Muziek / Muziekgames / MuMe klinkt anders
zoeken in:
0
geplaatst: 4 februari 2012, 13:54 uur
Is er nu een eindlijst of komt er nog een soort van voting op alle bands die zijn ingebracht of weer iets anders? Of was dit het? 

0
geplaatst: 4 februari 2012, 14:05 uur
Ik denk dat dit het is, naar wij al 3 dagen over de einddatum zijn.
Postpunker heeft geloof ik niet deelgenomen.
aERodynamIC (Prince voor The Who)
- Joy4ever (Pearl Jam voor Nirvana)
- AOVV (Robert Johnson voor The Beach Boys)
- El Ninjo (The Stooges voor Sex Pistols)
- Titmeister (Juan Atkins voor Blondie)
- Reijersen (Sam Cooke voor Madonna)
- Masimo (Woody Guthrie voor Bob Dylan)
- herman (The Velvet Underground voor Frank Zappa)
- sxesven (Luigi Russolo voor Pearl Jam)
- thelion (Black Sabath voor Metallica)
- deric raven (Phil Spector voor The Beatles)
- itchy (Brian Eno voor Luigi Russolo)
- Sandokan-veld (Miles Davis voor Jerry Lee Lewis)
- Rhythm & Poetry (Dr. Dre voor Public Enemy)
- niels94 (Tangerine Dream voor Prince)
- Arrie (Chuck Berry voor Tangerine Dream)
- GrafGantz (The Beatles voor Phil Spector)
- Lukas (Madonna voor The Stooges)
- sq (DJ Tiesto voor Black Sabbath)
- Jocharo-T (Michael Jackson voor Madonna)
- rkdev (Janis Joplin voor DJ Tiesto)
- korenbloem (Captain Beefheart voor Michael Jackson)
- lennon (Prince voor Juan Atkins )
- west (Nirvana voor Janis Joplin)
- Paalhaas (The Rolling Stones voor Sam Cooke)
- Edwynn (Iron Maiden voor Dr. Dre)
- Ferre Clabau (Bob Dylan voor Prince)
- Cygnus (Fela Kuti voor Nirvana)
- Onderhond (Somatic Responses voor Rolling Stones)
- Stijn_Slayer (Aphex Twin voor Somatic Responses)
- Deren Bliksem (The Clash voor Brian Eno)
- Ducoz (Buddy Holly voor Iron Maiden)
- tuktak (Gil Scott-Heron voor Woody Guthrie)
- Teunnis (Juan Atkins voor Buddy Holly)
- principal2000 (Public Enemy voor Captain Beefheart)
- kemm (Billie Holiday voor The Clash)
- jeroentjuhh (Booker T. & The M.G.'s voor Jimi Hendrix)
- laxus11 (Black Sabbath voor Aphex Twin)
- The Scientist (Thelonius Monk voor David Bowie)
- HammerHead (Discharge voor Booker T. & The M.G.'s)
- LucM (Joy Division voor Gil Scott-Heron)
- musician (CSNY voor The Velvet Underground)
- Cabeza Borradora (Elvis Presley voor Chuck Berry)
- Don Cappuccino (Can voor CSNY)
- 2MY (Lee “Scratch” Perry voor Bob Marley)
- bennerd (Korn voor Discharge)
- L_T_B (Hank Williams voor Joy Division)
- Ploppesteksel (Pixies voor Korn)
- ArthurDZ (The Kinks voor Robert Johnson)
- Paap_Floyd (The Velvet Underground voor Can)
- ranboy (Giorgio Moroder voor Juan Atkins)
- DjFrankie (The Sonics voor The Kinks)
– Justus18 (Sonny Boy Williamson II voor Thelonious Monk)
– Ataloona ( Pere Ubu voor The Sonics)
De uiteindelijke lijst is geworden:
1.The Velvet Underground, 2. Miles Davis, 3. Giorgio Moroder, 4. Kraftwerk, 5. Elvis Presley, 6. Billie Holiday, 7. Lee "Scratch" Perry, 8. Hank Williams, 9. Black Sabbath, 10. Pixies, 11. Bob Dylan, 12. Sonny Boy Williamson II, 13. Fela Kuti, 14. James Brown, 15. Pere Ubu 16. Public Enemy, 17. The Beatles
Wat er nu nog wordt gedaan wordt is voorbeelden posten voor de artiesten in de lijst, waarom deze invloedrijk waren(nummer indiceert de invloed).
