MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie

zoeken in:
En op 1, zeer overtuigend, Soldier. Het meest op 1 gezet, het meest genoemd. Gaf de concurrentie in de eerdere ladders ook al geen schijn van kans, dus een hele mooie overwinning. Chapeau!

01. Amatorski - Soldier (32,
de nummer 1 van ataloona, Kraay, kemm en Sandokan-veld, automatisch genomineerd

Hier in het kort nog de hele top 20 van mei:

01. Amatorski - Soldier
02. Amatorski - 22 Februar
03. Booker T. Jones - Representing Memphis
04. Destroyer - Suicide Demo for kara Walker
05. Bon Iver - Perth
06. Bon Iver - Calgary
07. The Antlers - Putting the Dog to Sleep
08. Dustin O'Halloran - We Move Lightly
09. Rival Sons - Pressure and Time
10. Dominik Eulberg - Der Tanz der Gluehwuermchen
11. Thurston Moore - Orchard Street
12. Fresku ft Ali B & Winne - Verslaafd
13. Maybeshewill - Critical Distance
14. Lamb feat. Damien Rice - Back To Beginning
15. Ema - The Grey Ship
16. Other Lives - Tamer Animals
17. Bon Iver - Beth/Rest
18. Danger Mouse & Daniele Luppi - Two Against One
19. Cloud Control - There's Nothing in the Water We Can't Fight
20. The Antlers - I Don’t Want Love

Eerdere uitslagen:
januari
februari
maart
april

De nominatieronde voor de volgende sessie zal ik straks opstarten.

En zoals gewoonlijk liggen de vlottere nummers er weer snel uit (Eulberg en Rival Sons)
Nou ja deze maand was wat rustige nummers betreft in ieder geval beter dan dat Fitzwilliams geneuzel. Alleen had ik Amatorski graag omgewisseld gezien met Bon Iver, daar had ik mee kunnen leven.

pff kheb weer teveel nummers dat ik wil nomineren

herman schreef:
12. Fresku ft Ali B & Winne - Verslaafd (5 punten, 1 keer genoemd)
de nummer 1 van Rhythm & Poetry, genomineerd door Rhythm & Poetry.

herman schreef:
Een nummer dat steeds op het nippertje door ging naar de volgende ronde, dus een achtste plaats voor het mooie pianospel lijkt het maximaal haalbare.
Niet door gebrek aan waardering. Zoals ik al opmerkte werd die in 6 van de 8 lijstjes genoemd vorige ronde.

Ik ga eens kijken wat ik kan nomineren voor 2011.

Nee, en ook binnen de subtop was het toch wel de grootste punten-sprokkelaar.

Ben benieuwd wat er allemaal genomineerd wordt straks, ik post hierna de eerste selectie.

Ik selecteerde alvast de populairste nummers van de 20 meest bestemde albums die in juni uitkwamen. Als dit nummer al eens mee heeft gedaan (komt een paar keer voor), sla ik het album in kwestie over en kijk ik naar het 21ste populairste album, enzovoorts.

Daarnaast selecteerde ik de 6 nummers die in jui in het 'maak kennis met 2011'-topic het best scoorden.

Samen levert dat de volgende 26 nummers op:

Bad Meets Evil - Fast Lane
Battles - Futura
Beyoncé - Best Thing I Never Had
Black Country Communion - The Outsider
Black Joe Lewis & The Honeybears - Livin' In The Jungle
Coldplay - Moving to Mars
Cults - Go Outside
Digitalism - Miami Showdown
Fink - Perfect Darkness
Frank Turner - I Still Believe
Fucked Up - Queen of Hearts
Gillian Welch - The Way It Will Be
Graveyard - Hisingen Blues
Jono McCleery - Garden
Kaiser Chiefs - Little Shocks
Kempi - Na du Show
Limp Bizkit - Shotgun
Patrick Wolf - House
Queensrÿche - Get Started
Riverside - Forgotten Land
Scott Matthew - Black Bird
Scott Matthew - True Sting
Thurston Moore - Circulation
Woody & Paul -The Joker, Baby
Wu Lyf - We Bros
Yes - Into the Storm

De overige 38 plaatsen mogen jullie invullen. Twee nominaties per persoon.

De enige voorwaardes zijn:
1. Ze moeten niet al hierboven staan of al eerder mee hebben gedaan dit jaar. Zie hier voor een overzicht.
2. De nummers moeten in 2011 zijn uitgebracht.
3. Doe er een afspeel-linkje bij. YouTube heeft de voorkeur (Soundcloud is een goed alternatief).

Komt u maar de nominaties!

27. Wolfram ft. Haddaway - Thing Called Love
28. The Horrors - Moving Further Away

herman schreef:
Fink - Perfect Darkness

29. Dale Earnhardt Jr. Jr. - Morning Thought

Deze mag dus?

