MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2013

zoeken in:
Mehhh. Pikzwarte doom, helemaal prima. Op zn tijd graag zelfs. Grunten? Ammenooitniet. Staat dat vast met 'funeral' voor het doom? Die grunts? Kan ik nl gelijk een volledig (sub)genre mijden.

Helaas pindakaas, waarschijnlijk met normale zang wél voldoende.

3.5

musician schreef:

Een paar maanden terug was ik al eerder getrakteerd op een langer nummer, Gaza van Marillion.

Ja die achttien minuten bevallen mij inderdaad ook een stuk beter

Het is maar goed dat smaken verschillen, dat houdt deze wereld interessant. Helaas behoor ik tot de categorie die hier niets mee kan, vooral door de grunts.

2,5

1

Muzikaal niet mijn ding, maar dat gegrunt verpest het inderdaad helemaal. Weet niet of ik het hersenloos of lachwekkend moet vinden, of allebei.

Cured
1

heb precies hetzelfde als Herman

eightynine schreef:
Mehhh. Pikzwarte doom, helemaal prima. Op zn tijd graag zelfs. Grunten? Ammenooitniet. Staat dat vast met 'funeral' voor het doom? Die grunts?

Nee, de grunts staan niet vast bij funeral doom. Luister maar eens naar Ahab, dat is met cleane vocalen en wat beter behapbaar. Ik vind dit echt geweldig, het is hele fysieke muziek. Bij dit soort muziek ga ik er volledig in op, ik merkte gisteren gewoon dat ik het warmer kreeg terwijl ik het album aan het beluisteren was.

En als ik denk dat het gemiddelde niet nog lager kan gebeurt het toch. Ik blijf hier records breken voor het laagste gemiddelde.

01-08: Colin Stetson ft. Justin Vernon - Who The Waves are Roaring For (jassn/ 8 / 6,23)
02-08: No Joy - E (bonothecat / 6 / 5,33)
03-08: Gregory Alan Isakov - Living Proof (jassn / 7 / 6,99)
04-08: Mark Kozelek & Jimmy lavalle - 1936 (jassn / 12 / 7,04)
05-08: Cut Copy - Let Me Show You (Dance Lover / 11 / 6,9)
06-08: De Staat - Make Way For The Passenger (Don Cappuccino / 12 / 6,40)
07-08: Clear Soul Forces - Ain't Playin (jassn / 7 / 4,79)
08-08: Midlake - Antiphon (aERodynamIC / 8 / 6,78)
09-08: Emiliana Torrini - Speed of Dark (Vince Vega / 9 / 6,18)
10-08: PJ Harvey - Shaker Aamer (aERodynamIC / 7 / 6,50)
11-08: JJ Doom - Guv' Nor [BADBADNOTGOOD Remix] (jassn / 14 / 6,66)
12-08: Pond - Hobo Rocket (dumb_helicopter / 7 / 6,31)
13-08: TV on the Radio - Mercy (Vince Vega / 9 / 6.44)
14-08: Forest Swords - The Weight of Gold (dumb_helicopter / 13 / 6,47)
15-08: Wise Blood - Alarm (keijzm73 / 12 / 5,44)
16-08: Jon Hopkins & Purity Ring - Breathe This Air (Gretz / 12 / 6,42)
17-08: London Grammar - Strong (aERodynamIC / 22 / 7,76)
18-08: Linus Young - City of Sin (jassn / 13 / 6,67)
19-08: JBM - On Fire on a Tightrope (Gretz / 14 / 7,23 )
20-08: Agnes Obel - The Curse (aERodynamIC / 17 / 7,64)
21-08: Yuppies - Hitchin a Ride (Co Jackso / 17 / 5,69 )
22-08: Thomas Dybdahl - But We Did (keijzm73 /11 /7,41 )
23-08: Keaton Henson - You (bonothecat/ / 14 / 5,75)
24-08: Rose Windows - Native Dreams (herman / 14 / 6,91)
25-08: S O H N - Bloodflows (jassn / 13 / 6,48)
26-08: Cloud Control - Scar (Gretz / 11 / 6,30)
27-08: V V Brown - The Apple (Salvadore / 12 / 4,77 )
28-08: Haken - Atlas Stone (musician / 8 / 5,82 )
29-08: Nadine Shah - Runaway (aERodynamIC / 10 / 7,38)
30-08: Outfit - House on fire (Vince vega / 8 / 6,9)
31-08: Ataraxie - Face The Loss Of Your Sanity (Don Cappuccino / 8 / 3,41)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Top 5 augustus:

1. London Grammar - Strong (aERodynamIC / 22 / 7,76)
2. Agnes Obel - The Curse (aERodynamIC / 17 / 7,64)
3. Thomas Dybdahl - But We Did (keijzm73 /11 /7,41 )
4. Nadine Shah - Runaway (aERodynamIC / 10 / 7,38)
5. JBM - On Fire on a Tightrope (Gretz / 14 / 7,23 )

