Muziek / Muziekgames / MuMe klinkt anders
zoeken in:
0
geplaatst: 1 februari 2012, 10:27 uur
Na alternatieve rock uit de 60's en 80's/90's, hebben we nu ook alternatieve rock uit de 70's/80's
nu hopen dat postpunker nog even een alternatieve rockband uit de 90's/00's erin zet, het liefst voor Fela Kuti ofzo, want wat moet die rare Nigeriaan nou weer ons lijstje? Dan hebben we tenminste weer een lekker vertrouwd MuMe alternatief rocklijstje 
nu hopen dat postpunker nog even een alternatieve rockband uit de 90's/00's erin zet, het liefst voor Fela Kuti ofzo, want wat moet die rare Nigeriaan nou weer ons lijstje? Dan hebben we tenminste weer een lekker vertrouwd MuMe alternatief rocklijstje 
0
geplaatst: 1 februari 2012, 10:36 uur
Ik bemerk een zeker sarcasme in de reactie van Titmeister. 
Persoonlijk vind ik dat het al een behoorlijk gevarieerde lijst is geworden, maar ik hoop ook dat de enkele namen in deze lijst die minder tot de MuMe-standaard behoren, er niet op het laatste moment nog worden uitgeflikkerd...

Persoonlijk vind ik dat het al een behoorlijk gevarieerde lijst is geworden, maar ik hoop ook dat de enkele namen in deze lijst die minder tot de MuMe-standaard behoren, er niet op het laatste moment nog worden uitgeflikkerd...
0
geplaatst: 1 februari 2012, 11:46 uur
Teunnis schreef:
en The Beatles lijken me onschendbaar.
Ik hield toch mijn hart vast bij Ataloona, hoor. en The Beatles lijken me onschendbaar.