Staat op een album uit 2011 en is nog niet eerder langsgeweest. Ik zie geen enkel probleem.

Je mag er twee he

Twee! Wat een luxe!

30. Josh T. Pearson - Woman, When I've Raised Hell

Geen verrassingen in de finale (al had ik Rival Sons wel wat hoger verwacht/gegund). Hoeveel punten pakte Soldier eigenlijk herman?

31. Austra - Lose it
32. Washed Out - Amor Fati

Misschien een idee om gewoon alle finalenummers te rangschikken? Dus een top 12. Het kost niet veel extra werk voor herman en zo vallen nummers die best geliefd zijn, maar zelden hoog genoemd worden niet buiten de boot.

pfff kwil 4 liedjes nomineren

en ik snap niet echt wat ge bedoelt chevy, alle nummer van iedere finale staan toch al iedere kee gerangschikt in een top 20 per maand?

jassn schreef:
en ik snap niet echt wat ge bedoelt chevy, alle nummer van iedere finale staan toch al iedere kee gerangschikt in een top 20 per maand?

In de finale moet je een top-5 samenstellen waardoor er maar 5 nummers punten krijgen. Chevy stelt voor om alle nummers te rangschikken, zodat je een reëler beeld krijgt.

Met het oude systeem maken nummers die bij iedereen redelijk geliefd zijn weinig kans, terwijl de ultieme love/hate-song waarschijnlijk met de overwinning gaat slepen. Ik vind het een goed idee Chevy!

Ik bedoel dat je gewoon een top 12 maakt. Net zoals bij de MuMe Ladder. Dus dat je alle nummers rangschikt.

edit; Wat stoepkrijt zegt.

Ah zo, ik zocht het weer veel te ver .

Jammer dat ik zo weinig heb meegedaan met de mei-competitie... Dat komt denk ik, doordat ik teveel met de Alternatieve Top 152 bezig ben geweest. Maar aangezien die bijna op zijn eind loopt wil ik deze maand weer volop meespelen!

Mooie winnaar trouwens

33. Blackfield - Oxygen
34. The Pains of Being Pure at Heart - Even in Dreams

En een fijne winnaar, Soldier

Ah, ik begreep ook niet wat Chevy bedoelde, maar nu wel. Ik zal het eens overwegen. Wat vinden anderen van dit idee?

Soldier had trouwens 32 punten, ik heb het aangepast.

Ik vind het wel een goed idee

35. Frank Ocean - Swim Good
36. Pusha T ft Tyler, the Creator - Trouble On My Mind

Mijn nominaties:

37. Airship - Kids
38. Automatic Loveletter - Cruel Cruel

39. Dir en grey - Different Sense
40. Incubus - Adolescents

Over een top4 / top12: chevy heeft een punt, maar eigenlijk ook weer helemaal niet. Bij een top4 lijkt het alsof je de nummer 5/6/7 afstraft, maar wat je vooral doet is de nummer laatst beschermen tegen een enorme afstraffing (zie lijstje hieronder, waarbij ieder 8 punten meer krijgt wat natuurlijk 0 invloed heeft), wat eigenlijk best wel goed is. Bij een top 12 zou een 1/2/1/12 positie evenveel punten krijgen als een 3/4/3/6 positie. Dat lijkt me niet de bedoeling. Ik denk zelf dat een top6 of top8 wel goed werkt meestal.

positie / punten top 4/ punten top 12
01. +12 / +12
02. +11 / +11
03. +10 / +10
04. +9 / +9
05. +8 / +8
06. +8 / +7
07. +8 / +6
08. +8 / +5
09. +8 / +4
10. +8 / +3
11. +8 / +2
12. +8 / +1

stoepkrijt schreef:
37. Airship - Kids
Mooie nominatie

41. Kasabian - Days Are Forgotten
42. Amatorski – Peaceful

Ik zat nog te twijfelen of ik Switchblade Smiles zou nomieren voor dit topic en ik heb het uiteindelijk maar niet gedaan. Dit nummer kende ik nog niet en klinkt erg goed

Ik ben verslaafd aan dat lied en vind het toch iets beter dan Switchblade Smiles, wat ik ook al prachtig vond.

inquestos schreef:
Bij een top 12 zou een 1/2/1/12 positie evenveel punten krijgen als een 3/4/3/6 positie. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Een beetje rommelig en ik snap niet precies wat je bedoelt, maar ongeveer wel. Bij de huidige puntentelling is het zo dat een nummer die 5 keer op de 5e plek genoemd wordt evenveel punten heeft als iemand die 1 keer op 1e plek genoemd wordt (en voor de rest misschien hopeloos onderaan bungelt). Terwijl eerdergenoemd nummer toch een stuk populairder is, me dunkt.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:19 uur

geplaatst: vandaag om 14:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.