Postpunker heeft geloof ik niet deelgenomen.
aERodynamIC (Prince voor The Who)
- Joy4ever (Pearl Jam voor Nirvana)
- AOVV (Robert Johnson voor The Beach Boys)
- El Ninjo (The Stooges voor Sex Pistols)
- Titmeister (Juan Atkins voor Blondie)
- Reijersen (Sam Cooke voor Madonna)
- Masimo (Woody Guthrie voor Bob Dylan)
- herman (The Velvet Underground voor Frank Zappa)
- sxesven (Luigi Russolo voor Pearl Jam)
- thelion (Black Sabath voor Metallica)
- deric raven (Phil Spector voor The Beatles)
- itchy (Brian Eno voor Luigi Russolo)
- Sandokan-veld (Miles Davis voor Jerry Lee Lewis)
- Rhythm & Poetry (Dr. Dre voor Public Enemy)
- niels94 (Tangerine Dream voor Prince)
- Arrie (Chuck Berry voor Tangerine Dream)
- GrafGantz (The Beatles voor Phil Spector)
- Lukas (Madonna voor The Stooges)
- sq (DJ Tiesto voor Black Sabbath)
- Jocharo-T (Michael Jackson voor Madonna)
- rkdev (Janis Joplin voor DJ Tiesto)
- korenbloem (Captain Beefheart voor Michael Jackson)
- lennon (Prince voor Juan Atkins )
- west (Nirvana voor Janis Joplin)
- Paalhaas (The Rolling Stones voor Sam Cooke)
- Edwynn (Iron Maiden voor Dr. Dre)
- Ferre Clabau (Bob Dylan voor Prince)
- Cygnus (Fela Kuti voor Nirvana)
- Onderhond (Somatic Responses voor Rolling Stones)
- Stijn_Slayer (Aphex Twin voor Somatic Responses)
- Deren Bliksem (The Clash voor Brian Eno)
- Ducoz (Buddy Holly voor Iron Maiden)
- tuktak (Gil Scott-Heron voor Woody Guthrie)
- Teunnis (Juan Atkins voor Buddy Holly)
- principal2000 (Public Enemy voor Captain Beefheart)
- kemm (Billie Holiday voor The Clash)
- jeroentjuhh (Booker T. & The M.G.'s voor Jimi Hendrix)
- laxus11 (Black Sabbath voor Aphex Twin)
- The Scientist (Thelonius Monk voor David Bowie)
- HammerHead (Discharge voor Booker T. & The M.G.'s)
- LucM (Joy Division voor Gil Scott-Heron)
- musician (CSNY voor The Velvet Underground)
- Cabeza Borradora (Elvis Presley voor Chuck Berry)
- Don Cappuccino (Can voor CSNY)
- 2MY (Lee “Scratch” Perry voor Bob Marley)
- bennerd (Korn voor Discharge)
- L_T_B (Hank Williams voor Joy Division)
- Ploppesteksel (Pixies voor Korn)
- ArthurDZ (The Kinks voor Robert Johnson)
- Paap_Floyd (The Velvet Underground voor Can)
- ranboy (Giorgio Moroder voor Juan Atkins)
- DjFrankie (The Sonics voor The Kinks)
– Justus18 (Sonny Boy Williamson II voor Thelonious Monk)
– Ataloona ( Pere Ubu voor The Sonics)
1.The Velvet Underground, 2. Miles Davis, 3. Giorgio Moroder, 4. Kraftwerk, 5. Elvis Presley, 6. Billie Holiday, 7. Lee "Scratch" Perry, 8. Hank Williams, 9. Black Sabbath, 10. Pixies, 11. Bob Dylan, 12. Sonny Boy Williamson II, 13. Fela Kuti, 14. James Brown, 15. Pere Ubu 16. Public Enemy, 17. The Beatles
Wat er nu nog wordt gedaan wordt is voorbeelden posten voor de artiesten in de lijst, waarom deze invloedrijk waren(nummer indiceert de invloed).