0
geplaatst: 1 februari 2012, 19:34 uur
principal2000 schreef:
Misschien is het wel grappig als er per artiest 1 nummer wordt gepost die kenmerkend is voor opname in de lijst. Of gewoon het beste nummer van de artiest. Dus een soort mini-kennismaking. Ik ken van een aantal artiesten die erin staan helemaal niks en ben te lui om hele albums te checken. Daarnaast denk ik dat niet alles mij echt zal aanspreken. Maar het is wel prima te doen om per artiest 1 (of enkele) nummers te beluisteren. Ben bijvoorbeeld wel benieuwd naar een dergelijk nummer van Black Sabbath of Pixies (ga ik anders nooit luisteren).
Misschien is het wel grappig als er per artiest 1 nummer wordt gepost die kenmerkend is voor opname in de lijst. Of gewoon het beste nummer van de artiest. Dus een soort mini-kennismaking. Ik ken van een aantal artiesten die erin staan helemaal niks en ben te lui om hele albums te checken. Daarnaast denk ik dat niet alles mij echt zal aanspreken. Maar het is wel prima te doen om per artiest 1 (of enkele) nummers te beluisteren. Ben bijvoorbeeld wel benieuwd naar een dergelijk nummer van Black Sabbath of Pixies (ga ik anders nooit luisteren).
Black Sabbath - Black Sabbath (1970):
Hier is duidelijk hoorbaar waarom Sabbath erin hoort als godfather van de metal en beslist niet Led Zeppelin (nog los van het feit dat het hele Zeppelin debuut voornamelijk uit "covers" bestaat).
Pixies - Monkey Gone to Heaven (1989):
Het archetype Pixies nummer. Ik zou een Big Black of voor mijn part Melvins overigens een terechtere keuze vinden op deze plek.
0
geplaatst: 1 februari 2012, 19:59 uur
Black Sabbath is inderdaad niks voor mij. Zowel muzikaal als qua zang. Brrrr.
Pixies zijn eigenlijk best prima te doen. Ik zou een paar jaar geleden zelfs op zoek gegaan zijn naar meer van deze band.
Thx HammerHead.
Pixies zijn eigenlijk best prima te doen. Ik zou een paar jaar geleden zelfs op zoek gegaan zijn naar meer van deze band.
Thx HammerHead.
0
geplaatst: 1 februari 2012, 20:43 uur
Dat ik Moroder kon waarderen, wist ik al. Dit nummer is ook prima, al ben ik niet zo van de lange- noch instrumentale nummers. Dit kon voor mij dus een stuk korter. Ik ken vooral het werk van hem met Donna Summer en The Three Degrees. Ik heb snel wat op internet rondgeneusd en zag dat deze man nog vele andere nummers heeft geproduceerd die ik wel (zeer) waardeer.
0
geplaatst: 1 februari 2012, 20:49 uur
Laat ik er dan ook 1 posten. Fela Kuti is voor sommigen hier niet zo'n bekende (of zelfs geheel onbekende) naam. Tot voor kort kende ik eigenlijk alleen Zombie (volgens mij zijn grootste hit) van hem. Nu ben ik zover dat ik waarschijnlijk al zijn werk op termijn zal aanschaffen. Wat een opperbaas!
Om mezelf tegen te spreken (zie vorige post) een zeer lang nummer van hem. Fela Kuti - Confusion. Vanaf 4:50 begint het feest. Naarmate het einde nadert, wordt het alleen maar beter (vind ik dan).
Om mezelf tegen te spreken (zie vorige post) een zeer lang nummer van hem. Fela Kuti - Confusion. Vanaf 4:50 begint het feest. Naarmate het einde nadert, wordt het alleen maar beter (vind ik dan).
0
geplaatst: 1 februari 2012, 20:50 uur
principal2000 schreef:
Dat ik Moroder kon waarderen, wist ik al. Dit nummer is ook prima, al ben ik niet zo van de lange- noch instrumentale nummers. Dit kon voor mij dus een stuk korter. Ik ken vooral het werk van hem met Donna Summer en The Three Degrees. Ik heb snel wat op internet rondgeneusd en zag dat deze man nog vele andere nummers heeft geproduceerd die ik wel (zeer) waardeer.
Mij kunnen zulke nummers niet lang genoeg zijn, maar speciaal voor jou de verkorte single versie:
En om je helemaal een plezier te doen een andere hit van hem met vocalen:
0
geplaatst: 1 februari 2012, 21:01 uur
Ik had hem al bij mijn stukje gezet, maar hier staat hij dan mooi in het rijtje...
0
geplaatst: 1 februari 2012, 21:02 uur
Ah, wilde net Super Ape posten, al is dat officieel van The Upsetters.
0
geplaatst: 1 februari 2012, 21:05 uur
Midnight Express Theme:
I like. Ja, ik ben een radio-edit sucker. 
From Here To Eternity: Dit is (zelfs) mij iets te fout. Maar misschien komt het ook door dat clipje erbij. Ik vind zijn combi met de stem van Donna echt heel goed werken. Deze vocalen zijn nietszeggend. Maar alsnog niet een echt vervelend nummer.
In ieder geval fijn dat je tracht rekening te houden met mijn nukken.
I like. Ja, ik ben een radio-edit sucker. 
From Here To Eternity: Dit is (zelfs) mij iets te fout. Maar misschien komt het ook door dat clipje erbij. Ik vind zijn combi met de stem van Donna echt heel goed werken. Deze vocalen zijn nietszeggend. Maar alsnog niet een echt vervelend nummer.
In ieder geval fijn dat je tracht rekening te houden met mijn nukken.

0
geplaatst: 1 februari 2012, 21:07 uur
Sonny Boy Williamson II - Help Me: Dit kan ik verrassend goed hebben. Ik had verwacht dergelijke oude meuk (niet respectloos bedoeld, ondanks mijn woordkeuze) in de categorie blues erg vervelend te vinden. Goede keuze Justus18! 

0
geplaatst: 1 februari 2012, 21:13 uur
Miles Davis - Round Midnight (of is het nou Round About Midnight?): Alom respect voor deze man, maar zijn muziek is mij of te traag of te zenuwpezerig. Dit nummer valt in de eerste categorie. Ach....ik zal nooit een jazzman worden. Al moet ik zeggen dat ik het na de 3 minuten grens toch een stukje beter vind worden.
0
geplaatst: 1 februari 2012, 21:16 uur
Lee "Scratch" Perry - People funny boy:
Eigenlijk is reggae toch zo'n ondergewaardeerd genre. Dit vind ik gewoon goed. En ook lekker kort! 
Eigenlijk is reggae toch zo'n ondergewaardeerd genre. Dit vind ik gewoon goed. En ook lekker kort! 
0
geplaatst: 1 februari 2012, 21:16 uur
Kemm....je had toch wel een ander nummer kunnen kiezen? Iets van The Payback of zo. 

