MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
Lekkere single van aardige band, Disarm is wel een stukje beter dan dit lied.

Cijfer: 7,5

Een van de weinige Smashing Pumpkins-nummers die ik nog wel aardig vind. Beter dan Disarm.

7

Casartelli schreef:
Een van de aardiger nummers van een verder tamelijk vervelende band (die stem, dat droge gitaarcement, need I say more?)
Saai en zeurderig, vat ik het zo goed samen? Dat kan ik best begrijpen, al benader ik het zelf op een veel positievere manier.

Ik ken wel meer zangers met zo'n klagerig stemgeluid (van bands waar ik groot fan van ben). Daarom was het voor mij makkelijk instappen toen ik deze band kortgeleden leerde kennen.

odi
7,5

Nostalgie in het kwadraat.

9,5

8,5

Casartelli (moderator)
stoepkrijt schreef:
Saai en zeurderig, vat ik het zo goed samen? Dat kan ik best begrijpen, al benader ik het zelf op een veel positievere manier.

Tja, er mankeert aan de meeste nummers ook gewoon wat, want aan een stem an sich is meestal nog wel te wennen. Disarm en Tonight Tonight vind ik prima, maar dat zijn dan weer de crossovers naar het grote publiek die verder weinig representatief zijn voor het werk (mijn ex was er redelijk dol op, dus met name aan Siamese Dream en Mellon Collie ben ik nog wel eens blootgesteld). Ze hebben verder wel een herkenbare sound, dus dat veel mensen hier er ook wel mee weglopen, komt me ook niet heel vreemd voor.

8

Smashing Pumpkins

Casartelli schreef:
(quote)

Tja, er mankeert aan de meeste nummers ook gewoon wat, want aan een stem an sich is meestal nog wel te wennen. Disarm en Tonight Tonight vind ik prima, maar dat zijn dan weer de crossovers naar het grote publiek die verder weinig representatief zijn voor het werk (mijn ex was er redelijk dol op, dus met name aan Siamese Dream en Mellon Collie ben ik nog wel eens blootgesteld). Ze hebben verder wel een herkenbare sound, dus dat veel mensen hier er ook wel mee weglopen, komt me ook niet heel vreemd voor.
Ik ken alleen Mellon Collie en wat losse nummers en op basis daarvan vind ik dat ze een erg gevarieerd oeuvre hebben. In die zin kan ik moeilijk begrijpen dat iemand vind dat er aan ieder nummer wel wat mankeert. Tenzij de sound je niet aanstaat natuurlijk. Ik neem aan dat dat in jouw geval het grootste probleem is. Dus ik zal je niet veroordelen

8,5

Waarschijnlijk m'n favoriete track van Mellon Colli.

Ik ben een enorm fan en dit heb ik toch altijd een wat minder nummer gevonden (had een andere track van het album gekozen en het was een 10).
Maar dan nog een erg fijn nummer die hoog scoort

8,9

7.25

Casartelli (moderator)
stoepkrijt schreef:
Ik ken alleen Mellon Collie en wat losse nummers en op basis daarvan vind ik dat ze een erg gevarieerd oeuvre hebben. In die zin kan ik moeilijk begrijpen dat iemand vind dat er aan ieder nummer wel wat mankeert. Tenzij de sound je niet aanstaat natuurlijk. Ik neem aan dat dat in jouw geval het grootste probleem is. Dus ik zal je niet veroordelen

Fijn, dan kan ik weer rustig gaan slapen. Overigens niet ongebruikelijk dat iemand vindt dat zijn favoriete artiesten een erg gevarieerd oeuvre hebben.

Casartelli schreef:
(quote)

Fijn, dan kan ik weer rustig gaan slapen. Overigens niet ongebruikelijk dat iemand vindt dat zijn favoriete artiesten een erg gevarieerd oeuvre hebben.
The Smashing Pumpkins reken ik niet tot mijn favoriete artiesten hoor Dat Mellon Collie een ongelofelijk gevarieerd album is kan iedereen die het album kent beamen, zelfs mensen die het verafschuwen.

Dat simpele, rustige gitaarloopje is zó heerlijk dat dit nummer alleen al daarom een goed cijfer verdient. De tekst vind ik ook erg mooi en het hele nummer vind ik meer dan prima.

9

Titmeister schreef:
Mist enige vorm van oprechtheid
Ik geloof anders best wel dat Meat Loaf een vieze, vatsige, oversekste man is (vooral was..) hoor.

(afbeelding)

Fathead schreef:
Een van de weinige Smashing Pumpkins-nummers die ik nog wel aardig vind. Beter dan Disarm.

7
Zoiets. Hoewel ik zeker nog wel wat meer goede Smashing Pumpkins-nummers ga vinden als ik goed ga zoeken. Vooral Mellon Collie heeft er wel een paar, waaronder deze dus.

7,5

Prima nummer, vrij luchtig voor hun doen maar niet zonder venijn.
Cijfer: 9

Prima nummer van de Pumpkins, weinig mis mee, maar ik hou meer van hun dynamischere nummers.

7

Zephyr
6

verder eens met Casartelli ( en dat gebeurt hoogst zelden hier op MuMe )

De Smashing Pumpkins scoren met 30 deelnemers een gemiddelde van 8,015

Top 20 :

01. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
02. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
03. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
04. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
05. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
06. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
07. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
08. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
09. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
10. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)

11. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
12. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
13. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
14. Jefferson Airplane - White Rabbit : 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
15. New Order - Blue Monday: 19 stemmen, gemiddeld 7,828 (herman)
16. Queen - Bohemian Rhapsody: 29 stemmen, gemiddeld 7.794 (herman)
17. Pearl Jam - Alive: 21 stemmen, gemiddeld 7,714 (Dieter)
18. Alice Cooper - Halo of Flies: 14 stemmen, gemiddeld 7,711 (Etiul)
19. Massive Attack - Unfinished Sympathy: 16 stemmen, gemiddeld 7,663 (stoepkrijt)
20. dEUS - Roses: 23 stemmen, gemiddeld 7,657 (ArthurDZ)

9,5

Eén van Madonna's allermooiste! Prachtige sfeer gecreëerd door William Orbit.

5.5

Een van de mindere nummers van Madonna, Geef mij maar Like A Prayer of La Isla Bonita

Cured
Gaaf nummer inderdaad:

8,5

Kan Madonna best verteren maar dit nummer niet. Geef mij maar die opgewekte dansbare nummers van haar (eighties )

5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:10 uur

geplaatst: vandaag om 19:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.