MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:

3 keer, er is ook nog een 1994-versie.

Een van de betere jaren 80 nummers

8.25

New Orders Blue Monday

Ik heb daar geen woorden meer voor (ze staan allemaal te lezen
bij het album Power, Corruption & Lies trouwens), enkel nog een cijfer.

10/10

herman schreef:
(quote)

3 keer, er is ook nog een 1994-versie.

Ja, daar heb ik nog de cd-single van. Er staan geloof ik een stuk of 8 mixen op.

aERodynamIC schreef:
Gezien je leeftijd best opvallend te noemen want het was toch een aardige hit die opviel.

Misschien heb ik het toen wel genegeerd, want ik was meer van de strakke broek en een matje...

Er zijn maar weinig nummers die in mijn ogen de muzikale perfectie weten te benaderen en Blue Monday is er daar een van. Een tijdloos nummer, dat niet kapot te draaien is. 100 procent jaren '80, maar in mijn ogen zeker niet gedateerd.
Meer dan zeven minuten muziek, maar ik kan bijna iedere wending en ieder geluidje uit dit nummer dromen. Zo'n nummer MOET ik wel met de maximale score belonen:

10

Ik zie nu dat Pearl Jam en Alice Cooper bijna gelijk scoorden en dat herman daarom wat meer decimalen heeft toegevoegd. Het lijkt me verstandig om dat voortaan altijd te doen.

Dus: in het vervolg graag eerst het exacte gemiddelde plaatsen (tot heel ver achter de komma) en hem vervolgens pas een plaatsje in de top 10 geven!

Top 10:

1. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,34
2. The Stranglers - Golden Brown 17 stemmen, gemiddeld 8,14
3. Pearl Jam - Alive: 21 stemmen, gemiddeld 7,714
4. Alice Cooper - Halo of Flies: 14 stemmen, gemiddeld 7,711
5. Massive Attack - Unfinished Sympathy: 16 stemmen, gemiddeld 7,66
6. Mumford and Sons - Little Lion Man: 17 stemmen, gemiddeld 7,17
7.
8.
9.
10.

Zoals jullie kunnen zien staat The Stranglers weer op 2 (want daar was iets fout gegaan bij het rekenen) en is de score van The Smiths ook gestegen. Daar was blijkbaar ook iets verkeerd gegaan.

Dieter schreef:
(quote)

Misschien heb ik het toen wel genegeerd, want ik was meer van de strakke broek en een matje...

Ow, was jij dat

Een grootheid als Bowie mag natuurlijk niet ontbreken. Starman is denk ik mijn persoonlijke favoriet maar ook dit nummer doet het altijd wel goed bij mij. Benieuwd hoe dat bij jullie is.

Top 10:

1. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,34
2. The Stranglers - Golden Brown 17 stemmen, gemiddeld 8,14
3. New Order - Blue Monday: 19 stemmen, gemiddeld 7,828
4. Pearl Jam - Alive: 21 stemmen, gemiddeld 7,714
5. Alice Cooper - Halo of Flies: 14 stemmen, gemiddeld 7,711
6. Massive Attack - Unfinished Sympathy: 16 stemmen, gemiddeld 7,66
7. Mumford and Sons - Little Lion Man: 17 stemmen, gemiddeld 7,17
8.
9.
10.

Eerst een van mijn favoriete Bowie nummer maar nu wel wat afgezakt, maar het blijft een goed nummer.

Cijfer: 8

Ik ben een Bowie-fan en dit vind ik ook nog één van zijn beste nummers met aparte sfeer en arrangementen.
Cijfer: 9,5

Direct gelinkt aan Christiane F. Je voelt in het nummer de kilte van dat snoeiharde wereldje.

Cijfer: 9

Het nummer heet Blue Monday en niet True Faith Eric

7

In principe geen Bowie fan, maar hij heeft een paar prima nummers, waaronder deze.

laxus11 schreef:
Het nummer heet Blue Monday en niet True Faith Eric

True Faith zat in mijn hoofd.....

8.5

Cured
geen bechte bowie liefhebber, maar deze vind ik top

9

Ben een liefhebber van Bowie, zeker van die periode, maar ik heb Heroes altijd maar een flauw deuntje gevonden, dat zijn kracht nogal moet hebben van de makkelijke, op emotie in spelende, tekst. Jammer dat net dit nummer als zijn allerbeste wordt gezien.

5,5

Cured
tekst ken ik niet, maar de song is stukken beter dan veel van zijn albumnummers (zeker bij dit album)

Cured schreef:
geen bechte bowie liefhebber, maar deze vind ik top

9
Hier ook geen Bowie-fan, maar een liefhebber zou ik me wellicht wel kunnen noemen. Het album vind ik overigens totaal niet zo goed als sommigen. Het titelnummer blijft toch wel een kleine parel.

Door de eentonigheid wel een nummer dat snel gaat vervelen en daarom al een flinke tijd niet meer in mijn playlists te vinden zijn en de tijd dat dit nummer nog in mijn eigen toplijst stond, is ook wel voorbij...

8

Cured schreef:
tekst ken ik niet,
Zo goed heb je Engels toch niet te zijn om dit nummer te volgen?

Eenvoud en doeltreffendheid maken dit nummer weergaloos. De eentonigheid vind ik juist tof. Eén van Bowie's allerbeste nummers...

9,5

Dieter schreef:

In principe geen Bowie fan, maar hij heeft een paar prima nummers, waaronder deze.
8,0

Zephyr
Een nummer dat na verloop van tijd toch wel een beetje gaat vervelen. Bowie's beste is het i.m.o. absoluut niet.

6

Voor mij een 10.

Zeker de albumversie vind ik super, vooral als hij op een gegeven moment uithaalt in de zang. En de tekst is ook gewoon ontroerend mooi.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:56 uur

geplaatst: vandaag om 19:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.