Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag
zoeken in:
0
geplaatst: 14 april 2013, 09:25 uur
Een behoorlijk goed Bowie nummer, maar ik vind het niet zo mythisch zoals sommige dat wel vinden. Op het gelijknamige (top)album zelf staan al een paar betere nummers. Maar goed het niveau van die Bowie periode ligt hoog, heel hoog dus daarom wel gewoon een dikke vette voldoende.
Cijfer: 8,0
Cijfer: 8,0
0
geplaatst: 14 april 2013, 15:14 uur
Hè, bah. Dit nummer staat niet voor niets al jaren in mijn bottom 5 in de MuMeLadderfinale. De zang in dit nummer (eerst mompelend, dan schreeuwend) vind ik echt vreselijk. De melodie is op zich wel mooi, maar wordt te lang herhaald om mooi te blijven.
Het is geen slecht nummer, maar ik moet er gewoon niks van hebben
5
Het is geen slecht nummer, maar ik moet er gewoon niks van hebben

5
0
geplaatst: 14 april 2013, 17:58 uur
Heroes scoort goed: 184,1 / 23 = 8,00434782609
Top 10:
1. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344
2. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144
3. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004
4. New Order - Blue Monday: 19 stemmen, gemiddeld 7,828
5. Pearl Jam - Alive: 21 stemmen, gemiddeld 7,714
6. Alice Cooper - Halo of Flies: 14 stemmen, gemiddeld 7,711
7. Massive Attack - Unfinished Sympathy: 16 stemmen, gemiddeld 7,663
8. Mumford and Sons - Little Lion Man: 17 stemmen, gemiddeld 7,168
9.
10.
Top 10:
1. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344
2. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144
3. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004
4. New Order - Blue Monday: 19 stemmen, gemiddeld 7,828
5. Pearl Jam - Alive: 21 stemmen, gemiddeld 7,714
6. Alice Cooper - Halo of Flies: 14 stemmen, gemiddeld 7,711
7. Massive Attack - Unfinished Sympathy: 16 stemmen, gemiddeld 7,663
8. Mumford and Sons - Little Lion Man: 17 stemmen, gemiddeld 7,168
9.
10.
0
geplaatst: 14 april 2013, 18:22 uur
Vond dit altijd een vervelend nummer, maar ben het wel iets meer gaan waarderen. De tekst is ook wel mooi. Maar echt warm loop ik er ook niet voor.
Cijfer: 5,5
Cijfer: 5,5
0
geplaatst: 14 april 2013, 18:37 uur
Geen topsong maar ik kan het wel waarderen door de tekst en de arrangementen die voor een wat mysterieuze sfeer zorgen.
Cijfer: 7,5
Cijfer: 7,5
0
geplaatst: 14 april 2013, 19:38 uur
Ik sluit me aan bij de eerste 6 woorden van Herman, verder maak ik hier weinig woorden aan vuil.
cijfer 2
cijfer 2
0
geplaatst: 14 april 2013, 19:55 uur
stoepkrijt schreef:
Daarom lijkt het mij een goed idee om zo'n soort topic te starten voor bekende nummers.
Daarom lijkt het mij een goed idee om zo'n soort topic te starten voor bekende nummers.
Ehm... ik ken dit hele nummer niet (misschien omdat ik nooit naar de radio luister). Ben ik de enige????
stoepkrijt schreef:
Een voordeel van bekende nummers is dat veel mensen het nummer al kennen en er dus een duidelijke mening over hebben.
Een voordeel van bekende nummers is dat veel mensen het nummer al kennen en er dus een duidelijke mening over hebben.
Voor mij dus gewoon een Maak Kennis met.... nummer en ik vind er niet veel aan.
4,5
0
geplaatst: 14 april 2013, 20:00 uur
Ik ken het nummer ook niet, ondanks dat het zo te zien al 4 jaar in de Top 2000 staat waarvan in 2011 op 284 en in 2012 zelfs op 194.
Ik vind er in ieder geval geen bal aan. Duits is zo'n lelijke taal..
4
Ik vind er in ieder geval geen bal aan. Duits is zo'n lelijke taal..
4
0
geplaatst: 14 april 2013, 20:01 uur
Het is een paar jaar geleden wel erg veel op de radio geweest, volgens mij was hij op Pinkpop in die tijd en andere festivals in Nederland.
0
geplaatst: 14 april 2013, 20:23 uur
Een van de meest gedraaide nummers op de radio van de afgelopen 10 jaar denk ik zo...
0
geplaatst: 14 april 2013, 20:28 uur
Tsja, het was natuurlijk wachten op dat er een keer een nummer langs zou komen die iemand niet kent. Maarja, dat hou je altijd. Een nummer dat een aardige top 40-hit is geweest, veel op de radio komt en al vier jaar in de top 2000 staat waarvan 2012 in de top 200 lijkt mij toch wel geschikt voor dit topic.
Van Chevy verbaast het me trouwens wel dat ie het niet kent. (al heb ik daar ook geen goede reden voor eigenlijk)
Vond het trouwens in eerste instantie ook niet veel aan, maar vind het ondertussen zelfs een erg leuk nummer (dus het kan nog komen Eric
).
Van Chevy verbaast het me trouwens wel dat ie het niet kent. (al heb ik daar ook geen goede reden voor eigenlijk)
Vond het trouwens in eerste instantie ook niet veel aan, maar vind het ondertussen zelfs een erg leuk nummer (dus het kan nog komen Eric
).
0
geplaatst: 14 april 2013, 20:35 uur
5.5
Geen slecht nummer, alleen vind ik de stem van de zanger nogal irritant. Dat verpest het voor mij toch wel een beetje.
Geen slecht nummer, alleen vind ik de stem van de zanger nogal irritant. Dat verpest het voor mij toch wel een beetje.
0
geplaatst: 14 april 2013, 20:47 uur
Ken het niet, maar ben geen radioluisteraar. Vind er niks aan!
3
3
0
geplaatst: 14 april 2013, 20:58 uur
Arrie schreef:
Ik ook niet. Ik was dan ook zeer verbaasd dat dit nummer zo hoog in de T2000 stond. Wellicht heb ik het nummer verdrongen. De titel "Haus am See" klonk ergens wel bekend, vandaar dat ik het ook raar vond om een nummer te horen dat ik me niet kan heugen.Van Chevy verbaast het me trouwens wel dat ie het niet kent. (al heb ik daar ook geen goede reden voor eigenlijk)
herman schreef:
Een van de meest gedraaide nummers op de radio van de afgelopen 10 jaar denk ik zo...
Nou, voor een nummer 13 weken in de top 40 stond met als hoogste positie een 17e plek zal dat vast wel meevallen, me dunkt. Zo te zien is dit een nummer is dat alleen op 3FM, Radio 2 en Q Music komt. Radiozenders die ik dus echt nooit luister, als ik al radio luister.Een van de meest gedraaide nummers op de radio van de afgelopen 10 jaar denk ik zo...
Ook Pinkpop en dergelijke festivals volg ik totaal niet.
0
geplaatst: 14 april 2013, 21:36 uur
herman schreef:

Tja, ik draai dan ook echt nooit de radio..... en op mijn werk hoor ik dat ook niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.