MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
Ik ben alleen bekend met dit album. Zo los werkt het meer dan prima. Zeker op brakke zaterdagochtenden als deze.

8,5

Misterfool schreef:
Bill Evans is een beetje jazz op terrasjesmodus. Niks mis mee en erg gezellig, maar geef mij maar het dissonante jazzwerk.

Daar kan ik me op zich wat bij voorstellen, ik heb lang hetzelfde gehad. Het is juist Bill Evans geweest die me daarvan heeft genezen. Evans is ingetogen, lichtvoetig, sprankelend, met een ondertoon van zoetbittere melancholie die je bij oppervlakkige beluistering makkelijk mist. Terrasjesmuziek? In ieder geval geen hoog sturm und drang-gehalte. Tijdens de optredens in The Village Vanguard (waar de opnames voor o.a. 'Waltz For Debby' zijn gemaakt) hoor je over de koptelefoon gewoon hoe mensen in de zaal tegen elkaar zitten te kleppen, moppen tappen, proosten... Maar in plaats van op hun artistieke pik getrapt te zijn en te ontvlammen in een driftbui a la Keith Jarrett, concentreert het beste pianotrio ooit zich op de muziek. Drummer Paul Motian functioneert als motor, soms gas gevend en soms op de rem trappend, terwijl pianist Evans en bassist Scott LaFaro de ene na de andere wonderlijke melodielijn uit hun instrumenten toveren. Magisch.

10

Martial
6

7,97222222.... bezorgen Bill Evans geen top 30 positie.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
06. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
07. Talk Talk -Such a Shame: 27 stemmen, gemiddeld 8,306 (Vigil)
08. Songs: Ohia - Lioness : 24 stemmen, gemiddeld 8,250 (Gretz)
09. The Moody Blues - Nights In White Satin : 27 stemmen, gemiddeld 8,243 (Zephyr)
10. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)

11. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
12. Alice in Chains - Would?: 28 stemmen, gemiddeld 8,208 (Dieter)
13. The The - Uncertain Smile: 25 stemmen, gemiddeld 8,202 (Zephyr)
14. OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc): 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (vigil)
15. The Smashing Pumpkins - Disarm: 23 stemmen, gemiddeld 8,196 (vigil)
16. The Doors - The End: 29 stemmen, gemiddeld 8,187 (Johnny Marr)
17. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddeld 8,181 (Etiul)
18. Tubeway Army - Are Friends Electric?: 28 stemmen, gemiddeld 8,179 (Zephyr)
19. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
20. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)

21. Joy Division - Decades: 28 stemmen, gemiddeld 8,171 (Zephyr)
22. Arcade Fire - Rebellion (Lies): 37 stemmen, gemiddeld 8,170 (Sunderland)
23. The Stone Roses - I Wanna Be Adored: 29 stemmen, gemiddeld 8,155(Kramer)
24. Led Zeppelin - Stairway to Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
25. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
26. U2 - The Unforgettable Fire: 29 stemmen, gemiddeld 8.119 (Johnny Marr)
27. The Church - Under The Milky Way : 31 stemmen, gemiddeld 8,110 (dazzler)
28. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come: 28 stemmen, gemiddeld 8,109 (aERodynamIC)
29. Love - Alone Again Or: 29 stemmen, gemiddeld 8,108 (aERodynamIC)
30. Leonard Cohen - The Partisan: 25 stemmen, gemiddeld 8,088 (Kramer)

De nieuwe is één van de meestgedraaide singles van 2014 tot nu toe: 'Red Eyes' van The War On Drugs

Nondeju zeg best een aardig plaatje. 8

8

Een meer dan aardig plaatje!

Sorry, maar kan hier weinig mee. Doe mij maar Kurt Vile

3,5

Lukk0
Ik kende Red Eyes al van het album (2,5*). Voor dit nummer geldt hetzelfde als voor het gehele album: te weinig dynamiek, te gelikt en duurt te lang. Desondanks niet slecht, maar wel saai.

4,5

Misterfool
4 zie lukk0

9,2

Niet origineel, saai, zal allemaal wel. Maar ik ben liefhebber en dolblij dat ik ze zie in oktober in Paradiso.

Doe mij hun vorige album maar, deze vind ik verschrikkelijk saai. Wat Lukk0 zegt klopt als een bus.

4

Deze morgen nog gehoord. Een nummer dat ik na een tijd wist te waarderen. Het doet mij een beetje aan Arcade Fire denken maar het is toch wat anders. Veel vaart en sfeer met effectief gebruik van galm, klinkt vrij duister en zelfs wat grimmig. Leuke clip ook.
Cijfer: 8,5

6,5

Wel aardig.

trebremmit schreef:
Doe mij hun vorige album maar, deze vind ik verschrikkelijk saai. Wat Lukk0 zegt klopt als een bus.

Helemaal mee eens, vond dit de grootste tegenvaller van 2013.

4

Ik hoor er nog steeds het fijne niet aan af. Redelijk standaard bandje, wel ietsje boven het maaiveld. Maar echt opgewonden kan ik er maar niet van worden.

7

Ik word er anders goed nat van.

Da's waarschijnlijk de vakantiesneeuw die bij jou eindelijk is gaan smelten

Ja wel geinig

7,5

Casartelli (moderator)
Heb het album niet beluisterd, daar ik bij Slave Ambient ben blijven hangen. Dus met open vizier...

Tja, de klankkleur van The National en de onvolwassen zang van (met name de oudere) Arcade Fire liggen er wel dik bovenop. Ik ben ook al eens vergelijkingen met The Church tegengekomen. Ook die zijn plaatsbaar, maar op grond hiervan mogen ze daar de veters toch nog niet van strikken...

Dat gezegd zijnd: het nummer heeft naar het eind toe wel een fijne opbouw, dat redt het dan weer.

7,5

Wat Poeha zegt.

6,5

8

Wel veruit het beste nummer van het album.

Wat een hoop lage cijfers, prima nummer toch!

8,3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:13 uur

geplaatst: vandaag om 21:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.