MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
Teunnis schreef:
De populariteit van dit nummer lijkt op MuMe de laatste tijd tot grote hoogte te zijn gestegen

Absoluut mooie cijfers, zelfs geen enkele onvoldoende. Maar, helaas niet genoeg voor een top 30 plekje. 24 stemmers komen met elkaar tot een 7,83

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. The Smiths - How Soon Is Now?: 43 stemmen, gemiddeld 8,395 (Edgar18)
04. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
05. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
06. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
07. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
08. Talk Talk - Such a Shame: 27 stemmen, gemiddeld 8,306 (vigil)
09. Songs: Ohia - Lioness: 24 stemmen, gemiddeld 8,250 (Gretz)
10. The Moody Blues - Nights in White Satin: 27 stemmen, gemiddeld 8,243 (Zephyr)

11. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
12. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
13. Alice in Chains - Would?: 28 stemmen, gemiddeld 8,208 (Dieter)
14. The The - Uncertain Smile: 25 stemmen, gemiddeld 8,202 (Zephyr)
15. OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc): 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (vigil)
16. The Smashing Pumpkins - Disarm: 23 stemmen, gemiddeld 8,196 (vigil)
17. The Doors - The End: 29 stemmen, gemiddeld 8,187 (Johnny Marr)
18. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddeld 8,181 (Etiul)
19. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric?: 28 stemmen, gemiddeld 8,179 (Zephyr)
20. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)

21. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
22. Joy Division - Decades: 28 stemmen, gemiddeld 8,171 (Zephyr)
23. Arcade Fire - Rebellion (Lies): 37 stemmen, gemiddeld 8,170 (Sunderland)
24. The Stone Roses - I Wanna Be Adored: 29 stemmen, gemiddeld 8,155(Kramer)
25. Led Zeppelin - Stairway to Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
26. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
27. The Sound - Winning: 28 stemmen, gemiddeld 8,138 (Johnny Marr)
28. U2 - The Unforgettable Fire: 29 stemmen, gemiddeld 8,119 (Johnny Marr)
29. The Church - Under the Milky Way: 31 stemmen, gemiddeld 8,110 (dazzler)
30. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come: 28 stemmen, gemiddeld 8,109 (aERodynamIC)

vandaag een artieste die hier op de site erg populair is. In de begindagen van dit spelletje heeft ze de (toen nog) top 20 gehaald maar inmiddels is ze hier al lang weer uit verdwenen. Zal ze met haar grootste hit de hoogste regionen binnendringen of zijn er (veel) tegenstanders.

Kate Bush - Wuthering Heights

Kate Bush vind ik vreselijk.

3

9.4 Ik vind Rob vreselijk

Johnny Marr schreef:
Kate Bush is al geweest. Dan vond ik Thom Yorke wat origineler. Het is wel een mooi nummer uiteraard.

Een boel artiesten zijn al meerdere keren voorbij gekomen. Maar waar haal jij Thom Yorke opeens vandaan? Was overigens ook leuk geweest dus leef je uit morgen .

Doe mij maar Cloudbusting.

5,5

Ondanks dat dit één van de eerste popliedjes in mijn leven was (mijn ouders hadden een prima verzameling klassiek in de kast staan maar de popmuziek kwam er erg bekaaid vanaf. Toevallig stond La Bush er wel, waarschijnlijk cadeau gekregen van iemand .) heb ik nooit veel aan Kate Bush gevonden. Ik heb het even terug gekeken en had dit nummers vorig jaar op 24 staan in mijn eindlijstje voor de ladder.

Een aantal maanden geleden kwam ik The Kick Inside LP in goede staat tegen voor één hele euro, toen heb ik hem toch maar eens aangeschaft. Ik heb de plaat inmiddels een aantal keer gedraaid en begin Kate langzaam iets meer te waarderen al is het nog steeds niet echt mijn ding. Maar, eerlijk is eerlijk, dit nummer is wel erg sterk en springt (net als zijzelf in de clip) voor mij boven haar andere werk uit.

8,8

Daar ga ik natuurlijk niet moeilijk over doen:

10

Vorige week op school moesten we voor Engels een woord belichten. Ik koos wuthering, dat zegt wel genoeg zeker.

10 dus

Ik trek die stem van Kate Bush niet echt, maar dat is een kwestie van smaak. Het is een aardig nummer, maar ik vind em hier toch wel iets overgewaardeerd.

6.8

Overweldigend debuut van Kate Bush (toen 19). Samen met Breathing (1980) mijn favoriete nummers van haar. En cliché nu even: altijd weer de link naar die Toppop-beelden. Ik was 10-11 jaar toen en ik ging wat verder van de beeldbuis zitten als zij langs kwam dartelen. Was niet direct gecharmeerd van haar voorkomen. Maar dat is dus lang geleden: topzangeres!

9

Met die onvoldoendes gaat Bush het waarschijnlijk al niet meer halen, ben ik bang. Blijft voor mij een geweldig nummer.

9,2

johannesA
8.6 blijft prachtig

Het Kate Bush kwartje is bij mij nog niet gevallen.

5

Melodieus zeer sterk, maar de zang kan beter.

7,6

5

En die clip een 1.

Als ik goed ga zoeken vind ik wellicht nog een nummer van haar dat ik wel ga trekken. Deze iig niet.

4

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:46 uur

geplaatst: vandaag om 21:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.