Muziek / Muziekgames / ''Het Review-Album van de Maand!''
zoeken in:
0
geplaatst: 14 januari 2011, 13:46 uur
Trouwens aangezien ik vandaag en zterdag wel wat tijd heb mag je het ook vanavond doen als het je dan beter uitkomt, vind ik geen probleem.
0
geplaatst: 14 januari 2011, 15:53 uur
Oei, gaat het hierbij blijven wat recensies betreft?
Ik dacht dat er nog een aantal in de pipeline zaten, toch?
Ik dacht dat er nog een aantal in de pipeline zaten, toch?
0
Misterfool
geplaatst: 14 januari 2011, 15:55 uur
Je hebt pech, ik heb de komende 2/3 weken veel tentamens, anders had ik wel het een en ander uitgebreid gerievewed. Zeker Kudo's voor het opzetten van dit topic door Ataloona: geniaal idee 

0
geplaatst: 14 januari 2011, 16:01 uur
Ik heb de hele maand proefwerken, dus bij mij gaat het er in januari ook niet inzitten 

0
haveman
geplaatst: 14 januari 2011, 16:53 uur
Ik heb het erg druk met mijn werk en krijg binnenkort de sleutel van me nieuwe huis. Ik zal niet veel recensies schrijven, maar zal wel de albums luisteren en wellicht (later) reageren. Ook plaats ik zelf natuurlijk wat albums.
0
geplaatst: 14 januari 2011, 17:04 uur
Wilde vanmiddag review gaan schrijven van J. Geils, maar voordat ik de plaat nogmaals kon beluisteren werd ik opgeroepen voor een dienst op het werk. Hopelijk later vanavond, anders dit weekend.
0
geplaatst: 14 januari 2011, 17:48 uur
Zoals ik al eerder heb gezegt: Je kunt die recensies altijd nog schrijven maar buiten dit topic en als je het niet kan laten meld je hier dat je nog 1 van die 3 albums hebt gereviewd, gewoon voor de ''props''. 

0
geplaatst: 14 januari 2011, 18:57 uur
Misschien vanavond nog verdiepen in J.Geils.
Echter geen garantie.
Echter geen garantie.
0
geplaatst: 14 januari 2011, 19:18 uur
Natuurlijk kan je nog altijd recensies schrijven,
alleen vrees ik dat het er niet van zal komen van zodra
we een nieuwe lijst met te recenseren albums publiceren.
Dit is geen kritiek op het spelverloop, mijn reactie was enkel ingegeven
door een "hey, wat jammer nou" omdat ik dacht dat we pas op zondag
zouden veranderen van lijst en omdat ik meende eerder gelezen te hebben
dat sommigen aan het einde van de week hun recensies zouden posten.
Ik ben blij met het succes van The Stranglers.
Ook met de reviews bij de andere twee albums,
al had ik bij Split Enz en J. Geils misschien toch nog
een recensietje meer verwacht ... wie weet op de laatste knip.
Of anders later.
Ik scherp mijn pen al voor de week die komen gaat.
Hopelijk zit er wat spek voor mijn bek tussen.
alleen vrees ik dat het er niet van zal komen van zodra
we een nieuwe lijst met te recenseren albums publiceren.
Dit is geen kritiek op het spelverloop, mijn reactie was enkel ingegeven
door een "hey, wat jammer nou" omdat ik dacht dat we pas op zondag
zouden veranderen van lijst en omdat ik meende eerder gelezen te hebben
dat sommigen aan het einde van de week hun recensies zouden posten.
Ik ben blij met het succes van The Stranglers.
Ook met de reviews bij de andere twee albums,
al had ik bij Split Enz en J. Geils misschien toch nog
een recensietje meer verwacht ... wie weet op de laatste knip.
Of anders later.
Ik scherp mijn pen al voor de week die komen gaat.
Hopelijk zit er wat spek voor mijn bek tussen.
0
Lukk0
geplaatst: 14 januari 2011, 19:52 uur
Review Album van de Week – Week 2 (Lukk0)
Ook van mij een soort van thema voor de drie albums die ik gekozen heb. Alle drie komen ze uit Scandinavië, één uit Noorwegen / Zweden, één uit Finland en één uit Zweden. Verder is de link tussen de albums niet zo aanwezig, drie albums uit het midden van de noughties die in mijn ogen veel te weinig aandacht krijgen op deze site. Qua genre liggen ze ver uit elkaar, des te leuker denk ik voor de reviewenden.
Atomic – Boom Boom (2003)