0
geplaatst: 4 februari 2012, 14:07 uur
Na 1990 is er blijkbaar niks meer gebeurd als ik die lijst zo bekijk.
0
geplaatst: 4 februari 2012, 14:11 uur
Na 1990 wordt de muziekscene een opeenhoping van niches, dus die worden allen te klein geacht voor de lijst.
0
geplaatst: 4 februari 2012, 14:14 uur
Lijkt me onzin, vooral op dance/electronisch en metal gebied. maar goed het zij zo.
0
geplaatst: 4 februari 2012, 14:22 uur
Onzin vind ik het niet, jammer vind ik het wel. Op metalgebied zijn er heel erg veel ontwikkelingen geweest (en zelfs bruuske veranderingen), dat zal op het gebied van dance/electronica nog meer zijn. Maar ik snap van die eerste wel waarom het te niche is.
0
geplaatst: 4 februari 2012, 14:33 uur
Waarom is dan bijvoorbeeld een Moroder of een Fela Kuti niet niche en een metalband zoals Korn of Nine Inch Nails wel?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 februari 2012, 14:53 uur
Klopt. Metal: nu, prog, technical, brutal, mathcore, melodic death, industrial, depressive BM, etc. etc. Vandaar mijn eerdere stelling dat alleen Black Sabbath véél te karig is om het genre enigszins representatief naar voren te laten komen in de lijst.
Heb overigens wel de indruk dat de ontwikkelingen de laatste vijf jaar wel een beetje voorbij zijn binnen de metal. Ook op het gebied van instrumentbeheersing is de top bereikt. Alleen een robot of een buitenaardse levensvorm kan de topgitaristen van nu nog verslaan.
Heb overigens wel de indruk dat de ontwikkelingen de laatste vijf jaar wel een beetje voorbij zijn binnen de metal. Ook op het gebied van instrumentbeheersing is de top bereikt. Alleen een robot of een buitenaardse levensvorm kan de topgitaristen van nu nog verslaan.

0
geplaatst: 4 februari 2012, 15:12 uur
De ontwikkelingen zijn nog lang niet voorbij: metalbands gaan de laatste tijd juist meer en meer de crossover-toer op. Niet alleen meer met hardcore (die bron is uitgeput, tenzij voor black metal, heavy metal en power metal) maar ook meer en meer met electronica of jazz.
Maar als je het linkt aan dit topic, vind ik metal niet groot genoeg om meer dan één vertegenwoordiger te hebben. Prachtig genre, daar niet van, maar men hoeft het niet groter te maken dan het is.
Maar als je het linkt aan dit topic, vind ik metal niet groot genoeg om meer dan één vertegenwoordiger te hebben. Prachtig genre, daar niet van, maar men hoeft het niet groter te maken dan het is.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 februari 2012, 15:36 uur
Maar de crossover met jazz werd in de jaren 90 al ingezet. De cross met electronica heb ik nog niet echt meegemaakt, misschien moet ik daar eens wat van beluisteren.
Qua populariteit is metal misschien niet groot genoeg, maar het is wel een heel erg veelzijdig genre.
Qua populariteit is metal misschien niet groot genoeg, maar het is wel een heel erg veelzijdig genre.
