Muziek / Muziekgames / MuMe klinkt anders
zoeken in:
0
geplaatst: 19 december 2011, 18:51 uur
Mij goed. Ik zal mijn post aanpassen. 
Als dat goed is voor de bezieler van het topic, maar dat zal wel geen probleem zijn.

Als dat goed is voor de bezieler van het topic, maar dat zal wel geen probleem zijn.
0
geplaatst: 19 december 2011, 19:21 uur
Titmeister schreef:
Had een PM van El Ninjo gekregen met de melding dat ik vandaag een artiest moest plaatsen. Net toevallig dat we ongeveer tegelijkertijd plaatsen. Wat mij betreft mag jij er een andere uitkicken
Had een PM van El Ninjo gekregen met de melding dat ik vandaag een artiest moest plaatsen. Net toevallig dat we ongeveer tegelijkertijd plaatsen. Wat mij betreft mag jij er een andere uitkicken
Wel goed lezen, ik had toch echt wel morgen in mijn pm gezet

0
geplaatst: 19 december 2011, 21:06 uur
Ik ben dus nu aan de beurt, gevalletje morgen dus. Want 2 per dag. Dan kan ik nog even mijn keuze maken.
0
geplaatst: 19 december 2011, 21:14 uur
Stalin schreef:
Het enige gegeven wat ik zo direct zou kunnen noemen is dat hun song Rapture het eerste nummer was met rap erin wat op 1 zou komen in de USA.
Tevens was het het de eerste rap-video die in 1981 op het pas geboren MTV te zien was.
Je zou dus derhalve kunnen stellen dat Blondie mede hierdoor verantwoordelijk is voor het aan de blanke man brengen van rap, aangezien onze zwarte broeders het ei al eerder hadden uitgevonden.
En dus kunnen we Blondie de schuld geven van al die hedendaagse bleekscheetjes uit Vinex-wijken die er heilig van overtuigd zijn dat ze uit de grootste achterstandswijk komen en er bij lopen alsof ze fokking Tupac zijn
edit: je zou wellicht ook de Tom Tom Club hier voor mede-verantwoordelijk kunnen houden. Die deden ook al in 1981 soortgelijke zaken met hun 2 eerste singles Wordy Rappinghood en Genius Of Love. Maar aangezien de bandleden voor 50% uit Talking Heads bestaan hoor je van mij hierover geen slecht woord
Trouwens, je hoeft als band heus geen invloed te hebben gehad als je ooit zo'n wonderschone dame als zangeres hebt gehad:
(afbeelding)
(quote)
Het enige gegeven wat ik zo direct zou kunnen noemen is dat hun song Rapture het eerste nummer was met rap erin wat op 1 zou komen in de USA.
Tevens was het het de eerste rap-video die in 1981 op het pas geboren MTV te zien was.
Je zou dus derhalve kunnen stellen dat Blondie mede hierdoor verantwoordelijk is voor het aan de blanke man brengen van rap, aangezien onze zwarte broeders het ei al eerder hadden uitgevonden.
En dus kunnen we Blondie de schuld geven van al die hedendaagse bleekscheetjes uit Vinex-wijken die er heilig van overtuigd zijn dat ze uit de grootste achterstandswijk komen en er bij lopen alsof ze fokking Tupac zijn

edit: je zou wellicht ook de Tom Tom Club hier voor mede-verantwoordelijk kunnen houden. Die deden ook al in 1981 soortgelijke zaken met hun 2 eerste singles Wordy Rappinghood en Genius Of Love. Maar aangezien de bandleden voor 50% uit Talking Heads bestaan hoor je van mij hierover geen slecht woord

Trouwens, je hoeft als band heus geen invloed te hebben gehad als je ooit zo'n wonderschone dame als zangeres hebt gehad:
(afbeelding)
Dat zei een (niet al te best als je het mij vraagt) rapnummertje heeft gemaakt heeft die toevallig een hit werd is zei één van de meest invloedrijke artiesten ooit?
0
geplaatst: 20 december 2011, 02:10 uur
Zij is met een lange ij. Bovendien is Blondie een band
Maar ik vind de 2e reden van Stalin ook plausibeler dan die reden. Heeft iemand de DWDD-aflevering gezien waar zij aangedragen werden? Want ik kan werkelijk waar geen reden bedenken, behalve blinde idolatie van de nominator (wrs mannelijk en een jaar of 50
)...
Met mn leesvaardigheid is niet zo veel mis, wel met mn logica... Dacht dat je die PM gister had verstuurd
Maar ik vind de 2e reden van Stalin ook plausibeler dan die reden. Heeft iemand de DWDD-aflevering gezien waar zij aangedragen werden? Want ik kan werkelijk waar geen reden bedenken, behalve blinde idolatie van de nominator (wrs mannelijk en een jaar of 50
)...El Ninjo schreef:
(quote)
Met mn leesvaardigheid is niet zo veel mis, wel met mn logica... Dacht dat je die PM gister had verstuurd

