je eigen nominatie wegstemt (The Loner) en nominaties van anderen die jij niet op je lijst had staan dan weer handhaaft (Alabama). Dat is dan zeker weer strategisch nomineren.
0
geplaatst: 27 februari 2012, 21:58 uur
musician schreef:
Nee, dat was helemaal niet het criterium. I am a child is van het Buffalo Springfield album Last time around en dat Young het daarna talloze malen solo heeft gespeeld is leuk maar het blijft van Buffalo Springfield.
(quote)
Correct, dat is dan ook de voornaamste reden dat het nummer bij mij bij de afvallers staat.
0
Aquila
geplaatst: 27 februari 2012, 22:00 uur
dazzler schreef:
Staan ze later op reguliere solo albums: dan mag het wel.
Staan ze later op reguliere solo albums: dan mag het wel.
Ik had dit in mijn hoofd, maar dit staat er ook:
Staan ze later op live-albums of verzamelaars: dan liever niet.
liever niet, tsja. Ik had het nota bene zelf gevraagd - vanwege Expecting to Fly, maar omdat I Am a Child zovaak op die live overzichten staat is me het daar weer helemaal ontgaan.
Ik stel voor dat we opnieuw beginnen

0
geplaatst: 27 februari 2012, 22:03 uur
10 afvallers
A Man Needs a Maid *
Alabama *
Borrowed Tune *
Harvest Moon
Heart of Gold
I Am a Child *
Old Man
The Needle and the Damage Done
A Man Needs a Maid *
Alabama *
Borrowed Tune *
Harvest Moon
Heart of Gold
I Am a Child *
Old Man
The Needle and the Damage Done
0
geplaatst: 27 februari 2012, 22:10 uur
Laten we I Am A Child bombarderen tot de uitzondering die de regel bevestigd 

0
geplaatst: 27 februari 2012, 22:16 uur
Afvallers
Comes a Time
Crime in the City (Sixty to Zero Part 1) *
Danger Bird
Eldorado
I Am a Child *
Harvest Moon
Powderfinger
Tonight's the Night
Wat een keuze hier zitten zelfs mooie nummers bij
Comes a Time
Danger Bird
Eldorado
I Am a Child *
Harvest Moon
Powderfinger
Tonight's the Night
Wat een keuze hier zitten zelfs mooie nummers bij
0
geplaatst: 27 februari 2012, 22:24 uur
Alabama
Cinnamon Girl
Crime in the City (Sixty to Zero Part 1)
Eldorado
Harvest Moon
I Am a Child
Only Love Can Break Your Heart
Rockin' in the Free World
Words (between the Lines of Age)
Cinnamon Girl
Crime in the City (Sixty to Zero Part 1)
Eldorado
Harvest Moon
I Am a Child
Only Love Can Break Your Heart
Words (between the Lines of Age)
0
geplaatst: 27 februari 2012, 22:25 uur
Nu we hier toch met z'n allen zijn, hoe komt het dat dit album:

(Cow Palace 1986 uit 2012) niet inmiddels door iedereen is aangeschaft, besproken, becijferd en op één gezet in z'n rotatielijst?
Het is inderdaad weer een dubbel live album maar buitengewoon aardig, scherp geprijsd en bovendien met een zeer interessante tracklist!

(Cow Palace 1986 uit 2012) niet inmiddels door iedereen is aangeschaft, besproken, becijferd en op één gezet in z'n rotatielijst?
Het is inderdaad weer een dubbel live album maar buitengewoon aardig, scherp geprijsd en bovendien met een zeer interessante tracklist!
0
geplaatst: 27 februari 2012, 22:33 uur
Over Rafter the Goldrush.
Hoe die R daar kwam, begrijp ik niet (die stond er niet in de startlijst).
En Goldrush bekt nu eenmaal beter dan Gold pauze Rush vind ik. Maar juist is juist.
Over Southern Man
Ik dacht nog dat ie in de startlijst stond, maar aangezien nelis
ter correctie werd geroepen door de anderen (maar niet over Southern Man)
dacht ik ... ik zal me wel weer vergist hebben. Het moest ook weer snel gaan vanavond.
Over I Am a Child
Ik begrijp dat het een CSN&Y song is die enkel op live albums van Young solo staat?
Laat het dan inderdaad de uitzondering zijn die etc ... ziet ernaar uit dat ie gaat sneuvelen.
Hoe die R daar kwam, begrijp ik niet (die stond er niet in de startlijst).
En Goldrush bekt nu eenmaal beter dan Gold pauze Rush vind ik. Maar juist is juist.
Over Southern Man
Ik dacht nog dat ie in de startlijst stond, maar aangezien nelis
ter correctie werd geroepen door de anderen (maar niet over Southern Man)
dacht ik ... ik zal me wel weer vergist hebben. Het moest ook weer snel gaan vanavond.
Over I Am a Child
Ik begrijp dat het een CSN&Y song is die enkel op live albums van Young solo staat?
Laat het dan inderdaad de uitzondering zijn die etc ... ziet ernaar uit dat ie gaat sneuvelen.
0
geplaatst: 27 februari 2012, 22:40 uur
Ambulance Blues
Borrowed Tune *
Cortez the Killer
Cowgirl in the Sand
I Am a Child *
Out on the Weekend *
See the Sky about to Rain *
The Loner *
Borrowed Tune *
Cortez the Killer
Cowgirl in the Sand
I Am a Child *
Out on the Weekend *
The Loner *
0
geplaatst: 27 februari 2012, 22:57 uur
musician schreef:
Nu we hier toch met z'n allen zijn, hoe komt het dat dit album:
(afbeelding)
Magere setlist uit een magere periode van Neil.Nu we hier toch met z'n allen zijn, hoe komt het dat dit album:
(afbeelding)
dazzler schreef:
Geen Chaplin-fan? En Goldrush bekt nu eenmaal beter dan Gold pauze Rush vind ik. Maar juist is juist.