0
geplaatst: 4 februari 2012, 17:07 uur
Stijn_Slayer schreef:
Klopt. Metal: nu, prog, technical, brutal, mathcore, melodic death, industrial, depressive BM, etc. etc. Vandaar mijn eerdere stelling dat alleen Black Sabbath véél te karig is om het genre enigszins representatief naar voren te laten komen in de lijst.
Dit punt valt voor elk genre wel te maken... met als extreemste voorbeeld wereldmuziek denk ik
0
geplaatst: 4 februari 2012, 17:10 uur
Dat ligt er aan tot hoever je het wil door trekken...
Iedere stroming heeft zijn roots, zo zal metal wel vanuit de rock zijn ontstaan en Jazz vanuit ragtime en blues en klassiek e.d.
Zo kunnen we door blijven herleiden.
Iedere stroming heeft zijn roots, zo zal metal wel vanuit de rock zijn ontstaan en Jazz vanuit ragtime en blues en klassiek e.d.
Zo kunnen we door blijven herleiden.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 februari 2012, 17:46 uur
The Scientist schreef:
Dit punt valt voor elk genre wel te maken... met als extreemste voorbeeld wereldmuziek denk ik
Dat valt nog wel mee. Blues is niet zo heel erg breed. Country ook niet echt. Folk al wat meer, maar niet zo extreem als metal, rock of jazz. Soul is ook niet zo breed als metal.
Wereldmuziek is natuurlijk een overkoepelende gemaksterm voor allerlei genres uit verschillende culturen.
0
geplaatst: 4 februari 2012, 18:07 uur
Wat wereldmuziek ben ik het helemaal met je eens dat dat een overkoepelende term is... dus zijn er eigenlijk heel veel genres die niemand in de lijst hebben
.
Verder denk ik dat je de versplinterdheid van metal overschat... het is niet helemaal mijn vakgebied, en het zal vast een hoop subgenres hebben, maar is dit niet slechts een bijverschijnsel van het feit dat veel metalliefhebbers nu eenmaal graag alles opdelen in subgenres en gewoon eerder geneigd zijn voor kleine verschilletjes weer een nieuw subgenre te bedenken?... Voor mijn gevoel in ieder geval wel..
Verder denk ik ook dat het feit dat veel mensen hier bekender zijn met death-metal dan met progressive-bluegrass dit effect versterkt
.Verder denk ik dat je de versplinterdheid van metal overschat... het is niet helemaal mijn vakgebied, en het zal vast een hoop subgenres hebben, maar is dit niet slechts een bijverschijnsel van het feit dat veel metalliefhebbers nu eenmaal graag alles opdelen in subgenres en gewoon eerder geneigd zijn voor kleine verschilletjes weer een nieuw subgenre te bedenken?... Voor mijn gevoel in ieder geval wel..
Verder denk ik ook dat het feit dat veel mensen hier bekender zijn met death-metal dan met progressive-bluegrass dit effect versterkt
0
geplaatst: 4 februari 2012, 18:11 uur
The Scientist schreef:
het is niet helemaal mijn vakgebied, en het zal vast een hoop subgenres hebben, maar is dit niet slechts een bijverschijnsel van het feit dat veel metalliefhebbers nu eenmaal graag alles opdelen in subgenres en gewoon eerder geneigd zijn voor kleine verschilletjes weer een nieuw subgenre te bedenken?... Voor mijn gevoel in ieder geval wel..
het is niet helemaal mijn vakgebied, en het zal vast een hoop subgenres hebben, maar is dit niet slechts een bijverschijnsel van het feit dat veel metalliefhebbers nu eenmaal graag alles opdelen in subgenres en gewoon eerder geneigd zijn voor kleine verschilletjes weer een nieuw subgenre te bedenken?... Voor mijn gevoel in ieder geval wel..