Top 10 2013:

1. Boards of Canada - Reach for the Dead (aERodynamIC / 13 / 7,85)
2. Jono McCleery - Fire in My Hands (jassn / 12 / 7,77)
3. London Grammar - Strong (aERodynamIC / 22 / 7,76)
4. The Besnard Lakes - People of the Sticks (Vince vega / 16 / 7,66)
5. The Boxer Rebellion - Diamonds (aERodynamIC) / 19 / 7,64)
6. Agnes Obel - The Curse (aERodynamIC / 17 / 7,64)
7. Statik Selektah feat. Raekwon, Joey Bada$$ & Black Thought - Bird's Eye View (jassn / 11 / 7,64)
8. jj - Fågelsången (Gretz / 6 / 7,62)
9. Goldfrapp - Drew (Salvadore / 16 / 7,58)
10. Max Frost - Nice & Slow (Vince vega / 9 / 7,53)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

01-09: Boy & Bear - Southern Sun (aERodynamIC)

Damn, net te laat! Ik zat al te broeden op een nummer toen ik zag dat er nog niemand had afgetrapt voor september. Wilde net terugkijken of ik dan nog een maandwinnaar bekend moest maken of wat dan ook. Nu weet ik het. Thx. aERo voor het werk.

Nog even over het epos van 'Ataraxie'. Ik ben niet vies van een portie metal op z'n tijd. Afgelopen periode ook weer naar wat hardere muziek geluisterd. Maar een aantal sub-genres van de metal zal ik nooit aan wennen. Het gebrul en gegrom van 'Ataraxie' kan me dan ook totaal niet bekoren. Een beetje screamo; prima. Maar het constante gegrunt trek ik gewoon niet lang. (twee punten)

Lekkere start van september met Boy & Bear. Met een leuke John Mayer rif (ja sorry).
Ik ga met je mee;

8

keijzm73 schreef:
Damn, net te laat! Ik zat al te broeden op een nummer toen ik zag dat er nog niemand had afgetrapt voor september. Wilde net terugkijken of ik dan nog een maandwinnaar bekend moest maken of wat dan ook. Nu weet ik het. Thx. aERo voor het werk.

Als ik dat geweten had had je van mij mogen plaatsen. Er stond zo laat nog helemaal niemand en we moeten wel lekker voortgaan met het topic

Over zo'n maand- en jaarlijst zijn geen afspraken gemaakt. De eerste plaatser van de maand hoeft dat niet te doen. Ik doe het regelmatig en anderen nemen het soms ook over. Wie er zin in heeft mag z'n gang gaan zeg maar.

Gisteren (her)ontdekt via het Afrekeningstopic. Kende dit bandje al van een paar singles, maar was ze ff uit het oog verloren. Net zo fris en aanstekelijk als hun eerdere werk, en diverser dan bijvoorbeeld een Mumford & Sons. (die onterecht veel populairder zijn dan genre-genoten). Ze doen me ook denken aan Ewert and the Two Dragons

8.2

6,8 Best ok, iets te zoetsappig

Te braaf

5,5

Cured
6

01-09: Boy & Bear - Southern Sun (aERodynamIC / 11 / 7,02 )
02-09: Pearl Jam - Mind Your Manners (keijzm73 / / )

Omdat iemand het moet doen... En ik doe het met plezier
Eerlijk toegeven. Ik zag 'm niet van ver aankomen; Pearl Jam - Lightning Bolt (release 14-10)
Kort maar krachtig. Lekker gedreven nummertje. Duidelijk voortbordurend op de voorgaande twee albums.

8,5

Ik dacht dat deze een paar maanden terug al langs was geweest, maar dat was in een ander topic. Erg matig nummer nog steeds. Zonde van zo'n goede band.

4

gewoon een slecht nummer

2

Gewoon makkelijk en lekker. Ik mag dit wel.

8,3

Een erg sterke track van Pearl Jam. Lekkere punkvibe door het hele nummer heen.

8

Ongeacht wat JDK ervan vindt

4

Vreselijk, vond Pearl Jam altijd wel een goede band maar dit is echt dramatisch slecht, wat een geforceerd gedoe om nog hip te willen klinken ofzo.

3

En ik dacht nog; makkelijk scoren Niet verwacht dat iedereen het geweldig zou vinden ofzo. Maar ik vind het persoonlijk wel een lekker raggen nummer. Hier waarschijnlijk dan ook geen liefhebbers van het titelloze album 'Pearl Jam' uit 2006 gok ik zo?

Ik heb mij openingspost even aangepast met de officiële video. Slecht opgelet van me. Die staat schijnbaar ook al een tijdje op You Tube.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:20 uur

geplaatst: vandaag om 18:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.