Moderne jazz, maar dan in de traditie van de free-jazz uit de jaren 60. Gespeeld door een Noors-Zweeds collectief bestaande uit vijf personen. Vrije stukken, niet chaotisch of ongestructureerd, maar ook niet echt gecomponeerd. Uitzonderlijk goede muzikanten die elkaar erg goed aanvoelen en dus weinig tegen elkaar in spelen. Alles komt uiteindelijk erg goed bij elkaar. Wordt afgesloten met een erg mooie cover van Pyramid Song van Radiohead, waarbij je zelfs gaat twijfelen of Radiohead zelf dit wel beter gedaan heeft.
Paavoharju – Yhä Hämärää (2005)

Popliedjes van dit Finse gezelschap rond de broers Ainala klinken niet als popliedjes. De sfeer kan een beetje gevangen worden door Sigur Rós te noemen, maar dit is veel moeilijker te vangen. Sigur Rós is vrij goed te doorgronden en probeert een bepaalde sfeer neer te zetten, hier zitten meer lagen in. Verscholen achter alle klanken ligt iets dat op folk lijkt en blijkt dit veel simpeler te zijn dan het in eerste instantie lijkt. Niet een album om slechts eenmaal te luisteren, pas na meerdere keren gaat dit echt beklijven.
Studio – Yearbook 1 (2007)

Rock en dance staat er bij dit album op musicmeter, maar dit vind ik het album een beetje tekort doen. De omschrijving die herman gaf, dus krautrock, disco en dub, met een vleugje madchester en euforische trance, is misschien wel de beste omschrijving van dit album. Ondanks deze mix van stijlen is dit album een enorm sterk geheel dat gemaakt is om heel hard te draaien over de koptelefoon. Ik vind de nummers met vocalen zelf iets minder dan de rest, maar in het geheel passen ze er toch prima bij.
Veel luisterplezier met deze albums, ik hoop een beetje de goede keuzes gemaakt te hebben.
Als je ze niet kan vinden, kun je me altijd even pm-en voor een linkje.
Ook van mij een soort van thema voor de drie albums die ik gekozen heb. Alle drie komen ze uit Scandinavië, één uit Noorwegen / Zweden, één uit Finland en één uit Zweden. Verder is de link tussen de albums niet zo aanwezig, drie albums uit het midden van de noughties die in mijn ogen veel te weinig aandacht krijgen op deze site. Qua genre liggen ze ver uit elkaar, des te leuker denk ik voor de reviewenden.
Atomic – Boom Boom (2003)

Moderne jazz, maar dan in de traditie van de free-jazz uit de jaren 60. Gespeeld door een Noors-Zweeds collectief bestaande uit vijf personen. Vrije stukken, niet chaotisch of ongestructureerd, maar ook niet echt gecomponeerd. Uitzonderlijk goede muzikanten die elkaar erg goed aanvoelen en dus weinig tegen elkaar in spelen. Alles komt uiteindelijk erg goed bij elkaar. Wordt afgesloten met een erg mooie cover van Pyramid Song van Radiohead, waarbij je zelfs gaat twijfelen of Radiohead zelf dit wel beter gedaan heeft.
Paavoharju – Yhä Hämärää (2005)

Popliedjes van dit Finse gezelschap rond de broers Ainala klinken niet als popliedjes. De sfeer kan een beetje gevangen worden door Sigur Rós te noemen, maar dit is veel moeilijker te vangen. Sigur Rós is vrij goed te doorgronden en probeert een bepaalde sfeer neer te zetten, hier zitten meer lagen in. Verscholen achter alle klanken ligt iets dat op folk lijkt en blijkt dit veel simpeler te zijn dan het in eerste instantie lijkt. Niet een album om slechts eenmaal te luisteren, pas na meerdere keren gaat dit echt beklijven.
Studio – Yearbook 1 (2007)