0
geplaatst: 20 december 2011, 08:49 uur
Ze stond in de startlijst samengesteld door de redactie van de DWDD.
0
Jocharo-T
geplaatst: 20 december 2011, 11:26 uur
aERodynamIC schreef:
Daarbij vermengde hij veel bestaande stijlen tot een aanvaardbaar geheel voor het blanke MTV publiek waardoor hij als 'zwarte' artiest doorbrak bij een blank publiek. Natuurlijk deed Michael Jackson dat ook maar die bespeelde niet alles zelf op zijn albums en dat vind ik wel belangrijk. Prince deed alles zelf.
Michael Jackson heeft die poort in 1982 met het Thriller album en bijbehorende videoclips voor de zwarte artiesten open gezet. Prince is door die poort heengelopen. Na Thriller werden er ineens zwarte artiesten gedraaid op televisie en radio. Dat was daarvoor compleet ondenkbaar.Daarbij vermengde hij veel bestaande stijlen tot een aanvaardbaar geheel voor het blanke MTV publiek waardoor hij als 'zwarte' artiest doorbrak bij een blank publiek. Natuurlijk deed Michael Jackson dat ook maar die bespeelde niet alles zelf op zijn albums en dat vind ik wel belangrijk. Prince deed alles zelf.
Klink anders is ook een moeilijk begrip, want Prince, Michael Jackson, Madonna, Metallica en ook Bob Dylan klonken niet per definitie anders. Dan kom je toch uit bij bands als Kraftwerk bijvoorbeeld. Dus als je de term Klink anders letterlijk zou nemen horen die artiesten helemaal niet in dat lijstje thuis en kun je waarschijnlijk negentig procent van de lijst de prullenbak inwerpen.
Kijkende naar artiesten die veel betekent hebben voor de muziek en jou bijbehorende motivatie, dan hoort Michael Jackson zeker in de lijst en Prince niet. De poort die met Thriller open gezet werd is een heel belangrijke gebeurtenis geweest in de muziekgeschiedenis.
0
geplaatst: 20 december 2011, 11:51 uur
Vandaag mag dus alleen Reijersen. AOVV mag nog een user aanwijzen die pas morgen een artiest vervangt. Reijersen mag, als hij geweest is, ook nog iemand aanwijzen voor morgen.
De lijst zoals deze nu is:
1. Frank Zappa, 2. Jerry Lee Lewis, 3. Public Enemy, 4. Kraftwerk, 5. Prince, 6. Pearl Jam, 7. Bob Marley, 8. Bob Dylan, 9. Madonna, 10. Jimi Hendrix, 11. Juan Atkins, 12. David Bowie, 13. Metallica, 14. James Brown, 15. Robert Johnson, 16. The Stooges, 17. The Beatles
1. Frank Zappa, 2. Jerry Lee Lewis, 3. Public Enemy, 4. Kraftwerk, 5. Prince, 6. Pearl Jam, 7. Bob Marley, 8. Bob Dylan, 9. Madonna, 10. Jimi Hendrix, 11. Juan Atkins, 12. David Bowie, 13. Metallica, 14. James Brown, 15. Robert Johnson, 16. The Stooges, 17. The Beatles
0
geplaatst: 20 december 2011, 13:26 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Vandaag mag dus alleen Reijersen. AOVV mag nog een user aanwijzen die pas morgen een artiest vervangt. Reijersen mag, als hij geweest is, ook nog iemand aanwijzen voor morgen.
Ik heb gisteren al een user aangewezen, omdat het gisteren mijn beurt was. Hoe bedoel je dan, dat ik vandaag nog een user mag aanwijzen?
0
geplaatst: 20 december 2011, 13:28 uur
Excuses, ik zie nu dat je Masimo aan hebt gewezen.
Morgen mag inderdaad Masimo (normaal gesproken vandaag, maar in verband met een foutje mag hij morgen pas).
Dus:
Vandaag: Reijersen.
Morgen: Masimo en de user die Reijersen aanwijst.
Morgen mag inderdaad Masimo (normaal gesproken vandaag, maar in verband met een foutje mag hij morgen pas).
Dus:
0
geplaatst: 20 december 2011, 15:37 uur
Stiekem hoop ik toch wel dat iemand Satchmo gaat toevoegen, wat een held 

