MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2013

zoeken in:

Rustiger dan de eerste albums, minder gek ook maar ik blijf een zwak voor dit gezelschap houden!

8

Matigjes - ene oor in, andere oor uit, maar jep er ook gin laasvan

5,5

Cured
5

01-09: Boy & Bear - Southern Sun (aERodynamIC / 11 / 7,02)
02-09: Pearl Jam - Mind Your Manners (keijzm73 / 13 / 5,77)
03-09: Banks - Waiting Game (dumb_helicopter / 9 / 7,32)
04-09: Color War – Obelisk (yeahyeahyeah / 12 / 6,83)
05-09: Man Man - Head On (aERodynamIC)
06-09: Ulver - As Syrians Pour In, Lebanon Grapples With Ghosts Of A Bloody Past (Don Cappuccino)

Geen metal, geen rock en zelfs geen electronic. Dit is een prachtig klassiek stuk van Ulver, een band die in de jaren '90 begon als black metal-band en daarna als een kameleon zich in verschillende gedaantes veranderde. Na black metal kwam folk, toen electronic, daarna psychedelische pop en nu dus klassiek. De opbouw is lang en zeer spannend en de climax is heel mooi, vooral de saxofoon aan het eind maakt het helemaal af.

9

Sorry Don, je bent een aardige gast, maar dit heeft niets met Klassiek of Neoklassiek te maken - dit is veel te clichématig; de pretentie en de kitsch druipt er vanaf; luister bijv maar eens naar Nils Frahm of naar Jóhann Jóhannsson - Fordlândia (2008) - ik kan hier echt niets anders van maken dan

3,5

Nils Frahm vind ik geweldig.

Maar Mjuman, vertel dan mij maar eens onder welke categorie dit valt. Want deze plaat wordt zelfs door de band als modern klassiek beschreven. Górecki, Mahler en Holst worden als inspiratie gegeven.

Górecki, Mahler en Holst mogen dan wel inspiratie zijn maar dat is toch echt wat anders dan het daar mee te kunnen evenaren.

Het klinkt misschien gek maar zo'n 3e symfonie van Górecki ontroert heel diep. Daarvan krijg ik een brok in mijn keel. Hiervan krijg ik dat absoluut niet. Ik ervaar constant een soort afstand. Dit is gewoon 'mwoah' (zegt een enorm klassiek liefhebber).

Ik ben verder wel blij met eens een wat andere keuze en klassiek mag sowieso wel weer eens geplaatst gaan worden hier.

5

Cured
4

05-09: Man Man - Head On (aERodynamIC / 10 / 6,5)
06-09: Ulver - As Syrians Pour In, Lebanon Grapples With Ghosts Of A Bloody Past (Don Cappuccino / 6 / 5,42)
07-09: Porcelain Raft - Think of the Ocean (Gretz)

Begin 2012 plaatste ik het nummer Put Me to Sleep, het deed het wel aardig. Benieuwd wat dit nummer gaat doen.

Ik vind het geslaagd.

7,8

Zeer geslaagde combinatie van piano, strijkers, (bass) synthesizers en zang. De instrumentale gedeeltes doen me aan Olafúr Arnalds denken.

9

05-09: Man Man - Head On (aERodynamIC / 10 / 6,5)
06-09: Ulver - As Syrians Pour In, Lebanon Grapples With Ghosts Of A Bloody Past (Don Cappuccino / 6 / 5,42)
07-09: Porcelain Raft - Think of the Ocean (Gretz / 6 / 6,93)
08-09: Colette – When The Music’s Loud (yeahyeahyeah / /)

Voor Porcelain Raft nog:

Stemmen en piano ok, sfeerzetting ok - piepjes en knorretjes wekken echt irritatie - volkomen onnodig; zonder die effecten was de sfeer veel breekbaarder en consistenter geweest - waarom een spaningsboog opbouwen als je de pijl misschiet? Derhalve:

6,25

Gast
geplaatst: vandaag om 05:48 uur

geplaatst: vandaag om 05:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.