Rock en dance staat er bij dit album op musicmeter, maar dit vind ik het album een beetje tekort doen. De omschrijving die herman gaf, dus krautrock, disco en dub, met een vleugje madchester en euforische trance, is misschien wel de beste omschrijving van dit album. Ondanks deze mix van stijlen is dit album een enorm sterk geheel dat gemaakt is om heel hard te draaien over de koptelefoon. Ik vind de nummers met vocalen zelf iets minder dan de rest, maar in het geheel passen ze er toch prima bij.
Veel luisterplezier met deze albums, ik hoop een beetje de goede keuzes gemaakt te hebben.
Als je ze niet kan vinden, kun je me altijd even pm-en voor een linkje.
0
geplaatst: 14 januari 2011, 20:15 uur
Leuke albums, totaal niet bekend voor mij. Ik denk dat ik het laatste album kies of zou je mij een ander aanraden?
0
Lukk0
geplaatst: 14 januari 2011, 20:28 uur
Ik denk dat Yearbook 1 inderdaad het meest richting jouw smaak gaat. Volgens mij ben je minder bekend met jazz en folk, dus de andere twee zijn misschien verrassender. Doe ze anders gewoon alledrie 

0
geplaatst: 14 januari 2011, 20:56 uur
Heb ik wat gemist?
Ik dacht dat we zondag nieuwe albums kregen.
Dan las ik dat het zaterdag werd en nu blijkt het vrijdag te zijn.
Is er dan geen vaste dag? Hoe weten we dan hoeveel tijd we hebben?
0
geplaatst: 14 januari 2011, 21:05 uur
Hij heeft ze gewoon alvast gepost net zo makkelijk, maar ik stel voor dat we vanaf nu gewoon elke zaterdag de albums posten tenzij het echt niet anders kan.
0
geplaatst: 14 januari 2011, 21:07 uur
Lukk0 schreef:
Ik denk dat Yearbook 1 inderdaad het meest richting jouw smaak gaat. Volgens mij ben je minder bekend met jazz en folk, dus de andere twee zijn misschien verrassender. Doe ze anders gewoon alledrie
Met jazz inderdaad niet echt zo, ik ken wel veel Coltrane albums, Miles Davis, Ornette Coleman, Bill Evans. Gewoon de traditionele namen die ik ken. In de folk ben ik dan weer wel aardig thuis. Yearbook 1 staat in ieder geval op mijn hd.
0
Lukk0
geplaatst: 14 januari 2011, 21:07 uur
dazzler schreef:
Heb ik wat gemist?
Heb ik wat gemist?
Excuses dazzler, ik heb morgen helemaal geen tijd en ben pas zondag tegen het eind van de middag / begin van de avond weer aanwezig. Ik heb de albums dan ook alvast neergezet. Mijn recensie van één van jouw albums houd je nog tegoed, i.v.m. tentamens de komende weken heb ik erg weinig tijd om stukken te schrijven waar ik zelf tevreden mee ben.
0
geplaatst: 14 januari 2011, 21:42 uur
Interessante albums heb je gekozen, ik zou van allemaal niet zeggen dat ze in mijn straatje liggen hoewel Paavoharju - Yhä Hämärää misschienwel, ik denk dat ik die maar eens probeer, klinkt interessant.
0
geplaatst: 14 januari 2011, 21:56 uur
Ik heb even wat geluisterd: Paavoharju - Yhä Hämärää is echt iets voor mij
Hoe goed ik het ga vinden kan ik vanzelfsprekend nog niet zeggen, maar het is wel het type muziek dat in mijn straatje ligt.
Hoe goed ik het ga vinden kan ik vanzelfsprekend nog niet zeggen, maar het is wel het type muziek dat in mijn straatje ligt.
0
geplaatst: 15 januari 2011, 00:24 uur
Mooie review Deric. In J Geils Band heb ik geen interesse om te reviewen. Het is leuk om een paar keer te horen maar het is in mijn oren te gemakkelijk, maar zoals gezegd lekker biertje in je hand en dan luistert het prima weg.
Studio bevalt geweldig Lukk0
Studio bevalt geweldig Lukk0