0
geplaatst: 20 december 2011, 15:48 uur
Rhythm & Poetry schreef:
misschien is het handig om ook een lijstje users die al geweest zijn erbij te zetten... anders voorzie ik een naderende chaos die zijn weerga niet kent

0
geplaatst: 20 december 2011, 16:20 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Dus:
Dus:
Het is wat verwarrend geworden omdat er gisteren 3 mensen geweest zijn, Titmeister was een dag te vroeg....eigenlijk hoeft ook Reijersen pas morgen.
0
geplaatst: 20 december 2011, 16:27 uur
Nee, want gisteren zijn er drie mensen geweest. Dat betekent dat er vandaag slechts één iemand mag en dat is dus Reijersen. Daarna lopen we weer perfect op schema.
Twee users per dag dus.
Edit. Je hebt wel gelijk. Eigenlijk zou inderdaad Masimo mogen vandaag, in plaats van Reijersen. Maar via de PM is als het goed is geregeld dat vandaag Reijersen is en morgen pas Masimo. Dus dat wil ik graag zo houden.
Twee users per dag dus.
Edit. Je hebt wel gelijk. Eigenlijk zou inderdaad Masimo mogen vandaag, in plaats van Reijersen. Maar via de PM is als het goed is geregeld dat vandaag Reijersen is en morgen pas Masimo. Dus dat wil ik graag zo houden.
0
geplaatst: 20 december 2011, 19:01 uur
Ik heb het Masimo inderdaad laten weten via PM. Eigenlijk had Masimo vandaag al gemogen, maar goed, dat is geen drama.
Mooi gezegd Rob, tof van je.
Rhythm & Poetry schreef:
Eigenlijk zou inderdaad Masimo mogen vandaag
Eigenlijk zou inderdaad Masimo mogen vandaag
Mooi gezegd Rob, tof van je.

0
geplaatst: 20 december 2011, 21:36 uur
Je houdt de spanning er in ieder geval goed in. Misschien Chris Brown voor Prince?
0
geplaatst: 20 december 2011, 21:39 uur
Het was even zoeken wie ik er uit moest halen. Zat zelfs even aan Prince te denken aangezien hij natuurlijk ook zwaar geïnspireerd is op bijvoorbeeld een Sly & the Family Stone of Curtis Mayfield. Maar aangezien er nog andere opties in staan heb ik deze even voorbij laten gaan.
Wie ik er wel uit haal? Madonna. Waarom? Omdat ik niet echt het gevoel heb dat zij iets veranderd heeft aan de muziek. Ze heeft vooral elke keer dingen aan haar zelf veranderd. Verder maakte ze toch vooral vrij aanstekelijke, maar simpele popdeuntjes. Zingen heeft ze mijn inziens ook nooit echt gekund. Maar ja, het is al lastig zat om er één te kiezen. Mede om het feit dat ik ze ook niet allemaal, of niet goed genoeg ken (Stooges, Juan Atkins)
Wie stop ik er dan in? Ja, dat was nog lastiger. Er zijn veel namen de revue gepasseerd. Onder ander Michael Jackson, Ray Charles, Otis Redding, Marvin Gaye, Nina Simone, Billie Holiday en Sam Cooke.
De grote keuze was uiteindelijk tussen Ray Charles en Sam Cooke. Beide hebben veel voor de soulmuziek betekend. Ray vooral door verschillende stijlen met elkaar te mengen, Sam merendeel uit de gospelkant. Geheel gevoelsmatig heb ik uiteindelijk de keuze gemaakt voor Sam Cooke.
Dan wordt dit dus de lijst:
1. Frank Zappa, 2. Jerry Lee Lewis, 3. Public Enemy, 4. Kraftwerk, 5. Prince, 6. Pearl Jam, 7. Bob Marley, 8. Bob Dylan, 9. Sam Cooke, 10. Jimi Hendrix, 11. Juan Atkins, 12. David Bowie, 13. Metallica, 14. James Brown, 15. Robert Johnson, 16. The Stooges, 17. The Beatles
Het was even zoeken wie ik er uit moest halen. Zat zelfs even aan Prince te denken aangezien hij natuurlijk ook zwaar geïnspireerd is op bijvoorbeeld een Sly & the Family Stone of Curtis Mayfield. Maar aangezien er nog andere opties in staan heb ik deze even voorbij laten gaan.
Wie ik er wel uit haal? Madonna. Waarom? Omdat ik niet echt het gevoel heb dat zij iets veranderd heeft aan de muziek. Ze heeft vooral elke keer dingen aan haar zelf veranderd. Verder maakte ze toch vooral vrij aanstekelijke, maar simpele popdeuntjes. Zingen heeft ze mijn inziens ook nooit echt gekund. Maar ja, het is al lastig zat om er één te kiezen. Mede om het feit dat ik ze ook niet allemaal, of niet goed genoeg ken (Stooges, Juan Atkins)
Wie stop ik er dan in? Ja, dat was nog lastiger. Er zijn veel namen de revue gepasseerd. Onder ander Michael Jackson, Ray Charles, Otis Redding, Marvin Gaye, Nina Simone, Billie Holiday en Sam Cooke.
De grote keuze was uiteindelijk tussen Ray Charles en Sam Cooke. Beide hebben veel voor de soulmuziek betekend. Ray vooral door verschillende stijlen met elkaar te mengen, Sam merendeel uit de gospelkant. Geheel gevoelsmatig heb ik uiteindelijk de keuze gemaakt voor Sam Cooke.
Dan wordt dit dus de lijst:
1. Frank Zappa, 2. Jerry Lee Lewis, 3. Public Enemy, 4. Kraftwerk, 5. Prince, 6. Pearl Jam, 7. Bob Marley, 8. Bob Dylan, 9. Sam Cooke, 10. Jimi Hendrix, 11. Juan Atkins, 12. David Bowie, 13. Metallica, 14. James Brown, 15. Robert Johnson, 16. The Stooges, 17. The Beatles
0
geplaatst: 20 december 2011, 21:42 uur
Hier ben ik tevreden mee. Madonna hoort wat mij betreft niet echt in de lijst. Een stijlicoon, dat was ze. Maar voor haar waren al gewaagde mannen aan het optreden in gekke pakjes. Sam Cooke in de lijst, er kunnen veel soulartiesten in, maar er moet minimaal één soulgrootheid te vinden zijn. Sam Cooke is dat. 