Dat zou ik niet echt durven stellen: tussen zowat ieder subgenre zit er (voor de liefhebber) genoeg verschil. Als leek ga je dat niet horen, maar tegen dat je een plaat of tien uit het metalgenre gehoord hebt, hoor je de verschillen vrij duidelijk. Maar het blijft wel niche-werk, dat sowieso.
Dat komt vooral door Opeth, denk ik.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 februari 2012, 18:17 uur
Binnen de metal komt het wel veel voor dat overal een naam op wordt geplakt (love metal, ice metal, speed metal, atmospheric metal
). Ik vind power metal ook nog steeds gewoon onder heavy metal vallen, maar je moet de veelzijdigheid niet onderschatten.
Leg old school death metal als Obituary maar eens naast prog/death metal als Gojira, technical death als Necrophagist of melodic death als Imperanon. Dan vind je al vrij veel veelzijdigheid binnen één subgenre.
Ik denk dat het als genre zo breed is, omdat voor een vrij groot deel echt een muzikantengenre is. Muzikanten die inhoudelijk heel veel verstand van muziek hebben en op die manier heel gemakkelijk invloeden uit andere genres kunnen overnemen. Heb het idee dat velen echt voor een uitdaging gaan.
Neemt niet weg dat er ook veel rondlopen die lawaai maken om het lawaai maken, maar in elk genre kom je prutsers tegen.
). Ik vind power metal ook nog steeds gewoon onder heavy metal vallen, maar je moet de veelzijdigheid niet onderschatten. Leg old school death metal als Obituary maar eens naast prog/death metal als Gojira, technical death als Necrophagist of melodic death als Imperanon. Dan vind je al vrij veel veelzijdigheid binnen één subgenre.
Ik denk dat het als genre zo breed is, omdat voor een vrij groot deel echt een muzikantengenre is. Muzikanten die inhoudelijk heel veel verstand van muziek hebben en op die manier heel gemakkelijk invloeden uit andere genres kunnen overnemen. Heb het idee dat velen echt voor een uitdaging gaan.
Neemt niet weg dat er ook veel rondlopen die lawaai maken om het lawaai maken, maar in elk genre kom je prutsers tegen.
0
geplaatst: 4 februari 2012, 18:33 uur
Ik geloof wel dat die veelzijdigheid er is, maar ik denk dat die er bijvoorbeeld in countrymuziek ook is, alleen minder daadwerkelijk onderscheiden wordt (in ieder geval hier op MuMe), nu ken ik er weinig van dus kan ik geen concrete voorbeelden geven, en dat is denk ik sowieso het manco hier... En hoe zit het dan met elektronische muziek? moeten we daar dan ook zoveel nominaties voor hebben?.. Breakcore, Drum-n-Bass, Techno, etc.. etc..
Een genre als freejazz wordt niet eens echt verder uitgediept, toch vraag ik me wel eens af wat dit nou met dit te maken heeft.... en hier bestaat voor zover ik weet niet eens een genre-onderscheid voor
Bovendien kun je je afvragen of als er 10 subgenres in Metal zijn met (alle tien samen) evenveel artiesten als in het genre Folk je voor elk van die subgenres iemand hier in de lijst moet zetten...
Maar dat krijg je sowieso met zulke lijsten... de jazzliefhebber vidnt dat er te weinig jazz in staat en de metalliefhebber vindt dat er te weinig metal in staat
... Ik ben wel benieuwd naar waar we met een klassieke-muziek versie van dit "spel" uit zouden komen.... Zal ik eens mee beginnen... vooral omdat ik daar vast ook nog een hoop van kan leren 
Een genre als freejazz wordt niet eens echt verder uitgediept, toch vraag ik me wel eens af wat dit nou met dit te maken heeft.... en hier bestaat voor zover ik weet niet eens een genre-onderscheid voor
Bovendien kun je je afvragen of als er 10 subgenres in Metal zijn met (alle tien samen) evenveel artiesten als in het genre Folk je voor elk van die subgenres iemand hier in de lijst moet zetten...