Edit: uh.. lebowski, eliminatie-ronde, hè?

0
geplaatst: 27 februari 2012, 22:58 uur
A Man Needs a Maid *
Eldorado
Harvest Moon
Heart of Gold
Like a Hurricane
Powderfinger
Tonight's the Night
Eldorado
Harvest Moon
Heart of Gold
Like a Hurricane
Powderfinger
Tonight's the Night
0
geplaatst: 27 februari 2012, 23:36 uur
Dit moeten ze dan maar worden:
A Man Needs a Maid *
Ambulance Blues
Borrowed Tune *
Cinnamon Girl
Cowgirl in the Sand
On the Beach
Powderfinger
The Loner *
Tonight's the Night
A Man Needs a Maid *
Ambulance Blues
Borrowed Tune *
Cinnamon Girl
Cowgirl in the Sand
On the Beach
Powderfinger
The Loner *
Tonight's the Night
0
Aquila
geplaatst: 28 februari 2012, 08:49 uur
dazzler schreef:
Over I Am a Child
Over I Am a Child
Buffalo Springfield, niet CSN&Y

Ik bedacht nog - Wellicht was het beter geweest alle nummers toe te staan. Jij bent niet zo thuis in het oeuvre (no offence) van Young zoals je aangeeft, maar nummers van de hand van Neil Young bij Buffalo S zijn er denk ik 10 en bij CSN&Y (Deja Vu) maar drie denk ik. Dus die 13 songs (waarvan er wellicht vijf of zo genomineerd waren) hadden we ook wel erbij kunnen hebben. Had een hoop correcties gescheeld.
Vreemd dat pas bij de eliminatie ronde aan wordt gegeven dat het een Buffalo Springfield song is. Ik draai Last Time Around nooit, dus I Am a Child is voor mij 100% een Neil Young song geworden en ik had m even niet scherp op de radar als een Buffalo Springfield song.
Maar volgens mij komt het helemaal goed.
0
geplaatst: 28 februari 2012, 09:06 uur
dazzler schreef:
1ste RONDE nominatie
Geen Buffalo Springfield of Crosby, Stills, Nash & Young.
We gaan voor Neil Young zelf, met of zonder begeleidingsband.
1ste RONDE nominatie
Geen Buffalo Springfield of Crosby, Stills, Nash & Young.
We gaan voor Neil Young zelf, met of zonder begeleidingsband.
Eigenijk zou deze opmerking moeten volstaan, Aquila.
Dat heeft niet zoveel met mijn kennis ter zake te maken.
Toen ik Sting deed, vond men dat The Police daar niet bij hoorde.
Toen ik Paul Simon deed, vond men de Simon & Garfunkel hits belangrijker.
Ik vind dus ook dat een songwriter centraal mag staan.
Zo wil ik gerust een Paul Weller doen (inclusief Jam en Style Council),
ook al gaat het om verschillende stijlen: het is wel degelijk allemaal Weller.
Maar CSN&Y is toch ook vooral een band apart na het vertrek van Young.
Dus die verdienen misschien ooit nog wel eens een aparte behandeling.
Bij Buffalo Springfield ligt dat iets anders (meer met Young verbonden)
en daarom is I Am a Child dat doorglipte niet echt zo'n ramp ...
Moraal van het verhaal: het is nooit perfect.