0
geplaatst: 20 december 2011, 21:44 uur
Nu mag Reijersen nog een user aanwijzen (PM'en) die morgen een artiest gaat vervangen. Deze user en Masimo maken morgen de lijst weer anders.
0
geplaatst: 20 december 2011, 21:59 uur
Reijersen schreef:
Omdat ik niet echt het gevoel heb dat zij iets veranderd heeft aan de muziek. Ze heeft vooral elke keer dingen aan haar zelf veranderd.
Omdat ik niet echt het gevoel heb dat zij iets veranderd heeft aan de muziek. Ze heeft vooral elke keer dingen aan haar zelf veranderd.
Helemaal mee eens, met alle respect voor Madonna (Confessions on a Dance Floor staat hier net niet op 5*
).In mijn lijstje (in het vorige topic te zien) vond ik het ook heel moeilijk om te kiezen tussen Sam Cooke en Ray Charles. Uiteindelijk heb ik ook voor Sam Cooke gekozen.
0
geplaatst: 20 december 2011, 22:00 uur
Ja, Sam Cooke is een mooie naam, die zeker niet misstaat in dit lijstje. 
Ik ben benieuwd naar Masimo's keuze.

Ik ben benieuwd naar Masimo's keuze.
0
geplaatst: 20 december 2011, 22:03 uur
Ik zal ook een lijstje bijhouden waarop de users staan die al gevraagd zijn (of al hebben deelgenomen). Zo komt niemand dubbel aan de beurt.
Users die geweest zijn, komen gaan:
-aERodynamIC
-Joy4ever
-AOVV
-El Ninjo
-titmeister
-Reijersen
-Masimo
- Herman (hoor ik van Reijersen)
Users die geweest zijn, komen gaan:
-aERodynamIC
-Joy4ever
-AOVV
-El Ninjo
-titmeister
-Reijersen
-Masimo
- Herman (hoor ik van Reijersen)
0
geplaatst: 20 december 2011, 22:56 uur
Titmeister schreef:
Ik zou graag uitleg ontvangen van degene die Blondie beschouwd als één van de 17 meest invloedrijke artiesten in de popmuziek...
Daar heb ik ook over na zitten denken, maar ik ken de band amper.Ik zou graag uitleg ontvangen van degene die Blondie beschouwd als één van de 17 meest invloedrijke artiesten in de popmuziek...
http://www2.drury.edu/ametz/blondie.htm
Dit boek zou een heleboel uitsluitsel moeten geven.