Maar dat krijg je sowieso met zulke lijsten... de jazzliefhebber vidnt dat er te weinig jazz in staat en de metalliefhebber vindt dat er te weinig metal in staat
... Ik ben wel benieuwd naar waar we met een klassieke-muziek versie van dit "spel" uit zouden komen.... Zal ik eens mee beginnen... vooral omdat ik daar vast ook nog een hoop van kan leren 
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 februari 2012, 18:42 uur
Ik houd van country en van metal, maar country vind ik dan toch wat meer op elkaar lijken.
Lastig vergelijken, maar het verschil tussen nashville country en bluegrass vind ik ongeveer even groot als 't verschil tussen dit YouTube - Possessed- Pentagram (1985: begin van de death metal) en YouTube - Cynic - Veil of Maya (1993: begin van crossover met jazz/prog/technical death). Metal gaat daarna nog veel verder (en dan blijven we nog binnen het hokje death metal).
Ik zou niet voor elk subgenre een artiest in de lijst zetten, maar dan zou ik voor een naam kiezen die 'het gemiddelde' wat beter omvat. Black Sabbath heeft eigenlijk niet direct iets met een band als Cynic te maken (en Cynic is vandaag de dag in die hoek al enigszins verouderd). Bij Iron Maiden, Mercyful Fate of Slayer hoor ik meer overeenkomsten en kan ik nog wel horen hoe van A naar B is gekomen.
Lastig vergelijken, maar het verschil tussen nashville country en bluegrass vind ik ongeveer even groot als 't verschil tussen dit YouTube - Possessed- Pentagram (1985: begin van de death metal) en YouTube - Cynic - Veil of Maya (1993: begin van crossover met jazz/prog/technical death). Metal gaat daarna nog veel verder (en dan blijven we nog binnen het hokje death metal).
Ik zou niet voor elk subgenre een artiest in de lijst zetten, maar dan zou ik voor een naam kiezen die 'het gemiddelde' wat beter omvat. Black Sabbath heeft eigenlijk niet direct iets met een band als Cynic te maken (en Cynic is vandaag de dag in die hoek al enigszins verouderd). Bij Iron Maiden, Mercyful Fate of Slayer hoor ik meer overeenkomsten en kan ik nog wel horen hoe van A naar B is gekomen.
0
geplaatst: 5 februari 2012, 11:52 uur
Ducoz schreef:
Wat er nu nog wordt gedaan wordt is voorbeelden posten voor de artiesten in de lijst, waarom deze invloedrijk waren
Wat er nu nog wordt gedaan wordt is voorbeelden posten voor de artiesten in de lijst, waarom deze invloedrijk waren
Ok, redelijke eindlijst, sterke overzichtslijst van artiesten die er in- en uitvlogen. Best heel aardig gedaan door alle verschillende users. En je steekt er toch weer wat van op!

0
geplaatst: 25 februari 2012, 13:04 uur
Eén van de artiesten uit de eindlijst van 17, Public Enemy, treedt op wo. 22 augustus op in Tivoli Utrecht. Kaartverkoop is al begonnen, ik ben erbij. 

0
geplaatst: 25 februari 2012, 17:33 uur
Goede zaak! Ik heb ze een tijd geleden in Tilburg gezien en ze hebben het live zeker nog wel. Ik denk niet dat ik naar Utrecht ga, maar wie weet....
0
geplaatst: 26 februari 2012, 13:01 uur
trebremmit schreef:
Opvallend dat niemand Radiohead heeft durven nomineren. Zoals die kruisbestuivingen tussen genres hebben gemaakt, én hoe ze de kijk en de werkwijze met betrekking tot het verspreiden van muziek hebben beïnvloed, daar had wel een nominatie uit mogen voortkomen.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 15:19 uur
Inderdaad opvallend, stond zonder twijfel in mijn lijstje van 21. Dus een lijstje van zeventien hadden ze ook wel gehaald. Ook het totaal ontbreken van Pink Floyd is opvallend te noemen. Toch wel redelijk vergelijkbaar met The Beatles wat betreft de mate van vernieuwing en invloed.