0
geplaatst: 1 februari 2012, 21:19 uur
Toen liep hij al op zijn laatste benen, James Brown. Dit is 1965, het begin van funk as we know it! Vandaar. 
Edit: En omdat hij ook nog de Soul moet vertegenwoordigen (...) lijkt dit nummer de ideale balans.

Edit: En omdat hij ook nog de Soul moet vertegenwoordigen (...) lijkt dit nummer de ideale balans.
0
geplaatst: 1 februari 2012, 21:24 uur
Billy Holiday - Strange Fruit: Wederom iemand die een en al respect verdient (en van mij krijgt). Dit nummer is vol gevoel gezongen. Toch zijn dit niet de nummers die vaak uit de boxen van mijn geluidsinstallatie klinken. Waarschijnlijk weer de cultuurbarbaar in mij die spreekt.
0
geplaatst: 1 februari 2012, 21:28 uur
Hank Williams - Cold Cold Heart: Tsja, L_T_B en ik hebben zeer uiteenlopende muzieksmaken. Af en toe vinden we iets wat we beiden (een beetje) kunnen waarderen. Dit valt echt binnen mijn allergie-zone. Alle cliché worden ook uit de kast getrokken. Zowel muzikaal, vocaal als visueel. Countrymuziek heeft altijd wel iets extreem makkelijks over zich heen. Het is volgens mij ook zeer toegankelijke muziek en is volgens mij jarenlang het genre geweest in de VS dat het het beste verkocht. Ik kon dit nummer niet uitzitten.
0
geplaatst: 1 februari 2012, 21:29 uur
Strange Fruit laat me de rillingen over de rug lopen. Voor het eerst gehoord na het lezen van het boek 33 Revolutions Per Minute en daar werd het aangehaald als een van de eerste protestsongs in de popmuziek. De achtergrond erachter wist ik al maar door de manier hoe Holiday het zingt visualiseer je die afgrijselijke dingen.
0
geplaatst: 1 februari 2012, 21:31 uur
Kan iemand misschien even wat van Pere Ubu plaatsen? Hiet liefst iets van The Modern Dance, ik moet gaan, alvast bedankt 

0
geplaatst: 1 februari 2012, 21:31 uur
Kraftwerk - Computer Love: Ik moet ooit nog minimaal 1 album van deze elektrogiganten aanschaffen. Ik ben er nog niet over uit welk album dat het gaat worden. Computer World staat hoog op de nominatielijst. Dit is zo'n nummer dat de plek om mijn nominatielijst bevestigt.
0
geplaatst: 1 februari 2012, 21:37 uur
principal2000 schreef:
Miles Davis - Round Midnight (of is het nou Round About Midnight?): Alom respect voor deze man, maar zijn muziek is mij of te traag of te zenuwpezerig. Dit nummer valt in de eerste categorie. Ach....ik zal nooit een jazzman worden. Al moet ik zeggen dat ik het na de 3 minuten grens toch een stukje beter vind worden.
Het nummer heet inderdaad 'Round About Midnight. Er is ook wel wat muziek van Miles die wat minder dat gevoel heeft, maar inderdaad moet je dat trage, snerpende wel een beetje kunnen velen als je zijn muziek in de breedte wilt leren waarderen. Juist daarom vond ik dit ook wel een passend voorbeeld.
0
geplaatst: 1 februari 2012, 21:37 uur
Don Cappuccino schreef:
Strange Fruit laat me de rillingen over de rug lopen. Voor het eerst gehoord na het lezen van het boek 33 Revolutions Per Minute en daar werd het aangehaald als een van de eerste protestsongs in de popmuziek. De achtergrond erachter wist ik al maar door de manier hoe Holiday het zingt visualiseer je die afgrijselijke dingen.
De nagel op de kop! Deze tv-opname maakt het haast compleet: haar houding en gezichtstrekken, de storingen die haast bedoeld het beeld beïnvloeden, de soms schelle en diepe klanken door de gedateerdheid,... kan me onmogelijk koud laten. Mijn favoriete filmpje op YT.
* denotes required fields.