0
geplaatst: 28 februari 2012, 09:11 uur
A Man Needs A Maid
After The Gold Rush
Borrowed Tune
Harvest Moon
I Am A Child
Out On The Weekend
Powderfinger
See The Sky About To Rain
The Loner
The Needle And The Damage Done
After The Gold Rush
Borrowed Tune
Harvest Moon
I Am A Child
Out On The Weekend
Powderfinger
See The Sky About To Rain
The Loner
The Needle And The Damage Done
0
geplaatst: 28 februari 2012, 12:06 uur
Aquila schreef:
@chevy Ik begrijp sowieso niet zo goed waarom je je eigen nominatie wegstemt (The Loner) en nominaties van anderen die jij niet op je lijst had staan dan weer handhaaft (Alabama). Dat is dan zeker weer strategisch nomineren.
Nee hoor, Alabama had ik ook zo genomineerd. Zoals velen hier hangt het af van het moment van de dag. Nu koos ik voor Alabama. Volgende keer weer voor The Loner. Bovendien: als ik strategisch had willen stemmen, had ik wel gekozen voor een nummer dat er toch niet uit gaat, zodat mijn favorieten behouden blijven.@chevy Ik begrijp sowieso niet zo goed waarom je je eigen nominatie wegstemt (The Loner) en nominaties van anderen die jij niet op je lijst had staan dan weer handhaaft (Alabama). Dat is dan zeker weer strategisch nomineren.
musician schreef:
Je raaskalt maar wat, je hebt het album niet eens beluisterd.
Feit 1: 80s was een mager decennium voor Neil. Feit 2: De setlist daar vind ik karig. Bijna alle nummers die mij daar aanspreken zijn al tig keer eerder gedaan. Als jij raaskallen als logisch beredeneren definieert, vind ik dat prima. Misschien moet je nog eens kijken naar jouw bericht:Je raaskalt maar wat, je hebt het album niet eens beluisterd.
musician schreef:
hoe komt het dat dit album:
(afbeelding)
Waarom de vraag stellen als je de (oprechte) antwoorden toch niet serieus neemt?hoe komt het dat dit album:
(afbeelding)
Jij: hoezo heeft niet iedereen dit album beluisterd?
Ik: het ziet er niet interessant uit.
Jij: Je raaskalt wat, je hebt het niet beluisterd.
Hmm... ik moet antwoord geven op een vraag die ik niet mag beantwoorden. Snap je?
0
geplaatst: 28 februari 2012, 12:15 uur
Nee, daar snap ik niets van, als ik alleen een oproep doe aan alle Neil Young fans om Cow Palace te kopen. Gezien het aantal stemmen en reacties hebben de meesten dat nog niet gedaan. Het album is natuurlijk ook nog maar net uit.
En nee, heel veel nummers van die setlist zijn juist helemaal niet vaak gedaan, dat maakt het aardig. En dat zijn studioalbums in de jaren '80 niet veel soeps waren, zegt nog niets over zijn live-optredens in dat decennium waar nu veel van verschijnt, zoals vorig jaar A Treasure.
Want die waren van een geheel andere orde.
Maar jij luistert niet naar een album, denkt "O, het zijn de eighties van Young dus het kan nooit iets zijn" en zo beoordeel je het vervolgens ook.
Ik mis in dergelijke redenaties en reacties van jouw kant zoveel gebrek aan liefde voor de artiest (Young in dit geval), respect en kennis van zaken, dat niet alleen het glazuur mij van de tanden springt maar dat ik mij ook afvraag wat je hier doet.
En nee, heel veel nummers van die setlist zijn juist helemaal niet vaak gedaan, dat maakt het aardig. En dat zijn studioalbums in de jaren '80 niet veel soeps waren, zegt nog niets over zijn live-optredens in dat decennium waar nu veel van verschijnt, zoals vorig jaar A Treasure.
Want die waren van een geheel andere orde.
Maar jij luistert niet naar een album, denkt "O, het zijn de eighties van Young dus het kan nooit iets zijn" en zo beoordeel je het vervolgens ook.
Ik mis in dergelijke redenaties en reacties van jouw kant zoveel gebrek aan liefde voor de artiest (Young in dit geval), respect en kennis van zaken, dat niet alleen het glazuur mij van de tanden springt maar dat ik mij ook afvraag wat je hier doet.
0
geplaatst: 28 februari 2012, 12:23 uur
Wat een onzin musician, je mag hier alleen komen wanneer je Neil Young bewierookt? En iemand raaskalt wanneer hij een volkomen logisch antwoord geeft op jouw vraag?
Het is (IMO) een erg wisselvallige artiest met een groot oeuvre, dus het is niet vreemd dat er op dat soort criteria een voorselectie wordt gemaakt. Als je het album wilt aanprijzen doe je het volstrekt verkeerd.
Het is (IMO) een erg wisselvallige artiest met een groot oeuvre, dus het is niet vreemd dat er op dat soort criteria een voorselectie wordt gemaakt. Als je het album wilt aanprijzen doe je het volstrekt verkeerd.
0
geplaatst: 28 februari 2012, 12:23 uur
musician schreef:
Vervang het woordje "nooit" door "waarschijnlijk" en je hebt mijn reden waarom ik vooralsnog niet naar het album heb geluisterd. En ik beoordeel niks. Simpel vooroordeel. En doe niet alsof jij die niet hebt... Een live-album van Dylan van dit jaar zou ik ook links laten liggen, evenals eentje van Deep Purple. Moet ik dit album onmiddellijk beluisteren, alleen maar omdat het Neil Young is? Sorry, maar ik kies dan liever voor wat andere albums van hem die ik nog niet ken. Met een grotere kans dat ik het geweldig ga vinden. Sowieso geen waardeoordeel over het album (dat maak jij ervan), maar het interesseert me gewoon niet. Zij het vanwege het album, zij het vanwege mijn "gebrek aan respect en kennis van zaken". Either way, is het een prima antwoord op jouw vraag, al zeg ik het zelf.Maar jij luistert niet naar een album, denkt "O, het zijn de eighties van Young dus het kan nooit iets zijn" en zo beoordeel je het vervolgens ook.
En omdat ik dat live-album niet hoef te proberen, moet ik gelijk maar niet meer in dit topic komen? Ik durf te wedden dat ik meer Young-albums heb beluisterd dan zeker 50% van de deelnemers deze editie.