This chapter seeks to show the transcendent and pervasive influence that Blondie has had on popular music and culture in the following sections: General Observations; Culture/Society; Rap/Hip-Hop; Videos/MTV; Bands/Singers: General Discussion; Non-Musical Cultural Icons: Marilyn Monroe; and Fashion. Chapter 5 is devoted to Specific Bands/Singers influenced by Blondie and Deborah Harry. After a fair reading of these chapters, it would be very difficult to deny Blondie's influence and importance in pop music.
"Unlike the Sex Pistols, the Ramones and Television, Blondie became the first crossover punk phenomenon--and one of the first groups to be labelled 'New Music.'"
The impact of Blondie, however, is not limited to only female artists as reflected by Billy Corgan of the Smashing Pumpkins, Mark Linkous of Sparklehorse, Damon Albarn of Blur, and Jeffrey Lee Pierce of the Gun Club. Madonna is frequently, and most prominently, mentioned as having been influenced by Deborah Harry and having learned from the latter's career in the promotion of her own career....
En van Wikipedia:
The band is known not only for the striking stage persona and vocal performances of Harry but also for incorporating elements in their work from numerous subgenres of popular music, reaching from their punk roots to embrace New Wave, disco, and rap.
Als ik dat boek een beetje kan inschatten, hebben we hier te maken met de meest onderschatte pionier in de muziekwereld.

0
geplaatst: 20 december 2011, 23:25 uur
chevy93 schreef:
En van Wikipedia:
The band is known not only for the striking stage persona and vocal performances of David Byrne but also for incorporating elements in their work from numerous subgenres of popular music, reaching from their punk roots to embrace New Wave, disco, and rap.
En van Wikipedia:
The band is known not only for the striking stage persona and vocal performances of David Byrne but also for incorporating elements in their work from numerous subgenres of popular music, reaching from their punk roots to embrace New Wave, disco, and rap.
Quote aangepast, aangezien je dit ook van de Talking Heads zou kunnen zeggen

0
geplaatst: 21 december 2011, 00:04 uur
Ja, die David Byrne rapte erop los.
Ik denk dat Blondie een brug sloeg tussen veel soorten popmuziek: de toen gangbare punk en new wave, maar ook de jaren '50 (ze coverden niet voor niets Buddy Holly), reggae, rap, etc. Ik zou niet weten welke andere band daar destijds zo ver in ging. Talking Heads is toch vooral hoekige wave met op een gegeven moment een flinke scheut afrobeat.
Dat Deborah Harry als persoon een icoon werd en van grote invloed was op Madonna (waarschijnlijk de populairste vrouw ter wereld in de naoorlogse geschiedenis) speelt vast ook wel mee.
Leuk trouwens dat ik morgen aan de beurt ben. Ik vind het nog knap lastig, maar gelukkig kan ik er zo nog een nachtje over slapen.
Kans dat ik Blondie terugzet is niet enorm groot, ik zit meer met andere artiesten in mijn hoofd.
Ik denk dat Blondie een brug sloeg tussen veel soorten popmuziek: de toen gangbare punk en new wave, maar ook de jaren '50 (ze coverden niet voor niets Buddy Holly), reggae, rap, etc. Ik zou niet weten welke andere band daar destijds zo ver in ging. Talking Heads is toch vooral hoekige wave met op een gegeven moment een flinke scheut afrobeat.Dat Deborah Harry als persoon een icoon werd en van grote invloed was op Madonna (waarschijnlijk de populairste vrouw ter wereld in de naoorlogse geschiedenis) speelt vast ook wel mee.
Leuk trouwens dat ik morgen aan de beurt ben. Ik vind het nog knap lastig, maar gelukkig kan ik er zo nog een nachtje over slapen.

Kans dat ik Blondie terugzet is niet enorm groot, ik zit meer met andere artiesten in mijn hoofd.
0
geplaatst: 21 december 2011, 11:59 uur
Tsja ik ben nog niet overtuigd, dan kun je net zo goed Paul Simon of Malcolm McLaren erin zetten...
0
geplaatst: 21 december 2011, 12:46 uur
Ik vind het ook zeer interessant, ben benieuwd waar we uiteindelijk op uit komen. Het zal in ieder geval nog een paar mooie discussies opleveren.
0
geplaatst: 21 december 2011, 15:56 uur
Leuk topic. Ik ben wel benieuwd hoeveel deze lijst uiteindelijk zal verschillen van de DWDD-lijst.
* denotes required fields.