0
geplaatst: 15 januari 2011, 09:30 uur
Ik denk dat ik voor optie 2 ga. Ik heb niets met Jazz en Dance, maar wel met muziek in talen die ik niet ken.
0
geplaatst: 15 januari 2011, 16:43 uur
Wegens examens in aantocht slechts één review kunnen schrijven.
Wat niet is kan nog komen.
Eens kijken wat die drie vreemde albums te bieden hebben...
Wat niet is kan nog komen.
Eens kijken wat die drie vreemde albums te bieden hebben...
0
geplaatst: 15 januari 2011, 18:49 uur
De eerste ronde heb ik niet kunnen doen, ik ben nu Yearbook 1 van Studio aan het luisteren voor de tweede ronde.
0
geplaatst: 15 januari 2011, 21:31 uur
Yearbook 1 vind ik zeer sterk nu ik wel redelijk in een electronics/euro-trance/dance bui ben.
0
haveman
geplaatst: 16 januari 2011, 13:33 uur
Week 1;
Dazzler 4-2-5.
Ik heb er voor gekozen The Raven te reviewen. Normaal gesproken beoordeel ik pas na langere tijd, nu na 3 luisterbeurten. Er zit dan ook nog wat rek in(naar boven). Staat nu op 3,5. Erg goed album.
The J. Geils Band en Split Enz zijn niet aan mij besteed. Ik kon me bij beide albums vinden in commentaren van twee andere users. Volgens mij Ataloona en Misterfool. Het eerste album is niks mis mee en als ik in de kroeg sta of de radio aan heb zou dat best bevallen, maar ik zou het niet zelf opzetten.
Split Enz is mijn ding niet omdat ik toch wel vaak van wat depressievere muziek hou(niet altijd). Dit is mij te licht en te vrolijk net als Crowded House.
Al met al dankzij Dazzler 1 goed album ontdekt en daar ben ik blij mee. Daarnaast door zijn luisterlinkjes ook nog een geweldige site ontdekt.
Thanks Dazzler
Dazzler 4-2-5.
Ik heb er voor gekozen The Raven te reviewen. Normaal gesproken beoordeel ik pas na langere tijd, nu na 3 luisterbeurten. Er zit dan ook nog wat rek in(naar boven). Staat nu op 3,5. Erg goed album.
The J. Geils Band en Split Enz zijn niet aan mij besteed. Ik kon me bij beide albums vinden in commentaren van twee andere users. Volgens mij Ataloona en Misterfool. Het eerste album is niks mis mee en als ik in de kroeg sta of de radio aan heb zou dat best bevallen, maar ik zou het niet zelf opzetten.
Split Enz is mijn ding niet omdat ik toch wel vaak van wat depressievere muziek hou(niet altijd). Dit is mij te licht en te vrolijk net als Crowded House.
Al met al dankzij Dazzler 1 goed album ontdekt en daar ben ik blij mee. Daarnaast door zijn luisterlinkjes ook nog een geweldige site ontdekt.
Thanks Dazzler

0
geplaatst: 16 januari 2011, 13:51 uur
The Raven is duidelijk de winnaar van week 1 
Ik ben benieuwd welk album deze week het meest gereviewd gaat worden.

Ik ben benieuwd welk album deze week het meest gereviewd gaat worden.
0
haveman
geplaatst: 16 januari 2011, 14:14 uur
De eerste sla ik over. Ik heb niks met Jazz.
De tweede is op het eerste gehoor imo geen doorkomen aan.
De derde begint erg lekker.
De tweede is op het eerste gehoor imo geen doorkomen aan.
De derde begint erg lekker.

* denotes required fields.