Andere namen die hier totaal niet genoemd zijn en wel in mijn lijstje stonden; Frankie Knuckles (maar die zou ontbreken bij een lijstje van 17) en DJ Kool Herc.
Andere namen die hier totaal niet genoemd zijn en wel in mijn lijstje stonden; Frankie Knuckles (maar die zou ontbreken bij een lijstje van 17) en DJ Kool Herc.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 17:56 uur
DJ Kool Herc is wel een aantal keer genoemd, alleen nooit in het lijste gekomen denk ik.
0
geplaatst: 12 maart 2012, 10:05 uur
Over DJ Kool Herc, Public Enemy en Hip Hop gesproken. Op één van de beste funkverzamelaars ever: the Funky 16 Corners kwam ik dit nummer tegen: What About You (In the World Today) van Co Real Artists. Het komt uit 1974 (!) en word in de toelichting volkomen terecht een rap genoemd. ' "Rap" before the word took on the connotation it has today'.
Het komt uit Los Angeles en loopt volkomen voor op al die Hip Hop namen eind jaren '70 / begin jaren '80. Het is trouwens een erg lekker nummer.
Dus misschien moet Co-Real Artists wel in DE 17 meest invloedrijke...
Het komt uit Los Angeles en loopt volkomen voor op al die Hip Hop namen eind jaren '70 / begin jaren '80. Het is trouwens een erg lekker nummer.
Dus misschien moet Co-Real Artists wel in DE 17 meest invloedrijke...

0
geplaatst: 12 maart 2012, 13:16 uur
The Last Poets, Gil Scott-Heron en Kool Herc waren allemaal al eerder dan 1974 hoor 

0
geplaatst: 12 maart 2012, 18:00 uur
Maar qua sound is dit nummer wel een flinke stap dichterbij de hiphop zoals we die nu kennen dan de spoken word van Last Poets of Gil Scott-Heron.
Het doet me wat de percussie treft overigens ook wel wat aan Apache van Incredible Bongo Band denken, een nummer dat Herc in 1975 ging gebruiken in zijn sets.
Leuk om eens te horen in ieder geval.
Ben nu zelf trouwens een boek over de oorsprong van de techno aan het lezen. Daar wordt in het eerste hoofdstuk meteen al dit nummer genoemd als eerste 'Detroit' techno-track:
YouTube - Kraftwerk Home Computer (2009 Remastered Version)
Al was Sharevari van A Number of Names er natuurlijk ook al in 1981. Maar ik neem aan dat het boek er ook nog wel dieper in gaat, ben benieuwd.
Het doet me wat de percussie treft overigens ook wel wat aan Apache van Incredible Bongo Band denken, een nummer dat Herc in 1975 ging gebruiken in zijn sets.
Leuk om eens te horen in ieder geval.
Ben nu zelf trouwens een boek over de oorsprong van de techno aan het lezen. Daar wordt in het eerste hoofdstuk meteen al dit nummer genoemd als eerste 'Detroit' techno-track:
YouTube - Kraftwerk Home Computer (2009 Remastered Version)
Al was Sharevari van A Number of Names er natuurlijk ook al in 1981. Maar ik neem aan dat het boek er ook nog wel dieper in gaat, ben benieuwd.

0
geplaatst: 17 maart 2012, 15:52 uur
herman schreef:
Maar qua sound is dit nummer wel een flinke stap dichterbij de hiphop zoals we die nu kennen dan de spoken word van Last Poets of Gil Scott-Heron.
Die sound: dat bedoelde ik. Dat is praktisch hip hop van eind jaren '70 / begin jaren '80. Dat Apache is inderdaad ook een prettig nummer!

En: is het een goed boek Herman?
* denotes required fields.