0
geplaatst: 28 februari 2012, 12:34 uur
chevy93 schreef:
Vervang het woordje "nooit" door "waarschijnlijk" en je hebt mijn reden waarom ik vooralsnog niet naar het album heb geluisterd. En ik beoordeel niks. Simpel vooroordeel.
Vervang het woordje "nooit" door "waarschijnlijk" en je hebt mijn reden waarom ik vooralsnog niet naar het album heb geluisterd. En ik beoordeel niks. Simpel vooroordeel.
Je hebt jezelf hiermee wel aardig omschreven.
Dat geeft gelijk weer hoe je dit kunt antwoorden op een oproep om Cow Palace te kopen:
Magere setlist uit een magere periode van Neil.
Terwijl je van toeten noch blazen weet over het album.
En doe niet alsof jij die niet hebt (vooroordelen)
Ik oordeel hier alleen over albums die ik heb, dus spreek vooral over je eigen vooroordelen, ik heb nog nooit goed of slecht geoordeeld over een cd die ik niet heb, daar zul je me hier niet op kunnen betrappen.
0
geplaatst: 28 februari 2012, 12:40 uur
Kunnen jullie dit ergens anders uit stechelen
? Jullie hebben allebei klaarblijkelijk geen enkel punt.
? Jullie hebben allebei klaarblijkelijk geen enkel punt.
0
geplaatst: 28 februari 2012, 14:12 uur
Borrowed Tune *
Comes a Time
Danger Bird
Heart of Gold
I Am a Child *
Tonight's the Night
Comes a Time
Danger Bird
Heart of Gold
I Am a Child *
Tonight's the Night
0
geplaatst: 28 februari 2012, 18:00 uur
Als chevy en musician straks allebei even gepassioneerd hun top 10 bejubelen, mogen ze
van mij nog een tijdje doorgaan. Of ze schrijven samen een recensie bij het live album in kwestie.

van mij nog een tijdje doorgaan. Of ze schrijven samen een recensie bij het live album in kwestie.

0
geplaatst: 28 februari 2012, 20:31 uur
After the Gold Rush
Borrowed Tune *
Danger Bird
I Am a Child *
Powderfinger
The Loner *
Tonight's the Night
Borrowed Tune *
Danger Bird
I Am a Child *
Powderfinger
The Loner *
Tonight's the Night
0
geplaatst: 28 februari 2012, 21:18 uur
dazzler schreef:
Als chevy en musician straks allebei even gepassioneerd hun top 10 bejubelen, mogen ze van mij nog een tijdje doorgaan.
Je weet van mij inmiddels toch wel dat ik mijn top 10 (bijna) altijd even extra bejubel? Als chevy en musician straks allebei even gepassioneerd hun top 10 bejubelen, mogen ze van mij nog een tijdje doorgaan.

Ondertussen heb ik vandaag toch maar weer twee albums beluisterd en bestemd. Comes a Time bevestigde een aardig album te zijn, maar geen hoogvlieger. Living with War wordt met de luisterbeurt minder. Helaas.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.